کد خبر 573667
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

«صادق خان» شهردار مسلمان "لندن" در پی برخی اظهارات تند «دونالد ترامپ»، از این نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا دعوت کرد که اندکی پیرامون دین اسلام مطالعه کند.

 به گزارش مشرق، شهردار مسلمان شهر "لندن" با انتقاد از اظهارات تند «دونالد ترامپ» در مورد دین مبین اسلام، از این نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری "آمریکا" خواست تا اندکی در مورد این دین الهی مطالعه کند.

«صادق خان» با رد این دیدگاه که "دین اسلام با جهان مدرن غرب ناسازگار است"، گفت: دیدگاه های جاهلانه ترامپ، بازیچه دست افراطگرایان و تندوروها شده است.

وی در ادامه افزود: من از ترامپ می خواهم به لندن سفر کند و با هزاران مسلمان میانه رو و معتدلی که در این کشور زندگی می کنند و به هیچ عنوان ارزش های انسانی غرب را زیرپا نمی گذارند، آشنا شود.

اولین شهردار مسلمان لندن همچنین ابراز داشت: من می خواهم اسلام را به ترامپ نشان دهم و به او بفهمانم که می شود هم مسلمان بود و هم یک شهروند متمدن که در غرب زندگی می کند و اسلام به هیچ وجه با زندگی در غرب مشکلی ندارد و تعارضی بین این دو وجود ندارد.

صادق خان، فرزند راننده اتوبوس پاکستانی، حدود دو هفته پیش به عنوان اولین شهردار مسلمان شهر لندن، یکی از مهم ترین پایتخت های کشورهای غربی، انتخاب شد.

وی از بدو انتخاب، به مبارزه با افکار افراطی ترامپ در مورد مسلمانان پرداخت و در چندین سخنرانی خود، او را به باد انتقاد های تند و کوبنده خود گرفت.

ترامپ نیز در واکنش به انتخاب صادق خان، با عقب نشینی از برخی مواضعی که پیش از این علیه مسلمانان اتخاذ کرده بود، او را استثنایی از تحریم هایی خیالی ای که علیه مسلمانان وضع کرده بود، دانست و گفت: صادق خان می تواند به آمریکا سفر کند و او در میان مسلمانان استثنا است.

ترامپ در یکی از سخنرانی های جنجالی خود، با هجوم به دین اسلام و مسلمانان، خواستار توقف ورود مسلمانان به آمریکا شد.

این اظهارات او با وکنش های شدیدی از سوی رهبران مذهبی و دینی جهان روبرو شد و آن را سخنانی تبعیض آمیز و مخالف حقوق شهروندی مسلمانان خواندند.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    کار به کجا رسیده طرف مدافع اسلام در لندن شده نماینده و مدافع! عجب تئاتری شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس