کد خبر 571512
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۹

بر اساس جدیدترین نظر سنجی دو سوم شهروندان آلمانی از سیاست‌های مرکل ناراضی هستند و یک دوره دیگر صدر اعظمی وی در کشورشان را رد می‌کنند.

به گزارش مشرق و به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که حمایت از سیاست های صدر اعظم آلمان در بین شهروندان این کشور شدیدا کاهش پیدا کرده است. 64 درصد آلمانی ها مخالف یک دوره دیگر صدر اعظمی برای مرکل هستند.

این نظر سنجی که از طرف موسسه اینسا و به سفارش مجله " سیسرو" انجام شده است نشان می دهد که بخصوص رد سیاست های مرکل در بین 45 تا 54 ساله ها بالا است.

موسسه اینسا این نظر سنجی را از بین 2000 نفر از شهروندان آلمانی در اواخر هفته گذشته انجام داده است.

بر این اساس بخصوص مخالفت و نارضایتی از سیاست های مرکل در شرق آلمان بالا است، به گونه ای که در تورینگن (79 درصد) در زاکسن(79 درصد) بیشترین نارضایتی درباره سیاست های مرکل وجود داشته است.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که بخصوص مخالفت با سیاست های مرکل در بین افراد با درآمد و تحصیلات کم تر پایین تر است. بخصوص نارضایتی از صدر اعظم آلمان در بین طرفداران حزب ضد یوروی آلمان (96.2 درصد) دیده می شود.

نظر سنجی دیگری که موسسه اینسا به سفارش نشریه "بیلد" انجام داده بود نشان می داد که محبوبیت دولت ائتلافی مرکل با 50 درصد حدود 17 درصد نسبت به انتخابات پارلمانی دور قبل کاهش داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس