کد خبر 570155
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹

رئیس انجمن علمی پیشگیری از خودکشی با اشاره به اینکه افسردگی در جامعه از ۵ درصد به ۱۱ درصد افزایش یافته است، با هشدار نسبت به افزایش خودکشی به دلیل رشد صعودی افسردگی‌ها پیشنهاداتی را برای دو برابر نشدن خودکشی در کشور عنوان کرد.

به گزارش مشرق، سید کاظم ملکوتی - رئیس انجمن علمی پیشگیری از خودکشی در هم‌اندیشی بررسی پیشگیری از اقدامات پرخطر در رفتارهای اجتماعی بر لزوم توجه به سلامت روان افراد و اختصاص بودجه لازم برای آن تاکید کرد و اظهار داشت: طبق تحقیقات انجام شده در کشور در خصوص خود کشی، باید عنوان کرد که افسردگی احتمال وقوع خودکشی را 6 برابر ، اعتیاد و الکل 3 برابر، بیکاری و سیگار 2 برابر می‌کند.

ملکوتی با بیان اینکه در حال حاضر افسردگی در جامعه از 5 درصد به 11 درصد افزایش یافته است، گفت: این مسئله نشان می‌دهد که اگر اقدامات لازم را انجام ندهیم، خودکشی در سال‌های آینده دو برابر می‌شود.

به گفته وی، ارائه خدمات پیشگیرانه در پیشگیری و جلوگیری از وقوع خودکشی دارای اهمیت است و انجمن علمی پیشگیری از خودکشی این آمادگی را در جهت تعامل هر چه بیشتر با وزارت بهداشت و بهزیستی به منظور پیشگیری از وقوع خودکشی دارد.

رئیس انجمن علمی پیشگیری از خودکشی افزود: ارائه خدمات مشاوره و راه‌اندازی سامانه‌هایی در این زمینه جهت کاهش خودکشی بسیار مؤثر بوده و لازم است با ارتباط بین‌بخشی با دستگاه‌ها مانع از بروز خودکشی در کشور شویم.

همچنین در ادامه این هم اندیشی که وزیر بهداشت نیز حضور داشت، رسولیان - روانپزشک بر ضرورت ترویج امید و آینده ای مثبت با وجود همه مشکلات اجتماعی تاکید کرد و افزود: تقویت ارتباطات بین فردی و مثبت گرایی می تواند از اقدام به خودکشی جلوگیری کند.

خودکشی یعنی خشونت علیه خود

در این راستا علی اکبر سیاری - معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در هم اندیشی بررسی پیشگیری از اقدامات پرخطر در رفتارهای اجتماعی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر در حوزه بیماری‌های واگیر و کاهش آن اظهار داشت: همچنان آسیب‌های اجتماعی به دلیل چند بخشی بودن آنطور که شایسته بوده مورد توجه قرار نگرفته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت موضوعاتی مثل فقر، بیماری، اعتیاد و طلاق و کودکان خیابانی را از جمله آسیب‌های اجتماعی جوامع امروز برشمرد و گفت: خودکشی به نوعی خشونت علیه خود است.

افرادی مقاوم به درمان افسردگی؛ در معرض خودکشی

همچنین در ادامه این هم اندیشی، احمد جلیلی - رئیس انجمن روانپزشکان کشور شیوه انعکای خودکشی را توسط رسانه‌ها مهم برشمرد و بر عدم انعکاس خودکشی به گونه ای که باعث قهرمان پروری شود تاکید کرد و افزود: باید در انعکاس خبر خودکشی از اصولی خاص تبعیت شود و رسانه‌ها نسبت به این مقوله فنی و حرفه‌ای عمل کنند.

رییس انجمن روانپزشکان کشور خاطرنشان کرد: افرادی که مقاوم به درمان افسردگی هستند بیشتر در معرض خودکشی هستند.

ارائه خدمات پیشگیرانه در پیشگیری و جلوگیری از وقوع خودکشی دارای اهمیت است
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • mohsen ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    نکته اول: همین 2 روز پیش خبر گذاشتین که امریکا بیشترین میزان مصرف ارامش بخش توی دنیا رو داره اگر کار اونا غیر اصولی بود باید به جای بالا بودن مصرف ارامش بخش میزان خودکشی مردمش بالا میبود نکته دوم اینکه: کاشکی یکم در ارائه امارها با صداقت عمل میکردیم نکته سوم: چرا دیگه در رابطه با بیماری ایدز اطلاع رسانی نمیشه؟..
  • محمد ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    خندوانه که داره گناه میکنه اکسیر که توهین میکنه دورهمی هم که سوژه خنده میکنه و اقتصاد رو بهبود !
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    گند از این مملکت راه گرفته
  • محمد ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    خندوانه که داره گناه میکنه اکسیر که توهین میکنه دورهمی هم که سوژه خنده میکنه و اقتصاد رو بهبود !
  • محمد ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    خندوانه که داره گناه میکنه اکسیر که توهین میکنه دورهمی هم که سوژه خنده میکنه و اقتصاد رو بهبود !
  • قاسم ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    خدا خودش رحم کنه،با این آمار افسردگی در آینده نزدیک باید منتظر سونامی سکته و سرطان باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس