با وجود اجرای طرح خوداتکایی دانه‌های روغنی در کشور شرط اخذ مجوز و ثبت سفارش از وزارت جهاد کشاورزی برای واردات ۲۰ نوع روغن و دانه‌های روغنی برداشته شد.

واردات ۲۰ نوع روغن آزاد شد +سند

به گزارش مشرق، علی‌اکبر مهرفر قائم‌مقام بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت التزام ثبت سفارش واردات 20 نوع روغن و دانه‌های روغنی را برداشت.

در این نامه آمده است: «عناوین تعرفه‌ای واردات بادام زمینی، مغزنارگیل، دانه کتان، هسته میوه نخل، دانه پنبه، دانه روغن کرچک، دانه کنجد، دانه خردل، دانه خربزه، گل رازک، دانه اقاقیا، روغن بادام‌زمینی و اجزای آن، روغن زیتون و اجزای آن، روغن نخل و اجزای آن، روغن نارگیل، روغن خام تخم کتان و اجزای آن، روغن خام ذرت و اجزای آن، روغن کرچک و اجزای آن، روغن کنجد و اجزای آن و روغن جلا و اجزای آن نیازی به اخذ مجوز قبل از ثبت سفارش از وزارت جهاد کشاورزی ندارد».

بنابراین گزارش ثبت سفارش واردات روغن خام و دانه‌های روغنی از ابزار کنترلی است که وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل واردات و جلوگیری از وارد آمدن خسارت و ضرر و زیان به تولید کنندگان داخلی استفاده می‌کند، حال معلوم نیست که وزارت جهاد کشاورزی براساس چه‌مبنایی از این ابزار چشم‌پوشی کرده است.

واردات ۲۰ نوع روغن آزاد شد +سند

بنابراین گزارش واردات روغن خام و دانه‌های روغنی صرفاً منوط به رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای و بازرگانی کشور شده است و با تسهیل واردات به‌عنوان رقیب تولید داخل خواهند بود. این اتفاق درشرایطی صورت گرفته که  وزارت جهاد کشاورزی طرح خوداتکایی در تولید دانه‌های روغنی و بالا بردن ضریب از 8 درصد به 70 درصد را به اجرا گذاشته است.

واردات ۲۰ نوع روغن آزاد شد +سند

بنا بر این گزارش تقی محمدنیا مدیرکل دفتر واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت نیز با ارسال نامه‌‌ فوق به سازمان‌های صنعت‌، معدن و تجارت 31 استان کشور عدم‌نیاز به ارائه مجوز ردیف‌های تعرفه‌ای مواد خام و دانه‌های روغنی براساس نامه وزارت جهاد کشاورزی با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای و بازرگانی جاری کشور را اعلام کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    0 0
    چرا واقعیت پشت پرده ی تولید و مواد اولیه ی این روغنهای نفتی رو به ملت نمیگین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس