کد خبر 571206
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

دانشمندان استرالیایی هشدار دادند که مصرف ماری‌جوآنا و مشتقات گیاه «کانابیس» از جمله حشیش می‌تواند به قطع عضو منتهی شود.

به گزارش مشرق، دانشمندان استرالیایی در تشخیص بیماری‌های مرتبط با مصرف ماری‌جوآنا و مشتقات گیاه شاهدانه به نتایج جدیدی رسیده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، این دانشمندان هشدار می‌دهند که مصرف مشتقات به‌دست آمده از گیاه شاهدانه می‌تواند به قطع عضو بینجامد.
 
ماجرا از جایی شروع شد که یک مرد استرالیایی که روزانه حدود یک گرم حشیش مصرف می‌کرد به پزشک مراجعه می‌کند و از زخم‌هایی که در پاهایش به‌وجود آمده ابراز ناراحتی  و از پزشک درخواست کمک برای بهبود می‌کند.
 
آزمایش‌هایی که روی این مرد صورت می‌گیرد به تشخیص نوعی بیماری نادر می‌انجامد که می‌تواند منجر به قطع عضو شود.
 
تشخیص پزشکان بیمارستان ملبورن استرالیا در رابطه با دلیلی که منجر به ایجاد زخم‌های درمان ناشدنی در پاهای این مرد استرالیایی شده، بیماری نادر «آرتریت حشیش» اعلام شد.
 
«آرتریت حشیش»، یک بیماری بسیار نادر است که باعث می‌شود پلاکت‌های خون در اطراف عروق فرد مصرف‌کننده تجمع کنند و در نتیجه آن، جریان خون در آن اندام بدن کاهش یابد.
 
پزشکان با تشخیص این بیماری از طریق کارگذاشتن بالن در عروق این فرد رگ‌های مسدودشده را باز کردند؛ اما این فرد مجبور خواهد بود تا آخر عمرش برای رقیق‌کردن خونش، «آسپرین» مصرف کند.
 
با توجه به گزارش «مورنینگ هرالد»(Morning Herald)، «کانابیس»(Cannabis) می‌تواند عروق خونی را سفت کند که باعث افزایش مقاومت پلاکت‌ها و افزایش مقدار پلاکت‌های ساخته شده در اطراف شریان‌ها و در نتیجه تنگ‌کردن عروق می‌شود.
 
«آرتریت شاهدانه»(Cannabis arteritis) زمانی رخ می‌دهد که انقباض عروق، روند جریان خون به اندام‌های مبتلا را کاهش می‌دهد و این عامل، به مرگ سلولهای آن اندام منجر می‌شود.
 
به گفته این پزشکان «آرتریت شاهدانه» در موارد شدید که به اصطلاح «نکروز»(necrosis) خوانده می‌شود می‌تواند به قطع عضو بینجامد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن از اصفهان ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    ای لعنت به هر چی ماده مخدر در دنیاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس