پرداخت وام میلیاردی بدون ضامن!، 1800 زن ایزدی همچنان در اسارت داعش، گریم دیده نشده از خسرو شکیبایی، چرا آتش‌بس در سوریه قابلیت عملی شدن ندارد؟ و... از مهمترین عناوین خبری امروز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه به شرح زیر است:

سیاسی

روایت نقوی حسینی از دخالت دولت‌ در انتخابات مجلس


نماینده مردم ورامین با بیان اینکه دلایل زیادی مبنی بر دخالت دولت‌ها در انتخابات داریم گفت: در ایام تبلیغات انتخاباتی معاون سیاسی استاندارد به منطقه بنده آمد، فرماندارها را جمع کرد و کاندیداهای مورد حمایت دولت را هم آورد و تعیین تکلیف کرد که شما باید از وی حمایت کنید.

آیا رحمانی‌فضلی تغییر استانداران را کلید زده است؟


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛با توجه به پشت سرگذاشتن دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و ارزیابی‌هایی که از عملکرد مدیران استانی و شهرستانی از سوی وزارت کشور به عمل آمده تغییر سایر استانداران و فرمانداران دور از انتظار نیست.

مصباحی‌مقدم: غارت 2 میلیارد ایران خلاف روح برجام است


غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مجلس نهم، با اشاره به بلوکه شدن 2 میلیارد دلار دارایی ایران توسط آمریکا، اظهار داشت: آمریکاییها همواره می‌خواهند خوی استکباری خود را نشان دهند و  پس از برجام آمریکا می‌خواهد بگوید اینکه تحریمها برداشته شود یا باقی بماند را من تعیین می‌کنم. اگر می‌خواهید تحریمها برداشته شود این کار را انجام دهید و این کار را نه، و این به معنای گذاشتن شروط جدید برای ایران است.

قوه قضائیه با دریافتی کلان مدیران برخورد می‌کند؟


فتحی زاده با بیان "شعار دولت تدبیر و امید صداقت بود" تصریح کرد: شخص آقای رئیس جمهور و وزیر اقتصاد باید پاسخ بدهند که زیر مجموعه آن‌ها چطور با بیت المال این رفتار را می‌کنند. دولت یازدهم با شعار راستگویی بر سر کار آمد اما متاسفانه صداقتی در کلام و رفتار مسئولان دولتی نمی‌بینیم و این موضوع به کشور خسارت خواهد زد.

فرهنگی

ثواب «صلوات» درماه شعبان ده برابر است


مناجات شعبانیه که از سلسله مناجات های خاص حضرت امیر و فرزندان والا مقام وی ـ علیهم السلام ـ است از نورانیت و جلالت در خور توجهی برخوردار بوده، همواره زمزمه لبان عارفان سالک، جویندگان معرفت، و علمای عامل بوده و می باشد، بخش های بلند و پرمحتوای آن از چنان مغز و مفهومی برخوردار است که انصافا حاکی از قطعیت سند آن و اتصال حتمی آن به معصومان ـ سلام الله علیهم اجمعین ـ است و به راحتی می تواند ما را به این نتیجه رهنمون سازد که چنین عبارات رسایی جز از شخصیتی که به وحی و غیب اتصال دارد، و از فصاحت و بلاغت حقیقی برخوردار است، نمی تواند صادر شده باشد.

خاطره‌ ضرغامی از جواب رد رهبری به یک جانباز +عکس


عزت الله ضرغامی در صفحه اینستاگرام خود با گرامیداشت روز پاسدار و جانباز مطلبی از دیدار جانباز افغانستانی با رهبر انقلاب نوشت.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

بهروز بقایی: دیگر در «خندوانه» حضور نخواهم داشت


در توضیح دلایل جدایی‌اش از برنامه «خندوانه» گفت: طی این مدت در برنامه «خندوانه» با آیتم سفرنامه بوده‌ام اما به دلیل این‌که خودم در آینده برنامه‌ای برای گروه کودک و نوجوان در شبکه دو سیما خواهم داشت در سری جدید «خندوانه» حضور ندارم.

عکس/ گریم دیده نشده از خسرو شکیبایی


استاد عبدالله اسکندری در صفحه شخصی خود تصویری منتشر نشده از تست گریم مرحوم خسرو شکیبایی را منتشر کرد برای فیلمی که ساخته نشد.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

اقتصادی

تازه‌ترین خبرها از دزدی ۲ میلیارددلاری اموال ایران در آمریکا


معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد با اشاره به خرید دو نوع اوراق قرضه دلاری آمریکایی و اوراق قرضه دلاری اروپایی در سال‌های گذشته، گفت: وجوه مصادره شده، اصل و فرع اوراق قرضه آمریکایی بود که در حساب نهاد سپرده‌گذاری مرکزی نزد «سیتی بانک» نیویورک قرار داشت.

وام ازدواج در برزخ


مصوبه وام 10 میلیونی ازدواج با وجود تمامی ادله و مخالفت‌هایی که شبکه بانکی برای غیرعملیاتی بودن آن مطرح کرد، بزودی در قالب قانون بودجه 1395 ابلاغ خواهد شد. اما مشخص نیست که بانک مرکزی به عنوان سیاستگذار، چه تدبیری برای اجرایی شدن قانونی که یکباره به رشد سه برابری منابع نیاز دارد، می اندیشد و چه زمانی آن را در پیشخوان بانک‌ها قرار خواهد داد.

قیمت سکه و ارز در بازار امروز +جدول


جدول قیمتهای امروز معاملات طلا و ارز منتشر شد.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

پرداخت وام میلیاردی بدون ضامن!


بانک مرکزی در حالی این روزها به دنبال تکمیل فرآیند ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی است و قصد دارد که موسسات و صندوق‌های فعال در چرخه اقتصاد را ساماندهی کند که به نظر می رسد شرکت‌های گمنام وام دهنده به فراموشی سپرده شده‌اند و هر روز تعداد آنها بیشتر می شود بدون اینکه مشکلی در نحوه فعالیت آنها ایجاد شود.

«اصطلاح پرداخت وام» در مدت زمان نیم یا یک ساعت توسط شرکت‌های فعال در بخش سرمایه در سال‌های گذشته همواره در بخش آگهی‌های روزنامه های کثیرالانتشار درج می‌شد و این شرکت‌ها با پرداخت وام‌های کلان به متقاضیان سودهای هنگفتی را به جیب می‌زدند و چه بسا از این طریق مشکلاتی را برای نظام اقتصادی، مالی و سرمایه ای کشور و برخی افراد ایجاد می کردند.


بین الملل

بمباران هوایی شهر نصیبین ترکیه +عکس


 ارتش ترکیه برای نخستین بار شهر مرزی "نصیبین" واقع در جنوب این کشور و نزدیک مرز با استان حسکه سوریه را بشدت بمباران کرده است.

بمباران هوایی شهر نصیبین ترکیه+عکس

بنابر این گزارش، شاهدان عینی مستقر در این شهر تصویری از لحظه اصابت موشک هوا به زمین جنگنده بمب افکن اف 16 ارتش ترکیه به مجموعه ای از ساختمان های مسکونی منتشر کرده اند. این نخستین حمله هوایی به یک شهر کردنشین در داخل خاک ترکیه می باشد.

1800 زن ایزدی همچنان در اسارت داعش


دیندار زیباری، مسئول کمیته‌ پیگیری رویدادها و گزارشات بین المللی اقلیم کردستان عراق در یک کنفرانس خبری از باقی ماندن ۱۸۰۰ زن ایزدی در اسارت داعش خبر داد.

وی افزود: از زمان اشغال سنجار از سوی گروه‌ تروریستی داعش بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ زن و کودک ایزدی از سوی این گروه‌ ربوده‌ شدند. بر اساس اطلاعات دولت اقلیم کردستان هنوز ۱۸۰۰ زن ایزدی در اسارت داعش هستند.

آخرین تحولات نبرد با داعش در فلوجه +نقشه


همکاری گسترده نیروهای ارتش و بسیج مردمی در فلوجه طی چند روز اخیر، موجب شکست‌های پیاپی داعش در این شهر و کشته شدن دست‌کم ۲۰۰ نفر از آنها شده است.

در روزهای اخیر تحولات میدانی در استان الانبار و به خصوص در حومه جنوبی شهر فلوجه به نمادی از همکاری گسترده میان نیروهای بسیج مردمی و نیروی هوایی عراق و در نتیجه شکست‌های متوالی عناصر تروریستی داعش تبدیل شده است.
 
آخرین تحولات نبرد با داعش در فلوجه

چرا آتش‌بس در سوریه قابلیت عملی شدن ندارد؟


توافق آتش‌بس بین روسیه و آمریکا درباره سوریه، هر چند از لحاظ توافق روی کاغذ، پیشرفت‌هایی داشته است اما در عمل اوضاع سوریه پیچیده‌تر از آن به نظر می‌رسد که با چند بند و تبصره بتوان این توافق را عملی کرد.

به نوشته روزنامه السفیر لبنان، توافقهای روسیه و آمریکا بر روی کاغذ پیشرفت داشته و روز گذشته (سه شنبه) نیز دو طرف بند جدیدی را به این توافق اضافه کرده‌اند مبنی بر اینکه مناطق تحت سیطره دو گروه «داعش» و «جبهة النصره» را مشخص کنند؛ دو گروهی که خارج از توافق آتش‌بس هستند و روسیه و آمریکا در تروریستی بودن آن‌ دو اتفاق نظر دارند.

ورزشی

بیرانوند و امیری در جمع پرسپولیسی‌ها +عکس


فعالیت کمپین خودمراقبتی ورزشکاران به عنوان اهدا کننده مستمر خون امروز رسما آغاز شد و بازیکنان تیم نفت در این مراسم حضور یافتند.

نکته جالب اینکه، دکتر مجید مختاری لیدر باشگاه پرسپولیس دبیر این کمپین است و به همین دلیل جمعی از هواداران پرسپولیس هم در این مراسم که امروز برگزار شد حضور داشتند.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

تاج انتخاب طرح پیراهن را به چه کسی واگذار کرد؟


دیروز رابط شرکت جیووا و فدراسیون فوتبال طرح جدید برگزیده شده را نزد مهدی تاج برد تا در صورت تایید رئیس فدراسیون فوتبال به ایتالیا ایمیل شود و شرکت جیووا تعداد محدودی از این لباس را برای بازی های خرداد ماه آماده کند. اما مهدی تاج اذعان کرد طرح ها را در اختیار کی روش قرار خواهد داد تا وی نظر نهایی را در این باره اعلام کند.

طرحی که از سوی فدراسیون فوتبال در اختیار شرکت جیووا قرار گرفته بود بسیار ساده بود بطوریکه در مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی از آن به عنوان زیر پیراهن تیم ملی یاد شده بود.

اتمام بلیت‌های بازی راه آهن و پرسپولیس


پرسپولیس و راه آهن در چارچوب هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 18 روز جمعه در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.

بلیت فروشی این بازی چند روزی است انجام شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران امروز در نشست خبری خود اعلام کرد تمامی بلیت‌های این بازی به فروش رسیده است.

عکس/ جناب‌خان در راه لیگ برتر فوتبال


در جریان بازی دیروز صنعت نفت مقابل داماش برخی هواداران صنعت نفت در ورزشگاه عضدی رشت پلاکاردی را با خود به ورزشگاه برده بودند که روی آن عکس جناب خان ثبت شده و اعلام شده بود آبادان به لیگ برتر برمی‌گردد.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

اجتماعی

ناگفته‌های شکنجه‌گاه هولناک پدر جنایتکار +عکس


یکی از ساکنان محلی در تماس با پلیس اعلام کرد مردی در همسایگی‌شان ساعت‌ها است همسر، دختر و پسرش را زیر شکنجه قرار داده است. مأموران وارد عمل شدند و با رساندن خود به خانه مرد خشمگین با دیدن آثار خون روی در و دیوار و میله بار فیکس رها شده در وسط اتاق خود را در برابر یک حادثه هولناک دیدند.

 
 ناگفته‌های شکنجه‌گاه هولناک پدر جنایتکار +عکس


در زلزله تهران ۸۰۰ هزار نفر کشته می‌شوند


رئیس مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در تهران بیش از یک میلیون پلاک رسمی وجود دارد که بیش از ۲۰۰ هزار پلاک آن در بافت فرسوده واقع شده‌اند، گفت: با بررسی‌ها و مطالعات میدانی در چهار منطقه تهران، مشخص شد که اگر در تهران زلزله ۷ ریشتری رخ دهد، بیش از ۸۰۰ هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد.

عکس/ لامبورگینی گوجه‌ای در تبریز


تصویری از تنها لامبورگینی اونتادور موجود در ایران در برخی سایت‌ها منتشر شده که ظاهراً صاحب آن در تبریز چشم رهگذران را در خیابان‌ها به دنبال خود کشانده و باعث انتشار عکس‌هایی از این خودرو شده است. گفته می‌شود این خودروی ایتالیایی در آن سوی آب‌ها به قیمتی حدوداً ۴۰۰ هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

تخریب طبقه ۷ پاساژ علاءالدین به 3 ماه دیگر موکول شد


عضو شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: در نشست با نماینده دادستان، مالک و شهردار منطقه 11 مقرر شد طبقه هفتم پاساژ علاءالدین که غیرقانونی ساخته شده است سه ماه دیگر تخریب شود.

دفاعی

فرمانده نيروهاى ويژه دريايى سپاه درگذشت +عکس


سردار حاج محمد ناظری فرمانده یگان نیروهای ویژه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته بدلیل عارضه شیمیایی درگذشت.

درگذشت سردار حاج محمد ناظری+عکس

جهاد و مقاومت


از حاج احمد متوسلیان تا امیر سیاوشی؛ همه شاگردان «حاج محمد ناظری»


سردار حاج محمد ناظری متولد سال 1334 در محله امامزاده حسن تهران است. عمده هم سن و سالان سردار ناظری از آن محله بعدها در نیروهای ویژه ارتش (نوهد) به خدمت در آمدند. حاج محمد هم در سالهای منتهی به انقلاب به طور غیر رسمی و توسط برخی افسران ارتش که از رژیم پهلوی جدا شده و به مردم پیوسته بودند نخستین دوره های تکاوری خود را دید.


این شهید در دو نقطه دفن شد


«شهید حاجی بابا وقتی می‌بیند که دوستانش شهید شده‌اند به دوست خودش حسین خدابخش گفته بود دعا کن با گلوله توپ شهید بشویم. زیرا اگر در این دنیا بسوزیم می‌توانیم مطمئن شویم که خداوند گناهانمان را بخشیده است.»

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری ترشیده ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    اسم وام ازدواج رو بردی داغ دلم رو تازه کردی ای خدا یک همسر پولدار و فیلسوف و عارف و در عین حال خوش تیپ به من مرحمت بفرما
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    کلیک بیشتر چه بلایی شده برای رسانه های انقلابی مطلبی که برای شما نیست به اسم ویترین مشرق منتشر می کنید.
  • منتظر ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    خبر شهادت حاج محمد ناظری واقعا ناراحتم کرد. یک دلاور بزرگ و مشتاق شهادت. روحش شاد. خدا شفاعت خودش و هم شنگراشو نصیبمون بکنه. الهی امین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس