کد خبر 570414
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

از آنجایی که قیمت کتاب ها به دلایل مختلف، بالاست، از بین این کتاب ها، 10 عنوان را گلچین کرده و توضیحاتی را درباره آن ها آورده ایم تا برای انتخاب از بین 131 کتاب معرفی شده، کمک حالتان باشد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - روز گذشته در قالب دو گزارش تصویری، 131 کتاب از بین آثار ارائه شده در نمایشگاه کتاب امسال با موضوع دفاع مقدس، دفاع از حرم و نهضت جهانی اسلام، را برایتان معرفی کردیم. گزارش اول را اینجا(+) و گزارش دوم را  اینجا(+) ببینید.

از آنجایی که قیمت کتاب ها به دلایل مختلف، بالاست، از بین این کتاب ها، 10 عنوان را گلچین کرده و توضیحاتی را درباره آن ها آورده ایم تا برای انتخاب از بین 131 کتاب معرفی شده، کمک حالتان باشد.

10 پیشنهاد ویژه برای خرید از نمایشگاه کتاب
شهید "محمد هادی ذوالفقاری" از نیروهای داوطلب ایرانی بود که به عضویت سپاه بدر عراق درآمد. وی متولد سال 1368 و ساکن میدان خراسان تهران بود که برای یادگیری دروس حوزوی به نجف اشرف مهاجرت کرده بود. با آغاز حملات گروه‌های تروریستی به شهرهای عراق شهید ذوالفقاری با فتوای آیت الله سیستانی مبنی بر دفاع از حرم‌های آل الله به صف مدافعان حرم در سامرا پیوست. محمد هادی ذوالفقاری سرانجام در بهمن ماه سال 93 به دست نیروهای تکفیری در عراق به شهادت رسید. او اهل هنر بود و حالا کتابی درباره زندگی و سیره اش منتشر شده است.

10 پیشنهاد ویژه برای خرید از نمایشگاه کتاب
کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» نوشته حمید حسام که به خاطرات سردار جانباز میرزا محمد سُلگی می‌پردازد، توانست در بخش مستندنگاری، جایزه 30 سکه ای جلال آل احمد را از آن خود کند. این کتاب خاطرات سردار جانباز میرزا محمد سُلگی است که به کوشش حمید حسام گردآوری در مدت 20 ماه ثبت شده است. نویسنهد کتاب، اذرماه سال گذشته از بن بست ایجاد شده برای چاپ مجدد این کتاب انتقاد کرده بود که خوشبختانه این مانع رفع شد و حالا می شود این کتاب را از نمایشگاه خرید؛ اگر چه قیمت بالای این کتاب، خیلی ها را از خواندنش منصرف می کند!

10 پیشنهاد ویژه برای خرید از نمایشگاه کتاب
کتاب های شهید آوینی پس از شهادتش، به چند گونه و مدل منتشر شد. دو عنوان از این کتاب ها را خودِ شهید برای انتشار آماده کرد و به انتشارات برگ سپرد. یکی کتاب آینه جادو و دیگری کتاب فردایی دیگر. در این میان کتاب دیگری هم بود که شهید آوینی آن را آماده کرده بود اما به جایی ارائه نداد؛ کتابی با نام فتح خون. این کتاب ها را می شود از غرفه انتشارات واحه خریداری کرد. نشر واحه را همسر شهید آوینی چند سالی است که راه اندازی کرده و کتاب های شهید آوینی را در شکلو  شمایلی جالب و مناسب عرضه می کند.

10 پیشنهاد ویژه برای خرید از نمایشگاه کتاب
جعفر شیرعلی‌نیا، نویسنده «دایره‌المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق» معتقد است: هنوز بسیاری از موضوعات اساسی در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی وجود دارد که می توان برای هر کدام از آنها دایره المعارف مصور خوبی نگاشته شود؛ البته بسیاری از شخصیت های مهم سیاسی و دینی نیز هستند که باید زندگی نامه آنها را به صورت زندگی نامه مصور تدوین شود.
در «شانزدهمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس» که اسفندماه 1393 برگزار شد، در نتیجه داوری گروه مرجع‌نگاری کتاب "دائره المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق" اثر جعفر شیرعلی‌نیا به‌عنوان کتاب برگزیده، معرفی شد. این کتاب را می شود از غرفه انتشارتا سایان تهیه کرد. اگر چه قیمت این کتاب بالاست اما اگر آ« را تورق کنید، متوجه ارزش بالای آن خواهید شد. هر کسی به تاریخ جنگ علاقه دارد، لازم است که یک نسخه از این کتاب را در کتابخانه اش داشته باشد.

10 پیشنهاد ویژه برای خرید از نمایشگاه کتاب

فکر اولیه نگارش این کتاب، زمانی به ذهن نویسنده‌اش خطور کرد که مستندی 8 قسمتی برای موسسه روایت فتح می‌ساخت و موضوع آن به بمباران شهرها در زمان جنگ تحمیلی مربوط بود. بخشی از این مستند، درباره خنثی‌سازی بمب‌ها توضیح می‌داد و یکی از مهمان‌های آن، مرحوم جواد شریفی‌راد بود که سال‌ها در زمینه خنثی‌سازی بمب و گلوله و موشک فعالیت کرده و تجربه‌های ویژه‌ای کسب کرده بود. «مرتضی قاضی» نزدیک به 5 ساعت با این سرتیم و معلم خنثی‌سازی نیروی هوایی ارتش گفتگو کرده بود که فقط بخش‌های کوتاهی از آن در این مستند گنجانده شد. چند ماه قبل از حادثه سینمایی و درگذشت مرحوم شریفی‌راد، باز هم مرتضی قاضی جهت انجام تحقیق برای تولید یک اثر نمایشی به سراغ او رفت و در دو جلسه، خاطرات جدیدی از او را ثبت و ضبط کرد. همه این 6-7 ساعت گفتگو با همان لحن شیرین «آقای جلوه‌های ویژه سینمای ایران» حالا در قالب کتابی آماده بود تا منتشر شود. این کتاب را می توانید در غرفه نشر معارف خریداری کنید.


10 پیشنهاد ویژه برای خرید از نمایشگاه کتاب
کتاب «دیدم که جانم می رود»، در سال 1391، توسط «موسسه ی سرلشکر شهید احمد کاظمی» راهی بازار کتاب شد. این کتاب، در 320 صفحه، توسط «حمید داوودآبادی» به نگارش درآمده است. این کتاب در 45 بخش، در برگیرنده ی زندگی نامه ی شهید،«مصطفی کاظم زاده» و خاطرات نگارنده از آشنایی و رفاقت با او است. «مصطفی کاظم زاده» یکی از بسیجیان «لشکر27 محمد رسول الله»(صلوات الله علیه) بود که به سال 1358 در جریان، درگیری های مقابل دانشگاه تهران، با «حمید داوود آبادی» آشنا شد و از آن زمان تا لحظه ی شهادتش در 22 مهر ماه سال 1361، بهترین رفیق و همرزم او گردید. این کتاب هم از کتاب های پرفروشی است که می توانید آن را از غرفه «موسسه ی سرلشکر شهید احمد کاظمی»  در سالن ناشران عمومی خریداری کنید.

10 پیشنهاد ویژه برای خرید از نمایشگاه کتاب

این پنجمین کتاب مطرح «جواد کامور بخشایش» در حوزه انقلاب و دفاع مقدس است که از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار شده است. کامور در چهل و یکمین سال زندگی‌اش، در حالی کتاب «زندان موصل» را در دستانش گرفت که کار تحقیقات و پژوهش آن را از سی و ششمین بهار عمرش آغاز کرده بود. «جواد کامور بخشایش» در یک جلسه نسبتا خصوصی، در حالی علی اصغر رباط‌جزی را دید که در حال گفتن خاطرات اسارتش بود. همین دیدار کوتاه باعث شد جرقه ثبت خاطرات این آزاده به ذهنش خطور کند و کار ضبط آن‌ها را از اسفند 1389 آغاز کرد و هیچ چیز جز تعطیلات نوروزی نتوانست مانع جلسات آن‌ها به صورت منظم شود. در 50 جلسه، خاطرات رباط‌جزی گرفته شده و کار تحقیق درباره اجزای خاطرات او، کسانی که نامشان در کتاب آمده بود، مکان‌های معروف، اتفاقات شاخص و... آغاز شد. اگر به غرفه انتشارات سوره مهر سری زدید، در بخش کتاب های دفاع مقدس می توانید این کتاب را خریداری کنید.

10 پیشنهاد ویژه برای خرید از نمایشگاه کتاب
کتاب «به روایت همت» در برگیرنده سی و دو درس ـ گفتار برگزیده از سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و و بیاناتی است که در ابتدای عملیات‌ها برای توجیه گروه‌ها از سوی شهید همت ارائه در حد فاصل بهار 1359 تا زمستان 1362 ارائه می‌شده است که طی یک روند پژوهشی توسط حسین بهزاد جمع‌آوری شده است. تاکنون کتاب‌های بسیاری درباره شهید همت منتشر شده است که اغلب آن‌ها خاطرات همرزمان،‌ خانواده و دوستان درباره وی بوده است،‌ اما در این کتاب حسین بهزاد افکار، آرمان‌ها و عقاید شهید همت را از خلال سخنان خود شهید به مخاطب شناسانده است. این کتاب که در چاپ های قبلی به صورت یک جلد منتشر شده بود، با اضافات جدید، در قالب یک دوره سه جلدی در نمایشگاه عرضه شده و به رغم قیمت بالایش، ارزش خریدن و خواندن دارد. غرفه انتشارات مرکز مطالعات پژوهشی روایت بعثت 27 در سالن ناشران عمومی راهروی 1 غرفه 40 قرار داد.


10 پیشنهاد ویژه برای خرید از نمایشگاه کتاب
این کتاب از پرفروش های سال گذشته بود و نظر خوانندگانش را جلب کرد. تاکنون این اثر بارها و در هر نوبت با 5 هزار نسخه بازچاپ شده است. این کتاب هفدهمین جلد از مجموعه «یاران ناب» است که در آن خاطرات حاج قاسم سلیمانی از دوران دفاع مقدس و شهدا روایت می‌شود؛ خاطراتی که جمع‌آوری آنها کاری محققانه بوده و برای تدوین و جمع‌آوری آنها، علی اکبری مزدآبادی به سراغ فیلم‌ها و آرشیو مطالبی رفته که وی در آنها خاطراتش از جنگ و شهدا را نقل کرده است. تمامی خاطرات این کتاب با ذکر منبع و مأخذ یاد شده است. همچنین در این کتاب بیش از 80 عکس درج شده است. این تصاویر در لابه‌لای مطالب کتاب ارائه شده است. این کتاب را می شود از غرفه انتشارات یا زهرا(س) که در سالن 1B ناشران عمومی و در راهروی اول از سمت غرب قرار دارد، خریداری کرد.


10 پیشنهاد ویژه برای خرید از نمایشگاه کتاب

حمید داودآبادی نویسنده و رزمنده دفاع مقدس می گوید: این کتاب به خاطرات من از سالهای حضور در لبنان و شهید حاج حسان اللقیس بر می گردد. من خاطرات زیادی با حاج حسان داشتم و از این رو تصمیم گرفتم که آنها را مکتوب کنم؛ خاطراتی نظیر گفت و گویی جالب که با وی در لبنان داشتم و وی آن روز با توجه به تجربیاتی که در جنگ داشت، نحوه شهادت خود را توصیف کرد. آشنایی من با وی در سال 62 و در لبنان صورت گرفت؛ آن زمان من به لبنان اعزام شدم و وی آن موقع مسئول دفتر سردار حسین دهقان بود. آشنایی جدی ما به سال 1370 بر می گردد که باعث شد من هر زمان که برای تهیه گزارش و عکس و مطالب برای کتابهایم به لبنان سفر می کردم، میهمان وی شوم. این کتاب را می شود از غرفه انتشارات یا زهرا(س) که در سالن 1B ناشران عمومی و در راهروی اول از سمت غرب قرار دارد، خریداری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس