وزیر خارجه کشورمان عنوان کرد: برخی مخالفان برجام در آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی با اعمال دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه خود تلاش کردند روند کند ساختن نتایج این توافق را دنبال کنند.

 به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امروز (شنبه) در جلسه افتتاحیه همایش محدود رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با عنوان «برجام و اقتصاد مقاومتی، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها» اظهار داشت: ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدید برای بهره‌برداری از برجام در سایه اقتصاد مقاومتی را مورد تبادل نظر قرار دهیم.

وی افزود: در شرایط جدید همه تلاش‌های سفرا باید در راستای پیشبرد توسعه اقتصادی کشور و بهبود شرایط معیشتی مردم متمرکز شود و مردم در عمل، آثار و نتایج برجام را احساس کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با تشریح رویکرد مخالفان توافق برجام در آمریکا، تصریح کرد: برخی مخالفان برجام که سابقه طرفداری از رژیم صهیونیستی در آمریکا دارند سعی کردند با اعمال دیدگاه‌های تنگنظرانه خود روند کند ساختن نتایج برجام را دنبال کنند. این رویکرد مخالفان، نیازمند هوشیاری و طراحی‌های جدید برای خلق چشم‌اندازهای جدید و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران است.

ظریف با تبیین ضرورت واقع‌بینی در ارائه تصویر منصفانه از نتایج به دست آمده در پرتو برجام خاطرنشان کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی نیاز به ارائه گزارش دقیق و واقعی نسبت به تلاش‌های به عمل آمده برای تبلور آثار توافق برجام در حوزه بانکی، مالی و اطلاع‌رسانی شایسته نسبت به واقعیت‌های جاری حاکم بر فرایند برجام داریم.

وی اضافه کرد: نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در ارائه این رویکرد و گشایش‌های جدید نقش بارز و اساسی دارند.

در ادامه این سمینار علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به عنوان دومین سخنران افتتاحیه همایش سفرا ضمن تشریح جزئیات فنی توافق برجام در خصوص فرصت‌های به دست آمده ناشی از توافق هسته‌ای اظهار داشت: فرایند غنی‌ساز‌ی در چارچوب ظرفیت‌های علمی و منابع طبیعی کشور در حال پیشرفت است و روند پیشبرد فعالیت‌های انرژی اتمی به طور طبیعی و متناسب با برنامه راهبردی کشور در مسیر شفاف و مطابق با شاخص‌های بین‌المللی رو به جلو است.

وی ادامه داد: ما در بخش صنعتی شدن فعالیت‌های اتمی کشور در حال ارتقای تکنولوژیک با ماشین‌ آلات مدرن هستیم و در زمینه تجاری‌سازی نیز فروش آب سنگین را در سطح بازار جهانی جا انداخته و موقعیت کشور را در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ارتقا بخشیده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی پیرامون مجموعه خدمات سازمان انرژی اتمی در ارائه خدمات پزشکی عنوان کرد: در حوزه تأمین سلامت مردم برای تولید دارو و انواع دستگاه‌های پیشرفته تصویربرداری پزشکی موفقیت‌های سودمندی را با رویکرد بهره‌وری سازنده در چارچوب قاعده فایده و هزینه برای پیشرفت کشور به دست آورده‌ایم.

سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه به عنوان سومین سخنران افتتاحیه همایش سفرا با تشریح دستاوردهای توافق هسته‌ای اظهار داشت: توافق برجام موجب تثبیت برنامه صلح‌آمیز اتمی شد و هزینه‌های تحمیلی در کشور را رفع و سایر تحریم‌ها و شش قطعنامه شورای امنیت علیه کشور را لغو کرد.

وی با تبیین سیاست‌های ایران هراسی ناشی از رویکردهای بدخواهان در آمریکا و لابی صهیونیستی و متحدان آنها در منطقه تصریح کرد: سیاست ایران هراسی فضاسازی‌های کاذبی است که می‌تواند فرصت‌ها و واقعیت‌های ناشی از توافق برجام را غبارآلود سازد.

معاون وزیر خارجه عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های جاری کشور و برداشته شدن گام‌های بلند در چارچوب اعاده ساز و کارهای رفع تحریم‌ها و طبیعی سازی تمام عرصه‌های مربوط به تجارت، در حال حاضر شاهد طبیعی سازی تمامی عرصه‌های مربوط به تجارت خارجی، تولید و فروش نفت، بازاریابی و بررسی مکانیسم عادی‌سازی تعاملات بانکی و مالی پس از برجام هستیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس