ناحیه فورت‌مک‌موری اولین قربانی است و به نظر می‌رسد آتشی که به وسعت لندن، قلب کانادا را در برگرفته، به زودی نواحی دیگری را به شهر ارواح تبدیل خواهد کرد. این اولین بار نیست که جنگل‌های کانادا در آستانه تابستان دستخوش آتش‌سوزی می‌شود.

گروه بین‌الملل مشرق- «وسیع، غیرقابل کنترل و وحشتناک». این توصیف رالف دوگِیل وزیر امنیت عمومی کانادا از آتش سوزی جنگل‌های مرکزی این کشور است که دودش چندین هزار خودروی فراری را بدرقه می‌کند.

قلب کانادا در آتش می‌سوزد + عکس و فیلم

گرما و کاهش رطوبت، جنگل‌های زیبای آلبرتا را با وجود فعالیت 1100 آتش‌نشان می‌بلعد

قلب کانادا در آتش می‌سوزد + عکس و فیلم

ناحیه فورت‌مک‌کوری، نزدیک‌ترین منطقه مسکونی به محل آتش‌سوزی، در حال تخلیه است و خودروهایی که پیش‌تر به شمال شهر رانده می شدند، با هدایت محتاطانه نیروهای انتظامی به سمت جنوب از شهر دور می‌شوند. ادمونتون در 400 کیلومتریِ جنوب مک‌موری مقصد اولیه مردمی است که عموماً ماسک بر صورت دارند.

فورت‌مک‌موری اولین قربانی است و به نظر می‌رسد آتشی که به وسعت لندن، قلب کانادا را در برگرفته، به زودی نواحی دیگری را به شهر ارواح تبدیل خواهد کرد.


قلب کانادا در آتش می‌سوزد + عکس و فیلم

فورت مک‌موری در قلب کانادا و در استان آلبرتا قرار دارد


دوگِیل دیروز بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و از سوختن 1570 کیلومتر مربع از جنگل‌های آلبرتا طی هفته گذشته خبر داد:«به نظر می‌رسد وضعیت هوا در اطراف فورت مک‌موری متاسفانه بسیار مساعد برای تداوم یک آتش‌سوزی جدی است». اشاره او به همزمانی بادهای شدید، رطوبت اندک و دمای بالا است.

وی در کنفرانس خبری که به صورت زنده پخش می‌شد، هشدار داد مساحت آتش‌سوزی طی تنها 24 ساعت نزدیک به 50% افزایش داشته و به صورت تصاعدی طی 24 ساعت دیگر دوبرابر خواهد شد. گسترش آتش‌سوزی همراستا با جهت وزش باد به سمت شرق صورت می‌‌گیرد و با توجه به وجود پوشش گیاهی مشابه در این نواحی، ممکن است چندین ماه به طول انجامد.

{$sepehr_media_1528662_400_300}
دانلود

گزارش برنامه Sunrise علاوه بر ارائه تصاویری از عمق فاجعه، نگرانی خانواده‌ها را نسبت به سلامت خویشان خود در ناحیه مک‌موری روایت می‌‌کند


چاد موریسون مدیر خدمات آتش‌نشانی استان آلبرتا نیز که مساحتی حدود کشور فرانسه دارد، در سخنانی تنها عامل کاهش سرعت گسترش آتش‌سوزی را «باران سنگین» عنوان کرد، آنچه در چنین فصلی از سال تنها یک احتمال است.

تنها خبرهای خوب در این زمینه، یکی صدمه‌ندیدن هیچ کس تا کنون بر اثر آتش‌سوزی است و دیگر اینکه جهت وزش باد برخلاف حرکت آتش به سمت مک‌موری و پایگاه‌های تولید نفتِ ماسه در این شهر است که روی هم یک‌چهارم تولید نفت کانادا را شامل می‌شود. البته هم‌اکنون نیز شرکت Syncrude پایگاه خود را در 50 کیلومتریِ شمال مک‌موری بسته است. این مرکز 4800 کارگر دارد که ارتش با استفاده از هواپیمای C130 برای تخلیه آنها وارد عمل شد.

در ادامه برخی از تصاویر مرتبط با جهنم آلبرتا را می‌بینید:

قلب کانادا در آتش می‌سوزد + عکس و فیلم

تصویر ماهواره‌ای از قبل حادثه که پوشش گیاهی را به رنگ قرمز نشان می‌دهد

قلب کانادا در آتش می‌سوزد + عکس و فیلم

تصویر ماهواره‌ای از بعد حادثه که نشان می‌دهد مک‌موری طی یک هفته بی‌درخت شده است




قلب کانادا در آتش می‌سوزد + عکس و فیلم

چشم طمع آتش به مراکز تولید نفتِ ماسه در مک‌موری




قلب کانادا در آتش می‌سوزد + عکس و فیلم

دود ناشی از سوختن جنگل‌ها، هزاران خودرو را به بیرون شهر بدرقه می‌‌کند




قلب کانادا در آتش می‌سوزد + عکس و فیلم

این اولین بار نیست که جنگل‌های کانادا در آستانه تابستان دستخوش آتش‌سوزی می‌شود. تصویر بالا نشان‌دهنده آتش‌سوزی در ژویئن و ژوئیه 2014 است




قلب کانادا در آتش می‌سوزد + عکس و فیلم

آتش‌سوزی جنگل‌های کانادا در ژوئن و ژوئیه سال گذشته نیز دود غلیظی را به آسمان ایالت‌های شمال غرب آمریکا فرستاد. ممکن است با گسترش آتش طی ماه‌‌های بعد، تجربه سال گذشته برای همسایگان جنوبی کانادا تکرار شود.

منابع

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دکتر گاوچرون از کومور ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    نظر خاصی ندارم. فصل امتحاناتمه دعا بفرمایید برای سرمایه های اسلام و ایران و انقلاب.
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    چقدر جالب و جذاب. همین خط رو ادامه بدید (الکی مثلا خیلی خوب بود)
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    قابل توجه مسئولان سازمان جنگل ها ، بررسي بفرمائيد نوع درختان منطقه چه گونه اي بوده است (احتمالا" سرو و كاج ) لطفا" در مورددرختان بومي منطقه شمال ايران هشدار دهيد تاپس از قطع درختان توسكا و غيره كه خود رويشي بوده و درمقابل آتش سوزي مقاوم هستند از گونه هاي سرو و كاج جهت جنگل كاري مصنوعي استفاده نشود.
  • یک دوست ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    حیف این همه زیبای که دارد می سوزد وکانادا بهترین جنگلهای وزیبای طیبعت را دارد خدا کمک کند
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    اخیش دلم خنک شد انشالله کل کانادا امریکا و جهان کفر بسوزه
  • محمد صادق ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    این آتش سوزی ها به درد زمین خوارها میخوره!
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    شما بیمار روانی هستید
  • علی بابا ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    پیشنهاد میشود چند نفراز دختر و پسران تهرانی را که قبلا مبادرت به آب پاشی به طرف هم کرده بودند در اسرع وقت به محل حادثه اعزام نموده تا هم یه دل سیر هم دیگرو خیس کنن و هم موجب خاموشی آتش شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس