کد خبر 563665
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

۲ فروند جنگنده پیشرفته اف ۲۲ آمریکا برای نخستین بار از زمان تقویت حضور نظامی واشنگتن در شرق اروپا، بر فراز دریای سیاه به پرواز درآمدند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اقدام آمریکا در به پرواز درآوردن 2 فروند هواپیمای جنگنده پیشرفته اف 22 ظاهرا با هدف اطمینان دادن به متحدان ناتو در اروپای شرقی نسبت به رویارویی با تجاوز روسیه بوده است.
 
این نخستین بار از زمان تقویت حضور نظامی آمریکا در شرق اروپاست که جنگنده های اف 22 بر فراز دریای سیاه پرواز می کنند.
 
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سال 2014 میلادی قول داد تا وضعیت دفاعی کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا را ارتقا دهد. اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود، بهانه لازم را برای کشورهای غربی به خصوص آمریکا فراهم کرده است تا حضور نظامی خود در شرق اروپا را گسترش دهند.
 
یک فروند هواپیمای سوخت رسان کی سی 135 به همراه 2 فروند جنگنده اف 22 از انگلیس به سوی یک پایگاه هوایی در رومانی پرواز کرده اند.
 
دانیل لهوسکی فرمانده این اسکادران تاکید کرد: ما امروز اینجا هستیم تا توانایی خود را برای اعزام جنگنده های اف 22 به هر جایی که مورد نیاز ناتو یا سراسر اروپا باشد، نشان دهیم.
 
اف 22 پیشرفته ترین جنگنده آمریکایی است که امکان شناسایی آن توسط رادارها غیر ممکن بوده و به همین دلیل کنگره آمریکا فروش آن را به کشورهای خارجی توسط شرکت لاکهید مارتین ممنوع اعلام کرده است.
 
آمریکا 12 فروند جنگنده اف 22 را در پایگاه هوایی در شرق انگلیس مستقر کرده است. شریل کلینکل سخنگوی نیروی هوایی آمریکا نیز تاکید کرد: افزایش تعداد هواپیماهای مستقر شده در سال 2016 میلادی به نیروهای آمریکایی اجازه خواهد داد تا حضور نظامی خود در سراسر مرزهای شرقی اروپا را گسترش دهند.
 
وی تصریح کرد: ما می خواهیم قادر به انجام عملیات در موقعیت های مختلفی باشیم.
 
ناتو روی دریای سیاه به طور ویژه‌ای تمرکز کرده است چرا که قصد دارد با افزایش حضور نظامی روسیه در کریمه مقابله کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    تو دریای سیاه نفس کش میخواستن.
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    پس چرا شبیه ساز (نرم افزار) اف 22 براحتی توسط رادارهای مناطق باصطلاح دشمن شناسایی می شود و بعضا با موشک هدف قرار می گیرد؟ جهت مشاهده مراجعه کنید به ADF f22 raptor
  • حسین ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    مشرق تو که خودت دستت تو کاره دیگه چراااا؟؟؟کی گفته کشفش با رادار غیر ممکنه؟؟؟؟اخوی هیچ پرنده ای نیست که در تمامی باند های راداری و همه روش های شناسیایی مخفی بمونه حتی اف 22 . اینها در باند های راداری معمول هست که پنهان هستند و اصطلاحا استیلث هستن...مطمئن باش همین الان هم در شرایطی رادار های ما شاید بیتونه شناساییشون کنه... دیگه چه برسه رادارهای برادران چین و روس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس