بریتانیا همان کشوری است که ایران را دو تکه که نه، چند تکه کرد. دولت بریتانیا حتی حاضر نیست چند هزار افغانستانی را که سال‌هاست در وضعیت غیر انسانی در مرز کاله و در جنگل زندگی می‌کنند، اساسا به خاک کشورش راه بدهد.

به گزارش مشرق، بخش فارسی شبکه سلطنتی انگلیس (بی‌بی‌سی فارسی) در تازه‌ترین برنامه خود برای تفرقه‌افکنی میان دو ملت هم‌زبان، برادر و با فرهنگ‌های مشترک ایران و افغانستان، مستندی آکنده از حقد و کینه را درباره سرافرازان تیپ فاطمیون مدافع حرم حضرت زینب (س) تولید کرده و نام «مدافعان اسد» را بر این دلاوران عاشق اهل بیت نهاده است.

{$sepehr_media_1498861_400_300}
مستندی درباره یکی از شهدای تیپ فاطمیون و گفتگو با اعضای خانواده و دوستان شهید
دانلود

گفتنی درباره این به اصطلاح مستند سراسر دروغ و کینه بی‌بی‌سی که البته جز تفرقه‌افکنی در میان ملت‌ها و اقوام نیز از آن انتظار نمی‌رود، بسیار است و شیربچه‌های فاطمی و دلاوران سرزمین افغانستان هم پاسخ این حامیان گروه‌های تروریستی تکفیری را که حتی از «تروریست‌» خواندن آن‌ها هم واهمه دارند، داده و می‌دهند. تروریست‌هایی که از بیش از 30 ملیت به سوریه آمده‌اند و پنج سال جنایاتی را در تاریخ به ثبت رسانده‌اند که بشریت نظیر آن را در کمتر دوره‌ای شاهد بوده است. اما بی‌بی‌سی برادران افغان را که تا گذشته‌ای نه چندان دور، هموطن ایرانی محسوب می‌شدند و با دسیسه‌های بریتانیایی از خاک ایران جدا شده‌اند؛ امروز «لشگر جنگجویان خارجی ایران» می‌خواند.

{$sepehr_media_1498867_400_300}
تبلیغ مستند بی‌بی‌سی با عنوان «مدافعان اسد»

ما در اینجا پاسخ عقده‌گشایی بی‌بی‌سی از دلاوری‌های فاطمیون را از زبان یکی از خبرنگاران اصلاح‌طلب داخلی می‌دهیم که اکنون نیز ساکن ایران نیست. فرهمند علیپور خبرنگار اصلاح‌طلب مقیم کاناداست که پس از سال 88 و حوادث پس از انتخابات آن سال، از کشور خارج شد.

مدافعان حرم

علیپور پاسخ مستند بی‌بی‌سی را در صفحه شخصی خود اینگونه می‌دهد:

«افغانستانی مظلوم و قربانی جنگ سوریه هم آن دسته افغانستانی‌هایی هستند که در کنار حکومت ایران ایستاده‌اند، و گرنه هزاران افغانستانی که از خاک افغانستان و پاکستان به سوریه اعزام شده‌اند تا شریعت خدا بر پا کنند، به حکومت کفار پایان دهند و از غربی‌ها لقب «میانه رو» و سلاح‌های خوب بگیرند که مظلوم نیستند، آنها که قربانی جنگ سوریه و جنگ جهانی درون خاک سوریه نیستند!

دل سوزی بی‌بی‌سی و بریتانیا برای این دسته افغانستانی‌ها در خوشبینانه‌ترین حالت «ریاکاری» است!

اگر بی‌بی‌سی می‌خواست دلسوز پناهجویان و افغانستانی‌هایی باشد که قربانی جنگ سوریه هستند، چرا جنگ سوریه فقط در طرف دولت سوریه قربانی می‌گیرد و نیاز به واکاوی و تحقیقات دلسوزانه بی‌بی‌سی دارد؟ پس آن افغان‌هایی که در طرف مقابل حکومت سوریه ایستاده‌اند چه؟

بریتانیا همان کشوری است که ایران را دو تکه که نه، چند تکه کرد. بریتانیا همان کشوری است که والی هرات را علیه حکومت مرکزی تهران شوراند، و تا شاه ایران خواست برای سرکوب والی هرات قدم از قدم بردارد تهدید کرد که اگر ارتش ایران به سمت هرات برود، بوشهر را تسخیر می‌کند!

وقتی حکومت تهران دوباره هرات را آزاد کرد، به وعده‌اش عمل کرد! و بوشهر و بخش‌هایی از جنوب ایران را اشغال کرد و قرارداد جدایی تحمیلی بخش بزرگی از خاک ایران در پاریس! امضا شد آنهم نه میان کابل و تهران که میان تهران و لندن !

بی‌بی‌سی فارسی دل‌نگران وضعیت چند میلیون پناهجویان افغانستانی است که سرازیر ایران شده‌اند و وضعیت خوبی در ایران ندارند. در حالی که دولت بریتانیا حاضر نیست چند هزار افغانستانی و ... را که سال‌هاست در وضعیت غیر انسانی در مرز کاله و در جنگل زندگی می‌کنند را اساسا به خاک کشورش راه بدهد!

جالب اینکه انگلیس و آمریکا و... به افغانستان حمله کردند، قبلش جنگ علیه شوروی و.. را بر پا کردند، ایران باید پذیرای آوارگان باشد و در میزبانی سر بلند باشد و باید سعی کند رفتار خوب و محترمانه‌ای داشته باشد. ما می جنگیم، کشور تولید می کنیم، جهاد راه می‌اندازیم! هزینه‌اش را هم همسایه‌ها یاری کنند! خوش به حال دولت فخیمه بریتانیا که خبرنگاران خوب و حرفه‌ای ایرانی دارد برای تفهیم این چیزهای خوب و انسانی به ما!

حمله به لشگر مدافعان حرم از اتاق فرمان لندن +فیلم

چند میلیارد دلار خرج جنگ می‌کنند، چند ده برابر سود می‌کنند و فقط با چند میلیون دلار ناقابل هم چهره دلسوز آوارگان و خیرخواهان را می‌گیرند! اینگونه یک شبه از بدهکارترین‌ها به طلبکارترین‌ها تبدیل می‌شوند! محتسبانی که فی‌الفور شیخ می‌شوند! مثلا یک سوم جمعیت لیبی همین چند ساله آواره شدند ربطی به دولت بریتانیا ندارد!

بی‌بی‌سی که اینقدر نگران جنگ سوریه است و بی‌ارتباطی‌اش به افغانستان، لطفا توضیح بدهد که جنگ انگلیس و ترکیه چه ربطی به هندی‌ها و استرالیایی‌ها و کانادایی‌ها و نیوزیلندی‌ها و.. داشت، که انگلیس از شرق و غرب عالم قشون کشید؟ یا در همین ایران که هزاران هزار سربازی هندی را آورد تا ایران بی‌طرف در جنگ را اشغال کند!

راستی همین چند وقت پیش گروه‌های شورشی سوری که از طرف سیا مسلح می‌شوند علیه آنهایی که توسط پنتاگون مسلح می‌شوند وارد جنگ شدند. آها البته خوب آنها "میانه رو" هستند و در حال آوردن ثبات و دمکراسی! آن طرف وضعیت خوب است! توی تیم خود ما هستند!

مستند بی‌بی‌سی فارسی "سوء استفاده سیاسی" از بحران و جنگ داخلی سوریه و وضعیت پناهجویان افغانستانی به سود سیاست‌های کلی منطقه‌ای بریتانیاست.

خلاصه مشکل بی‌بی‌سی فارسی هم بی هیچ‌گونه شک و تردید، ابهام و اغراقی، مشکل دولت انگلیس با ایران است یعنی نفوذ ایران در منطقه . این آه و اشک‌های تمساح برای وضعیت پناهجوها و...هم سخت ریاکارانه و سخت مضحک است! ترکیه، اسرائیل و عربستان ده‌ها برابر این فجایع را انجام بدهند - که می‌دهند! - به فلان بی‌بی‌سی هم نیست! آشکارا سعی هم می‌کنند یک جوری قضیه را جمع و جور کنند. کشوری که در مرگ شاه عربستان پرچم‌های خود را نیمه بر افراشته و عزاداری می‌کند!

باز بی‌بی‌سی فارسی اگر متعلق به دولتی مثل مثل سوئیس بود، یک چیزی! می‌شد این گزارش‌ها رو قبول کرد. اما تو رو خدا شما دیگه چرا با این حالتون؟!

سایکس - پیکو که قراردادش از عوامل اصلی بحران امروزی خاورمیانه است، ایجاد اسرائیل در منطقه که بعد از 70 سال هنوز سایه ناامنی و جنگ و خصومت را بر منطقه گسترده، کار ایران بود؟ کودتا علیه دولت دمکراتیک ایران، شماها نبودید نه؟

یک نگاهی به خودتان بندازید! قبل از اینکه دلسوزی کنید برای این پناهجویان، از خودتان بپرسید چه شد که اینها آواره شده‌اند؟ مگر شما 14 سال نیست در افغانستان هستید؟ مگر کابل هنوز برق 24 ساعته دارد؟ چد شد که یکی شناسنامه‌اش شد افغانستانی یکی شد ایرانی؟ کار کی بود؟ شماها نبودید؟

شما شاهکارید و قلب شما مملو از درد برای انسانیت است؛ خصوصا در خاورمیانه!»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 25
  • حسین ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    بی بی سی را صرفا یک رسانه قلمداد نکنید بلکه رسما جزیی از تشکیلات اطلاعاتی و نظامی حکومت انگلیس هست، دقیقا مثل سازمان های تبلیغاتی ارتشهای دنیا عمل می کنه. از روی عرشه ناو هواپیمابر آمریکایی و از سری ترین میدانهای جنگی که نیروهای انگلیسی و آمریکایی در اون در حال جنگ هستن گزارش تهیه میکنن و بعضا به اطلاعاتی دسترسی دارن که حتی تلویزیون های آمریکایی به اونها دسترسی نداشتند ،خوب اینها نشانه چی هست؟ به همین دلیل نباید به سادگی اجازه رپورتاژ و اصلا ورود به خاک ایران را به اینها داد و تمام ایرانی هایی که برای این سازمان اطلاعاتی کار میکنن به دلیل کار برای یک سازمان اطلاعاتی متخاصم بایستی تحت پیگرد باشند و در صورت ورود به ایران دستگیر بشن. در قضیه سوریه هیچ کشور اروپایی بیشتر از انگلیس نیروهای وهابی در خودش جای نداده و به نظر میاد یک سازماندهی و پشتیبانی قوی اطلاعاتی از اونها داشته و داره.
  • ناشناس ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 1
    اینها بهایی و دشمن شیعه هستند انتظار دیگه ای ازشون دارید
  • SMM ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    همه جای این انگلیسی ها در حال شعله ور شدن و سوختن استو دلیلش هم مشخص است زیرا فاطمیون با کمک باقی آزادمردان، مانع عملی شدن نقشۀ انگلیسی ها و بقیۀ اراذل و اوباش در سوریه شدند.
  • مهدي ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 0
    اين انگليس .... پروندش وبيوگرافيش مشخص نميدانم چرا بايد ما اين ... های انگلیسی رو به كشورمون راه بديم
  • ج ر ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    خب اینکه این همه پاسخ مستدل و خوب دارید پس چرا شما برنامه نمی سازید آخه سایت شما رو چند درصد از کسانی که که برنامه بی بی سی رو دیدند می بینند؟
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    مردان مردی که در جاهلیت قرن بیستم و بیست و یکم مردانه در مقابل دنیای زر و زور و تزویر غرب ایستاده اند و از یزیدهای کربلاهای امروز در عراق و لبنان و سوریه و افغانستان یمن این مردان مرد را باکی نیست - دشمن دچار جمتقتی است که تصور آن چشم بینا و هوش زیبا و عقل سلیم می خواهد.
  • ناشناس ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ۱۳۹۵/۰۲/۰۱ مقام معظم رهبری: امّا جنگ نرم چرا؛ جنگ نرم همین الان برقرار است، طرف مقابل مشغول حمله است؛ ما هم از این طرف مشغولیم؛ حالا ما مشغول حمله‌ایم یا مشغول دفاعیم، آن [یک‌] بحث دیگری است که عقیده‌ی من این است که این طرف هم به جای دفاع باید حمله کند، ضمن اینکه مراکز دفاعی خودش را هم باید حفظ کند.
  • ناشناس ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم ۱۳۹۴/۱۱/۰۵ ... حقیقتاً هم شهدای شما، هم خانواده‌ها، ‌پدران، مادران و فرزندان آنان، حق بزرگی بر گردن همه‌ی ملت ایران دارند. این شهدا امتیازاتی دارند؛ یکی این است که اینها از حریم اهل بیت در عراق و سوریه دفاع کردند و در این راه به شهادت رسیدند...
  • اهوازی ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    در سالهای اخیر ما فقط به جنایات انگلیسی ها درباره ایران و ایرانی ها پرداختیم حالا باید درباره جنایات انگلیسی ها در افغانستان هم فیلم و گزارش و... تهیه کنیم.
  • اهوازی ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    بهتر است ما هم با همکاری آرژانتین دریاره اشغال جزیره های مالویناس و جنایت های انگلیسی ها در آن فیلم مستند بسازیم.
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    اتفاقا چند روز پیش همین تیلیغ رو از بی بی سی کثیف دیدم . جیگرم آتیش گرفت.در صورتی که من یه جوونم و اصلا هم آدم مذهبی نیستم ولی یک لحظه با خدوم فکر کردم که چطور این بی وجدانهای بی شرف میتونن حتی با خون یک عده انسان اینجوری در جهت اهداف سیاسی بازی کنن و رشادتهای این انسانها و برادران افغانی رو یا هر فرد دیگری رو دفاع از فلان و بیسار تعبیر و تفسیر کنند؟! میخام به مسئولان و عوامل شبکه کثیف بی بی سی بگم که آیا شماها که تمام قد بنده دنیا و پول و مادیات هستید حاضرید بر فرض محال و به قول خودتون به خاطر پول و صدها میلیارد از جونتون مایه بزارید؟! حتی شماها هم که ماهیت مادیتون بر همگان مشخصه حاضر نیستید همچین کاری رو با انگیزه مادی انجام بدید.چون هیچ انسانی بدون هدف و انگیزه معنوی جلوی گلوله نمیره و چشم تو چشم مرگ نمیشه. بکنید. با این وجود پس چطور میتونید رشادتها و از جان گذشتگیهای این افراد رو که فقط معامله با خدا و دفاع از اهل بیت هستش رو در نهایت پستی اینجوری تفسیر کنید؟! ای لعنت خدا بر بی بی سی و تمام عواملش از زنشون و مردشون. امیدوارم که خون همین شهدای مدافع حرم افغانی دست و پا گیرتون بشه و به امید خدا نابودتون کنه که دوباره از جان گذشتن در راه اعتقادات و ایمان رو در جهت اهداف کثیف سیاسیتون وارونه تعبیر و تفسیر نکنید. بی بی سی ننگ بر تو.مرگ بی پایان بر تو باد.
  • علیرضا خ ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    سلام،قبل از هر چیزی باید عرض کنم که تا الان ایران هیچکس را با اجبار به سوریه نبرده است.هر رزمنده ای که از حرم دفاع میکند فقط به عشق خانم حضرت زینب(ع) و ارادت به اهل بیت به سوریه رفته.راستش من بچه های فاطمیون را آنجا دیدم که چه دل پاک و شجاعتی دارند.مثلاً در یکی از درگیریها که پیش آمده بود، من متوجه شدم دو یا سه نفر از آنها نیستند(اونجا بخاطر بعضی از مسائل امنیتی،خیلی باید حواسمان به اطراف و دیگران باشد) و بعد از سه روز دیدم آنها آمده اند. از یکی از ایرانیهایی که مدتهاست اونجاست پرسیدیم و گفت آنقدر این افغان ها با دل و جرأت و ورزیده هستند که مثلاً عکس فرماندهان داعشی یا مشخصات یا .... را میگیرند و میرن داخل کوه یا بیابان و یهو دو روز کمین میشینند و کوچکترین حرکتی هم نمیکنند.یعنی در این دو یا سه روز هر کاری دارند باید همانجا که نشسته اند انجام دهند.خلاصه بعد انجام مأموریت برمیگردند.این را هم عرض کنم که چندتا داعشی را وقتی اسیر کردیم میگفتند بیشتر از همه از ایرانی ها و همین فاطمیون میترسند.خدا به حق همین اهل بیت(ع) این دشمنان اسلام را نابود کند.
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    به لطف حق به زودي با فتح كامل حلب، بي بي سي هم كه در حال سوختن شديدي است،‌شعله و ر خواهد شد.
  • سید دکتر محمود ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    خیلی جالب بود
  • بشردوست ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    گاهی اوقات فکر میکنم در زمان حضرت علی(ع) چه شد که مردم فریب معاویه را خوردند و امام زمان خود را تنها گذاشتند؟! چه شد وقتی حضرت علی (ع) در مسجد ضربت خوردند، عده ای میپرسیدند علی در مسجد چکار میکرده ؟؟؟!!! مگر علی نماز هم میخواند؟!!! زمان حضرت امام حسن (ع) چرا امام تنها ماندند و مجبور به امضای پیمان صلح با معاویه شدند؟؟؟ زمان امام حسین(ع) چه شد که مردم امام زمان خود را تنها گذاشتند؟!!! وقتی رژیم هایی هستند که با استفاده از قدرت امپراتوری رسانه ای خود حقایق را وارونه جلوه میدهند! و دنیا را میفریبند! هزاران هزار فتنه به راه می اندازند و آنرا به مسلمانان نسبت میدهند!!! جای تعجب ندارد که تاریخ تکرار میشود تاریخ صدها بار و هزاران بار تکرار میشود. در جنگ دوم جهانی بیش از 72 میلیون نفر کشته شدند مسبب آن که بود؟ کشتار میلیونها انسان بی گناه ئر 30 ساله اخیر در جنگ بوسنی و صربها، در جنگ ایران و عراق، در کشتار مردم چچن،در اشغال افغانستان، در اشغال کویت،در قتل عام مردم فلسطین، در اشغال عراق، در فتنه سوریه، در حمله به یمن، در اشغال و غارت لیبی، در سرکوب انقلاب مصر، در نیجریه در میانمار در آفریقای مرکزی در ایغورستان چین، در قتل عام های زنجیره ای توسط عوامل انتحاری در پاکستان، تونس، مصر، عراق،ترکیه، بورکینوفاسو،چاد، کنیا و گوشه و کنار جهان همه و همه دستان ناپاک و پلید روباه پیر (انگلیس مکار) جلوه گری میکند! کاش مردم بیدار میشدند و سره را از ناسره تشخیص میدادند.
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 1
    داداش شما تا حالا چکار کردید؟ شما که ظاهرا بهتر از دیگران مطلعید. واقعا ما خودمان چکار کرده ایم؟
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    یکی نیس بگه اصلا هست، به تو چه؟! شما رسما یه نیرو ساختین به اسم ناتو که رسما یک ارتش چند ملتیتیه حالا واق واق میکنی که چرا کسانی که شما ما رو از هم جدا کردین کنار برادران هم دین هم فرهنگ و حتی هموطن سابق با هم جلو شما ایستادن. خب سوختی به درک بازم بسوز مردم افغانستان و ایران هر دو انقد از شما گرفتاری و مصیبت کشیدن که وقتی بد بگی باعث اتخاد میشه نه تفرقه. بی بی سی به جای اینکه تو امور داخلی کشورها و روابط اونها با هم دخالت کنه بگه چطوره وقتی اسکاتلند و کشورهای مستعمره اش میخوان از این کشور جدا شن -که خودشون میخوان نه اینکه عاملی مثل بی بی سی پریده باشه وسط- اون وقت اجازه این کارها رو نمیدی؟ حالا ناراحتی که دین مشترک و ناموس پرستی مسلمونها نقشه هاتونو ریخته بهم؟! کنار هم سه کشور و بلکه بیشتر جلوتون ایستادن سوختی؟ خب از ما عصبانی باش و از عصبانیت بمیر!
  • سیدعلی محمدی ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 1
    بی بی سی برای خود انگلیسی ها هم رسوا شده است و هر ماه جلوی ساختمونش علیه دروغ های رسانه ای ش تظاهرات میشه. برای ما ایرانی های تیزی خورده از خیانت انگلیس هم که خیلی وقته تو لیست سیاه رفته.
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 1
    به بی بی سی خبیث باید همون رو گفت که محمود گفت: آب رو بریز همون جایی که می سوزه.
  • اصغر ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 1
    بی بی سی ننگت باد
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 1
    بی بی سی شیطان است
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    به نکته زیر دقت کنید "فرهمند علیپور خبرنگار اصلاح‌طلب مقیم کاناداست که پس از سال 88 و حوادث پس از انتخابات آن سال، از کشور خارج شد" مشرق تنها انعکاس دهنده این مصاحبه در صفحه شخصی این خبرنگار است . البته در همین حد هم غنیمته .
  • عنایت وفایی ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    با سلام این روزها صحبت از دریافت مبالغ هنگفت برای جنگ در سوریه می شود، در صورتی که مدافعین حرم بی تفاوت به این تبلیغات رسانه ای درس عاشقی پس می دهند. لطفا مستند قیمت کشته شدن به دست داعش چند؟ را ببینید جواب مستند بی بی سی در مورد مدافعان حرم یا علی مدد
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    مخاطب "شما" کیه؟ این که همیشه خودت رو بکشی کنار و به طرف مقابل گیر بدی زیاد منطقی به نظر نمیرسه، مثلاً میشه گفت: ما چی کار کردیم؟ در جواب باید گفت از کسی بیشتر از وسعش که نمیشه انتظار داشت، مشرق اندازه یه سایت میتونه تاثیر داشته باشه، یه فرد معمولی رو خانواده و اطرافیان تاثیر داره، یکی هم که خودش تحت تاثیر این شبکه ها قرار نگیره هنر کرده، توی این مورد صداوسیما رو میشه معادل بی.بی.سی در نظر گرفت که ظاهراً رسانه به عنوان سرگرمی براشون تعریف شده و از دانشگاهی که مورد انتظار بوده خبری نیست و بخاد کاری هم بکنه با شل و سفت کردن شیر بودجه کنترلش میکنن
  • علی رضا ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    مرگ بر bbcمرگ بر منافق
  • ناصر ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    فرهمند علیپور در برنامه افق صدای آمریکا در خصوص صلح اسراییل و فلسطین منشه امیر(نماینده صهیونیستها) رو بد جوری ضایع کرد
  • شایان ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    بهترین کار نگاه نکردن بهش هست خیلی راحت وقتی کسی نگاه نکنه بزرگترین سلاح امروز جهان یعنی رسانه بعد از چند وقت کلا نابود میشه شما اگه بهترین ماشینو هم داشته باشی اگه بنزین نزنی عملا هیچه حالا میخواد برق باشه بنزین باشه یا دیزل یا گازوئیل یا... سوخت نباید بهشون داد تا حرکت کنن اینجوری رسما فلج میشن وقتی کسی آدم حسابشون نکنه خودشون زحمت الکی نمیدن به خودشون تا شر و ور ببافن و هر مزخرفی و به خورد بدن میکشن کنار اونوقت با سلاح واقعی میان وسط اون موقع است که به سربازهای ترسوئه انگلیسی میفهمونیم ایرانی کیه و یه گوشمالی حسابی و تارخی بهشون میدیم تا درس عبرتی بشه براشون که پروئی نکنن و اون موقع گریشون دربیاد نه که الان مثل موش ترسو از پشت مانیتور دری وری بگن و بعض کنن
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    منظور آقای ج ر اینه که حیفه نوشته ای با این استدلال ها فقط در حد یک سایت باقی بمونه
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    بی بی سی در ایران و جهان بیننده ندارد بگذارید آن قدر هزینه کنند تا خسته شوند
  • حسین ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    سلام من تو این متن اصلا به بی بی سی فکر نکردم چونکه این رسانه رو برا همچین موقعیتهایی بوجود آوردن من فقط اون فیلم مصاحبه با خانواده شهدای خط شکن فاطمیون رو که دیدم تا چندساعت گریه میکردم آخه اون بی صفتها و نامردهایی که میگن این عزیزان بخاطر حقوق بالا و فلان میرن سوریه باید بگم من همینجوریکه فیلم رو میدیدم و پسر شهید رو میدیدم دختر کوچولوی خودم هم جلوم نشسته بود خودم رو گذاشتم جای اون عزیزان و دیدم اگه همه دنیا رو به من و خانواده ام بدهند ارزش اینکه بچه ام یتیم باشه و در نبودنم گریه کنه نداره بخداوندی خدا قسم این رفتنها فقط عشق و لیاقت میخواد که اکثر ماها ازاون بی بهره هستیم اون پدر که تو فیلم میگفت بچش تک فرزند بوده خیلی مرد است اوناییکه بچه دارن و مخصوصا یه دونه میدونن اون پدر عزیز همه زندگیش رو به عشق بی بی دوعالم زینب فرستاده اونجا و لاغیر واقعا اونا انسان واقعی و محب اهل بیت هستند نه من که بخاطر حب دنیا و خانواده حتی جرات فکر کردن بهش روهم ندارم یاحق
  • على ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    من يك افغانستانى هستم كه برادرم در راه دفاع از حرم اهل بيت سوريه شهيد شده و اگه مقتدا و ولى امرمون سيدعلى دستور بدهند خودم و پدر و مادرم و تمام هستى ام را هم حتى حاضرم فدا كنم و شکرخوريش به امثال بى بى سى نيومده و به اربابان اونهايى كه اين نمايش سياه بازى مسخره به اصطلاح مستند رو ساختند عرض ميكنم آقا جان بر فرض كه حرفتان متين؛ اما وجدانا چند ميليون دلار بهت بدن حاضرى جايى برى كه كشته شدن و مرگ فجيع و سربريدن بدست سگهاى وهابى وحشى دست پرورده جنابتان در اونجا احتمالش بالاى پنجاه درصد هست؟؟ دورى از خانواده و سختيهاى خاص جبهه و نبردهاى چريكى كه بماند... در ثانى بد نيست جواب حرف كارشناستون رو بدين... كدام دولت و چه عامل خارجى باعث شد كه من نوعى افغانستانى امروزه در داخل فلات ايران بزرگ افغانى خوانده شوم و همزبان و هموطن سابقم ايرانى ؟؟ جواب كسى غير از روباه پير و مكار بريتانيا ميتواند باشد؟؟؟؟؟ خدا ازتان نگذرد...
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    جواب مستند بی شرمانه و پر از کینه bbc فارسی در مورد مدافعان حرم افغان رو در مستند مجاهدان مهاجر مشاهده کنید کاری از افسران جوان جنگ نرم
  • محمدرضا از همدان ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    افغانستان جزیی از ایران است که با نیرنگ همین انگلیس خبیث از ما جدا شد.
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    تفکرات باز تولید شده فرقه وحشی و بدوی وهابیت عامل جنگ های خونین در غرب آسیا است و بوجود آورنده این فرقه انگلیس پلید و جرثومه فساد و تباهی است لذا نباید از بخش عملیات روانی سرویس اطلاعاتی انگلیس (بی بی سی ) انتظاری بیش از این داشت . مرزهای خونین فعلی غرب آسیا (خاورمیانه ) توسط عوامل شناخته شده ی انگلیس از جمله گرترود بل ، توماس لورنس و.... پی ریزی شده است و این ماموریت از ابتدا توسط آن ها و با استفاده از خوی وحشی بدوی و.... اعراب بیابانی نجران شروع شد و هم اکنون توسط تکفیری های بی دین اجیر شده در سوریه و.... ادامه دارد و .....
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    اجرکم جمیعا عند الله
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    خیلی موافقم
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    +1000 زنده باشی برادر دینی افغانی ما! خداوند به شما و برادر شهیدتان اجر بیشتر بده
  • ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    داره عزیزم واقعیت رو نمیشه پنهان کرد. هر چند حالم ازشون بهم میخوره
  • ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    این حرف ها عامل تفرقه س.زمانی جزء ایران بود الان دیگه شده یه کشور مستقل.
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    بی بی ... قرنهاست که انگل جامعه بشری است برای همین است که انگلستان لقب گرفته است.
  • ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    ایران و افغانستان یک کشورند که از هم جدا شدند. مثل کره شمالی و کره جنوبی. بهتر است افغانستان را ایران شرقی و ایران فعلی را ایران غربی بنامیم.
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    با خیانت شاهان قاجار از ایران جدا شد وگر نه انگلیس حتی توان جنگ با دلاوران تنگستان را هم نداشت
  • فریبرز ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    درود برلشگرخدا لشگر فاطمیون
  • على ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    نه عزيزم تاريخ را بخوان زياد هم نميخواد البته به مغزت فشاربيارى كتاب تاريخ راهنمايى يا دبيرستان رو بخون افغانستان در حدود سالهاى 1910 يعنى حدود ١١٠ سال پيش با فشار و مديريت دولت انگلستان و بموجب عهدنامه پاريس براى ايجاد منطقه حايل بين روسيه و هند و جلوگيرى از پيشروى روسيه به سمت آبهاى گرم خليج فارس و نيز از طرفى در ازاى عقب نشينى نيروهايش از بوشهر و در ازاى هرات از ايران بزرگ جداشد
  • قاسم ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    درود خدا بر مردان بی ادعا لشکر فاطمیون مبارزان بی مرز که جانشان را فدای دین اسلام کردند
  • علی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    1 0
    پدر یکی از شهدای افغانستانی یک نکته ایی گفت واقعا ناراحت کننده بود که گفت: ما اگر برگردیم افغانستان جانمان در خطر هست اگر بفهمند که پسرمان در سوریه به نفع دولت سوریه و برای دفاع از حرم حضرت زینب جنگیده و شهید شده جانمان در خطر هست. واقعا سخته هم عزیزشان را از دست دادند و هم در کشور خودشان دیگه امنیت ندارند.
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
    1 0
    خداازشون نگذره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس