کد خبر 569825
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام كرد كه از زمان تاسیس این كشور نامشروع و در جریان جنگ با اعراب 23 هزار و 447 سرباز و افسر صهیونیست كشته شده اند.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری جی بی سی نیوز اردن به نقل از شبكه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام كرد:‌ علاوه بر این تعداد 68 سرباز و افسر اسرائیلی هم در سال گذشته كشته شده اند.

در آماری كه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی منتشر كرده، آمده است: خانواده های سربازان كشته اسراییل شده تا سال 2016 بالغ بر 16 هزار و 307 نفر می باشد كه 9 هزار و 442 نفر آنان شامل پدر و مادر و 4 هزار و 917 زن بیوه می باشد.

رژیم صهیونیستی به طور رسمی ۴ بار در سال های ۱۹۴۸ ، ۱۹۵۶، ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ میلادی با كشورهای عربی و در رأس آنها سوریه و مصر وارد جنگ شد.

در جنگ 1948 در 14 ماه می زمانی كه انگلیس قیمومیت خود را بر فلسطین پایان داد، رژیم نامشروع صهیونیستی اعلام موجودیت كرد، فردای همان روز ارتش كشورهای عربی و تعداد زیادی از داوطلبان جنگ با رژیم صهیونیستی از چند جبهه به نیروهای این رژیم حمله كردند كه نهایتا به شكست اعراب منتهی شد.

جنگ 1956 نیز بین مصر و رژیم صهونیستی و بر سر كانال سوئز كه جمال عبدالناصر آن را ملی اعلام كرده بود به وقوع پیوست؛ رژیم صهیونیستی مدعی بود حق عبور این رژیم به آبهای آزاد خدشه دار شده و به همین دلیل برای باز كردن كانال سوئز اقدام به حمله علیه مصر كرد كه در نهایت كانال سوئز برای مصر ملی اعلام شد و مجمع عمومی سازمان ملل تهاجم علیه مصر را محكوم نمود.

در سال 1967 رژیم اشغالگر صهیونیست در مدت 6 روز صحرای سینا، كرانه باختری رود اردن، نوار غزه و بلندی های جولان را به اشغال خود در آورد و مناطق اشغالی را به بیش از 3 برابر افزایش داد.

در این جنگ نزدیك به 1 میلیون نفر از اعراب آواره شدند و با این كه شورای امنیت در پایان جنگ، رژیم صهیونیستی را ملزم به تخلیه این مناطق كرد، اما این قطعنامه تاكنون به مرحله اجرا در نیامده است.

كشورهای عربی پس از اشغال سرزمین های خود توسط رژیم صهیونیستی اقدام به عملیات غافلیگرانه در خط بارلو در جنوب كانال سوئز و بلندی های جولان كردند. در این جنگ نیز ارتش رژیم صهیونیستی وارد خاك مصر شد و در غرب كانال سوئز پیشروی كرد و در مقابل ارتش سوریه نیز بخش هایی از بلندی های جولان را از تصرف صهیونیست ها خارج كرد.

رژیم صهیونیستی در تابستان 2006 نیز با نیروهای حزب الله لبنان وارد جنگ شد. در این جنگ رژیم صهیونیستی خسارات زیاد مالی و جانی متحمل شد و زمانی كه شكست خود را قطعی می دید، مجبور شد آتش بس را بپذیرد.(رژیم صهیونیستی تاكنون آمار دقیقی از كشته های خود در این جنگ ارایه نداده است.

رژیم صهیونیستی همچنین در تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۰۸ میلادی جنگ علیه غزه را آغاز كرد و در شبانگاه ۱۷ ژانویه ۲۰۰۹ میلادی، پس از سه هفته عملیات نظامی همه‌جانبه علیه حماس در نوار غزه، «آتش‌بس یكجانبه» اعلام كرد.

جنگ 8 روزه رژیم صهیونیستی علیه ساكنان نواز غره هم یكی دیگر از جنگ های صهیونیست ها با اعراب است در این جنگ كه بیست و چهارم آبانماه 1391 به وقوع پیوست بعد از 8 شبانه روز خاتمه یافت.

گرچه برخی معتقد بودند كه بنیامین نتانیاهو این جنگ را برای پیروزی در انتخابات سرزمین های اشغالی از طریق امنیتی كردن فضای این سرزمین به راه انداخت، اما ارتش رژیم صهیونیستی نتوانست این جنگ را به مانند دوره‌های پیشین برای مدت زیادی ادامه دهد و خیلی زود مجبور به پذیرش آتش بس شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    روز به روز کشته هایتان بیشتر شود ان شا الله ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس