کد خبر 563710
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

رئیس جمهور آمریکا گفت: رئیس جمهور روسیه سعی می‌کند تا به اتحاد اروپا ضربه بزند چرا که وحدت اروپا را یک تهدید می‌داند.

به گزارش مشرق باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز تاکید کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تلاش می‌کند تا به اتحاد اروپا لطمه بزند چرا که وحدت اروپا را یک تهدید می‌داند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: بحران مهاجرت اروپا یک مشکل برای ایالات متحده نیز به شمار می‌رود. ولی مساله مهمتر و راهبردی تر، چالش‌هایی است که سیاست اروپا با آن روبرو است، تلاش هایی که از سوی برخی افراد مثل آقای پوتین برای فروپاشی وحدت اروپا انجام می شود.
 
اوباما افزود: پوتین، ناتو و اتحادیه اروپا و وحدت اروپا را یک تهدید ارزیابی می کند. حالا، من فکر می کنم که او درباره این مساله اشتباه کرده است. من این مساله را به او اعلام کرده ام، در واقع، یک اروپای متحد که با یک روسیه قوی همکاری داشته باشد، یک نتیجه و دستاورد درست است. تاکنون، پوتین به طور کامل متقاعد نشده است.
 
اوباما این اظهارات را در پایان سفر به خاورمیانه و اروپا بیان کرده است. وی از رهبران اروپایی خواسته است تا در شرایطی که با بحران اقتصادی و افزایش تهدیدات تروریستی روبرو هستند، اتحاد بیشتر خود را نشان دهند.
 
وی همچنین از رای دهندگان انگلیسی خواسته است تا در همه پرسی 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه به ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا رای دهند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس