کد خبر 574704
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۴

«ایمانوئل بون» سفیر فرانسه در لبنان تاکید کرد: روابط فرانسه با حزب الله لبنان برقرار است و ما در سطوح مختلف با حزب الله گفت وگو می کنیم.

به گزارش مشرق، سفیر فرانسه درآستانه سفر وزیر خارجه این کشور به لبنان با برخی از مقامات ارشد لبنانی از جمله « نبیه بری» رئیس مجلس و « جبران باسیل » وزیر خارجه لبنان به منظور فراهم ساختن مقدمات این سفر دیدار و گفت وگو کرد.

وی بعداز این دیدارها در گفت وگو با خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا وزیرخارجه فرانسه با مقامات حزب الله در سفر خود به لبنان ملاقات خواهد کرد؟، گفت: باید ببینم برنامه دیدارها و ملاقات ها چگونه خواهد بود.

سفیر فرانسه افزود: روابط فرانسه با حزب الله لبنان برقرار است و ما در سطوح مختلف با حزب الله گفت وگو می کنیم.

ایمانوئل بون خاطرنشان کرد: رئیس مجلس سنای فرانسه در سفر ماه سپتامبر گذشته به لبنان و مدتی بعد از آن یک هیات حزبی فرانسوی با مقامات حزب الله ملاقات کردند.

وی گفت که انتظار می رود « ژان مارک آیرو» وزیرخارجه فرانسه در چارچوب ادامه تماس های پاریس با مقامات لبنان برای بررسی اوضاع سیاسی و کمک به حل بحران های سیاسی آن 27 ماه کنونی میلادی وارد بیروت شود.

سفیر فرانسه افزود: « فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه که بتازگی به لبنان سفر کرده ، معتقد است باید راهی را برای ایجاد توافق بین لبنانی ها به منظور انتخاب رئیس جمهوری پیدا و زمینه را برای برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان که برآینده واقعی نمایندگی همه مردم لبنان باشد، فراهم کرد.

ایمانوئل بون با بیان اینکه « فرانسه به تلاش های خود برای همکاری با جامعه جهانی به نفع لبنان ادامه می دهد»، گفت که جان مارک آیرو تصمیم دارد با همه احزاب و مقامات لبنانی با هدف آماده سازی همایش بین المللی کمک به حل بحران های سیاسی لبنان گفت وگو کند.

وی در پاسخ به سوالی خاطرنشان کرد: هر پیشنهادی برای حل بحران های لبنان باید مورد قبول همه طرف ها باشد و اگر چه ما می توانیم با همه سخن بگوییم و کمک کنیم اما نمی توانیم بجای نمایندگان پارلمان لبنان رای بدهیم.

لبنان حدود دو سال است که رئیس جمهوری ندارد و نمایندگان پارلمان این کشور تاکنون نتوانسته اند، رئیس جمهوری جدید را انتخاب کنند.

سفیر فرانسه تاکید کرد: درست است که انتخاب رئیس جمهوری مسئولیت خود لبنانی ها است اما جامعه جهانی باید در حد توانش برای حفاظت از صلح ، ثبات و امنیت در لبنان اقدام کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس