گروه تروریستی ابوسیاف روز دوشنبه بار دیگر خواستار حدود 13 میلیون دلار باج برای آزادی گروگان های کانادایی و نروژی شد و تهدید کرد در صورت دریافت نکردن این باج تا اواخر خرداد، سر یک گروگان خود را قطع می کند.

 به گزارش مشرق، این گروه تروریستی همپیمان داعش که ماه گذشته سر یک مرد کانادایی را در پایان مهلت تعیین شدن برای دریافت باج قطع کرد، در فیلمی بار دیگر تهدید کرد اگر باج درخواستی را طی چهار هفته دریافت نکند نسبت به کشتن یک گروگان دیگر اقدام خواهد کرد.

در این فیلم که با زیرنویس توزیع شده، 'روبرت هال' از شهروندان کانادا و 'کجارتان سکینگتاد' نروژی در حالی که لباس های نارنجی رنگ بر تن دارند و در جنگل بسر برده و توسط تروریست های مسلح ابوسیاف احاطه شده اند، نشان داده می شوند.

به نوشته تارنمای 'راپلر' فیلیپین، این گروه تروریستی گروگان ها را تهدید کرد اگر تا 13 ژوئن (24 خرداد) پول درخواستی را دریافت نکند دستکم یکی از آنها را خواهد کشت.

گروه ابوسیاف خواستار 600 میلیون پزو (12 میلیون و 800 هزار دلار) باج در برابر آزادی این دو گروگان شده است.

تروریست های ابوسیاف پیش از قطع سر 'جان ریدزل' دیگر گروگان کانادایی تقاضای 300 میلیون پزو (6 میلیون و 400 هزار دلار) باج کرده بودند که پس از پرداخت نشدن وی را هفته اول اردیبهشت به قتل رساندند.

تروریست ها سپتامبر گذشته (شهریور 94) این شهروندان کانادایی و نروژی را به همراه یک زن فیلیپینی در یک گردشگاه ساحلی جنوب فیلیپین ربودند.

نخست وزیر کانادا نیز پس از اعلام خبر کشته شدن یک شهروند این کشور توسط گروه تروریستی ابوسیاف اعلام کرد که با آدم ربایان مذاکره نمی کند.

ابوسیاف همچنین چهار ملوان مالزیایی و شهروندانی از ژاپن و هلند را در اسارت دارد و برای آزادی آنها تقاضای میلیون ها دلار باج کرده است.

تروریست های ابوسیاف طی دو هفته گذشته 14 شهروند اندونزی را که بر روی چند کشتی و یدک کش کار می کردند و به اسارت این گروه در آمده بودند، آزاد کردند.

مقامات اندونزی تاکید دارند برای آزادی این شهروندان خود به تروریست ها باج نداده است.

این گروه را 'عبدوراجاک جانجالانی' سال 1989 با هدف پل زدن بر شکاف بین جبهه ملی آزادیبخش مورو MNLF به رهبری 'نور میسواری' و جبهه آزادیبخش اسلامی مورو به رهبری 'هاشم سلامت' سازماندهی کرد.

با مرگ جانجالانی در سال 1998 میلادی و جانشینی 'قذافی ابوبکر جانجالانی' گروه ابوسیاف به یک باند تبهکار تبدیل شد که به فعالیت های مجرمانه ای چون گروگان گرفتن گردشگران برای باج گیری، قاچاق و اعمال خشونت آمیز روی آورد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس