رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سخنان اخیر مقام معظم رهبری باید جدی گرفته شوند، گفت: دولت، سخنان رهبر انقلاب را پایه کار خود قرار دهد و ما نیز در مجلس همین کار را خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی پنج‌شنبه شب در مراسم تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه استان قم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر گفت: بسیاری از کشورها توسط خاندان‌های پادشاهی اداره می‌شوند و مردم نقشی در سرنوشتشان ندارند اما انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) فضایی پدید آورد که مردم بتوانند در آن برای خود تصمیم بگیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس ابراز کرد: انتخابات پیش رو مثل دور نخست آن دارای اهمیت است و حضور مردم مایه افزایش اعتبار مجلس خواهد شد.

لاریجانی تصریح کرد: در پی تحریم‌ها و سوءمدیریت‌های گذشته مشکلات زیادی برای کشور پدید آمد و ما درگیر معضلات پیچیده اقتصادی شدیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان در دو سال گذشته تلاش کردند مسأله تحریم را به سرانجامی برسانند و به نظرم این تلاش موفقیت‌آمیز بود، البته هرچند طرف مقابل کارهای خلاف زیادی را در کارنامه خود دارد و ما پس از انقلاب بدعهدی‌های زیادی از آمریکا دیدیم اما به هر حال دست ایران بسته نیست و می‌تواند دست به اقداماتی بزند که برای دشمن پرهزینه باشد.

لاریجانی تأکید کرد: مذاکرات هسته‌ای سبب شد که آمریکایی‌ها دیگر بهانه‌ای نداشته باشند و این امر یک موفقیت برای جمهوری اسلامی است که هم فناوری هسته‌ای خود را حفظ کرد و هم بهانه را از دست دشمن گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال‌ها در جریانات انرژی هسته‌ای حضور داشتم، ابراز کرد: کشور از لابه‌لای موانعی که پیش پایش بود توانست فناوری هسته‌ای را تثبیت و تحریم‌ها را برطرف کند.

وی افزود: هرچند برخی از بانک‌های غربی رفتار نادرستی دارند اما در پی مذاکرات، تغییرات جدی در زمینه فروش نفت ایجاد شد و در سیستم بانکی نیز هرچند مشکلات به طور کامل حل نشدند اما شاهد بهبود هستیم.

لاریجانی با بیان اینکه سخنان دیروز مقام معظم رهبری باید جدی گرفته شوند، اظهار کرد: دولت، سخنان رهبر انقلاب را پایه کار خود قرار دهد و ما نیز در مجلس همین کار را خواهیم کرد.

وی با اشاره به تلاش دولت برای برطرف کردن موانع تولید گفت: دولت در پی احیای 7 هزار کارگاه تولیدی است و بانک‌ها نیز باید در این زمینه کمک کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید با اعمال برخی از نظارت‌ها، دستور مقام معظم رهبری مبنی بر وارد نکردن کالاهای خارجی دارای نمونه داخلی را اجرا کند چون ما در زمینه تولید دچار رکود هستیم.

وی بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی را مورد توجه قرار داد و گفت: دولت بدهی هزاران میلیاردی به سازمان تأمین اجتماعی دارد و اگر نمی‌تواند همه آن را تسویه کند حداقل برخی از امکانات را در اختیار این سازمان قرار دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لایحه‌ای در این زمینه به مجلس بدهد ما همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، این مراسم در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سی علی ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    زمانیکه رهبری فرمودند من به آمریکا بد بینم و شما در مجلس در 20 دقیقه فرجام تصویب کردین فکر الان نبودیم????
  • شاپور مجد ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    دست شما و دولت مورد تائیدتان (تدبیر وامید) در نکند . به فرزندانمان چه بگوئیم.چگونه در چشم جانبازان و خانواده شهدا نگاه کنیم .
  • مهدی ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    واکنش تائید کنندگان برجانم در برابر آمریکائی ها کلمه» بد، بد، بد خواهد بود چون جسارت بالاتر از این را ندارند.
  • ناشناس ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    متاسفانه امروز نه چرخ سانتریفیوژ میچرخد و نه چرخ زندگی مردم !
  • مسعود ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت است و بتن ریختن تاسیسات هسته ای چاره آن نبود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس