کد خبر 573337
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹

سفیر ایران در سوریه با اشاره به تحولات این کشور گفت:‌ در نگاه کلی به تحولات میدانی سوریه شاهد موفقیت‌های قابل توجهی از سوی دولت و ارتش سوریه و نیروهایی هستیم که با تکفیری‌ها مبارزه می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدرضا رئوف شیبانی عصر شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید سید مصطفی بدرالدین، از فرماندهان ارشد حزب الله در مورد ویژگی‌های این شهید گفت: شهید مصطفی بدرالدین هم چهره‌ای شناخته شده و هم چهره‌ای ناشناخته است. او سال‌های سال به عنوان یک چهره جریان مقاومت اسلامی لبنان فعالیت کرد و شکست‌های جبران ناپذیری را در نتیجه عملیاتی که در محور مقاومت لبنان انجام داد به رژیم صهیونیستی وارد کرد.

این دیپلمات کشورمان خاطرنشان کرد: با بحران سوریه مسوولیت مدیریت و فرماندهی میدانی حزب الله در سوریه برعهده ایشان قرار گرفت و با کمک ایشان پیروزی‌های چشم‌گیری نصیب محور مقاومت در سوریه شد.

وی با بیان این که این شهید در نبرد میدانی چهره‌ای شناخته شده است در مورد آخرین تحولات سوریه گفت: طبیعی است که وضعیت میدانی جنگ در این منطقه با فراز و نشیب‌هایی همراه باشد ولی در نگاه کلی به سیر تحولات میدانی در سوریه، شاهد موفقیت قابل توجهی برای دولت و ارتش سوریه و نیروهای مردمی هستیم که در حال مبارزه با تکفیری‌ها هستند.

او ادامه داد: در ابتدای بحران سوریه مخالفان دولت سوریه که مورد حمایت نظام سلطه هستند این تصور را داشتند که ظرف یک ماه بر سوریه مسلط می‌شوند ولی اکنون شاهد این هستیم که پنج سال است جریان مقاومت در سوریه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

شیبانی تصریح کرد: آن‌ها شرط‌بندی کرده بودند که در ظرف سه ماه در مسجد اموی در سوریه نماز برگزار کنند ولی اکنون در حال شکل‌دهی گروه‌هایی هستند که با دولت سوریه مذاکره کنند.

شیبانی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد آخرین وضعیت خان طومان گفت: این منطقه در جنوب غربی حلب واقع شده است و خط مقدم آن‌جاست.

وی با بیان این که تکفیری‌ها توسط کشورهای حامی جریان تروریست تقویت می‌شوند ادامه داد: طبیعی است که در جریان نبرد و صحنه میدانی فراز و نشیب‌هایی رخ دهد و در مقطعی شاهد این بودیم که جریان تکفیری با استفاده از شرایط بدی آب و هوا اقداماتی انجام دادند و با حمایت‌های کشورهای حامی‌شان دست به اقداماتی در این منطقه زدند.

این دیپلمات ایرانی گفت: البته باید به این نکته توجه داشت که جنوب حلب در دست ارتش سوریه و گروه‌های مردمی در سوریه است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک خبرهای مسرور کننده‌ای از وضعیت سوریه و جریان مقاومت در این منطقه خواهیم شنید.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس