کد خبر 567903
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۳

تبلیغات و حملات گسترده رسانه‌ای آمریکا و همپیمانانش در خصوص حلب، بیانگر نگرانی جدی حامیان گروه‌های تروریستی درباره این شهر است.

 به گزارش مشرق، "غالب قندیل" مدیر مرکز پژوهشها و رسانه خاورمیانه در مطلبی نوشت، دروغ و سخنان جنون آمیز از ویژگی‌های آمریکا است، بنابراین آیا باید باور کنیم که واشنگتن به دنبال نابودی داعش است؟

وی افزود: واشنگتن داعش را از رحم القاعده در عراق به دنیا آورد؛ سران این گروه و اعضای ارشد آن در داخل زندانهای اشغالگران (آمریکایی) به وجود آمدند و به سازمان‌های اطلاعاتی عربستان و ترکیه واگذار شدند. همه نشانه‌ها حاکی از آن است که دولت‌های ترکیه و عربستان از این گروه پشتیبانی کرده‌اند.

غالب قندیل هدف آمریکا و همپیمانانش از ورود به مذاکرات را زمان خریدن برای گروه‌های مسلح دانست و خاطرنشان کرد: امپراطوری آمریکا، هنگامی‌که با یک فرایند سیاسی محدود موافقت می‌کند، در واقع برای حمایت از باندهای (مسلح) خود به عامل زمان تکیه کرده است.

وی افزود: آیا انسان عاقل باور می‌کند که اردوغان یا عادل الجبیر یا بن حمد آل‌ثانی یا پادشاه اردن به تنهایی و یا با اجماع یکدیگر تصمیم گرفتند که به آتش بس -که با تفاهم روسیه و آمریکا برقرار شده بود- پایان دهند و بدون اطلاع آمریکا و یا موافقت آن، سلاح و پول به سوریه بفرستند و گروه‌ها و مزدوران جنایتکار خود را برای حملات جدید اعزام کنند؟ درحالیکه همه این کشورها تحت فرمان آمریکا هستند.

قندیل تأکید کرد: آیا انسان عاقل باور می کند که جان کری از پذیرفتن مسؤولیت نقض آتش بس شانه خالی کرده و مدعی تلاش برای تثبیت آن است؟ آیا حملات تبلیغاتی و رسانه‌ای و شیون و زاری برای قربانیان حلب غافلگیر کننده نیست، درحالیکه مزدوران و تروریستها از سالها قبل در حال ارتکاب جنایت ضد اهالی این شهر و اطراف آن هستند؟ آیا این صحنه از 5 سال قبل تا کنون تکراری نشده است؟

قندیل ادامه داد: بازی دوگانه آمریکا همچنان درحال تکرار است و این کشور تلاش می‌کند توازن درمیادین نبرد و فرسایش ارتش سوریه و همپیمانانش را بیازماید، و مانع هرگونه آمادگی برای آغاز نبرد سرنوشت ساز علیه جبهه النصره و داعش شود و از طرف دیگر خطوط ارتباطی با روسیه را تحت عنوان تثبیت آتش بس باز نگه دارد.

وی افزود: هدف اصلی آمریکا، جلوگیری از هرگونه حملات هجومی برای آزادسازی منطقه‌ بسیار مهم حلب در سوریه است، زیرا آزادسازی این منطقه به معنی شکسته شدن کمر توطئه خصمانه و زیر و رو شدن معادلات است. چرا که با توجه به اهمیت و وزن اقتصادی و سیاسی حلب و حومه آن، آزادسازی این منطقه به معنی نابودی کامل طرح تجزیه سوریه و قطع بازوهای اردوغان است.

قندیل تأکید کرد: آمریکا همچنان مصمم است که از باندهای تروریستی مانند "احرار الشام"، "جیش الاسلام" و باندهای ترکمان و گروه‌های مشابه آنها حمایت کند. نگرانی جان کری به خاطر قانع کردن عادل الجبیر و اردوغان درخصوص درخواست روسیه برای قرار دادن این گروه‌ها در فهرست سازمانهای تروریستی نیست، بلکه نگرانی او به خاطر تغییر معادلات در سوریه است. پیروزی ارتش سوریه و همپیمانانش در حلب زلزله‌ای سیاسی را در سوریه و کل منطقه به راه خواهد انداخت.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایزا ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    چقدر این شعار رو دوست دارم:"مرگ بر آمریکا"!
  • تبریزلی ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    باندهای ترکمان ؟؟؟؟ شیعیان وایرانیان به اینها کی ظلم کرده اندکه یاغی وبدخواه ایران وقدرت منطقه ای اش شده اند؟؟این پانترکهایی که تا به اردوغان پیشتی میگی تو خود همین سایت هم بصورت برنامه ریزی شده ومشکوک ظاهر میشن واین اردوغان وترکیه وحشی رو تطهیر میکنن ..چه جوابی برای ما ایرانیان دارند؟چه تضمینی وجود دارد عثمانی ها در ایران از تجزیه وتوطئه و گروههای تروریسی وغیره حمایت نکنند در اینده؟؟؟؟؟مگه این کسانی که به گرگ زادگی خود افتخار میکنند..قبلا هم با بشار اسد عکس یادگاری نمیانداختند؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس