کد خبر 565124
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۲

در حالی که مذاکرات ایران با این شرکتها در مراحل نهایی خود قرار دارد، یک نماینده کنگره از این شرکتها خواست از تجارت با ایران خودداری کنند.

به گزارش مشرق، پیتر روسکام (Peter Roskam) نماینده جمهوری خواه کنگره هشدار داد: «صرف اینکه یک کار قانونی است، دلیل نمی شود که کار درستی باشد. از این رو، ایده داشتن راهی قانونی برای تجارت با رژیم ایران نباید باعث وسوسه برای این کار باشد زیرا آنان در ترور همدست هستند.»
وی خطاب به شرکت های هواپیماسازی گفت «امیدوارم که آنان این موضوع را بررسی کنند و قبول کنند که چیز هایی هستند که مهم تر از سود است. راهی نیست که آنها بتوانند با ایرانی ها تجارت کنند و بخصوص که این تجارت در سطح خرید و فروش هواپیما باشد.» 
روسکام گفت «آنها (فرانسوی ها) باید به شرکت های خود اطلاع بدهند که کار نادرستی انجام می دهند و توصیه ای می تواند همه ما را در وضع بهتری قرار بدهد.»

در حال حاضر خرید صد و هجده فروند هواپیمای مسافربری ایرباس که ارزش آن بیست و پنج میلیارد دلار است، در مراحل پایانی خود قرار دارد و قرار است مورد تایید دفتر اموال خارجی وازرت خزانه داری آمریکا قرار گیرد و گفتگوها هفته بعد برگزار شود. 
این بزرگترین قرار دادی است که از زمان امضای توافق بین ایران و پنج بعلاوه یک که باعث برچیده شدن تحریم ها در ماه ژانویه شد، امضا می شود. با توجه به اینکه ده درصد از قطعات ایرباس از آمریکا وارد می شوند، می بایست دفتر کنترل اموال خارجی وازرت خزانه داری آمریکا نیز آن را تایید کند. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    از نتایج خورشید تابان برجامه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس