فرمانده قدس می‌گوید: لیستی از 150 مادر شهید در کرمان دارم که برایم دعا می‌کنند و همین دعاها مرا تاکنون پایدار نگاه داشته است و کمک می‌کند در جبهه‌های مقاومت در مقابل دشمنان اسلام حضور داشته باشم.

گروه سیاسی مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریع‌تر و بدون پرده دریافت کرد. جذابیت و پرمخاطب بودن این اخبار ما را بر آن داشت تا به اخبار رسمی و غیررسمی منتشرشده در این کانال‌ها بپردازیم.

*********

آیا غارت اموال ایران به 50 میلیارد دلار می‌رسد؟

آیا غارت اموال ایران به 50 میلیارد دلار می‌رسد؟/ خاطره‌ای شنیدنی از حاج قاسم/ توصیه سعدالله زارعی به سارا شریعتیمهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش می‌نویسد: اطلاعات جدید نشان می‌دهد دادگاه‌های آمریکا حداقل به میزان ۵۰ میلیارد دلار، و به بهانه‌های مختلف، علیه ایران حکم صادر کرده‌اند. گمانم این است که اگر آقای روحانی و تیمشان تصمیم نگیرند هر چه زودتر، سطح منازعه با آمریکا را از حد «ایمیل» بالاتر ببرند، عن‌قریب چپاول‌هایی بسیار بزرگ‌تر از دو میلیارد دلار کذایی رخ خواهد داد.

وقتی نهضت آزادی منحل شده برای اصلاح‌طلبان رأی جمع می‌کند

آیا غارت اموال ایران به 50 میلیارد دلار می‌رسد؟/ خاطره‌ای شنیدنی از حاج قاسم/ توصیه سعدالله زارعی به سارا شریعتیدکتر عبدالله گنجی در کانال تلگرام خود می‌نویسد: در شبکه های اجتماعی نامه ای منسوب به یزدی -دبیر تشکل منحل شده نهضت آزادی توسط امام- منتشر شد که در آن از مردم خواسته است در مرحله دوم انتخابات به لیست اصلاح طلبان رأی دهند. در زمان امام اصلاح طلبان فعلی مخالفان جدی نهضت ازادی بودند به صورتی که وزیر کشور وقت در سال 1366(محتشمی پور از رهبران فعلی اصلاحات) تلاش کرد با استدلال درباره وابستگی و تقابل این جماعت با انقلاب، از طریق امام مانع شرکت آنان در انتخابات مجلس سوم شوند. امام در جواب وزیر کشور نوشت: نهضت به اصلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی ایران به امریکاست و نباید رسمیت داشته با شد. امام آنان را لیبرال خواند و فاقد صلاحیت برای هر امری اعم از مقننه، اجرایی و قضایی دانست، اما بعد از امام اصلاح طلبان پشیمان شده از انقلابی بودن، یک مرتبه آنهمه سخن از امام را فراموش کردند و در دوره دوم شوراها لیست نهضت آزادی توسط مجلس ششم وارد انتخابات تهران شد و نفر اول آن 15 هزار رأی اخذ کرد. بعد از آن نهضت آزادی و گروهای همسو در کنگره‌ها و رسانه های اصلاحات حضور جدی دارند. حال ابراهیم یزدی هم از باب سپاسگزاری از این جماعت، از لشگر نداشته خود خواست لیست اصلاحات را برگزینند.

تحلیل رفتار آقای ظریف در چارچوب ترمیدور انقلاب

دکتر رضا سراج در کانال تلگرامی با استفاده از نظریه ترمیدور انقلاب به تحلیل رفتار آقای ظریف می‌پردازد و می‌نویسد: آقای ظریف بر عبورهای «همیشگی» از خطوط قرمز انقلاب در خصوص رابطه با آمریکا، اصرار دارد. این رفتارها درچارچوب موضعی به نام ترمیدور انقلاب قابل رمزگشایی است.

تعریف ترمیدور انقلاب

نظریه ترمیدور، به معنای حرکت دوری و یا بازگشت انقلاب‌ها به وضع و ارزش‌های پیش از انقلاب است. این تئوری به کرین برینتون آمریکایی (کتاب کالبدشکافی چهار انقلاب) تعلق دارد.

تحلیل مدل آمریکا در کوبا

مدل رفتاری آمریکا در قبال کوبا در چارچوب نظریه ترمیدور انقلاب‌ها قابل تحلیل و بررسی است. از همین رو اوباما در سفر به کوبا سعی کرد با به آغوش کشیدن رائول کاسترو، تصویر بازگشت کوبا به آغوش آمریکا را به نمایش بگذارد که با هوشمندی کاسترو و گرفتن مچ دست اوباما، این ترفند خنثی شد.

رفتارهای ترمیدوری آقای ظریف

دیدارهای متعدد ظریف با وزیر خارجه آمریکا، قدم زدن خارج از عرف دیپلماتیک ایشان با جان کری، دست دادن به اصطلاح اتفاقی با اوباما و ایستادن ظریف در مقابل پرچم آمریکا در نیویورک، در حقیقت به نمایش گذاردن نشانه‌هایی از ترمیدور انقلاب و یا بازگشت انقلاب از آرمان استکبار ستیزی است.

نتیجه

با این تفاسیر به نظر می‌رسد مأموریت نفوذی‌ها با اقدامات حلقه نیویورکی‌ها برای استحاله هویت انقلاب اسلامی دارای هم افزایی شده است. این هماهنگی و هم افزایی را در برجام های سریالی 2 و 3 و 4 و...بیشتر می‌توان مشاهده کرد. برجام های سریالی در واقع نقشه راه ترمیدور (بازگشت) انقلاب به آغوش آمریکا و پیاده سازی مدل کوبا در ایران است.

خاطره‌ای شنیدنی از حاج قاسم سلیمانی

آیا غارت اموال ایران به 50 میلیارد دلار می‌رسد؟/ خاطره‌ای شنیدنی از حاج قاسم/ توصیه سعدالله زارعی به سارا شریعتیمهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش به نقل خاطره‌ای از حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد و می‌نویسد: علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان، همایش اسوه های صبر و مقاومت، که روز 8 اردیبهشت در کرمان برگزار شد، خاطره‌ای شنیدنی از سردار قاسم سلیمانی نقل کرده است.

او می‌گوید: "در دیداری که با سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی داشتم به ایشان گفتم خداوند به شما چگونه صبری عنایت فرموده که پس از این همه سال هنوز پوتین‌هایتان را از پا بیرون نیاورده‌اید؟ ایشان در جواب گفتند: لیستی از 150 مادر شهید در کرمان دارم که برایم دعا می‌کنند و همین دعاها مرا تاکنون پایدار نگاه داشته است و کمک می‌کند در جبهه های مقاومت در مقابل دشمنان اسلام حضور داشته باشم."

نظر رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل درباره برجام

مهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش نظر ژنرال گادی آیزنکات، رییس ستاد مشترک ارتش اسرائیل درباره برجام را این‌گونه نقل می‌کند: امتیازاتی که ایران داد برنامه ریزی‌ها و طرح های بودجه ارتش این رژیم را تا 5 سال آینده به طور مثبت تغییر داد. ارتش اسرائیل می‌تواند از حالت همیشه آماده باش برای حمله به ایران خارج شود و سطح پایین تر آمادگی وارد شود و بودجه خود را صرف چالش های دیگر مثل عملیات سایبری، مقابله با تونل های حماس و راکت های حزب الله و حماس کند.

توصیه سعدالله زارعی به سارا شریعتی

آیا غارت اموال ایران به 50 میلیارد دلار می‌رسد؟/ خاطره‌ای شنیدنی از حاج قاسم/ توصیه سعدالله زارعی به سارا شریعتیسارا شریعتی دربارة‌نقش سید قطب در انقلاب اسلامی می‌گوید: عده‌ای معتقدند انقلاب اسلامی ماحصل اندیشه‌های «سید قطب» است، اما من معتقدم این حرف معتبر نیست و قبل از انقلاب تنها چندین متن پراکنده از او ترجمه شده بود.

سعدالله زارعی در جواب شریعتی می‌نویسد: البته انقلاب اسلامی بزرگ‌تر از آن است که حاصل و یا تحت تأثیر اندیشه‌های مرحوم سید قطب باشد، اما در عین حال سید قطب قبل از انقلاب در میان نخبگان ما از جمله مرحوم دکتر شریعتی شناخته شده بود و این شناخت هم مبتنی بر انتشار اندیشه و اثار سید در ایران بود. خانم شریعتی آثار پدر بزرگوار خود را که نسل ما تا حد زیادی مرهون ایشان است را مرور بفرمایند.

امروزه در فضای ضدتکفیری بعضی به اشتباه و بعضی هم بخاطر افکار ضداسلامی مرحوم قطب را پدر تکفیر معرفی می‌کنند. در صورتی که او یکی از سرآمدان احیاء اسلام انقلابی بود و آثار بسیار ارزشمندی را در این باب منتشر کرد. تفسیر شریف و عمیق "فی ظلال القران" راهنمای خوبی برای اسلام پژوهان انقلابی است. من گمان می‌کنم حملات رایجی که در محافل روشنفکری ایران به امثال مرحومان قطب و مودودی می‌شود. بی‌حساب و کتاب نیست.

خسارت‌های حلقه نیویورکی‌ها به منافع ملی

دکتر رضا سراج در کانال تلگرامی‌اش می‌نویسد: حلقه نیویورکی‌ها محفل شکل یافته در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه است که در سال 67 با دستور نخست وزیر وقت و بودجه 500 هزار دلاری تشکیل شد. برخی اعضای بلندپایه این باند اکنون به کشورهای اروپایی و آمریکا پناهنده شده و مشغول فعالیت علیه ایران هستند.

کارکردهای حلقه نیویورکی‌ها

تصمیم سازی های اساسی در سیاست خارجی و اقتصاد کلان کشور، تنظیم مناسبات خارجی و تغییر رفتار ج. آ. ایران، از مهم‌ترین عرصه های فعالیت این حلقه است. این محفل -که اعضای آن فارغ التحصیلان آمریکا هستند- تا کنون خسارت های بزرگی به منافع ملی وارد آورده که آخرین خسارت این حلقه برجام است.

تصمیم سازی برای پذیرش قطعنامه 598

در سال 1366 عناصر این حلقه در حین مذاکرات مربوط به قطعنامه 598 اجماعی جهانی علیه ایران را به تصویر کشیده و پذیرش قطعنامه 598 را تصمیم سازی نمودند. در فرآیند پذیرش این قطعنامه، همانند برجام تمام مزیت های رقابتی ایران بدون دریافت تضمین های لازم و کافی واگذار شد و دست ایران برای چانه زنی و احقاق حقوق خود، کاملاً خالی گردید. در این ارتباط اگر اشباه محاسباتی صدام در حمله به کویت نبود؛ تا کنون ایران در شرایط «نه جنگ-نه صلح» باقی مانده بود.

تغییر رویکرد در سیاست خارجی ایران

پس از روی کار آمدن دولت سازندگی، با تصمیم سازی عناصر این حلقه، چرخش در سیاست خارجی ج.آ. ایران با تئوری " تنش زدایی " آغاز گردید. از همین رو بسیاری از دیپلمات های انقلابی به حاشیه رانده شدند و فضا برای حضور تاثیرگذارتر افراد این حلقه همچون، کاظم پوراردبیلی، کاظم سجادپور، جواد ظریف، حسین موسویان، سیروس ناصری و ...فراهم شد. تنظیم مناسبات ایران برای نزدیکی به آمریکا و متحدان غربی و منطقه ای ایالات متحده (عربستان) از اهداف تئوری تنش زدایی بود. در همین ایام گاردین به نقل از خرازی-یکی از دیپلمات های این حلقه-اعلام کرد: «ظریف بهترین فرد برای عادی سازی روابط تهران و واشنگتن است.»

تشدید تحریم های ایران رهاورد نیویورکی‌ها

حلقه نیویورکی‌ها در دولت هاشمی گام بلندی را برای برقراری ارتباط با آمریکا برداشتند. آنان ضمن ایجاد تغییر در دیپلمات های ایران در برخی کشورهای غربی، حسین موسویان را به سفارت ایران در آلمان گسیل می‌دارند تا مقدمات رابطه با آمریکا را فراهم نماید. عناصر این حلقه، آزادسازی جاسوسان آمریکایی در لبنان را تحت عنوان گام اعتمادساز، تصمیم سازی می‌نمایند. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقامات واشنگتن پس از آزادی آخرین جاسوس خود، به زیر میز بازی می‌زنند تا از برگ بدعهدی و جرزنی دیپلماتیک، به عنوان فرصت در رقابت های انتخاباتی بهره ببرند. این اقدام حلقه نیویورکی‌ها سبب تحریک معادلات داخلی امریکا شده و زمینه ساز تصویب شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران گردید. اکنون بار دیگراین فرآیند عیناً در برجام در حال باز تکرار شدن است.

پذیرش دائمی قرارداد NPT

با پایان مدت 25 ساله پذیرش معاهده NPT از سوی ایران، طرح تمدید این معاهده در دستور کار آژانس انرژی اتمی قرار گیرفت. سیروس ناصری -از اعضای حلقه نیویورکی‌ها- ضمن موافقت با پذیرش دائمی NPT ضربه ای اساسی به منافع ملی وارد آورد. در این ارتباط مهدی سلطانی از دیپلمات های وزارت خارجه و معاون سابق نمایندگی ایران در سازمان‌های بین المللی در وین می‌گوید: «این افراد در دولت هاشمی موجب تمدید NPT و امضای CTBT شدند، آن‌ها می‌گفتند اگر CTBT را امضا نکنیم به دنیا اعلان جنگ داده‌ایم درحالی که به هیچ وجه این گونه نیست.»

به موجب پذیرش دائمی NPT در نیمه اول دهه 1370 رژیم نظارت و بازرسی‌ها به ایران تحمیل گردید و زمینه ساز جاسوسی رسمی از برنامه هسته ای و دفاعی ایران، اعمال اخلال و خرابکاری در این برنامه‌ها و شناسایی دانشمندان ایرانی و بعدها شهادت آنان گردید.

خاطره محسن رضایی از مقام معظم رهبری درباره مزار شهدا

آیا غارت اموال ایران به 50 میلیارد دلار می‌رسد؟/ خاطره‌ای شنیدنی از حاج قاسم/ توصیه سعدالله زارعی به سارا شریعتیدر کانال تلگرامی محسن رضایی آمده است: سرلشکر محسن رضایی در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات غرور آفرین بازی‌دراز در سرپل ذهاب با ذکر خاطره ای از مقام معظم هبری گفت: دو سه سال از پایان جنگ و انتخاب حضرت آقا به رهبری گذشته بود. یک روز من و آقای ذوالقدر و آقای رحیم صفوی خدمت ایشان رسیدیم و گزارش دادیم.

خدمت ایشان گفتیم که ما لودرها و تجهیزات مهندسی سپاه را علاوه بر کارهای عمرانی سپاه، برای راه سازی امامزاده‌هایی که راه دسترسی مناسبی ندارند به کار برده‌ایم.

آقا فرمودند: امامزاده های خودتان چی؟

با تعجب به همدیگر نگاه کردیم.

حضرت آقا فرمودند: شهید مهدی باکری و حسین خرازی کمتر از امامزاده‌ها نیستند. بنابراین این نقطه‌ای که آمده‌اید را مهم و مقدس بدانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ویدا خانم ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    لعنت خدا بر منافقین که منافع ملی را به باد میدهند
  • رهبری ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    جا داشت در تیتر، عنوان «خسارت‌های حلقه نیویورکی‌ها به منافع ملی» رو هم میذاشتید.
  • ناشناس ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    پذیرش دائمی NPT در دولت هاشمی رفسنجانی اشتباه بزرگی بود که صورت گرفت و امروز تاوان آنرا پس میدهیم .
  • مجید ایمانی ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    برای من واقعا عجیب است که شما هیچ خبری درباره سومین همایش ایران-اروپا که از سه شنبه این هفته در یک هتل فوق لوکس در زوریخ برگزار می شود ندارید. نگاه کنید در کنار مدیران بانک ها و بیمه ها و شرکت های ایرانی، چه طرفهای خارجی در این همایش که فقط هزینه ثبت نامش بالای 2000 دلار است سخنرانی قرار است بکنند! اگر حرف مرا قبول ندارید خودتان بروید نگاه کنید و بعدش کلاهتان را کمی بالاتر بگذارید! http://europeiranforum3.com/zurich/speakers/
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    در مورد اینکه سید قطب پدر تکفیریون نیست مطلب بذارید الان جا افتاده سید قطب پدر معنوی داعشه
  • مهرداد صداقت ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    لعنت الله علی آل سعود . لعنت الله علی آل سعود . لعنت الله علی آل سعود . لعنت الله علی آل سعود . لعنت الله علی آل سعود . لعنت الله علی آل سعود . لعنت الله علی آل سعود . لعنت الله علی آل سعود . لعنت الله علی آل سعود . لعنت الله علی آل سعود . لعنت الله علی آل سعود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس