کد خبر 567123
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹

وزارت دفاع استونی از برگزاری رزمایش ناتو با نام توفان بهار در استونی با مشارکت شش هزار نظامی خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری راشا تودی،‌  وزارت دفاع استونی در بیانیه ای از برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی این کشور موسوم به «توفان بهار» با حضور شش هزار  نظامی از دوم تا بیستم ماه مه جاری خبر داد.

وزارت دفاع استونی اعلام کرد این رزمایشهای نظامی در بخشهای تارتو، وورو و پولوا در جنوب شرقی استونی برگزار می شود،‌ شامل نیروها و تجهیزات نظامی از ده کشور عضو ناتوست. هدف اصلی این رزمایش نظامی ارزیابی مهارتهای نظامی گردانهای پیاده نظام؛‌ تمرین هماهنگی و تشریک مساعی میان یگانهای مختلف؛ و اصلاح و بهبود روشهای مدیریتی بخشهای مختلف نظامی است.

منابع استونیایی افزودند: در رزمایش توفان بهار نظامیان ده کشور عضو ناتو از جمله هلند، آمریکا، انگلیس و آلمان مشارکت دارند.در این رزمایش گسترده، جنگنده هایی از لهستان آمریکا و بالگردهای شینوک آمریکایی مشارکت دارند.

مطابق معمول این رزمایش نظامی درست در مجاورت مرزهای روسیه برگزار می شود. به رغم تلاشهای بین المللی برای تنش زدایی در اوکراین، مسکو مکرراً هشدار داده است که افزایش حضور نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای خود را اقدامی تحریک آمیز قلمداد خواهد کرد و باور دارد که آن، یک اقدام متقابل را درپی خواهد داشت.

گفتنی است که رزمایش «توفان بهار» درست دو هفته پس از اجرای یک رزمایش دو روزه به نام «آلیاژ یک رامشتاین» برگزار می شود. در این رزمایش هواپیماهای جنگی و خلبانانی از کشورهای بلژیک،‌ اسپانیا و لهستان به همراه کشورهای غیر عضو ناتو همچون سوئد و فنلاند شرکت خواهند داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس