آب پاکی بانک مرکزی روی دست متقاضیان وام ازدواج، درخواست الجبیر برای تجهیز تروریست‌ها به موشک‌ دوش‌ پرتاب و... از مهمترین عناوین خبری امروز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری سه شنبه 14 اردیبهشت ماه به شرح زیر است:

سیاسی

عیادت رهبر انقلاب از حجت‌الاسلام گلپایگانی و  همسر شهید بابایی


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، و همچنین همسر شهید بابایی عیادت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدارها در جریان مداوای ایشان قرار گرفتند و سلامتی آنها را از خداوند متعال مسئلت کردند.

رسایی: یک‌سوم منابع اختصاص داده شده برای وام به کارمندان بانک‌ها ارائه شده است



نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛حمید رسایی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 14 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با انتقاد از شیوه وام‌دهی بانک‌ها به جوانان برای ازدواج گفت: علی رغم وجود منابع مالی کافی بانک‌ها و با وجود مصوبه مجلس برای اعطای وام 10 میلیونی، بانک‌ها از پرداخت این تسهیلات واهمه دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات‌، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها در مسیر تسهیلات‌دهی به زوجین برای ازدواج سنگ‌اندازی می‌کنند، گفت: دولت باید بانک‌ها را برای پرداخت این تسهیلات مکلف کند.

وی ادامه داد: از 34 هزار میلیارد تومان که برای پرداخت وام اختصاص داده شده است، 10هزار میلیارد تومان آن به کارمندان بانک‌ها پرداخت شده یعنی یک سوم این منابع فقط به کارمندان داده شده است.

توضیحات باهنر درباره پرداختی‌های میلیونی به نمایندگان


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛محمدرضا باهنر نایب‌ رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که اداره بخشی از جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت، پس از نطق میان‌دستور مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران که در آن به هزینه‌ها و درآمدهای دوران نمایندگی 12 ساله خود در مجلس اشاره کرده بود، اظهار داشت: مبالغ هزینه‌های پرداخت شده به نمایندگان بابت دفاتر نمایندگی در فیش‌های حقوقی موجود است که از 3 میلیون تا 5 میلیون به آنها داده شده است.

وی ادامه داد: برخی نمایندگان 4 تا 5 دفتر در حوزه انتخابیه داشتند و حتی کارمند، ساختمان و هزینه‌های خدمات عمومی اعم از آب، برق، تلفن ثابت و تلفن همراه شان از این محل پرداخت می‌شد. حالا اگر نماینده‌ای این مبالغ را هزینه نکرده و 300 – 400 میلیون تومان طی 4 سال جمع کرده، شنوندگان مطلع باشند که بسیاری از نمایندگان بابت هزینه‌های‌شان هنوز بدهکار هستند.

نایب رئیس مجلس در پایان تاکید کرد: گونه برداشت نشود که نمایندگان طی 4 سال 400 – 500 میلیون تومان ماهی 5 – 6 میلیون تومان دریافت کرده‌اند؛ این مبالغ جزو درآمدهای شخصی‌شان بوده است. آقای کوچک‌زاده هم گفت این مبالغ را هزینه نکرده و در صندوق قرض‌الحسنه نگهداری کرده است که خداوند به ایشان عوض دهد.


فایده مذاکرات برای سیگاری ها و پورشه سوارها


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛حسن عباسی شامگاه دوشنبه در همایش «پروژه چیران، سرنوشت دو انقلاب» در حسینیه امام(ره) در همدان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری، ایشان را عالمی متفکر و مصلح دانست و افزود: منافقان بعد از مشاهده حرکات اصلاح‌گرایانه شهیدمطهری و ترویج اسلام ناب محمدی توسط این اندیشمند بزرگ، تصمیم به ترور ایشان گرفتند.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال همچنین درباره مذاکرات برای سیگاری‌ها و پورشه‎سوارها فایده داشت اظهار کرد: ما قائل به سیاست‎های باز به سمت بیرون هستیم.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال با اشاره به ایجاد کارخانجات تولید سیگار در کرج و واردات پورشه و شورلت بعد از برجام اظهار کرد: انگار هرچه مذاکرات و توافق‌ها برای کشور بد بود برای پورشه‌سوارها و سیگاری‌ها خوب شد!

وی با بیان اینکه اندیشه تهی‌سازی انقلاب اسلامی از درون و لیبرالیزه کردن آن از مجمع تشخیص مصلحت نظام بیرون می‌آید، افزود: برخی مدعی هستند که امام راحل انقلاب را به دست آنها سپرده است! باید از آنها سئوال شود که آیا امام(ره) انقلاب را به شما سپرد که لیبرالیزم بیاید و زیرآب دین را بزند؟


فرهنگی

سبک‎ زندگی امام‎کاظم(ع) درکلام آیت‌الله‎ مکارم‌‎ شیرازی


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛آیت الله مکارم شیرازی در یادداشتی به مناسبت 25 رجب به بررسی ابعاد زندگی اسلامی امام موسی بن جعفر(ع) پرداخته‌اند که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:

هميشه وجود الگوها و سرمشق هاى بزرگ در زندگى  انسان ها، وسيله مؤثرى براى تربيت آنها بوده است، به همين دليل، پيامبر و پيشوايان معصوم مهمترين شاخه هدايت را با عمل خود نشان مى دادند، زیرا امامان  رهبران الهى و هاديان راه سعادت هستند كه مردم به وسيله آنها در تاريكي هاى زندگى  از گمراهى نجات مى يابند، از آن جهت که امام همچون انسان هاى ديگر طبق سنن عادى انسانى زندگى  مى كند.

لذا از آنجا که منابع تاریخی و حدیثی در باره سبک زندگی ائمه معصومین(ع) و بزرگان فراوان است و می توان با استفاده از این منابع اصیل و معتبر، سبک زندگی را تبیین و بعنوان الگو و اسوه به جامعه معرفی کرد لذا باید گفت تبیین سبک زندگی اسلامی، تحول عظیمی را در جامعه ایجاد می کند.

با این تفاسیر و در سالروز شهادت امام کاظم (ع) باید گفت پس از امام صادق عليه السلام به سبب تثبيت حكومت بنى عباس، بار ديگر فشارها و تنگناها بر امامان اهل بيت عليهم السلام شروع شد و از اين رو، مدرسه تعليم و تدريس اهل بيت دچار مشكل گرديد؛ ولى با اين حال، امام كاظم  و امام رضا عليهما السلام نيز در همان شرايط به ترويج فرهنگ اهل بيت و فقه آل محمد صلى الله عليه و آله پرداختند.


آمار فروش فیلمهای ایرانی در سال94 +جدول


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛فیلم های محمد رسول الله (ص)، نهنگ عنبر، ایران برگر،انیمیشن شاهزاده روم، در مدت معلوم، گینس، کوچه بی نام، رخ دیوانه، دوران عاشقی و عصر یخبندان، به ترتیب  ده فیلم پرفروش و بالای دو میلیاردی گیشه سال گذشته لقب گرفته اند که از میان آنها فیلم محمد رسول الله(ص) آخرین ساخته مجید مجیدی با اکرانی ویژه و با 102 روز نمایش با فروشی بالغ بر 14.5 میلیارد تومان، پرفروش ترین فیلم سال شد. برای پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای ایران (به گفته مجیدی کارگردان فیلم، بیش از 100 میلیارد تومان هزینه ساخت این فیلم شده است. شاید انتظار فروش بیشتری در گیشه داشتیم ولی با وجود تبلیغات فراوان و اکران های ویژه، آنچنان استقبالی از طرف مخاطبین و عامه مردم برای این فیلم دیده نشد. داستان فیلم محمد(ص) که از قبل از تولد ایشان آغاز و تا دوران نوجوانی پیامبر ادامه داشت، در میان منتقدین سینما، نقدهای متفاوتی داشت و برخی بر این باور بودند که مجیدی از پس این پروژه عظیم سینمای ایران نتوانسته آنچنان بدرخشد.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

انتقاد قرائتی از تماشای بازی فوتبال



نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جلسه آموزشی آداب یادگیری در قرآن و روایات با انتقاد از ساختار نظام آموزشی کشور گفت: میوه‌های حاصل از این ساختار در بازار خریدار ندارد باید خاک باغچه را کامل عوض کرد؛ چه بسیار است که پدر نجار است و چهار فرزند لیسانس دارد اما خجالت می‌کشند چکش در دست بگیرند.

وی ادامه داد: یا اینکه دختر دانشجو بوده و لیسانس است به همین دلیل خواستگار دیپلمه را نمی‌پذیرد؛ اینها از باورهای غلطی است که در ما نهادینه شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اهمیت حجاب را یادآور شد و گفت: حجاب هم برای آرامش ما آمده است. به نظر من بی‌حجابی ضد حقوق بشر است.

قرائتی مسائل و مشکلات موجود را ناشی از نیندیشیدن دانست و گفت: ما فکر نمی‌کنیم، اجازه نمی‌دهند خودمان فکر کنیم و این ما را به سمت بی‌هویت شدن می‌برد مثلا یک جوان از جنوب کشور راه می‌افتد چند روز در راه و چند روز در پارک می‌خوابد تا به مسابقه فوتبال برسد و کل وقت خود را تلف می‌کند. من مخالف بازی نیستم ولی اعتقاد دارم تماشای ورزش عمرسوزی است.


نمایشگاه کتاب امسال چگونه جایی است؟ +جزئیات



نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛مراسم گشایش بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران صبح امروز سه شنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در سالن ملل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب مقابل میدان فرهنگ برگزار می شود.

نمایشگاه كتاب 95 در مجموعه شهر آفتاب میزبان دوستداران و مخاطبان كتاب و كتابخوانی در سالن‌های نمایشگاه، ملل و نمایشگاه‌های روباز خواهد بود.

سالن‌های نمایشگاهی به مساحت تقریبی 120 هزار مترمربع و در سه تیپ طراحی شده‌اند. یك عدد سالن بزرگ (سه قلو) به مساحت 25 هزار مترمربع، چهار عدد سالن متوسط (2 قلو) هركدام به مساحت 15 هزار مترمربع و چهار عدد سالن كوچك (تكی) هركدام به مساحت هشت هزار مترمربع.

این سالن‌ها محل اصلی غرفه‌های نمایشگاهی است. هركدام از سالن‌ها فضایی یكپارچه و بزرگ است كه با سقفی عظیم و زیبا فضایی منحصر به فرد و فاخر را پدید آورده است.

اقتصادی

تغییرات جدید در لیست مشمولان حذف یارانه


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت اخیرا گفته است که درآمد ۳ میلیون تومانی یک کارمند در شهری مثل تهران زیاد نیست، این فرد نزدیک همین رقم را باید اجاره خانه بدهد و باید هزینه تحصیل فرزندانش را تأمین کند آن هم با همین وضعیت که یک درآمد هم بیشتر ندارد. وی می گوید دولت اعتقادی به حذف یارانه گروه هایی با درآمدهای زیر ۳ میلیون تومان در ماه را ندارد.

با این وجود، پیش از این برخی گروه های کارگری از حذف نادرست برخی کارگران کم درآمد و اشتباهات انجام شده در این زمینه ابراز نگرانی کرده بودند. اینگونه که سخنگوی دولت می گوید از این پس دیگر نباید شاهد حذف یارانه کارگران و مشمولان قانون کار باشیم چون از مجموع ۱۳ میلیون شاغل در این بخش، احتمالا بیش از ۱۰ میلیون نفر حقوق های ۸۰۰ هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان در ماه دریافت می کنند.

اگر گفته های نوبخت از این به بعد ملاک عمل دولت در حذف یارانه اقشار پُردرآمد جامعه باشد باید به کارگران گفت دیگر نگران حذف یارانه خود و خانواده شان نباشند چون طبق برآورد و اعلام دولت، خط فقر به ۳ میلیون تومان رسیده در حالی که آنها حتی نیمی از این میزان را نیز به عنوان حقوق و دستمزد ماهیانه دریافت نمی کنند.


ارزان ترین وام بانکی در کدام سال پرداخت شد؟ +جدول


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛طی سال های 63 تا 68 نرخ سود تسهیلات در عقود مبادله ای حداکثر 12 درصد و حداقل 4 درصد بوده است. گفتنی است در این ایام نرخ سود 4 درصدی به منظور پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی از سوی بانک مرکزی مصوب شده بود.

اما از سال 69 تا 71 کف و سقف نرخ سود بانکی تغییر کرد به گونه ای که کف نرخ سود برای بخش کشاورزی 6 درصد و سقف نرخ برای بخش بازرگانی و خدمات و صادرات 18 درصد و بالاتر تعیین شد.

در سال های 72 و 73 اما نرخ سود باز دستخوش تغییراتی شده و کف نرخ در این دو سال 12 درصد و سقف 24 درصد تعیین شده بود.

طی سال های 74 تا 79 نرخ سود بازهم مدار صعودی را برای بخش های مختلف اقتصادی در پیش گرفت به گونه ای که نرخ سود در این سال ها حداقل 12 درصد و حداکثر 25 درصد تعیین و اعمال شده بود.

در  سال 80 کف نرخ سود 14 درصد و سقف حداقل 23 درصد تعیین شد. سال های 81 تا 83 کف نرخ سود 13 و 13.5 درصد و سقف حداقل 22 درصد بود.

در سال 84 کف نرخ سود 15 و سقف 16 درصد بود اما در سال 85 نرخ سود 14 درصدی برای تمام بخش های اقتصادی تعیین شده بود.

طی سال های 86 تا 88 هم نرخ سود 12 درصد برای تمام بخش های اقتصادی حاکم بود. اما سال های 89 و 90 نرخ سود دامنه نرخ سود 11 درصد و 14 درصد بود.

سال های 91 و 92 هم نرخ سود 14 و 15 درصدی از سوی شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده و به بانک ها ابلاغ شده بود.

ولی در سال 93 نرخ سود از 15 درصد به 21 و 22 درصد افزایش یافت و در سال 94 هم در مقاطعی نرخ سود 21 درصد و در ماه های پایانی 20 درصد مصوب شده بود. در سال جاری هم  فعلا نرخ سود 20 درصدی حاکم است.

ارزان ترین وام بانکی در کدام سال پرداخت شد؟ +جدول


مجوز واردات خودروهای آمریکایی لغو شد


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛مجوز جنجالی واردات خودروهای آمریکایی بالاخره لغو شد. حال دیگر هیچ خودروی آمریکایی حتی شورلت، اجازه ورود به ایران را ندارد. آنگونه که از وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر می‌رسد، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور لغو مجوز واردات این خودروهای لوکس را صادر کرده است. اکنون فهرست مجاز خودروهای وارداتی دیگر نامی از خودروهای آمریکایی به خود نمی‌بیند.

همین چند روز پیش بود که مقام معظم رهبری، با صراحت مخالفت خود را با ورود کالاهای مصرفی آمریکایی مجدد مورد تاکید قرار دادند و اعلام کردند که لزومی ندارد خودروهای آمریکایی به ایران بیایند. ایشان به این نکته هم اشاره کردند که آمریکایی‌ها به علت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند؛ حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ورشکستگی امریکا، خودرو وارد کنیم، این جای تعجب فراوان دارد.

پس از این سخنان بود که محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز بی‌اطلاعی از صدور چنین مجوزی در وزارتخانه متبوعش، نامه رسمی امیرحسین قناتی، مدیرکل خودرو و نیرومحرکه این وزارتخانه را زیرسئوال برد و وعده داد که مجوز ورود خودروهای آمریکایی را لغو خواهد کرد.

بانک مرکزی: پول نداریم؛ متقاضیان وام ازدواج در صف بمانند


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛سید علی میرمحمدصادقی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای مصوبه اخیر مجلس برای افزایش وام ازدواج به 10 میلیون تومان مستلزم توجه به چند نکته است، گفت: بارها در کمیسیون‌های مختلف مجلس عملکرد قرض‌الحسنه را ارائه داده‌ایم و به دفعات گفته‌ایم که با کمبود منابع مواجه هستیم.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه در تیرماه 93 یک میلیون و 200 هزار نفر در صف ازدواج بودند گفت: این رقم هم‌اکنون به 400 هزار نفر رسیده است. ولی تا پایان سال 800 هزار نفر در سامانه وام ازدواج ثبت‌نام خواهند کرد.

وی از تصمیم این بانک در بهمن ماه سال قبل برای افزایش وام ازدواج از 3 به 5 میلیون تومان خبر داد و گفت: قرار بود در جلسه شورای پول و اعتبار در سال جاری این تصمیم به اجرایی شود ولی مجلس تصمیم دیگری گرفت.

میرمحمدصادقی با بیان اینکه 34 هزار میلیارد تومان مانده سپرده قرض‌الحسنه بانک‌ها است گفت: آیا این مانده به عنوان موجودی قرض‌الحسنه بانک‌ها تعلق می‌گیرد؟ بسیاری از موجودی قرض‌الحسنه بانک‌ها حساب یارانه مردم است که امروز می‌آید و فردا می‌رود.


بین الملل

درخواست الجبیر برای تجهیز تروریست‌ها به موشک‌ دوش‌ پرتاب


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛عربستان سعودی خواستار دادن موشک های زمین به هوا به مخالفان سوری شد.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی پس از گفتگو با جان کری وزیر خارجه آمریکا، خواستار تجهیز مخالفان سوری به انواع مختلف سلاح های مورد نیاز از جمله سامانه پدافند هوایی دوش پرتاب شد.

الجبیر تاکید کرد ائتلاف بین المللی باید سلاح در اختیار مخالفان قرار دهد نه این که کشور مشخصی این کار را انجام دهد.

امیرعبداللهیان: برخی از بازیگران از ابتدا به دنبال رویکرد نظامی در سوریه بودند


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛قای کریستین ماسه دبیرکل وزارت خارجه فرانسه و امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه عصر روز دوشنبه پیرامون  تحولات منطقه رایزنی نمودند.

حسین امیر عبداللهیان اظهار داشت: برخی از بازیگران از ابتدا به دنبال رویکرد نظامی بودند و در این راستا برای رسیدن به اهداف خود از تروریست‌ها حمایت کردند اما جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر راه حل سیاسی تاکید داشت و به طور همزمان از روند اصلاحات سیاسی در سوریه و ارسال کمک‌های انساندوستانه نیز حمایت کرد.

وی با ابراز نگرانی از نقض آتش بس در سوریه توسط گروه‌های مسلح، بر ضرورت درک درست جامعه بین الملل پیرامون تعریف گروه‌های تروریستی در سوریه تاکید و خاطر نشان ساخت: علی رغم توافقات صورت گرفته در ژنو در خصوص آتش بس در سوریه، متاسفانه برخی گروه‌های مسلح با اتخاذ رویکرد خصمانه در اقدامی هماهنگ و منسجم و برنامه‌ریزی شده با داعش و القاعده این آتش بس را نقض کردند.

هلاکت 45داعشی و کشف ده‌ها بمب در اطراف بغداد


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛فرماندهی عملیات مشترک عراق از کشته شدن 45 تروریست داعشی و کشف ده‌ها بمب در اطراف بغداد خبر داد.

بر  اساس بیانیه فرماندهی عملیات مشترک که الفرات منتشر کرد، در مناطق الکرمه، الدوایه والبوخنفر در غرب بغداد،‌16 تروریست کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند، یک خودروی مجهز به تیربار هم منهدم و سرنشینان آن کشته شدند.

در منطقه المعامیر در غرب بغداد، 13 تروریست کشته و یک خودرو و دو مقر آنها منهدم شد. 23 بمب هم در منطقه شاخه 3 در جنوب بغداد کشف و خنثی شد. نیروهای عراقی مقادیری سلاح، بمب و مواد منفجره در مناطق بنی‌زید و الضابطیه در شمال بغداد کشف و ضبط کردند.

بر اساس این بیانیه، در غرب بغداد از جمله در منطقه الصبیحات، 57 بمب کشف و 10 تروریست کشته شدند.

افشای جزئیات جدیدی در مورد مرگ بن لادن توسط اوباما


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با «سی ان ان» جزئیات جدیدی را درباره عملیات نیروهای آمریکایی در کشتن «اسامه بن لادن» رهبر سابق شبکه القاعده افشا نمود.

باراک اوباما گفـت: ما قبل از سال ۲۰۱۱ میلادی قصد انجام عملیات نظامی بر علیه «اسامه بن لادن» را داشتیم اما تا آن زمان اتفاق نظری در این مورد صورت نگرفته بود. به محض اطمینان از شروع عملیات در شهر «ایبت آباد» پاکستان نیروهای واکنش سریع آمریکایی به منطقه گسیل شدند و اسامه بن لادن را از پای در آوردند.

وی در ادامه اعلام کرد: اگر ما دست به انجام عملیات نظامی نمی زدیم «اسامه بن لادن» از منطقه فرار می کرد. وقتی مطمئن شدیم فرد شناسایی شده در «ابیت آباد» خود بن لادن است نیروها را به منطقه فرستادیم و ما از اتاق عملیات همه چیز را تحت نظر داشتیم.

وی با اشاره به چگونگی عملیات تصریح کرد: یکی از بالگردهای آمریکایی هنگام فرود در مخفیگاه بن لادن دچار سانحه شد و افراد تیم در این مورد خیلی نگران شدند. اما آسیبی به نیروهای شرکت کننده در عملیات نرسید، یکی از نیروهای عملیاتی با کار گذاشتن مواد منفجره بالگرد را منفجر کرد و افراد توانستند وارد مخفیگاه اسامه بن لادن شوند و وی را بکشند. اسامه بن لادن در طبقه سوم مخفیگاه خود کشته شد.

ورزشی

اشتباهی که باعث رئیس شدن کفاشیان شد


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛با نزدیک شدن به زمان انتخابات فدراسیون فوتبال، هر روز بیشتر از روز قبل شایعاتی در این خصوص به گوش می‌رسد؛ از بحث رأی سفیدها تا پیش بینی جار و جنجالی که قرار است در مجمع به راه بیفتد تا پولی که گفته می‌شود توسط یکی از کاندیداها به اعضای مجمع پرداخت شده است.

در کنار این مسائل نحوه انتخاب رئیس در دوم انتخابات نیز سر و صدای زیادی را به پا کرده و اصولاً برگزاری یا عدم برگزاری این رویداد نیز به نوع دیگری رسانه‌ها را به خود مشغول کرده است.

بر همین اساس و در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در روز 18 اردیبهشت و به منظور شفاف‌سازی در خصوص شایعات ایجاد شده گفت و گویی را با علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

اما در خبرها این طور آمده که کفاشیان با 46 رأی رئیس شد.
طبق آن چیزی که وجود دارد، کفاشیان فقط یک رأی کم داشته است.

یعنی یک نفر از اعضای مجمع به این موضوع توجه نکرده که دو سوم آرا برای انتخاب رئیس محقق نشده است.
حرف من هم همین است. این اتفاق برای گذشته است و من هم هیچ پیش قضاوتی نسبت به آن ندارم.


بحث مهم بعدی این است که گفته می‌شود تا وزارت ورزش مجوز انتخابات را ندهد، این انتخابات برگزار نخواهد شد. با این اوصاف انتخابات برگزار می‌شود یا خیر؟
انتخابات در هر صورتی برگزار می‌شود. اگر می‌خواست برگزار نشود هم کفاشیان، هم وزیر و هم سایر افراد مسئول روی برگزاری آن تا این اندازه تأکید نمی‌کردند. برای حرفم دلیل دارم و دلیل آن هم این است که فدراسیون در حوزه بلاتکلیفی واقع نشود. چون اگر وارد این فاز شویم، بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه را در پیش داریم و در آستانه این رقابت‌ها به ساختارمان آسیب زده خواهد شد. پس عقلانیت این است که انتخابات تحت هر شرایطی برگزار شود.

نحوه عجیب برکناری جلالی از سایپا


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛در حالی که هیات مدیره باشگاه سایپا روز دوشنبه از مجید جلالی برای ادامه کار در این تیم حمایت کرده بود، پیش از ظهر امروز سه شنبه به یکباره خبر برکناری جلالی از سرمربیگری سایپا منتشر شد. موضوعی که حتی رییس هیات مدیره سایپا از ان ابراز بی اطلاعی کرد.

نکته عجیب اینجا است که حکم برکناری جلالی پیش از شروع تمرین به وی ابلاغ شد و این مربی تا پیش از حضور در تمرین از آن بی خبر بود.

تمرین امروز نارنجی‌پوشان قرار بود که از ساعت 11 صبح در مجموعه سایپا آغاز شود. مجیدجلالی هم طبق معمول در این تمرین حضور پیدا کرد. اما حکم برکناری اش پیش از آغاز تمرین به وی ابلاغ شد تا « آقا معلم» با شاگردانش خداحافطی کند و محل تمرین را ترک کند.

سایپایی‌ها تمرین امروزشان را زیر نظر فرهاد پور غلامی که بعد از برکناری جلالی برای دو دیدار آینده مسئولیت فنی نارنجی‌پوشان را بر عهده گرفته، برگزار کردند.

لباس مسی در افغانستان دردسرساز شد


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛مرتضی احمدی کودکی بود که چند ماه پیش تصویر او با یک پلاستیک آبی و سفید به رنگ لباس تیم ملی آرژانتین در رسانه‌ها منتشر شد. روی این پلاستیک نام «لیونل مسی» مهاجم تیم ملی آرژانتین با قلم نوشته شده بود.

بازتاب این عکس در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری باعث شد تا مسی پیگیر این کودک شود و سرانجام بعد از شناسایی هویت این کودک، پیراهن خود را برای وی فرستاد.

این در حالی است که مرتضی احمدی بعد از دریافت این لباس به پاکستان پناهنده شده است چرا که خانواده وی تهدیداتی را مبنی بر ربودن این کودک از سوی گروه‌های تروریستی دریافت کرده‌ بودند.

وحید احمدی پسرعموی مرتضی احمدی در این خصوص به خبرگزاری آلمان گفت: حدود یک ماه می‌شود که به خاطر تماس‌های تلفنی مشکوک و تهدیداتی که پیرامون مرتضی وجود داشت به پاکستان آمده‌ایم.

در چه صورتی انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار نمی‌شود؟


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛آخرین جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال روز گذشته در محل این فدراسیون برگزار شد و نکته قابل توجه می‌توان به مصوباتی از این جلسه اشاره کرد که البته از اهمیت بسیاری نیز برخوردار بوده‌اند.

بر همین اساس یکی از همین مصوبات مهم به موضوع برگزاری انتخابات و مجوزی مربوط می‌شود که قرار است قبل از برگزاری انتخابات از سوی وزارت ورزش به همین منظور به فدراسیون فوتبال و تا قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی ارائه شود، اشاره کرد.

نکته قابل توجه اینکه روز گذشته اعضای هیأت رئیسه تصمیم گرفتند تا در صورتی که مجوز برگزاری انتخابات از سوی وزارت ورزش تا روز برگزاری انتخابات ارائه نشود، این موضوع از طریق رئیس به استماع مجمع رسیده و سپس در این خصوص اعضا درباره برگزاری انتخابات به تصمیم‌گیری بپردازند.


اجتماعی

گلایه رهبر انقلاب از وزارت ارتباطات درباره فضای مجازی



نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز گذشته در دیدار هزاران نفر از معلمان و نومعلمان سراسر کشور، اشاره‌ای هم به اقدامات اساسی سایر دستگاه‌ها داشتند و وزارت ارتباطات را نیز یکی از دستگاه‌های مسئول در زمینه‌ تربیت نسل آینده برشمردند.
 
ایشان با اشاره به گستردگی فضای مجازی و سرعت روزافزون تحولات در این عرصه و ارتباط مستمر جوانان با فضای مجازی خاطر نشان کردند: کسی مخالف استفاده از فضای مجازی نیست بلکه موضوع اصلی این است که در چنین عرصه‌ای که لغزشگاه است باید زمینه استفاده‌ صحیح فراهم شود نه آنکه فضای مجازی به صورت رها و غیر قابل کنترل باشد.
 
رهبر انقلاب اسلامی با گلایه از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی گفتند: کسی به دنبال بستن فضای مجازی نیست؛ زیرا این کار عاقلانه نیست اما چرا هنگامیکه کشورهای دیگر برای حفاظت از فرهنگ خود، در استفاده از فضای مجازی چارچوب‌هایی قرار می‌دهند، ما فضای مجازی را رها کرده‌ایم؟

انتقاد قالیباف به تعداد مغازه‌های لوازم آرایشی در تهران


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛محمدباقر قالیباف شهردار تهران صبح امروز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: امروز همزمان با افتتاح بزرگترین واقعه فرهنگی سال، بزرگترین زیرساخت اقتصادی کشور در حوزه صنعت نمایشگاهی نیز با حضور رییس جمهوری افتتاح می شود .
 
شهردار تهران در ادامه یکی از مهمترین راهبردهای نظام اسلامی را توجه به کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: البته بعد از انقلاب اسلامی آنطور که باید و شاید نتوانسته ایم به اهمیت این امر مهم بپردازیم.
 
وی بیان کرد: نمی توانیم در شهری باشیم که تعداد فروشگاه های لوازم آرایشی آن 8 هزار مغازه و تعداد کتابفروشی های آنها تنها 1200 عدد باشد. در شهری که گردش مالی سالیانه فروش لوازم آرایشی 15هزارمیلیارد تومان و گردش مالی فروش کتاب کمتر از هزار میلیارد تومان است.
 
وی ادامه داد: شاید در تولید کتاب آمار خوبی داشته باشیم به نحوی که در سال93 رشد خوبی را در این حوزه شاهد بوده ایم اما تیراژ کتاب ها به 500 عدد رسیده است.

جزئیات تازه از اعترافات تکان دهنده قاتل ستایش


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ابوالقاسم مرادطلب با بیان اینکه روز گذشته آخرین دفاعیات قاتل ستایش اخذ شد، در خصوص انگیزه قتل توسط این فرد توضیح داد: انگیزه اولیه قاتل ستایش، قصد ارتکاب عمل خلاف منافی عفت بوده است.
 
وی با اشاره به اعترافات قاتل ستایش افزود: این فرد اعلام کرده که از سن ۱۵ سالگی با بعضی از اشخاص جنس مخالف رابطه نامشروع داشته است.
 
دادستان عمومی و انقلاب ورامین ادامه داد: با سوالاتی که از او پرسیده شد به این نتیجه رسیدیم که این فرد به مسائل مذهبی هم گرایشی نداشته است.
 
مرادطلب با اشاره به قسمتی دیگر از اعترافات قاتل ستایش اضافه کرد: بر اساس اظهارات اخذ شده از قتل ستایش، او از سن ۱۵ سالگی هرازگاهی مشروب مصرف می‌کرده است.
 
دادستان عمومی و انقلاب ورامین عنوان کرد: بر اساس اعترافات قاتل ستایش، این شخص در صبح روز حادثه به وسیله گوشی همراهش در حالی که در مدرسه بوده به مشاهده کلیپ‌های مستهجن مبادرت کرده است و این در حالی است که جنایت بعدازظهر همان روز به وقوع پیوسته است.
 
به گفته وی موارد ذکر شده عوامل موثری در انگیزه قتل ستایش بوده است.

دستگیری مدیران «+18» در فضای مجازی



نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: برابر رصدها و پایش فنی صورت گرفته در فضای مجازی توسط پلیس فتا شهرستان آباده با استفاده از منابع و مخبرین مشخص شد افرادی ناشناس گروهی را با نام "۱۸+" در شبکه اجتماعی واتس آپ در این شهرستان آباده شیراز راه اندازی و فعالیت و اقدام به ارسال مطالب و تصاویر غیراخلاقی می‌کنند.
 
وی ادامه داد: این گروه با فعالیت بسیار زیاد روزانه بالغ بر ده‌‌‌ها مورد انواع فیلم وعکس و یا مطالب مستهجن و غیر اخلاقی را در فضای مجازی بارگذاری می‌کردند و بدین وسیله سعی در ترویج بی بند و باری و انحراف اذهان عمومی داشتند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به دستگیری ۹ نفر در این رابطه اظهار کرد: مدیران این گروه که بیش از دویست نفر را عضو گروه خود کرده بودند،‌ توسط ماموران دستگیر شدند.
 
سرهنگ زراعتیان خاطرنشان کرد: تمامی ۹ نفر متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    200 نفر عضو ؟ گروههای زیادی هر روز توی تلگرام تبلیغ میشن که تعدادشون چند صد هزارتایی است .
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    البته اینکه مردم پورشه و بنز و بوگاتی سوار نشوند اشتباه است و همه اقشار متوسط باید بتوانند حداقل 400میلیون تومن و بیشتر برای خرید پورشه و به طور عادی هزینه کنند ولی مسلمانان چون درامد سرانه کم و در حد خط مرگ و 4500 دلار در سال دارند این نوع وسایل برایشان عجیب و خاص جلوه میکند و اصولا کشورهای ضعیف با خروجی گنجشک نباید تصور کنند تخم مرغ میتوانند کنند.
  • قلی ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    سیگاری ها و پورشه سواران و از همه بدتر به مردم ...
  • طرفدار ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    آفرین به مشرق این قسمت رو همیشه با عکس منتشر کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس