کد خبر 564809
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

وزیر دفاع امریکا در جلسه استماع کمیته بودجه سنای آمریکا چالش های اصلی را که پنتاگون روی آنها متمرکز است اعلام کرد.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا در جلسه استماع کمیته بودجه سنای آمریکا چالش های اصلی را که پنتاگون روی آنها متمرکز است اعلام کرد. برشمرده شدن این چالش ها از سوی امریکا جدید نیست ولی برای آنها که پیگیر مباحث راهبردی هستند، اهمیت جدی دارد.
کارتر می گوید:
"بخش برنامه ریزی و بودجه وزارت دفاع آمریکا اکنون تمرکز خود را بر پنج چالش فزاینده گذاشته است؛ چالش نخست اروپاست؛ ما در اروپا رویکرد قدرتمند و متوازنی برای پیشگیری از تهاجم روسیه در پیش گرفته ایم؛ چالش دوم، منطقه آسیا-اقیانوس آرام است که در آن ما با رقابت گسترده ای بر سر قدرت چین از زمان پایان جنگ جهانی دوم روبرو هستیم ما در آن منطقه در حال باز گرداندن تعادل و ثبات هستیم و به بسیاری از کشورها اجازه ظهور و شکوفائی داده ایم. دو چالش دیرینه دیگر که خطراتی را در برخی مناطق ایجاد می کنند عبارتند از کره شمالی که همچنان برای ما و متحدانمان خطرناک است، و دیگری ایران که با وجود توافق هسته ای، ما باید همچنان از تهاجم احتمالی این کشور جلوگیری کنیم و با تأثیر منفی آن بر دوستان و متحدانمان در منطقه، بویژه اسرائیل مقابله کنیم. چالش شماره پنج، که کم اهمیت تر از چالش های پیشین نیست،‌مبارزه با تروریسم و بویژه شکست داعش است".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    داعش=آمریکا
  • HANI ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    سلام. همه اش به ما ميگن، از كشورهايي كه در بيست سال گذشته به رونق اقتصادي رسيده‌اند الگو برداري كنيم. از جمله «... اجازه ظهور و شکوفائی داده ایم» روشن شد، رشد مالزي، اندونزي و كره جنوبي، براي فشار بر چين و كره شمالي و رشد كشورهايي اروپايي طي 5 دهه گذشته براي فشار بر روسيه بوده. از سياق گفتار آقاي كارتر مي‌توان حدس زد كه رشد كشورهاي حاشيه خليج فارس و تركيه براي فشار بر محور مقاومت بويژه ايران و سوريه بوده است. از اين رو كشورهاي مزبور تنها زماني به رشد دست يافته اند كه در خط مقدم ايالات متحده عليه دشمن قرار داشته اند و اين دستمزد قبول چنين ريسك سنگيني است، و گرنه اوضاع اين دولتها با ساير دولتهاي جهان سوم تفاوت چنداني نداشت. در صورت برجاميزه شدن ايران و پيوستن ما به اقمار امريكا شايد پس از يكي-دو دهه ذلت، فقر و فنا به يك رفاه سطحي، پوشالي و بدون پشتوانه دست بيابيم، اما آنروز تازه بايد نگران چين و روسيه باشيم ... خلاصه آنكه در سياست اتكا به تعامل با قدرتهاي خارجي متاسفانه رشد رفاه و امنيت در بلند مدت هم جهت نيست. اتقاقي كه پس از اجراي سناريوي جنگ سوريه و يمن براي تركيه و عربستان رخ داده است. بقول شيخ اجل: به دست آهن تفته كردن خمير/ به از دست بسته به پيش امير والسلام علي من اتبع الهدي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس