کد خبر 575439
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

وزارت دفاع روسیه گزارش رسانه‌های آمریکایی درخصوص اقدام مسکو به احداث پایگاه نظامی در تدمر سوریه را تکذیب کرد و از ایجاد یک اردوگاه نظامی موقت ویژه نیروهای مین‌روب در این شهر باستانی خبر داد.

 به گزارش مشرق، به نقل از «روسیا الیوم»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، روز سه‌شنبه، خبر منتشر شده در رسانه‌های آمریکایی درباره پایگاه نظامی جدید روسیه در شهر تدمر روسیه را تکذیب کرد.

کوناشنکوف به خبرنگاران گفت: روسیه هیچ پایگاه نظامی جدیدی در تدمر سوریه ندارد و نخواهد داشت. تصاویری که یونسکو در این‌خصوص منتشر کرد و خبرگزاری آسوشیتدپرس آن را بازنشر کرده است، اردوگاه موقت ویژه نیروهای روسی متخصص در مین‌روبی را نشان می‌دهد که در حال پاکسازی شهر تدمر از مین هستند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه متذکر شد، این اردوگاه موقت تا پایان عملیات مین‌روبی دایر است و روسیه با وزارت فرهنگ سوریه و دیگر وزارت‌خانه ذی‌ربط این کشور در این‌خصوص هماهنگ شده است.

براین اساس، خبرگزاری آسوشیتدپرس با استناد به تصاویر ماهواره‌ای جمع‌آوری شده توسط «مدرسه آمریکایی تحقیقات شرق شناسی»، یک سازمان آمریکایی فعال در زمینه تحقیقات باستان‌شناسی، مدعی شده بود روسیه یک پایگاه نظامی در این شهر که به تازگی از اشغال داعش آزاد شده است، احداث می‌کند.

ارتش سوریه، ماه مارس گذشته با پشتیبانی هوایی روسیه شهر باستانی تدمر را آزاد کرد. درگیری‌ها در اطراف این شهر همچنان ادامه دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس