پس از افشاي دريافت وام و حقوق‌های ميليونی برخي مديران بیمه مرکزی، جای سوال است که چرا فقط رئيس كل باید استعفا دهد و سه معاون بیمه با وضعيت حقوقی مشابه آقاي رئيس، استعفا ندادند؟

چرا فقط رئیس‌کل بیمه مرکزی استعفا داد؟/ تلاش حامیان دولت برای سرپوش گذاشتن بر ماجراگروه اقتصادي مشرق - به دنبال بالا گرفتن موج اعتراض‌ها به حقوق‌های چند ده میلیونی و وام‌های چند صد میلیونی مدیران ارشد بیمه مرکزی، محمد امین رئیس بیمه مرکزی استعفا داد که مورد موافقت وزیر اقتصاد قرار گرفت.

برخي مسئولان و حامیان رسانه اي دولت در چند روز اخیر با برملا شدن فیش حقوق‌های کلان مدیران بیمه مرکزی، برای سرپوش گذاشتن این ماجرا دست به کار شدند و مواضع متناقضی اتخاذ کردند که عدم صداقت آنها حکایت دارد.

1- ابتدا از سوی حامیان دولت یازدهم عنوان شد که حقوق‌های کلان مدیران بیمه به خاطر قصور دولت قبل بوده است.

این در حالی است که در اطلاعیه دیوان محاسبات به صراحت بر بروز این تخلف در دولت یازدهم با وجود تذکرات دیوان تصریح شده بود.

2- در مورد دیگر  مدیر روابط عمومی وزارت اقتصاد مدعی شد که وزیر اقتصاد قبل از رسانه‌ای شدن فیش‌های حقوقی اعضای هیأت مدیره بیمه مرکزی دستور رسیدگی به این امر را داده بود.

این در حالی است که پس از رسانه‌ای شدن این تخلف، کمیته‌ای از سوی وزیر اقتصاد مسئول رسیدگی به ‌آن شد و این کمیته نیز نتایج بررسی خود را پس از چند روز اعلام کرد. 

چرا فقط رئیس‌کل بیمه مرکزی استعفا داد؟/ تلاش حامیان دولت برای سرپوش گذاشتن بر ماجرا3- بیمه مرکزی چند روز پس از افشای فیش‌های حقوقی، در اطلاعیه‌ای ادعا کرد:‌ اقدامات بيمه مركزي منطبق بر مقررات بوده و تخلفي صورت نگرفته است.

درپي انتشار اخبار وگزارش هاي مخدوش و بعضا خلاف واقع در خصوص حقوق برخي از مديران بيمه مركزي به آگاهي مي رساند كه مطابق بررسي هاي بعمل آمده، هيچگونه تخلفي در اين زمينه صورت نگرفته و كليه پرداخت ها بر اساس مقررات و ضوابط قانوني مربوط انجام گرفته است.

این در حالی است که خلاف قوانين بودن حقوق‌های کلان مدیران بیمه مرکزی در گزارش دیوان محاسبات، تایید شد.

4- در بیانیه کمیته وزارت اقتصاد به طور آشکاری تلاش شد اصل ماجرا سرپوش گذاشته شده و به جوسازی رسانه‌ای ربط داده شود. وزارت اقتصاد ادعا کرد که «آنچه در رسانه‌ها به عنوان حقوق‌های «چند ده میلیون تومانی» از آن یاد شده است، برداشتی نادرست بوده.»

در بیانیه وزارت اقتصاد، تلاش شده بود ماجرای وام‌های400 میلیون تومانی از بیت‌المال سانسور شود و با تمرکز بر حقوق‌های چند ده میلیونی و نسبت دادن آن به سوءتفاهم رسانه‌ای، برای انحراف افکار عمومی تلاش شده بود.

5- در حالی در بیانیه وزارت اقتصاد بر بازگرداندن 200 میلیون تومان اضافه‌کار 4 مدیر ارشد بیمه مرکزی تصریح شد که چند روز قبل بیمه مرکزی این ماجرا را تکذیب کرده بود.

چرا فقط رئیس‌کل بیمه مرکزی استعفا داد؟/ تلاش برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت وام‌هاي چند صد ميليوني ناكام ماند

در مجموع، مسئولان بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد و حامیان رسانه‌ای دولت در دو هفته اخیر تلاش هاي زیادی برای مخفي نگه داشتن این تخلف کردند.

نکته آخر آن که با افشای تخلف مذکور، جای سوال است که چرا فقط رئیس بیمه مرکزی باید استعفا دهد؟ چرا سه معاون بیمه مرکزی که آنها هم حقوق‌های کلان و وام‌های چند صد میلیونی دریافت کردند، استعفا ندادند و در کمال تعجب یکی از همین معاونان، هم‌اکنون سرپرست بیمه مرکزی شده است؟ آیا شاهد استعفا يا بركناري ديگري نخواهيم بود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • شخص ثالث ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    سال گذشته بیمه ها خبر از زیاندهی شرکتهایشان میدادند و حالا مشخص شد که پرداخت های کلان به مدیران باعث این زیاندهی بوده نه خدمات دهی مناسب به مشتریان.
  • کامران راستگو ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    درشگفتم که این پول ها چطور از حلقوم خودشان و خانواده هاشان پایین می رود
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    اینجا استعفا میده میره جای دیگه پست بالاتری میگیره
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    بابا اینا همش بازی خبری تا فکر مردم از مسایل مهمتر منحرف کنند .
  • بردبار ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    به خدای برای دریافت وام به چندین بانک مراجعه نمودم برای درمان فرزنده مریض خود ولی همه می گویند وام قرض الحسنه دکی چی وام هست انشاالله در دنیا اخرت جواب گوی مردم فقیر باشند
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    اونقدر راحت که فکرشم نمیتونی کنی
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    پس اقای جهانگیری کجاهستن که بیاد و بگه مربوط به دولت قبلیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علی1080 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مقصر دولت قبلیه.. انتصاب جدیدشونم مبارک باشه
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    این مزایا وفیشهای نجومی چندین ساله که پرداخت میشه ومخصوص بیمه هم نیست در بانکها وسازمان بورس وشرکت نفت وامور مالیاتی وبسیاری جاهای دیگر چند ساله که نهادینه شده باید مجلس قوانین حقوق ومزایا رااصلاح کنه
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    به تازگی حقوق مدیران ومسئولان واحدها در سازمانهای دولتی بین بیت تا سی و پنج درصد به مدارک کارشناسی به بالاتر اضافه شده وانهایی که کمتر کارمیکنند حقوقشان هم اضافه شده است واکثر کارمندان رده پایین تر ضمن حذف یارانه حقوقشان هم ثابت مانده است پس تنیجه میگیریم که سالهای سال مدیر ماندن چه سودهای زیادی دارد و به نوعی جامعه کارمندی را طبقاتی کردن است
  • َشهاب ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    سو استفاده از عنوان دولتی ایا پیگیری قضایی نداره؟ استعفا و رد مال نمیتونه به تنهایی از این موارد پیشگیری کنه؟؟؟؟؟
  • مشتی ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    تو فیش شما هم اگر اخر برج 80میلیون تومان به عنوان حقوق پرداخت شود صداش را که در نمی اوری هیچ به راحتی از گلوی مبارک هم پایین میفرستی.وشاید 80درصد جامعه هم همین جور باشند
  • مهران دبیرسپهری ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    این یکی از کوچکترین مفت خوری های اقتصاددانان است که تنها عیب آن خارج از عرف بودن آن است. عرف این است که این مبالغ را در چند فیش می آورند
  • مهران دبیرسپهری ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    این یکی از کوچکترین مفت خوری های اقتصاددانان است که تنها عیب آن خارج از عرف بودن آن است. عرف این است که این مبالغ را در چند فیش می آورند
  • ناصر ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    این تازه نوک کوه یخ فساد های اقتصادی در کشوره عمده این فسادها رسانه ای نمیشه
  • مهران دبیرسپهری ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    این یکی از کوچکترین مفت خوری های اقتصاددانان است که تنها عیب آن خارج از عرف بودن آن است. عرف این است که این مبالغ را در چند فیش می آورند
  • مظلوم ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    چرا نمیندازنش گردن دولت احمدی نژاد؟!!!!!! راحت ترین کار ممکن همینه!!! دیگه چرا امین استعفا داد؟!! احمدی نژاد که بود و هست وقراره بیاد!
  • علی1080 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مزاح فرمودم چرا منفی میدید؟!
  • مهران دبیرسپهری ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    این یکی از کوچکترین مفت خوری های اقتصاددانان است که تنها عیب آن خارج از عرف بودن آن است. عرف این است که این مبالغ را در چند فیش می آورند
  • امير ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مردم واقعى و مسلمان در ايران كه حدود ٥درصد هستند كه با يول بهره درست نشده اند يعنى حرام زاده نيستنند در حكومت اسلامى مثلا مى دانند كه هركس بتواند دزدى مى كند از بيت المال خوب شما رسانه اسلامى هستيد يا جزء ان دست حرام زاده ها جند ميليارد قرض كرديد از بيت المال و نداديد يول را يس به بيت المال ،خوب نتيجه انشاء الله امام زمان مى ايد و ريشه كثافت هاى دورو را از اين مملكت مى كند و روح امام عزيز و شهداء را شاد مى كند
  • نسل سومی ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    امیرالمومنین سلام الله علیه چطور خودشون رو از نظر معیشتی همطراز فقرا قرار میدادن اینا چطور؟؟؟؟ شاید یکی ان قلت بزنه که ایشون معصوم بودند باشه قبول. مدیران و تیم دولت یه سیری در سیره ی زندگی حضرت روح الله یا حضرت آقا یا مراجع مرحوم شده یا مراجع فعلی بیندازن بلکه یکم عرق شرم از جبینشون سرازیر بشه.
  • مهدی 90085 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    این آقایون در این مقطع بار خود را بسته وبه زودی در جای دیگری مشغول خدمت به هموطنان خواهند شد
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    کسانی که مفتخر به دریافت نشان دیاثت مدیریتی شده اند را در پست دیگری بکار گماردن نیز خود دیاثت محض است.
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    فیش حقوق شهدای خان طومار را بزارید کنار این فیش حقوق ها تا رسوا شود هر انکه ........ یکی از مزایای خون شهدای مظلوم خان طومار رسوا شدن دزدان بیت المال است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس