نامزد پیشتاز حزب جمهوری خواه آمریکا اصول سیاست خارجی خود را در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برشمرد.

 به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوری خواه آمریکا اصول سیاست خارجی خود را در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برشمرد.

یک روز پس از پیروزی در رقابت های درون حزبی، دونالد ترامپ «امنیت آمریکا» را در راس آنها خواند و گفت: «سیاست خارجی من همواره امنیت آمریکا و مردم آن را بالاتر از هر چیز قرار می دهد و باید در اولویت باشد. این اصل، بنیاد هر تصمیمی است که من اتخاذ می کنم.»

این میلیاردر نیویورکی که خود را نامزد بلامنازع جمهوری خواهان می داند با انتقاد از سیاست خارجی باراک اوباما، رئیس جمهوری کنونی آمریکا افزود: «اشتباهات رئیس جمهور اوباما از عراق و مصر تا لیبی و و سوریه هر کدام موجب شده منطقه را در آشفتگی فرو برد و فضای مورد نیاز برای رشد داعش را فراهم کرد.»

بخش عمده ای از سخنرانی دونالد ترامپ حمله به سیاست های اوباما بود. او در بخش دیگری از سخنانش به توافق هسته ای ایران پرداخت و آن را فاجعه بار خواند. او گفت این توافق ایران را به یک «قدرت بزرگ» تبدیل کرد که هزینه آن را اسرائیل، متحد آمریکا در منطقه و خود آمریکا می پردازد.

او همچنین با انتقاد از رفتار دولت آمریکا در قبال اسرائیل گفت که اسرائیل دوست بزرگ ما و یک دموکراسی واقعی در خاورمیانه از طرف دولتی فاقد شفافیت اخلاقی مورد انتقاد قرار گرفته است.

دونالد ترامپ در رقابت های سه شنبه این هفته در هر پنج ایالت کانتیکت، پنسیلوانیا، دلور، مریلند و رودآیلند از رقیب خود تد کروز پیشی گرفت و تا کسب عنوان نامزد نهایی این حزب فاصله زیادی ندارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پوریا ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    0 0
    امیدوارم رای بیاره همه هم میدونن که رسانه ها و صهیونیست ها میخوان کلینتون رای بیاره و طوری جلوه میدن که ترامپ بده است تاجایی که من دیدم حتی یکی میگفت کلینتون چون دموکراته بهتره!!! آخه برادر من این چه حرفیه ؟ این زنیکه دست پرورده ی همون اوباماست دیگه چ فرق میکنه ( اگه قبول ندارید بهترین رئیس جمهور برای آمریکا و بدترینشون برای ایران همین اوباما بود برید دکتر!!!) امیدوارم ترامپ رای بیاره چون حد اقلش اینه که یه سرمایه داره که فقط پول رو میفهمه اما اون زنه صهیون با ایدئولوژی انگلیسی کار میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس