کد خبر 575511
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

سنای آمریکا یک فرد همجنسباز را بعنوان معاون جدید نیروی زمینی وزیر دفاع آمریکا تأیید کرد و او نخستین همجنسباز در تاریخ آمریکا شد که عهده‌دار این سمت می‌شود.

 به گزارش مشرق، اواخر شهریور ماه سال گذشته، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، «اریک فانینگ» را به عنوان معاون جدید نیروی زمینی وزیر دفاع آمریکا معرفی کرد.

سنای آمریکا روز سه‌شنبه (دیروز)، نامزدی فانینگ را تأیید کرد و بنابراین فانینگ نخستین همجنسباز در تاریخ آمریکا است که عهده‌دار این سمت می‌شود.

شبکه ان بی سی گزارش کرد، «چاد گریفین» رئیس کمپین حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز، تأیید تاریخی اریک فانینگ بعنوان معاون جدید نیروی زمینی وزارت دفاع آمریکا نمایانگر تداوم پیشرفت به سوی عدالت و برابری در نیروهای مسلح کشور ما است».

بنا به گزارش «دویچه وله»، معاون نیروی زمینی وزیر دفاع آمریکا در واقع رئیس غیرنظامی نیروی زمینی آمریکا محسوب می‌شود که به همراه رئیس ستاد ارتش آمریکا مسئولیت هدایت این نیروها را برعهده دارد.

فانینگ سمت‌های مختلفی در دولت و کنگره آمریکا برعهده داشته که یکی از این سمت‌ها، معاونت «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا بوده است.

از از آوریل 2013 تا فوریه 2015، بعنوان معاون نیروی هوایی آمریکا بود و برای مدت 6 ماه نیز بعنوان رئیس نیروی هوایی آمریکا فعالیت داشت است.

معاون جدید نیروی زمینی آمریکا، سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: »من به تأییدیه سنا مفتخرم و از بازگشت به رهبری مجموع تیم ارتش هیجان زده هستم».

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که همجنسباز فانینگ مخفی نبوده است و وی معاون بنیاد «پیروزی برای همجنسبازان زن و مرد» است.

اوباما اواخر 2010، دستور لغو قانونی را داد که بر اساس آن همجنسبازان اجازه نداشتند در نیروهای مسلح درباره گرایشات جنسی خود مطلبی بیان کنند و در ژوئن سال گذشت میلادی نیز دیوان عالی آمریکا به ازدواج همجنسبازان در این کشور رأی مثبت داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس