کد خبر 564926
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

سخنگوی سازمان انرژِی اتمی با بیان دستاوردهای ایران در زمینه ساخت نیروگاه هسته ای تا سال 2020 گفت: دست دوستی به سمت همسایگان دراز می كنیم؛ آماده ایم در زمینه برنامه های گسترده هسته ای همكاری لازم را داشته باشیم.

به گزارش مشرق، بهروز كمالوندی روز پنج شنبه در آیین بزرگداشت خلیج فارس اظهار داشت: نام خلیج فارس برگرفته از تمدن پارسی است كه هزاران سال قدمت دارد و فقط در سال های اخیر تنها استكبار جهانی در مورد این نام شبهاتی را ایجاد كرد.

وی با بیان اینكه كشورهای همسایه باید قدر این موهبت الهی را بدانند، گفت: باید در برابر بلایای زیست‌محیطی در این منطقه تلاش لازم را انجام دهیم و سعی در حفظ آرامش آن داشته باشیم. انتظار داریم همسایگان نیز دراین آرامش تلاش كنند واجازه ندهند این جایگاه جولانگاه غریبه هایی شود كه منافع خود را در ناآرامی می بیند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینكه به جز نیروگاه بوشهر و دو نیروگاهی كه در ایران ساخته می‌شود 4 نیروگاه دیگر در سال 2020 در منطقه ساخته می‌شود، گفت: تا این سال 7 نیروگاه در منطقه وجود خواهد داشت كه ما دست دوستی به سمت همسایگان خود برای انتقال دانش در زمینه انرژی هسته‌ای و ایمنی هسته‌ای دراز می‌كنیم.

وی تاكید كرد: این همكاری ها به خصوص در حوزه ایمنی نیروگاهی هسته ای با همسایگان با توجه به نیروهای ارزشمندی كه سازمان دارد مثمرثمر خواهد بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 0
    دست دوستی که بطرف امریکا دراز کردید برای هیشه بسمونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس