کد خبر 570064
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

سخنگوی قوه قضاییه باید همه مسئولین نسبت به موضوع امنیت اخلاقی اهتمام داشته باشند چرا که اگر هنجارشکنی‌ها گسترش یابد حتماً مشکلات آن از یک اقدام مثل قمه‌کشی یا عربده‌کشی بالاتر است و از درون جامعه را تهی می‌کند و به فساد می‌کشاند.

به گزارش مشرق، در ادامه نود و ششمین نشست سخنگوی قوه قضاییه خبرنگار خطاب به اژاه‌ی گفت: رهبر انقلاب امروز در دیدار با فرماندهان ناجا بر اهمیت امنیت اخلاقی تأکید کردند و فرمودند: که گاهی یک نفر قمه می‌کشد و گاهی برخی هنجارشکنی می‌کنند و گناه را ترویج می‌دهند که اهمیت آن اگر بیشتر نباشد کمتر نیست. آیا قانونی برای برخورد با این گونه هنجارشکنان که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند وجود دارد یا نه؟ آیا قوه قضاییه با این هنجارشکنان برخورد می‌کند؟ و اگر قانونی در این زمینه نداریم چه باید کرد.

اژه‌ای در پاسخ گفت قانون که حتماً داریم برخی موارد هنجارشکنی به صورت علنی و آشکار انجام می‌شود که نیروی انتظامی وظیفه برخورد دارد و کمابیش هم برخورد می‌کند.

وی افزود: من بارها گفته‌ام که ما از اقدامات ناجا که در چارچوب قانون برای برخورد برای هر یک از جرایم ظاهری باشد حتماً حمایت می‌کنیم و ملت هم قطعاً نیروی انتظامی را حمایت کرده و از آن تشکر می‌کند.

اگر چنانچه جایی باشد که یک هنجارشکنی علنی و آشکار نباشد در صورتی که نیروی انتظامی یا سایر نهادهای امنیتی مطلع به قوه قضاییه خبر دهند دستگاه قضایی وارد می‌شود. همانطور که می‌بینید برخی پرونده‌ها و باندهایی که مطرح شده یا مردم گزارش داده‌اند یا سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضاییه هم ورود کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: باید همه مسئولین نسبت به موضوع امنیت اخلاقی اهتمام داشته باشند چرا که اگر هنجارشکنی‌ها گسترش یابد حتماً مشکلات آن از یک اقدام مثل قمه‌کشی یا عربده‌کشی بالاتر است و از درون جامعه را تهی می‌کند و به فساد می‌کشاند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: هم قوه قضاییه، هم نیروی انتظامی و هم آحاد ملت خواهان برخورد با این گونه هنجارشکنی‌ها هستند. قانون امر به معروف و نهی از منکر هم به هر نحوی علیرغم اینکه دولت ابلاغ نکرد از سوی مجلس ابلاغ شد و به تصویب رسید.

اژه‌ای گفت: باید همه ناهنجاری‌ها را جدی بگیریم و با آنها برخورد کنیم. ممکن است در پاره‌ای موارد هم ضعف قانونی باشد که اگر نیروی انتظامی جایی احساس می‌کند که این ضعف قانون وجود دارد باید قوای سه‌گانه کمک کنند که نقص‌ها برطرف شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    ضمن تشکر از مسئولان قضایی. اما خدا نکنه یکی واسه احقاق حقش پاش به دادگاه بیافته، کارکنان دادگاهها انقد کارش رو لفت می دن و که بیچاره پشیمون میشه که چرا اصلا اومده دادگاه............ مشرق مرد باش و منتشر کن
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    مشرق مرد نبودی و نظرم رو پخش نکردی، یه ذره جنم داشته باش. مگه حرف حق رو نزدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس