گرچه عنوان همایش «جوان در آینه آینده» اعلام و هدف از برگزاری آن بررسی نقش جوانان در تحولات سیاسی و اجتماعی و جایگاه جوان در مدیریت و سرنوشت جامعه ذکر شده بود اما در عمل این همایش به میتینگی سیاسی مبدل گشت.

به گزارش مشرق، همایش «جوان در آینه آینده» سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه کاشان در حالی پنجشنبه شب در خانه عطارها برگزار شد که برگزاری آن همراه با حواشی و نکات جالب و البته قابل تأملی بود که در زیر به برخی از آنها را می‌خوانید:

* بر اساس روال همیشگی چنین مراسمی، همایش با تأخیری قابل توجه آغاز شد اما پخش موسیقی‌های ملی و حماسی مناسب و نیز محیط آرامش‌بخش خانه تاریخی‌ عطارها توانست این معطلی را قابل تحمل‌تر سازد.

*با وجود تبلیغات مناسب،‌ استقبال چشمگیری از مراسم به عمل نیامد و صندلی‌های خالی زیادی در محوطه نه چندان بزرگ محل برگزاری مراسم به چشم می‌خورد.

*در حالی که از عبدالجبار کاکایی شاعر معاصر به عنوان یکی از میهمانان این همایش نام برده شده بود اما وی در مراسم حضور نداشت.

*تزلزل استند دربردارنده تصویر رئیس جمهور در ابتدای همایش به دلیل وزش باد یکی از دغدغه‌های مسئولان برگزاری مراسم بود که خوشبختانه با همراهی طبیعت رفع شد!

*علاوه بر بخشداران برخی توابع شهرستان، فرماندار کاشان به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر میهمانان این همایش سیاسی و حزبی را تشکیل می‌دادند.

*اجرای نه چندان قدرتمند مجری گرچه اثری منفی خاص در روند برنامه نداشت اما کاربرد عباراتی نظیر «ریاست فرمانداری» و «معاونت استانداری» در معرفی معاون استاندار و فرماندار کاشان توانست واژگانی نو به ادبیات سیاسی حاضران بیفزاید؛ اما این تمام خلاقیت خانم مجری نبود تا جایی که در قسمتی از اجرای برنامه برای معرفی حسین عبداللهی تشخیص داد کلمه "تشخیص" را از عنوان مشاور رسانه‌ای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حذف کند.

* حمیدرضا مؤمنیان که به تازگی از سمت پرتعلیق «سرپرست فرمانداری ویژه کاشان» رهایی یافته و جایگاهش به عنوان «فرماندار ویژه کاشان» تثبیت شده در این مراسم مصمم‌تر از همیشه به دولت گذشته تاخت و بسیار پرشورتر به بیان دستاوردهای دولت یازدهم پرداخت.

*حسین عبداللهی که در این مراسم به عنوان مشاور رسانه‌ای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور یافته بود در سخنرانی تندی، سیاست‌های دولت پیشین را مورد نقد جدی قرار داد.

* سخنان گزنده مشاور هاشمی رفسنجانی دامن دولت را گرفت و وی با انتقاد از برخی وعده و وعیدهای دولت تصریح کرد: «من مخالف آن هستم که دولت قول‌هایی می‌دهد و زمان‌هایی را معین می‌کند چراکه این قول‌ها برای مردم امید ایجاد می‌کند و پس از آنکه عملیاتی نمی‌شود امید به نومیدی مبدل شده و مردم از خود آن شخص(وعده‌دهنده) روی برمی‌گردانند و نخستین کسی که زیر سؤال می‌رود گوینده این وعده‌هاست بنابراین چرا قولی به مردم می‌دهیم که محقق نمی‌شود».

* در میان همه نقدهای تند عبداللهی، مشاور هاشمی رفسنجانی در بخشی از سخنانش با تمجید تلویحی از احمدی‌نژاد در خصوص بحث چینش مدیران گفت: «چنانکه به وی(احمدی نژاد)  نقدهایی را وارد کردیم این را هم بگوییم که همین اقدامش در تغییراتی که داد و کسانی که به میزها چسبیده بودند و هیچکس نمی‌توانست آنها را جدا سازد دور کرد و همین دوری موجب به پی‌بردن آنان به مشکلات درون گروهی خودشان شد».

*خاموشی موقت در انتهای مراسم، همایش را چند دقیقه‌ای تحت تأثیر قرار داد که خوشبختانه صدای رسای آقای مشاور و سرعت عمل مسئولان برگزاری توانست شرایط را به حالت عادی برگرداند و نور دیده را به چشمان همایش.

*گرچه عنوان همایش «جوان در آینه آینده» اعلام و هدف از برگزاری آن بررسی نقش جوانان در تحولات سیاسی و اجتماعی و جایگاه جوان در مدیریت و سرنوشت جامعه ذکر شده بود اما در عمل این همایش به میتینگی سیاسی مبدل گشت و سخنرانان به تنها مفهومی که اشاره نکردند جوان و ظرفیت‌های بهره‌گیری از او بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    سایت مشرق ! برو و از خداوند طلب توفیق توبه کن - وضعت خیلی خراب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس