دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک با شکست همه حریفان با امتیاز عالی در آخرین مسابقات گزینشی المپیک موفق به کسب سهمیه شد تا فرنگی کاران ایران با تیمی کامل در ریو حاضر شوند.

به گزارش مشرق، آخرین مرحله مسابقات گزینشی المپیک ریو 2016 در شرایطی در سالن «باغ چیلار اسپورت» استانبول آغاز شد که حمید سوریان دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک در نیمه نهایی مقابل حریف اوکراینی خود به برتری رسید تا سرانجام بتواند سهمیه المپیک ریو 2016 را به دست آورد.

نابغه کشتی جهان در فینال نیز ظرف 36 ثانیه با نتیجه 8 بر صفر جسی تیلکه از آمریکا را شکست داد و قهرمان شد تا همه حریفان خود را با امتیاز عالی شکست داده باشد. (فیلم دیدار سوریان در فینال مقابل حریف آمریکایی را اینجا ببینید)

سوریان در وزن 59 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم موفق شد در کمتر از 2 دقیقه با نتیجه 9 بر صفر لیزاتوویچ از کرواسی را شکست دهد تا راهی دور سوم شود.قهرمان المپیک لندن در دور سوم به مصاف اریک ویس از آلمان رفت و موفق شد با نتیجه 8 بر صفر حریف خود را شکست دهد تا قدرت خود را به رخ حریفان بکشد.

وی در نیمه نهایی با تسیمبالیک از اوکراین سرشاخ شد و در نهایت با نتیجه 8 بر صفر این حریف خود را از پیش‌رو برداشت تا راهی فینال شود و سهمیه المپیک ریو را از آن خود کند. (برای دیدن این دیدار اینجا کلیک کنید)

نابغه کشتی فرنگی کشورمان که تاکنون 7 مدال طلای جهان و المپیک را از آن خود کرده با کسب طلای المپیک ریو 2016 می‌تواند از عنوان المپیک قبلی خود دفاع کند.

با المپیکی شدن سوریان، تیم کشتی فرنگی کشورمان با ترکیب کامل راهی المپیک 2016 ریو خواهد شد.

سوریان در آخرین راند المپیکی شد/ پسر طلایی با ضربه فنی جواز گرفت +فیلم
تبریک فدراسیون جهانی کشتی به سوریان


خطری که از بیخ گوش سوریان گذشت

حمید سوریان در نخستین دیدارش مقابل حریف کروات به برتری دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد که باید در این مرحله به مصاف حریف آلمانی می‌رفت، اما وی در صورت پیروزی در این دیدار باید آماده پیکار با برنده دیدار کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی و اوکراین می‌شد که با شکست نماینده رژیم صهیونیستی خیال سوریان از بابت رویارو نشدن با این کشتی‌گیر راحت شد.

در این دیدار حساس و سرنوشت ساز نماینده رژیم صهیونیستی در یک چهارم نهایی به مصاف تسیمبالیوک اوکراینی رفت که با توجه به شکست این کشتی‌گیر خیال سوریان از بایت عدم رویارویی با قرعه نحس رژیم اشغالگر قدس راحت شد تا با خاطری آسوده در یک‌چهارم نهایی و بدون ترس از رویارویی با این کشتی‌گیر مقابل حریف آلمانی حاضر شود.

شکست عنوان‌داران المپیک و جهان در ترکیه

عجیب ترین نتیجه این رقابت‌ها شکست رومن آمویان کشتی‌گیر کهنه کار ارمنستانی که برنز المپیک لندن،2 مدال طلای اروپا،نایب قهرمانی جهان،2 مدال برنز جهان و 4 نایب قهرمانی اروپا را در کارنامه خود دارد مقابل رحمان بیلچی ترک و نایب قهرمان جوانان جهان و پنجم اروپا با نتیجه 4 بر 4 بود.شکستی که باعث شد آمویان پر افتخار وداع تلخی با المپیک ریو داشته باشد.

از دیگر نتایج غیر قابل انتظار همچنین می‌توان به شکست 5 بر 2 ایوو آنگلوف قهرمان سال 2013 جهان از بلغارستان مقابل فرونزه هاروتونیان کشتی‌گیر نه چندان مطرح سوئد اشاره کرد.

آنگلوف در مسابقات گزینشی مغولستان مقابل سوریان به برتری 9 بر 4 رسیده بود.

پیتر مودوس مجارستانی و دارنده مدال برنز المپیک لندن و برنز 2013 جهان نیز با شکست سنگین 8 بر صفر مقابل تیلکه از امریکا و دارنده مدال برنز جوانان جهان از رسیدن به المپیک ریو باز ماند.

شوک بزرگ کشتی در مغولستان

حمید سوریان در رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک که در اولانباتور پایتخت مغولستان برگزار شد پس از پیروزی ۷ بر ۴ مقابل رومن آمویان از ارمنستان به مصاف ایوو دانگلوف از بلغارستان رفت و در حالیکه تا یک دقیقه به پایان مبارزه ۴ بر ۲ از حریف پیش بود ۷ امتیاز از دست داد تا در نهایت با شکست ۹ بر ۴ ضمن حذف از این رقابت ها برای سومین مرتبه در رسیدن به سهمیه المپیک ناکام بماند.

مسابقات گزینشی ترکیه آخرین فرصت برای کسب آخرین سهمیه باقیمانده کشتی فرنگی ایران در وزن ۵۹ کیلوگرم بود.

بمب روحیه ای که سوریان نیاز داشت؛ از پرویز پرستویی تا «خرس روسی»

پس از ناکامی غیر منتظره سوریان برای رسیدن به المپیک ریو مردم ایران به خصوص بازیگران دست به کار شدند و برای حضور هر چه قویتر نابغه کشتی در ترکیه و کسب سهمیه المپیک دعا کردند و پیش گام این حرکت پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون بود که در صفحه اینستاگرام خود برای پسر طلایی ایران آرزوی موفقیت کرد و به نوعی به سوریان روحیه داد که واکنش سوریان را در بر داشت:

پرویز پرستویی با یادداشتی برای حمید سوریان صفحه شخصی خود را به روز رسانی کرد و نوشت:

پهلوان حمید، حمید سوریان، مرد هفت مداله جهان والمپیک مجبوری گوش کنی، حتی اگر برای نشنیدن بی مِهری ها، گوش هایت را موم اندود کرده باشی! پهلوان، تو نمی توانی ببازی! خواهی دید! استانبول زیر گام هایت خواهد لرزید...

تشک کشتی، سجاده ات خواهد شد و خاک آن، سجده گاهت... دستت با افتخار بالا خواهد رفت و نگاه غیرتمندت با سپاس به آسمان خدای مان دوخته خواهد شد... وزن کم کرده ای پهلوان؟ رقیبت چنین است و چنان؟! می خواهی گول مان بزنی؟! که باور کنیم تو نمی توانی؟! خب، ما باور نمی کنیم ! مگر می شود؟ مگر می توانی بار دیگر مثل بارها بار قبل، ندرخشی؟ مگر دست توست؟!

یک ایران چشم بر قامت در هم تنیده با غیرت و شهامتت دوخته اند... مگر می توانی چشم بر ما ببندی؟ پهلوان حمید، حمید سوریان، مرد هفت مداله جهان والمپیک مجبوری ببینی! حتی اگر برای ندیدن بی مهری ها، چشمانت را نقره داغ کرده باشی!....
وضو بساز پهلوان....

من که باشم که غیرتت را به تو یادآور شوم؟! یک ایران چشم بر تو دوخته اند و گوش به برخاستن سرود افتخار تو سپرده اند...
 
من که باشم که از تو درخواست کنم دوباره خودت شوی؟! یک ایران پهلوان حمید را صدا می زنند....

وضو بساز پهلوان، خاک استانبول را به لرزه در آور به زیر گام هایت، چشم مان را روشن کن به سجده شکر روی سجده گاه سجاده ات....

سوریان در آخرین راند المپیکی شد/ پسر طلایی با ضربه فنی جواز گرفت +فیلم

حمید سوریان در پاسخ به این یادداشت گفت: استاد پرستویی بزرگی کرد که چنین پستی گذاشته و از ایشان تشکر می‌کنم. تمام تمرکزم در روزهای باقیمانده کسب سهمیه است و امیدوارم شرمنده مردم نشوم و روسفید باشم.

دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک در کشتی فرنگی تصریح کرد: شرایط سختی را در این مدت با چندین بار وزن کم کردن تحمل کردم، اما عرق به کشتی و مردمی که همیشه به من لطف داشته‌اند و همچنین بزرگانی مانند استاد پرستویی و سایر دوستان باعث شده است انگیزه‌ام دو چندان شود و همه تلاشم را می‌کنم با دست پر به ایران بازگردم.

سوریان خاطر نشان کرد: اکنون نمی‌توانم بیش از این صحبت کنم و ان‌شاءالله با کسب سهمیه روحیه تیم نیز برای حضور در المپیک بیشتر شود.

اما کار به اینجا ختم نشد و کشتی گیر افسانه ای روسیه که به «خرس روسی» مشهور است هم برای سوریان پیامی فرستاد. الکساندر کارلین که 13 مدال طلای جهان و المپییک (سه مدال المپیک) را در کارنامه خود ثبت کرده، در صفحه شخصی خود نوشت: برای تو بهترین آرزوها و بهترین نتیجه را در آخرین رقابت های گزینشی المپیک 2016 ریو در ترکیه دارم. به تو اعتقاد دارم و تو می توانی.

تمام ۱۲ فرنگی‌کاری که در ترکیه سهمیه گرفتند

فینالیست‌های این رقابت‌ها جواز حضور در المپیک 2016 برزیل را کسب می‌کنند که با احتساب 6 وزن المپیکی در مجموع 12 فرنگی‌کار موفق به کسب سهمیه حضور در این مسابقات شدند که اسامی آنها به تفکیک اوزان به شرح زیر است:

59 کیلوگرم:

حمید سوریان (ایران) - جسی تیلکه (آمریکا)

66 کیلوگرم:

رسول چونایف (آذربایجان) - روسلان تساریف (قرقیزستان)

75 کیلوگرم:

سلجوق چبی (ترکیه) - دانیل آلکساندروف (بلغارستان)

در این وزن دیمیتری پیشکوف، دارنده مدال برنز بازی‌های اروپایی ناکام بزرگ بود.

85 کیلوگرم:‌

دنیس کولدا (آلمان) - روبرت کوبیلاشویلی (گرجستان)

ملونین نومون‌وی، قهرمان 2014 جهان از فرانسه و نفر پنجم المپیک لندن به همراه متهان باشار از ترکیه ناکامان این وزن در راهیابی به المپیک بودند.

98 کیلوگرم:

چنگ ایلدیم (ترکیه) - دایگورو تیمونسینی (ایتالیا)

شالوا گادابادزه، دارنده مدال برنز 2013 جهان از آذربایجان در این وزن موفق به کسب سهمیه المپیک نشد.

130 کیلوگرم:

یوهان مگنوس یورن (سوئد) - یاکوبی کاجایا (گرجستان)

یوسوب چوگوشویلی، دارنده مدال برنز اروپا و بازی‌های اروپایی از بلاروس در این وزن در رسیدن به المپیک ناکام ماند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • محسن ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    اول بهش تبریک میگم والله با این اوصاف المپیک هیچ شانسی نخواهد داشت ولی امیدوارم المپیک قهرمان بشه
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    مرد مردستانی داداش
  • مریلا ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    تبریک تبریک تبریک
  • علیرضا ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    خداقون حمید عزیز باید بهش گفت حمید ضربه فنی...
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    پهلوان قهرمان شد وروسیاهی موند برا زغال توالمپیک مقتدرانه قهرمان میشه
  • دکتر گاوچرون از کومور ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    عموپرویز قربون سیبیلت که با پیامت سوریانو شارژ کردی. امیدوارم در بهشت از هر تار سبیلت هفت تار و از هر تار، صد تار بروید. بازنده های سوریان همصدا با بهنام صفوی بخونن: به تو باختمو تو این بازی رو بردی تبریک / زیر و رو شدم به روتم نیاوردی تبریک
  • ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    آمریکایی رو ترکوند .
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    زنده باد قهرمان شما مبارزان پیروز میادین جهانی هستید که پرچم زیبای ایران بزرگ را در جهان به اهتزاز در میآورید نامتان تا همیشه بلند آوازه باد فرزندان غیور میهن
  • منصوررضاییان ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    ای والله به غیرتت، نابغه همیشه نابغه است خیلی گریه کردم این فیلم دیدم حمید جان دوست داریم ، برای تمام ایرانی ها شما یک پهلوانی چه ببری وچه ببازی... امیدوارم در المیک همچنان بدرخشی با تمام وجود بازوانت را می بوسم
  • طرفدار ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    واقعا اسطوره هست حمید سوریان ممنون
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    سلام خدا قوت پهلوان انشاالله روی سکوی قهرمانی در المپیک ببینیمت
  • صونا ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    سلام داداش خوبی دلاور خسته نباشی امیدوارم تو ریو طلا بگیری نابغههههههههه
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    آره تو شانس داري!!
  • محمد طاها اسماعیلی ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    0 0
    اقای سوریان من سیزده سالمه و از شش سالگی در رشته ی کشتی هستم و کشتی گیر مورد علاقه من شما هستید...,اقای سوریان دوست دارم
  • مهدي ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    حميد جان بازم دوست داريم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس