کد خبر 566428
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

یکی از دانشجویان بورسیه که با معدل دکتری بالای ۱۹ هنوز موفق به اخذ جایابی از دانشگاه‌ها نشده می‌گوید: دولت یازدهم با بخشنامه‌ها یا تصمیمات نامرئی دانشگاه‌ها را از گرفتن بورسیه منع می‌کند.

به گزارش مشرق، پرونده دانشجویان بورسیه‌ با گذشت ماه‌های متمادی همچنان باز است. علیرغم وعده مسئولان وزارت علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان مبنی بر ثبت‌نام دانشجویان بورسیه در دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های مختلف از ثبت‌نام این دانشجویان خودداری می‌کنند و در این میان دانشجویان بورسیه بلاتکلیف و سرخورده از همه جا با وجود پتانسیل و ظرفیت بالای علمی "خانه‌نشین" شده‌اند که محمد میرزاوند از جمله این دانشجویان است.
 
پیش از این نیز یکی دیگر از دانشجویان بورسیه به نام "بهنام بهرامی" مشکلات این دانشجوی نخبه و بورسیه را در زمینه جایابی بررسی کرده بود.
 
محمد میرزاوند دانشجوی بورسیه دارای دکترای علوم و مهندسی آبخیزداری دانشگاه کاشان و متولد سال 1365 است.
 
وی با داشتن معدل کارشناسی 16/05، کارشناسی‌ارشد 19/46 و دکتری 19/39 شاگرد اول ورودی در مقطع ارشد و دکتری بوده که به‌ دلیل همکاری نکردن وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان موفق به اخذ جایابی در دانشگاه‌های کشور نشده است.
 
میرزاوند درباره سوابق علمی و پژوهشی خود اظهار داشت: بنده دارای 22 مقاله ISI و علمی پژوهشی،  2 مقاله کنفرانسی، چندین طرح تحقیقاتی ملی بوده و دو سال به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه کاشان انتخاب شدم.
 
شاگرد اول و نخبه مقطع دکتری سرگردان در دانشگاه‌ها +عکس

وی افزود: آزمون جامع را با موفقیت گذرانده‌ و پایان‌نامه خود را با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و مدیریت منابع آب ایران(اولین طرح تحقیقاتی با این مضمون در ایران) با عنوان "تعیین منشاء و مکانیزم شور شدن آبخوان دشت کاشان با استفاده از ایزوتوپ‌های پایدار و روش‌های هیدروشیمیایی" در حال پیگیری هستم.
 
این دانشجوی بورسیه با اشاره به نحوه بورسیه شدنش گفت: با ارائه صادقانه سوابق خود و شرکت در مصاحبه علمی و عمومی اداره‌کل بورس در سال 92 براساس مصوبه شورای مرکزی بورس وقت به عنوان دانشجوی بورسیه پذیرفته شدم، اما با توجه به اجبار وزارت علوم بورس تحصیلی خود را تبدیل به داخل کردم.
 
وی که قبولی در آزمون دکترای سال 92 دانشگاه گرگان را در کارنامه خود دارد، اما ادامه تحصیل از مسیر بورسیه تحصیلی را انتخاب می‌کند، گفت: به دلیل بورسیه شدن از ثبت‌نام در دوره روزانه دانشگاه گرگان صرف نظر کردم و به صورت بورسیه در دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل شدم، اما پس از گذشت 3 سال از تحصیل و گذراندن امتحان جامع و دفاع از پروپوزال به موجب تبصره بند چهارم مصوبه اعلامیابلاغی، وزارت علوم ملزم به اخذ اعلام نیاز از دانشگاه‌ها یا موسسات هستم(در صورتی که طبق تعهدنامه اخذ شده جایابی این دانشجویان به عهده وزارت علوم است)هنوز دانشگاهی را برای جایابی پیدا نکرده و مقرری از طرف سازمان امور دانشجویان به من پرداخت نشده است. 

شاگرد اول و نخبه مقطع دکتری سرگردان در دانشگاه‌ها +عکس

میرزاوند افزود: وزارت علوم پرداخت مقرری به دانشجویان بورسیه را منوط به ارائه جایابی آنها کرده و این مسئله مشکل افراد زیادی از دانشجویان بورسیه است، بورسیه‌هایی که در دسته‌بندی‌های موهوم "قانونی و غیرقانونی" از سوی وزارت علوم در دسته "قانونی" هستند، اما با بهانه‌تراشی و سیاسی‌کاری مدیران وزارت علوم جایابی و هیئت علمی شدن‌ با روند فعلی محال و ناشدنی است.
 
این دانشجوی بورسیه با اشاره به مشکلات دانشجویان بورسیه در اخذ جایابی گفت: با حاکم شدن دولت فعلی، بخشنامه‌ها یا تصمیمات نامرئی، دانشگاه‌ها را از گرفتن بورسیه منع کرده‌اند و این در حالی است که شاهد رسیدگی جدی و درخوری از سوی دستگاه قضا نیز نیستیم.
 
وی در پایان گفت: گویی از بورسیه بودن فقط آبرو ریزی و انگ بی‌سوادی و انگشت‌نمای این و آن شدن برای ما بوده و هیچ منفعتی در این کار نبوده است.

شاگرد اول و نخبه مقطع دکتری سرگردان در دانشگاه‌ها +عکس
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    دیپلم الان اوضاعش بهتر از این دکترمونه
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    فقط یک کلام متاسفممممممممممممم. ... بر سر کشوری که قدر مخهایش را نمیدونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس