کد خبر 570934
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۰

وزیر بهداشت جدید عربستان در یک اظهار نظر جالب گفته است هیچ تجربه‌ای در زمینه بهداشتی ندارد تا نشان دهد انتصاب وی از باب اجبار بوده و وی هیچ اختیاری در رد یا پذیرش ندارد.

 به گزارش مشرق، توفیق الربیعه وزیر بهداشت جدید عربستان است که در جریان دیدار با برخی کارکنان وزارت در اولین روز کاری‌اش پس از انتصاب تاکید کرد هیچ تجربه‌ای در بخش بهداشتی ندارد.

هر چند این سعودی واقعیت‌های موجود در صحنه سیاسی عربستان را بیان کرده است، با این حال وی با وجود اعتراف به ضعف و ناتوانی‌اش در مدیریت بر وزارت بهداشت، به این نکته اشاره نکرده است که چرا با وجود ناتوانی‌اش، این سمت را پذیرفته است که باید در پاسخ گفت تعیین و انتصاب وزیر و مقام در آل سعود صرفا از باب اجبار است و آنها در پذیرش یا رد یک پست حکومتی از خود اختیاری ندارند.

حتی یک شاهزاده یا مقامی اگر بخواهد کناره‌گیری کند، حق استعفا دادن و تقدیم استعفا ندارد، بلکه باید درخواست کناره‌گیری خود را به پادشاه عربستان تقدیم کند تا وی، این مقام را برکنار کند.

البته وزیر جدید سعودی تنها وزیری نیست که به ناتوانی و نداشتن تجربه در پست وزارتی محوله به خود اعتراف می‌کند، وزیر تجارت و صنایع عربستان هم اعتراف کرده است که تجربه‌ای در ماموریت محوله ندارد، این مشکل درباره دیگر وزیران سعودی صدق می‌کند.اینکه فردی قبلا مهندس شرکت آرامکو و در ادامه وزیر تجارت و صنایع باشد و ناگهان وزیر بهداشت شود، از عجایب و شگفتی‌های دربار سعودی است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس