کد خبر 569170
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

کمیته عالی انقلابی یمن با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حضور نظامی آمریکا در جنوب یمن اعلام کرده این اقدام در راستای اهداف استعمار گرایانه واشنگتن صورت گرفته و تجاوز آشکار به خاک یمن است.

 به گزارش مشرق، کمیته عالی انقلابی یمن (انصارالله) اعلام کرد مردم این کشور با همه گرایش‌هایی که دارد مخالف حضور نظامی آمریکا در خاک یمن هستند.

خبرگزاری یمن «سبأ»، به نقل از کمیته عالی انقلابی یمن گزارش داد که سازمان ملل و کشورهای جهان مسئولیت سکوت در برابر این دخالت نظامی آمریکا در یمن را برعهده دارند که نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت.

این کمیته در ادامه بیانیه خود اعلام کرد در حالی که تلاش‌های سیاسی در کویت برای پایان دادن به جنگ و رنج مردم یمن جریان دارد، شاهد گام خطرناکی هستیم که طی آن نیروهای تکاور آمریکایی با تجهیزات نظامی خود در پایگاه نظامی العند در جنوب یمن مستقر شده‌اند.

این کمیته این اقدام آمریکا را در راستای طرح استعماری این کشور و دخالت‌های ریشه دار واشنگتن در امور داخلی یمن دانسته و افزود: انقلاب مردم یمن برای آزادی ملی و استقلال کشور از هرگونه دخالت خارجی شکل گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده که مردم یمن توان مقابله با تروریسم القاعده و داعش را که مورد حمایت متجاوزان [ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان] است، دارد و حضور نظامی امارات و آمریکا در جنوب یمن اقدامی در راستای اهداف استعماری این کشورها، به یغما بردن ثروت ملی مردم یمن، تجزیه و اشغال خاک این کشور است که مقاومت یمن با آن مقابله خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای روز پنجشنبه گذشته (3 می)  100 تکاور ارتش آمریکا در یکی از استان‌های جنوبی یمن مستقر شدند؛ نیروهای ویژه آمریکایی بنا به درخواست امارات که نیروهای خود را در قالب ائتلاف عربی برای تجاوز به یمن در جنوب این کشور مستقر کرده، وارد یمن شده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس