کد خبر 566922
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

تجربه نشان داده است، «آتش بس» در منازعات فعلی منطقه، نه ابزاری برای ترک مخاصمه، بلکه تاکتیکی است برای شدت بخشیدن به آن در زمانی کوتاه، در آینده نزدیک.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی در کانال شخصی اش نوشت:
تحولات اخیر، هم در سوریه و هم در یمن، کارکرد مفهومی به نام «آتش بس» در درگیری های فعلی خاورمیانه را به شدت زیر سوال برده است.
در یمن، آتش بس معنایی جز خلاصی سعودی از آتش انصارالله در عصیر، نجران و جیزان، و ایجاد فرصت تبانی با القاعده برای ریاض نداشته است. در سوریه هم، تنها دستاورد آتش بس این بود که چند هزار تکفیری جدید با همکاری عربستان و ترکیه وارد جبهه شمالی شوند و علاوه بر آن، تروریست های ارتش آزاد، تسلیحات بسیار پیشرفته تری دریافت کنند.
تجربه نشان داده است، «آتش بس» در منازعات فعلی منطقه، نه ابزاری برای ترک مخاصمه، بلکه تاکتیکی است برای شدت بخشیدن به آن در زمانی کوتاه، در آینده نزدیک. پیشنهاد آتش بس هم تقریبا در همه موارد، از جانب طرفی مطرح می شود که روی زمین گیر افتاده و نیاز به تجدید قوا دارد. از حیث نظامی هم، آتش بس، در وضعیت فعلی، ابزاری است برای کاستن از قدرت تمام کنندگی عملیات ها، درست وقتی که در آستانه نتیجه دادن است.
 گمان می کنم این درسی است که بیش از هر کس روس ها به آموختن آن نیاز داشتند و شواهد نشان می دهد، درسشان را آموخته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محسن ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    اصولا هر پیشنهادی آمریکائی ها بدهند وطرفدار هر طرحی باشند باید از آن اجتناب کرد.بشریت جنایت کارانی مکارتر و خدعه کننده تر از این خبائث بخود ندیده ونخواهد دید.اگر تمام کره زمین را برای مقاصد شوم خود تخریب کنند،ابائی ندارند.
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    کاری به آمریکا و روسیه و بقیه ندارد. ملت ما باید منافع ملی خودش را درنظر بگیرد.
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    آمریکایی ها چه در زمینه گفتگوهای اتمی یا برجام چه در زمینه صلح در یمن چه در زمینه آتش بس در ترکیه فقط به دنبال حیله گری و خدئه و نیرنگ و خنجر نشاندن از پشت سر ،سوء نیت و نقوذ هستند! اینها مگر چه کسانی هستند؟ همان تخمه ترکه های انگلیسی که به عنوان اراذل و اوباش از کشور انگلیس به سمت قاره آمریکا اخراج شدند و به محض ورود به سرزمین جدید(آمریکا)ساکنان اصلی و بومی آنجا(سرخپوستان) را سلاخی کردن و زمین و اموال این بیچاره ها را به نفع خود مصادره کردند!
  • ناصری ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    تحلیل درستی به نظرمیرسد ولی این مهدی محمدی کی هست? حداقل معرفی می کردید!
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    تحلیل نادرستی نیست اما روسیه پس از آن از سوریه خارج شد که تصویری از گرفتاری مشابه افغانستان برایش تولید کردند و موشکهای استینگر و ضد هواپیما به تروریست ها رساندند. چند روز بعد از اعلام آنکه موشکها بدست تروریستها رسیده، روسیه هواپیماهای خود را خارج کرد. اسقاط هواپیمای سوریه توسط یکی از این موشکها ارسال پیام برای روسیه بود. شاید تعداد زیادی نباشد و فضاسازی باشد اما باید روسیه را درک کرد و تحلیل اشتباه نداشت.
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    عزیزم مشکل همینجا است که منافع ما درست با آمریکا و روسیه و .. کار دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس