کد خبر 56934
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۹

دست جراحان و طالبان زيبايي تهراني به عنبيه چشم هم رسيد. بر اساس عملي كه جراحان يكي از بيمارستان هاي تهران مدعي انجام آن هستند، مي توان عنبيه چشم را به رنگ دلخواه تغيير داد. حالامي توان گفت هيچ عضوي در صورت از دست زيبايي خواهان در امان نيست.

به گزارش مشرق، انتخاب نوشت:دست جراحان و طالبان زيبايي تهراني به عنبيه چشم هم رسيد. بر اساس عملي كه جراحان يكي از بيمارستان هاي تهران مدعي انجام آن هستند، مي توان عنبيه چشم را به رنگ دلخواه تغيير داد. حالامي توان گفت هيچ عضوي در صورت از دست زيبايي خواهان در امان نيست. 
پيش از اين، تغيير ظاهر دماغ، گونه، لب، چشم، ابرو، دندان، چانه و پيشاني به معجزه عمل هاي جراحي زيبايي ممكن بود، حالاو براي اولين بار در جهان آن هم در تهران اين عضو حساس چشم را پزشكان براي شما با پرداخت مبلغي به رنگ دلخواه تان تغيير خواهند داد.
براي يافتن چند و چون انجام اين عمل مسوولان بيمارستان حاضر به جوابگويي نيستند، اما در قالب يك متقاضي، اطلاعات قابل توجهي از منشي رديف اطلاعاتي به دست مي آيد. او مي گويد: «اين لنزها دايمي و در سه رنگ آبي، سبز و طوسي موجود است. حدودا شش ميليون تومان هزينه عمل است. مصرف طبي ندارد و فقط جنبه زيبايي دارد. در روز اول پانسمان كامل، مراقبت و دارودرماني تا چند هفته بعد از عمل نيز ادامه دارد. روزهاي اول شايد با تاري ديد همراه باشد.
البته براي انجام اين عمل يك سري مقدمات بايد صورت بگيرد، ازجمله معاينات قبل از عمل و اينكه تعهد داده شود مبني بر اينكه مسووليت عمل با خود مراجعه كننده است.» او در انتها مي گويد: «وقت هاي ويزيت دكتر پنج ماهه است ولي براي انجام اين عمل خاص مي توانم زودترين زمان ويزيت، يعني ۱۰ تا ۲۰ روزه را براي شما بگذارم.»
عمل تغيير رنگ عنبيه چشم به وسيله دستگاهي با نام «فمتوليزيك» انجام مي شود، اين دستگاه ساخت آمريكاست و به تازگي وارد ايران شده، يكي از پيشرفته ترين دستگاه هاي برش در چشم پزشكي محسوب مي شود. جراح با استفاده از اين دستگاه و نوعي ليزر با نام «فمتوسكند» شكافي روي عنبيه ايجاد كرده و لنز رنگي را در آن تعبيه مي كند.
اين لنزها دايمي است ولي با درخواست مراجعه كننده قابليت برداشت دارد. بر اساس اطلاعات منابع خبري ما در اين بيمارستان تاكنون در ايران دو نفر اين عمل را انجام داده اند، يك مرد و يك زن. ليزر فمتوسكند علاوه بر اين، كاربردهاي متنوعي در چشم پزشكي دارد كه شامل ايجاد انواع برش هاي قرنيه و لنز است. با استفاده از اين نرم افزار مي توان محل دقيق تابش پالس ها از نظر عمق و وسعت مورد نظر را نيز تعيين كرد.
با وجود اطلاعاتي كه اين بيمارستان در اختيار متقاضيان عمل تغيير رنگ عنبيه چشم قرار مي دهد، نايب رييس انجمن چشم پزشكان ايران از عدم امكان تغيير رنگ عنبيه خبر مي دهد.
دكتر مدرس زاده، نايب رييس انجمن چشم پزشكان ايران درباره عنبيه رنگي و عمل آن در ايران اظهار بي اطلاعي مي كند و به شرق مي گويد: اين عمل يك بار در دنيا انجام شده و مطالعات دقيق تري روي آن انجام نگرفته است. براي بررسي اين عمل و به اجرا گذاشتن آن بايد فرم و پژوهش بيشتري انجام و در ژورنال هاي علمي دنيا مطرح شود، در ادامه اگر مورد تاييد مركزهاي استاندارد CE اروپا و FDA آمريكا قرار گرفت، به پزشكان اجازه انجام آزمايشات باليني داده مي شود. اگر اين مراحل طي نشود براي پزشك مسووليت ايجاد مي كند و در ادامه بايد در دادگاه بررسي شود.
مدرس زاده تاكيد مي كند: «ما مطمئن هستيم در داخل ايران عمل عنبيه رنگي انجام نمي شود. براي انجام اين عمل بايد ابتدا وزارت بهداشت بررسي كند و از انجمن چشم پزشكان گزارش و نظر گرفته شود. تاكنون هم چنين موردي به ما ابلاغ نشده است.»
اما با اين حال رنگ كردن عنبيه چشم به رنگ دلخواه خبري بود كه خيلي سريع ميان مشتاقان به لنزهاي رنگي دهان به دهان چرخيد. هر روزه تماس هاي زيادي با اين بيمارستان براي تعيين وقت معاينه و انجام عمل صورت مي گيرد. منشي هاي بيمارستان هم به سرعت آموزش ديدند كه به مراجعه كنندگان در اين زمينه اطلاعات دهند. كاتالوگ هايي هم در اين باره تهيه و چاپ شده است كه براي اطلاعات بيشتر به متقاضيان ارايه مي شود. اما اين كاتالوگ زماني به شما داده مي شود كه پرسنل بيمارستان از نيت تان براي انجام عمل مطمئن شوند.
تمايل به تغيير رنگ چشم سابقه كمي ندارد، توليد لنزهاي رنگي و ارايه آن در بازار هم پاسخي به همين ميل بود. بسياري با پرداخت مبلغ اندكي چشم خود را هر روز به رنگي در مي آوردند، اما لنز گذاشتن دردسرهايي دارد، نگهداري و تميز نگه داشتن آن، مدت زمان محدود استفاده از آن، عوارض جانبي و چندين مشكل ديگر، اما تغيير رنگ عنبيه هيچ كدام از اين دردسر ها را ندارد، البته آن گونه كه منشي اين بيمارستان ادعا مي كند.
از سويي ديگر و با وجود اين ادعا كه عمل تغيير رنگ عنبيه براي اولين بار در جهان انجام مي شود بر اساس خبري كه چندي پيش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه بي.بي.سي عربي منتشر كرد «محمد شجاع» چشم پزشك سوري توانسته است رنگ چشم يك زن به نام «سلوي» را به صورت دايمي تغيير دهد. بنابراين گزارش تاكنون هيچ مشكل بينايي براي اين زن جوان به وجود نيامده است.
اما با وجود اين انجام اين عمل بدون عوارض هم نيست، بر اساس اطلاعات به دست آمده عفونت و بالارفتن فشار چشم از اصلي ترين عوارض عمل تغيير رنگ دايمي عنبيه است. گلوكوم يا آب سياه چشم، سبب تخريب عصب بينايي مي شود كه بر اثر بالارفتن فشار چشم به وجود مي آيد. اين بيماري در آغاز هيچ علامتي ندارد، ولي مي تواند در طول زمان به كاهش بينايي و در نهايت به نابينايي فرد منجر شود.
به گزارش انتخاب به نقل از شرق، در اين بيماري، عصب بينايي بر اثر افزايش فشار داخل چشم تحليل مي رود كه البته گاهي ممكن است اين اتفاق بدون افزايش فشار داخل چشم هم رخ بدهد. عفونت قرنيه نيز عمده ترين نگراني در استفاده از لنزهاي زيبايي است كه به صورت موقت مورد استفاده قرار مي گيرد. جنس لنز در روند ايجاد عفونت موثر است. لنزهاي زيبايي بر اثر اختلال در اكسيژن رساني به سطح قرنيه، باعث ايجاد عروق اضافي در چشم و از بين رفتن قرنيه طبيعي مي شود. عفونت اگر به همه جاي چشم سرايت كند ممكن است منجر به تخليه آن شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بهاره ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 2
    وای خدای من چه وحشتناک!!!!!!!!!
  • ناز ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    1 1
    خوبه ولی اگه خدا میخواست بهتون میداد دیگه نباید بری خودتو کور کنی !!!!!
    • دریا IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      0 0
      خودت چرا میخونیش؟ 😂
  • ستاره ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 1
    خیلی من دوست دارم
  • مرجان ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    1 1
    خوبه منم ميخوام اين عمل رو انجام بدم اما ميخوام درموردش بيشتر اطلاعات داشته باشم
  • مرجان ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 3
    خوبه منم ميخوام اين عمل رو انجام بدم اما ميخوام درموردش بيشتر اطلاعات داشته باشم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس