کد خبر 565099
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۵

امسال هم مانند سالهای گذشته جشنواره گل سرخ برگزار شد، تا بار دیگر بهانه‌ای باشد برای خلق هویت، فرهنگ و هنر مهاجرین افغانستانی در ایران اسلامی.

به گزارش مشرق، سومین جشنواره گل سرخ  برای سومین سال متوالی هشتم اردیبهشت 1395 در تهران، فرهنگسرای خاوران افتتاح شد و تا جمعه 10 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

این برنامه فرهنگی با آغاز فصل بهار به همت گروه جوانان مهاجر  افغانستانی با جنب‌وجوش خاص و با استقبال گسترده مهاجرین برگزار می‌شود.

در جشنواره امسال بیش از 40 غرفه فرهنگی  توسط تشکلهای فرهنگی و دانشجویی مهاجرین افغانستانی دایر گردیده است.

این تشکلها که  از استانهای اصفهان، قم، قزوین، فارس، البرز و تهران می‌باشند محصولات فرهنگی از قبیل کتاب، اختراعات، غذاهای سنتی، لباسهای سنتی، دستاوردهای فرهنگی، نشریات و... را به نمایش گذاشته‌اند.

امسال حضور کشورهایی مثل پاکستان، ترکمنستان، قزاقستان در کنار ایران و افغانستان به این جشنواره رنگ و بوی «همدلی» داده است.

«کبری غلامی» دبیر این جشنواره اهدف برگزاری این برنامه فرهنگی را ایجاند پیوند بیش از پیش  نخبگان، دانشجویان و دیگر تشکلهای فرهنگی جامعه مهاجرین با عموم  مردم  و نهادهای دولت ایران و افغانستان، استعدادیابی از بین مهاجرین و جذب آنها در گروههای فعال فرهنگی  و معرفی مشترکات فرهنگی دو کشور بیان کرد.

وی در ادامه افزود: مردم ما با جشن گل سرخ پیوند دیرینه دارند و نمی‌توانند در این جشنها که در کشورشان برگزار می‌شود شرکت کنند بنا بر این در حد توان خواستیم  فضایی را برای مهاجرین افغانستانی  فراهم کنیم در همان حال و هوای جشن گل سرخ وطن.

غلامی اظهار داشت: در کنار غرفه‌ها، برنامه‌های متنوعی مثل تئاتر، سمینارهای تخصصی، شب شعر، موسیقی و کارگاه‌های آموزشی نیز داریم که از روز افتتاحیه تا کنون طبق برنامه در حال اجراست.

دبیر جشنوار گل‌سرخ در پایان از همه دوستان و همکاران و هموطنانش که در پایی این برنامه اصیل فرهنگی یاری رسانده‌اند تشکر و قدرانی نمود.

اختتامیه این جشنواره روز جمعه 10 اردیبهشت ساعت 17 در سالن اجتماعات شهید مطهری فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.

{$sepehr_album_39389}

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    علت نامگذاری این جشنواره چیست؟ مربوط به چه قومیتی در افغانستان است؟ سنتی است یا ملی ؟ چه آداب و رسومی دارد؟ بهتر نیست کمی برای تکمیل خبر زحمت بکشید.
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    پس کو گل سرخش؟!!!!!! چیز خاصی هم که نشون ندادید!! نقاشی صورت بچه ها که این کار مسخره توی ایران هم انجام میشه!! میناکاری هم که مال ایرانه!! لباساشونم که عین ماست!!
  • فرشته ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    عالی بود دمتون گرم زنده باد افغانستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس