کد خبر 570077
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱

برخی محافل رسانه ای در انگلیس، دامنه راهکارهای جدید علیه کوربین را از حذف فیزیکی وی ـ با صحنه سازی نهادهای امنیتی انگلیس ـ تا الصاق انواع اتهامات ممکن به او پیش بینی می کنند.

 به گزارش مشرق، پیروزی غیر منتظره حزب کارگر در انتخابات شهرداری ها و شوراهای محلی انگلیس، شوک سختی به کسانی چون «تونی بلر» نخست وزیر اسبق انگلیس و «دیوید کامرون» نخست وزیر فعلی و رهبر حزب محافظه کار وارد کرد و در حالی که برخی اعضای ارشد دو حزب محافظه کار و کارگر بی صبرانه به دنبال شکست «جرمی کوربین» در انتخابات اخیر و متعاقبا اعمال فشار بر وی جهت استعفا از ریاست حزب بودند، عکس این اتفاق تحقق یافت!

هم اکنون قدرت مانور جرمی کوربین به عنوان رهبر حزب کارگر افزایش یافته، موضوعی که برای اعضای صاحب نفوذ دو حزب کارگر و محافظه کار و همچنین مقامات ارشد نهادهای امنیتی و جاسوسی در انگلیس به هیچ عنوان قابل هضم نیست.

از سویی؛ بسیاری از کارشناسان معتقدند پس از اینکه مخالفان کوربین از شوک سیاسی اخیر خارج شوند، بار دیگر اقدامات تخریبی خود علیه رهبر حزب کارگر را آغاز خواهند کرد، همانگونه که طی ماه های گذشته، اصلی ترین هدف افرادی نظیر دیوید کامرون و تونی بلر، حذف جرمی کوربین از طریق انتخابات محلی بود، هدفی که به نظر دست یافتنی جلوه می نمود، اما...!

 نظرسنجی ها و تحقیقات میدانی صورت گرفته از یک سو و تبلیغات گسترده علیه کوربین به کمک برخی اعضای ارشد حزب کارگر و شخص دیوید کامرون، جای کمترین شک و شبهه ای را در شکست حزب کارگر در انتخابات شوراهای محلی باقی نمی گذاشت و در چنین شرایطی مخالفان کوربین آماده بودند تا پس از شکست حزب کارگر در انتخابات ضربه نهایی را به او وارد کرده و برکناری وی از رهبری حزب را کلید بزنند.

پیروی حزب کارگر در انتخابات شهرداری ها و شوراهای محلی اما؛ نقشه مخالفان کوربین را در این مقطع زمانی نقش بر آب کرد.

حال سوال اصلی اینجاست که پلانB  مخالفان رهبر حزب کارگر در مرحله بعدی چه خواهد بود؟ به نظر می رسد پس از ناکامی درمهار کوربین از طریق انتخابات محلی، مخالفان وی راهکارهای خطرناک دیگری برای حذف او از قدرت در پیش بگیرند. راهکارهایی که حتی می تواند به حذف فیزیکی و ترور کوربین منجر شود.

 چنانچه قبلا نیز برخی رسانه های اروپایی نوشته اند، امکان ترور کوربین تا سال ۲۰۲۰ میلادی یعنی زمان برگزاری انتخابات سراسری بعدی در انگلیس ـ که وی در آن کاندیدای نخست وزیری خواهد بود ـ از سوی نهادهای امنیتی این کشور وجود دارد.

در این میان، مخالفان سیاسی جرمی کوربین که به شدت نسبت به تحولاتی مانند حضور یک مسلمان وابسته به حزب کارگر در مسند شهرداری لندن خشمگین هستند، در صدد تخریب وجهه کوربین از طرق دیگری مانند تبلیغات روانی علیه وی بر خواهند آمد. پیش بینی می شود اتهامات اخلاقی و مالی نیز به رهبر حزب کارگر از سوی مخالفانش وارد شود.

بر این اساس؛ برخی محافل رسانه ای در انگلیس، دامنه راهکارهای جدید علیه کوربین را از حذف فیزیکی وی ـ با صحنه سازی نهادهای امنیتی انگلیس ـ تا الصاق انواع اتهامات ممکن به او پیش بینی می کنند. البته در این معادله، میان برخی اعضای سنتی و ارشد دو حزب کارگرو محافظه کار که دشمنی مشترک با کوربین دارند، مذاکرات و معاملاتی صورت خواهد گرفت.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس