کد خبر 566018
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۸

لابي صهيونيستي به دنبال تعليق دو عضو ارشد حزب كارگر، در صدد است «سيوماس ميلن» مدير ارتباطات و استراتژي اين حزب را نيز به دليل اينكه پيشتر رژيم اسرائيل را اشغالگر و جنايتكار معرفي كرده بود، بركنار سازد.

به گزارش مشرق، روزنامه تايمز روز شنبه در گزارشي نوشت: يافته هاي جديد لابي صهيونيسم حاكي از آن است سيوماس ميلن در جريان تظاهراتي در سال 2009 گفته است: حماس شكست نخورده و با پشتوانه مقاومت مردم فلسطين شكست نمي خورد.

وي بيان داشته است: ما بيش از هر كشور ديگري مسووليت همبستگي و همدردي با مردم فلسطين را داريم؛ چون جنايتي كه 90 سال پيش رقم خورد، پس از آن صورت گرفت كه دولت انگليس سرزمين فلسطين را بدون اجازه مردمش به ملت ديگري واگذار كرد.

تايمز افزود: با اين حال «ايان آوستين» نماينده حزب كارگر ضمن انتقاد از 'سيوماس ميلن' و با اشاره به پيشينه روزنامه نگاري اش در روزنامه گاردين گفته است: او كارش اين بوده كه اتفاقي كه در هفته گذشته رخ داده را توجيه و لاپوشاني كند. به خاطر همين است كه حزب كارگر او را انتخاب كرده است.

اين روزنامه افزود: ميلن همچنين به دليل حمايت از 'كن ليوينگستون' و مخالفت با تعليق وي از حزب كارگر، مورد انتقاد قرار گرفته است . وي در همين حال خواستار برخورد انضباطي با «جان من»، نماينده حزب كارگر به دليل اظهارات توهين آميزش عليه كن ليوينگستون شده است.

'جان مان' نماينده پارلماني حزب كارگر روز پنجشنبه گذشته در برابر دوربين ده ها خبرنگار بالحني توهين آميز خطاب ليوينگستون كه در حال ورود به استوديو شبكه 'بي بي سي' بود، او را مدافع نازي ها خواند و گفت كه بايد بابت اظهاراتش عذرخواهي كند.

حزب كارگر انگليس روز پنجشنبه گذشته به دنبال فشارهاي صورت گرفته، عضويت ' ليوينگستون' از اعضاي قديمي اين حزب را به دليل اظهاراتش در مورد صهيونيسم و حمايت هيتلر از صهيونيست‌ها، به حالت تعليق درآورد.

علاوه بر اعضاي حزب محافظه‌كار، شماري از نماينده پارلماني حزب كارگر و نيز صادق خان نامزد اين حزب براي شهرداري لندن، و برخي از اعضاي كابينه در سايه، خواستار بركناري ليوينگستون از حزب كارگر به دليل اظهاراتش كه آن را 'ضديهودي ' خوانده‌اند، شده‌اند.

حزب كارگر عضويت خانم ناز شاه نماينده پارلماني اين حزب را نيز روز چهارشنبه گذشته به حالت تعليق درآورد.

جرمي كوربين رهبر چپ‌گراي حزب كارگر انگليس كه تا قبل از انتخابش به‌عنوان رهبر اين حزب در سال گذشته از فعالان شناخته‌ شده در زمينهٔ دفاع از حقوق فلسطيني‌ها شمرده شد و مواضعي ضد صهيونيستي داشت، به دنبال جريانات ياد شده از سوي گروه‌ها و سازماني‌هاي صهيونيستي متهم به اهمال‌كاري در مقابله با گسترش انديشه‌هاي يهودي‌ستيزي در درون حزبش شده است.

وي به دنبال فشارهاي صورت گرفته عليه وي ، شامگاه گذشته (جمعه) از طرح مبارزه با يهودي ستيزي و تشكيل كميته ويژه بررسي نژاد پرستي درون حزبي خبر داد.

در صورت تعليق «سيوماس ميلن» از حزب كارگر وي سومين عضو اين حزب خواهد بود كه در كمتر از يك هفته به خاطر آنچه اظهارات يهودي ستيز خوانده مي شود تعليق مي شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس