گروه مقاومت اسلامی نُجَباء اعلام کرد: گروهک بارزانی باید فوراً از منطقه عقب‌نشینی کرده و از بازی كردن با آتش دست بردارد.

گروه بین‌الملل مشرق - در درگیری‌های انجام شده بین نیروهای پیشمرگه کرد و عناصر الحشد الشعبی که بامداد دوشنبه در منطقه طوزخورماتو دنبال شد، 12 نفر کشته شدند. طوزخورماتو یکی از مناطق مورد تنازع بین دولت مرکزی بغداد و اقلیم کردستان عراق است که اواخر سال گذشته میلادی نیز شاهد برخی درگیری ها بین ترکمن های شیعه و کردها بود.

عراق

عراق
نقشه طوزخورماتو

شلال عبدول جانشین شهردار منطقه طوزخورماتو درباره تلفات این درگیری‌ها گفت: 12 نفر از جمله یک مبارز از نیروهای پیشمرگه و دو نفر از الحشد الشعبی به همراه 5 غیر نظامی در این درگیری‌ها کشته شدند و بیش از 20 نفر نیز از دو طرف زخمی شدند. بیشتر تلفات غیر نظامی در گلوله باران تانک های وابسته به پیشمرگه بر ضد مناطق جاقله و امام حسن عسکری ایجاد شد. بنا بر اعلام یک منبع پلیس از منطقه طوزخورماتو در نتیجه این درگیری ها همچنین مسیر اصلی تردد بین بغداد و کرکوک بسته شده بود که البته این مسیر امروز بازگشایی شد.

عراق
مسیر بغداد به کرکوک

البته نیروهای الحشد الشعبی و پیشمرگه های کرد هر کدام طرف مقابل را به پیش دستی در آغاز این درگیری ها متهم می کنند. حیدر العبادی نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای از ارتش خواست اقدامات نظامی لازم برای مهار اوضاع در طوخورماتو را در دستور کار قرار دهد. العبادی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در این بیانیه ضمن تأکید بر ضرورت توقف این حوادث تأسف‌بار ابراز داشت: تماس‌هایی با تمامی رهبران برای کنترل این بحران و تمرکز تلاش بر ضد دشمن تروریستی مشترک یعنی داعش انجام شده است.

مقاومت اسلامى نُجَباء با صدور بيانيه اى به زبان عربى در خصوص اتفاقات رخداده در شهر "طوز خورماتو" واقع در استان صلاح الدين عراق، بر خروج هرچه زودتر و فورى نيروهاى بارزانی تاكيد كرد.

اين بيانيه مى افزايد: این گروهک جنایتکار به سرقت مغازه ها و سوزاندن منازل شهروندان بی گناه و بی دفاع و تجاوز به مساجد اکتفا نکرد، بلکه جنایات خود را تکرار کرده و با بمباران وحشیانه و برنامه ریزی شده این شهر مصیبت زده در راستای قتل عام ساکنان شهر و مجبور ساختن آنان به ترک خانه و کاشانه خویش و تحمیل سیاست امر واقع گام برداشت.

نُجَباء هشدار داد: گروهک بارزانی باید فوراً از منطقه عقب نشینی کرده و از بازی كردن با آتش دست بردارد، چراكه سیاست ما مذاکره در برابر مذاکره و اعمال قدرت در برابر قدرت است، و میدان جنگ تعیین کننده نهایی خواهد بود و بدانيد کسی که هشدار داده معذور خواهد بود.


در اين بيانيه همچنين خطاب به "فؤاد معصوم" آمده است: رییس جمهور که حافظ قانون اساسی كشور است، بايد نظر خود را به روشنی در این خصوص بیان کند، او یا باید رییس عراق باشد و وظیفه خود در برابر قسمی که یاد کرده و وظيفه خود نسبت به جایگاهش در حفظ ميهن، ملت و ثروت عراق را اداء کند و یا در کنار قومیت خود که اوضاع را متشنج کرده و به اینگونه افعال ناپسند دست زده قرار گیرد.
 
عراق

عراق

این درگیری ها در حالی دنبال شد که دو طرف دیروز توافق آتش بسی را با هم امضا کرده بودند. در همین راستا هادی العامری رئیس سازمان بدر عراق دیروز وارد این منطقه شد تا نشست‌هایی را با مقامات فرماندهی الحشد و پیشمرگه های کرد برای رسیدن به آتش بس فراگیر برگزار کند. العامری بعد از رسیدن به منطقه با نجم الدین کریم استاندار کرکوک و مقاماتی از الحشد الشعبی و پیشمرگه دیدار کرد و دو طرف بلافاصله به توافق آتش بس رسیدند. کریم در کنفرانس مطبوعاتی پس از این نشست بعضی مزدوران و عوامل نفوذی را به تلاش برای فتنه‌انگیزی و ایجاد بحران در طوزخورماتو متهم کرد.

عراق
 هادی العامری

العامری نیز در اظهاراتی تأکید کرد: هر نوع راهکار نظامی بین ساختارهای مردمی منطقه را رد می کنیم و هر نوع درگیری بین مردم چه ترکمن، چه عرب و چه کرد در طوزخورماتو را نمی پذیریم و به زودی به میز مذاکرات باز خواهیم گشت.

این درگیریها در حالی دنبال می شود که نیروهای پیشمرگ کرد و الحشد الشعبی دشمن مشترکی به نام داعش را در پیش روی خود دارند، اما در عین حال رویکردهای توسعه طلبانه جریان های کرد در عراق و سوریه که با حمایت و تشویق آمریکایی ها بر طبل تجزیه این دو کشور می کوبند، باعث بروز مشکلاتی به این صورت شده است.

از سوی دیگر مقتدا صدر رئیس جریان صدر عراق از دو روز پیش با صدور بیانیه ای از هواداران خود خواسته بود برای فشار بر مجلس نمایندگان جهت تمکین به آراء اکثریت نمایندگان و برگزار نشست های مجلس برای تصویب اصلاحات دولتی امروز دوشنبه تظاهرات میلیونی برگزار کنند. مجلس نمایندگان عراق به علت بحران سیاسی در این کشور نشست های خود را به حالت تعلیق در آورده است.

درگیری خونین حشد الشعبی عراق با پیشمرگه کرد پس از اعلام آتش بس/ آزادی 49 خانواده از چنگال داعش +عکس و نقشه/آماده انتشار

درگیری خونین حشد الشعبی عراق با پیشمرگه کرد پس از اعلام آتش بس/ آزادی 49 خانواده از چنگال داعش +عکس و نقشه/آماده انتشار
حمله شبه نظامیان پیشمرگه بارزانی به شهر شیعه و ترکمان نشین "طوزخورماتو"

ریاست پارلمان عراق بعد از این فراخوان اعلام کرد که نشست پارلمان عراق برای بررسی روند اصلاحات دولتی و آمادگی پارلمان برای حضور حیدرالعبادی نخست وزیر جهت ارائه کابینه پیشنهادی جدید خود فردا تشکیل جلسه خواهد داد. پیش از این، این جلسه قرار بود دیروز یک شنبه برگزار شود، اما عدنان الجنابی رئیس موقت پارلمان آن را به سه شنبه موکول کرد. به همین علت رئیس جریان صدر نیز برگزاری تجمع میلیونی هواداران خود را به تعویق انداخت.

البته احمد محجوب مشاور رسانه ای رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که جلسه فردا به ریاست سلیم الجبوری برگزار خواهد شد. این نماینده پارلمان تأکید کرد که جلسه فردا نشستی فراگیر با حضور تمامی نمایندگان خواهد بود. وی گفت که الجبوری سعی خواهد کرد به راه حلی برسد که هیچ کس بازنده یا برنده آن نباشد و ملت عراق بیشترین سود را از آن ببرند.

از اوضاع امنیتی و تحولات میدانی جنگ بر ضد گروه‌های تروریستی در عراق خبر می‌رسد که نیروهای مشترک عراقی موفق شدن منطقه النویعمة در بخش الغدادی و ناحیه الدولاب در هیت در استان الانبار را از دست تروریست‌ها آزاد کنند.

درگیری خونین حشد الشعبی عراق با پیشمرگه کرد پس از اعلام آتش بس/ آزادی 49 خانواده از چنگال داعش +عکس و نقشه/آماده انتشار

درگیری خونین حشد الشعبی عراق با پیشمرگه کرد پس از اعلام آتش بس/ آزادی 49 خانواده از چنگال داعش +عکس و نقشه/آماده انتشار
حمله شبه نظامیان پیشمرگه بارزانی به شهر شیعه و ترکمان نشین "طوزخورماتو"

نیروهای مسلح عراق از سه محور به سمت اهداف از پیش تعیین شده حرکت کرده و خیلی زود خطوط دفاعی عناصر مسلح داعش را درهم شکستند. به این ترتیب آن ها منطقه دولاب در هیت را تحت کنترل خود گرفتند تا به آخرین گام ها برای پاکسازی نهایی این شهر نزدیک شوند.

در النویعمة نیز درگیری‌های سختی بین عناصر مسلح داعش با ارتش عراق ایجاد شد که در نهایت ارتش موفق به تسلط بر این منطقه شده و خسارت‌های جانی و مالی زیادی را به تروریست‌ها وارد کرد.

در محور عملیاتی شرق استان الانبار نیز درگیری‌های سختی بین عناصر عراقی با تروریست ها در جریان بود که در نتیجه این درگیری‌ها بیش از 150 تروریست به هلاکت رسیدند.

در جنوب غرب فلوجه پیشروی زمینی نیروهای مهاجم با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های عراقی همراه بود که کانون تجمع گروه‌های تروریستی را در منطقه البوعیفان هدف قرار داده و 8 مقر آن ها را تخریب کرد. همچنین یک منبع امنیتی از استان الانبار دیروز گزارش داد که هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی موفق شدند چهار تونل وابسته به داعش و یک بلدوزر آن ها را منهدم کنند. این اتفاق در منطقه البو دعیج واقع در شمال غرب فلوجه روی داده است.

عراق
 تونل داعش در فلوجه

در مناطق متفرق دیگر در غرب بغداد و موصل نیز درگیری‌ها بر ضد تروریست‌ها ادامه داشت، به گونه‌ای که منابع رسمی عراق از هلاکت و زخمی شدن بیش از 140 عامل مسلح در این درگیری ها خبر می دهند.

همچنین نیروهای امنیتی عراق در اتاق فرماندهی عملیات بغداد ظهر امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که نیروهای امنیتی در تیپ 14 پیاده نظام در ادامه تحقق اهداف مورد نظر موفق شدند 32 تروریست را به هلاکت رسانده و شش تن دیگر را زخمی کنند. آن‌ها سه خودروی حامل سلاح‌های فردی  و 3 موتورسیکلت را منهدم کرده و راکبان آن را به هلاکت رساندند. همچنین این نیروها موفق شدند 206 بمب و مین کار گذاشته شده را خنثی کنند.

نیروهای ارتش عراق در ادامه دستاوردهای نظامی خود موفق شدند 49 خانواده متشکل از 200 نفر را در چهار روستای جنوبی موصل از دست تروریست‌های داعش نجات دهند
. بیشتر این افراد را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند. این در حالی است که ساکنان سایر روستاهای این مناطق نیز منتظر رسیدن نیروهای ارتش هستند تا آن ها را از دست داعش نجات دهد. عناصر گروه‌های تروریستی در بسیاری از این موارد برای جلوگیری از پیشروی‌های نیروهای امنیتی عراق از این خانواده‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

درگیری خونین حشد الشعبی عراق با پیشمرگه کرد پس از اعلام آتش بس/ آزادی 49 خانواده از چنگال داعش +عکس و نقشه/آماده انتشار
منطقه مخمور

تروریست‌های داعش برای انتقام‌گیری از شکست‌های اخیر جنایتی انسانی را مرتکب شده و 28 غیرنظامی از یکی از روستاهای نزدیک به منطقه مخمور را قتل عام کردند. این افراد سعی داشتند به سمت مناطقی که تحت سلطه نیروهای پیشمرگه قرار دارد، فرار کنند.آن ها سعی داشتند از روستای الحمیدات در غرب مخمور فرار کنند، اما در دام تروریست ها گرفتار شده و اطلاعات موجود نشان می دهد که همگی آن ها امروز در داخل روستا تیرباران شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 59
  • غیر قابل انتشار: 96
  • بی نشان ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    9 53
    دولت شیعی عراق و ترکممنها ی شیعه باید به شدت جلوی زیاده خواهیها و گسترش قلموروی بارزانی بایستند که اینان اشتهای سیر نشدنی دارند و تا کربیلات و حرمین عسکرین رو از چنگال شیعیان در نیاورند ارام نخواهند نشست
  • sadeghi ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    9 48
    بخداسوگندبارزانی از داعش بدتره
  • پسر ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    7 35
    بعد از داعش نوبت به پاکسازی بارزانی هاست بارزانی ها فقط فقط دنبال منافع شخصی خودشون هستن
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    3 7
    خیلی سنگش رو به سینه میزدین
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    50 9
    شماها و فتنه انگیزی های شما از همه چیز خطرناک تر است. خود عامری گفته هیچ مشکلی با بارزانی ندارد.
  • motaba ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    7 46
    هر چه زود با ترکیه متحد بشید تا هم در سوریه و هم عراق تو نطفه خفشون کنید از طرفی دیگر روسیه به اینها سلاح میده تا ترکیه تضعیف شه غافل از اینکه این سلاح ها روزی به طرف ایران شلیک خواهد شد
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    6 11
    بارزانی اخر عاقبت صدام حسین رو داره شایدم بدتر
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 21
    برایم خیلی جالب است بدانم رجب طیب اردوغان که اون همه برای ترکمن های لاذقیه سوریه سینه چاک میدهد و رگ غیرتش باد میکند ..... در مورد حمله بارزانی ها به ترکمن های طوزخورماتو چه موضعی خواهد گرفت !
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    3 60
    کرکوک و طوز خورماتو یه منطقه شیعه نشین (ترکمان نشین)هست گروهک جنایتکار کردستان (بارزانی) به چه دلیل میخواهد مناطق ترکمان نشین شیعه را تصرف کند؟ نیروهای عراقی و مقاومت باید جلو نیروهای جنایتکار کرد را بگیرد اینها میخواهند کل عراق را جز قلمرو خود کنند. کرکوک موصل طوزخورماتو و مناطق شیعه ترکمان شین به هیچ وجه به کردها تعلق نخواهد گرفت مگه ما شیعیان میگزاریم سرزمین شیعه های ترکمان توسط بارزانی جنایتکار تصرف شود
  • aras ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    11 27
    ولی بارزانی با همه مشکل داره ، حتی کردهای مخالف ایشون که اتفاقا کم هم نیستن از دست ایشون در امان نموندن میتونید عکسهای درگیری کردها داخل کردستان رو تو اینترنت پیدا کنید ، مردم عادی دفترهای ایشون رو آتیش زدن
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    6 24
    لازم به یادآوری است که بخشی از کردهای منطقه شیعه هستند. به جای کوبیدن بر طبل جنگ به فکر برقراری صلح بین آنها باشیم.
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    35 5
    هم در سوریه هم در عراق این کردا هستند که توانستند پیروزیهای چشم گیری بدست بیارند شهرهای سنجار کوبانی و تل ابیض والشداد و........ همه رو از دست داعش خارج کردند واینک در جهان تنها نیروی فعال جنگی و موفق پیشمرگها رو میشناسند مطمئننا" در طوز خورماتو دستهای پنهانی برای تخریب این نیروهای سلحشور هست باید طرفین هشیار باشند در دام نیفتند و آب به آتش دشمنان نریزند
  • ناشناس ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    15 12
    شکر نخور پیشمرگه ها کابوس شما خواند شد دستتون برای هم رو شده .
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    17 6
    باز قضیه رو دارند پانترکیستیش می کنند عزیز در کل عراق یک درصد ترکمن هست که جاماندگان مغول هسستند
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    6 18
    از ابتدا مشخص بود که هدف از ایجاد داعش ایجاد منطقه دائمی سرطانی کردستان در سوریه و عراق بود.متاسفانه ایران در مواردی از پانکرد ها موضع حمایتی داشت که این مورد باعث تیرگی روابط ایران و ترکیه شد که آسیب این مورد را الان در سوریه و قامشلی و در عراق کرکوک و طوزخورماتو میبینیم. وقتی شمارشی بر تعداد گروهکهای تروریستی ایران ستیز پانکرد در ایران داشته باشید میدانی که معنی خطر چیست؟ معنی خطر نسل کشی در ایلام و آذربایجان غربی و لرستان و خوزستان و کهکولیه وهمدان توسط پانکرد هاست این موردشوخی نیست در عراق و سوریه میبینید که. مراقب باشید مراقب
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    18 9
    آقایی که مغول مغول میکنی و هدفت ایجاد تفرقه بین ترک و فارس هست شما که مغول نیستی چرا بیشترین گروهک تروریستی در ایران رو دارید با سربرها؟؟
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    23 2
    به شعور مخاطب احترام بگذارید: خیلی عالیه هر وقت دلتون می خواهد کردها و بارزانی را قهرمان و ناجی می خوانید و افتخار می کنید که اولین نفر بودید که کمک کردید و هر وقت هم که دلتون می خواد و عشقتون می کشه جنایتکار و نمی دونم چی... معرفی می کنید و نمی گید بابا شرم حیا هم خوب چیزیه ، در دیزی بازه حیاء گربه کجا رفته، لااقل به شعور مخاطب احترام بگذارید.
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    2 3
    این دقیقا همون حرفیه که بارزانی به مزدوراش میزنه تا مجبورشون کنه شبیه داعش رفتار کنن. اما تا وقتی که بارزانی ها مثل داعش نشن ما هم باشون مثل داعش رفتار نمی کنیم اما اگه شروع کردن شبیه داعش بشن و میخوان ادامه بدن بدیهیه که ما هم مثل داعش باشون رفتار می کنیم
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 3
    خب کار خوب انجام بدن که نمیشه گفت کار بد انجام دادن و بالعکس.. ضمنا نیروهای بارزانی همه کردها را شامل نمیشه حتی توی کردستان هم الان مخالف بارزانی خیلی زیاده این بارزانی که داره جنگ راه می اندازه نه کردها
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 3
    اشکال کار از ما است که برای جا انداختن کرد به عنوان یک قومیت ایرانی که باید زیر پرچم ایران بزرگ باشد تلاش نکردیم. کردها همین الان خود را از نسل ماد و فرزندان کیخسرو می دانند و حتی این مساله در سرود ای رقیب سرود اقلیم کردستان هم ذکر شده است. اما ما برای آنکه می ترسیم به تلاش برای ایجاد ایران بزرگ متهم شویم روی مساله تکیه نمی کنیم. ما باید در مورد کردها دو اقدام را انجام دهیم اول تاکید بر مساله ایران بزرگ و جمع آوری همه اقوام ایرانی از کرد و فارس و آذری و پشتون و هزاره و تاجیک و لر و... زیر یک پرچم و دوم نشان دادن اختلاف بین کردهای سورانی و کردهای کرمانجی. اختلاف بین گورانی و کرمانجی در حد حد اختلاف بین آلمانی و انگلیسی است که گرچه هر دو یک ریشه دارند اما بکلی متفاوت هستند و اگر روزی کردستان مستقل ایجاد شود تازه دعوای بین این دو گروه آغاز خواهد شد. پس به نفع هر دو گروه است که هویت ایرانی خود را بپذیرند. ما باید شبکه های جداگانه تلویزیونی و اینترنی سورانی و کرمانجی ایجاد کنیم و تاکید که کنیم که هر دوی این زبانها با وجود اختلافی که دارند اما ایرانی هستند.
  • ناشناس ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    3 7
    بلاخره نوبت بارزانی هم میرسه.اینا برای ایران هم نقشه دارن.تو تلویزیون رسمیشون نقشه کشور خیالیشون رو نشون میدن که بعضی از شهر های غیر کرد ایران رو شامل میشه.الان فک کردن امریکا و اسراییل پشتشون هست شیر شدن. اسیا به نوبت نوبت اکراد هم خواهید هست. زنده باد ایران اسلامی
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 4
    اولا دولت عراق شیعه نیست و ترکیبی از همه اقوام و مذاهب هست دوما بحث کردی و شیعه و عرب نیست بحث سر فتنه انگیزیهای شخص مسعود بارزانی خبیث هست که دست در دست اسراییل داده و عموال مردم عراق را سرقت میکنه و با ترکیه دستش در یک کاسه است
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 1
    دقیقا بارزانیو مافیای خانوادگیش با همه عراق مشکل داره با همه کردها که باهاش مخالفن مشکل داره با مام جلال و اتحادیه هم مشکل داره فقط با برادرش صدام مشکل نداشت که اون هم ....!
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 1
    ترکیه رفیق جیک بارزانی هست نفت میخره ازش
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 1
    ان شاالله
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 3
    عزیزان اینهاکه ترک ترک میکنند یا از سازمانهای جاسوسی دشمنان ویا افرادی خود فروخته اند برای قطبی کردن منطقه لعنت به قودق دقان وحاکمان شیطان صفت بادکوبه
  • شایان ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    این عکس هارو کذب گذاری های روترز که انگلیسیه گذاشته انگلیس ذاتش یعنی تفرقه بنداز و حکومت کن اصلا جز این کار کار دیگه ای بلد نیستن نه صنعتی دارن نه تکنولوژی و نه رشد علمی داشه هم باشن ماله شرکت های دیگر کشورهاست که بلد چجوری ازشون پول بکشن درست عکس مردم بی فکر و بیچاره خاورمیانه فقط نفت و تفرقه اینارو سرپا نگه داشته شک نکنید باید اونقدر به بمب گذاری های لندن ادامه بدن تا اینا دست از سر مردم خاورمیانه بردارن
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    3 2
    اگه میخواهید از سیاستهای بارزانی ایراد بگیرید خیلی مؤدبانه این کار رو بکنید ، نه اینکه همه کردها و گروههای نظامی کرد رو جنایتکار و گروهک مزدور بخوانید . یادتون رفته همین کردها بودن که حتی اجازه یک متر پیشروی رو به داعش ندادن ولی در عوض شیعه ها و سنی های عرب دو دستی مناطق خودشون رو تحویل داعش دادن . کردها در طول تاریخ همواره مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند ولی هیچگاه به کسی یا به منطقه ای تعدی نکرده اند . طوری صحبت میکنید که انگار در ایران کردها زندگی نمیکنند . خواهشاً کمی نسبت به کرد کرد کردنتان مؤدب و صبور باشید . من تا روزی که زنده ام به کرد بودن خودم افتخار میکنم و به تمام فارس ها و ترک ها و لرهای کشورم احترام میگذارم .
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    3 6
    این بارزانی چقدر نمک نشناس هست!!
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    12 5
    درود بر کرد و کردستان
  • مسعود ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    3 6
    بارزاني مييام براتااا
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    4 0
    چرا درگیری زیادی بین کردها وترک افزایش پیدا کرده.درزمان قدیم روابط خوبی بین این دو برقراربود
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 0
    مشرق چرا سانسور کردی مگه دروغ گفتم توبودی که حمایت تمام قد از اینا میکردی؟! در ضمن دوستانی که میگن بخاطر کارخوب اونموقشون بود یادشون باشه هدف وسیلرو توجیه نمیکنه وتروریست تروریسته
  • امیر ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 0
    یعنی یه نفر نیست که این کردها رو بیاره تو تیم شیعیان . به خدا کار اشتباهی هست که کردها ی منطقه توسط آمریکا حمایت میشن ولی توسط دولت ایران و عراق حمایت نمیشن .
  • امیر ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 1
    معلومه که با هم دستی ترکیه و بارزانی این جنگ ها داره اتفاق میفته . بارزانی میخواد کردها مستقل بشن . ترکیه هم میخواد تمام و کمال بره داخل اتحادیه اروپا و کشورش رو یه کشور کاملا اروپایی مسیحی و نه مسلمون معرفی کنه .
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 1
    باید جلوی توسعه طلبی بارزانی ها گرفته شود وگرنه زمانی که مرزهای اقلیم تثبیت شوند دیگر خیلی دیراست اگر بارزانی ها دست از ادعاهای ارضی خود برندارند عراق تجزیه خواهد شد
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    2 1
    به خاطر استان آذربایجان غربی که در نقشه گروهک ها اومده و البته لرستان و کهکولیه و خوزستان هم همین طور. الان عرب ها و ترک ها و ترکمن ها و لرها رسما دشمن کرد ها شدن!!!!!!!!!
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    3 0
    سرطان باباته.
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    3 3
    مغولای بیشعور حمله کردن.
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    3 2
    این ایده تاسیس حشد الشعبی بسیار ایده عالی ای بود. با همین حشد الشعبی میشه عراق رو نجات داد هم بارزانی رو سر جاش نشوند هم داعشو هم عرعرستانو
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    2 1
    بارزانی و جد اندر جدش مزدور بوده و با پول مزدوری بزرگ شده است سزای این عنصر خود فروخته صهیونیست ها مرگ است بازرانی حتی در زمان رژیم صدام ، به قوم خود خیانت کرد و در کنار صدام قرار گرفت . این عامل خود فروخته ، با آن رئیس جمهور قوم گرایش باید در مقابل این جنایت حساب پس دهند . طوزخرماطو ی مظلوم تا دیروز مورد هجوم تکفیری ها بود و امروز نوبت بارزانی تجزیه طلب و جنایتکار .
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    2 0
    عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد وقتشه که کار این بارزانی های نامرد رابرای همیشه یکسره کنند این دندان لق را برای همیشه باید کشید
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    2 1
    بازانی آدم صهیونیست ها است و به خاطر تلیقینات آنها هر اشتباهی را بر علیه مردم کرد و عرب عراق انجام می دهد
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 2
    بارزانی در آن شب لعنتی با ترکیه و عربستان و بعثی ها موصل را به داعش فروخت
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    2 0
    هم اهل سنت و هم اهل تشیع می دانند که ترکمن های عراق مثل یک امانتی از خداوند و رسول الله در دستان ملت عراق است و برای رسیدن به وصل خداوند و رسول او امکان ندارد کسی از گل نازک تر به امت رسول بگویند مگر آنها داعشی یا وهابی هستند که تفرقه می اندازیدخجالت بکید همه ما گل های رسول الله هستیم مگر می خواهید با کودک کشی چشمان رسول الله را همچنان گریان نگهدارید پس چه فرقی با آل عباس داریم ما؟
  • ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    3 0
    کردها همیشه منافع قومی و نژادی خود را بالاتر از منافع دینی و ملی دیده اند.وضعف حکومت مرکزی چه در اوایل انقلاب در ایران چه زمان سقوط صدام در عراق و چه حالا در سوریه باعث سو استفاده ی آنان شده است.خواهشا چاپ کنید
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    9 4
    آقایی که گفتی مغول. در زمان جنگ تحمیلی در حالی که شما با حزب دمکرات و کومله از پشت به کشور خنجر میزدید همین مغولها(لشگر عاشورا باکریهاو..)در حال دفاع از مرز بوم ایران بودند.
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    3 0
    کردها همیشه منافع قومی و نژادی خود را بالاتر از منافع دینی و ملی دیده اند.ضعف حکومت مرکزی چه در اوایل انقلاب در ایران چه زمان سقوط صدام در عراق و چه حالا در سوریه باعث سو استفاده ی آنان شده است.خواهشا چاپ کنید
  • امین ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 2
    دوست گرامی مواردی که شما فرمودید در زمان حملات شدید نیروهای دولتی به تروریستها بود و از اون طرف هم حمایت امریکا از کردها در سوریه و گرنه بخاری ازشون بلند نمیشد.یاداوری میکنم به شما که اگر سردار سلیمانی و یارانش نبوده اربیل سقوط میکرد.اخبارشو که حتما مطالعه کردید
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    2 9
    بارزانی وکردای عراق دست نشانده صهیونیست وضد شیعه هستند
  • یک فارس ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 1
    بخواهید و نخواهید ،باور بکنید یا نکنید کردها قدرتمند ترین نیروهای مبارز علیه داعش بوده و کنار نیامدن با انها به نفع هیچ کسی نیست در کردستان عراق به سردار سلیمانی احترام ویژه میگذارند...
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    2 3
    مشرق مطمئنم ترک های مغول تبار از سایتت شکایت کردن که الان اینجوری داری تلافی میکنی خاااااااااااک تو سرت ترسو اینجوری میخوای در خط مقدم باشی .؟
  • مهدی ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    ببینید در متن کامل این خبر امده که کردها زمان حمله تمام خانواده های کرد رو از اونجا جابجا کردن(خبر فارس)لازم بذکر است این خانواده های کرد اونجا همه شیعه هستن و این مسئله یه مسئله قومی است که کسی دقیقا از اون خبر نداره لطفا این داستان رو دینی نکنید من به عنوان یک کرد میگم کردها بیشتر به قضیه قومیتی اهمیت میدن تا دینی
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    3 0
    این درگیریها بر خلاف اینکه میخواهند مذهبی نشان داده شوند، اصلا مذهبی نیستند. خیلی از کردهای آن منطقه خودشان شیعه هستند.
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    1 1
    لهجه های مختلف کردی آنقدر که شما میگید با هم اختلاف ندارند، خیلی به هم نزدیکند.
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    1 1
    اگر حشد الشعبی واقعا عرضه داره بره با داعش بجنگه. واقعا اگر دلش به حال ترکمن ها می سوزه چرا نمی روند شهر ترکمن نشین تلعفر را آزاد نمی کنند.
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    2 0
    داداش امین ایران بخاطر خودش به اقلیم کردستان کمک کرده. چون می ترسید داعش به مرزهاش نزدیکتر بشه.
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    2 3
    ترکمن ها در هیچ شهرستان عراقی به جز تلعفر اکثریت رو ندارند اونهایی هم که در طوزخورماتوو از طرف حشید شعبی دارند می جنگند 90 درصد عرب شیعه هستند. ساکنین شهر طوزخورماتوو کرد، عرب و ترکمن هستند. و از نظر مذهبی شیعه و سنی. تفرقه افکنی رو متوقف کنید. در ایران بیش از 7 میلیون کرد زندگی می کنند به هم وطنان خود احترام بگذارید
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    1 2
    در آذربایجان غربی کردا به لحاظ جمعیتی بیشتر از آذری ها هستند. در آذربایجان غربی حتی یک شهر کاملا آذری نشین نداربم. در تمام شهرها کردها زندگی می کنند. در تمام شهرهای جنوب به جز میاندوآب کردها اکثریت دارند و بصورت ویژه در شهرهای سردشت، پیرانشهر، بوکان و مهاباد و اشنویه اکثریت 99 درصدی مربوط به کردها است و در شهرهای نقده، تکاب و شاهین دژ تقریبا نصف کرد- ترک، در ارومیه و ماکو تقریبا 40 درصد از آن کردها است ولی در شهرستان خوی اکثریت (تقریباً 80 درصد) متعلق برادران آذری است. با این توضیفات در استان آذربایجان غربی فقط در دو شهر میاندوآب و خوی آذری ها اکثریت غالب رو دارند. در ارومیه ارمنی ها نیز زندگی می کنند.
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    عمودی برو افقی برگردی. عراق به تو چه؟
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 1
    ترکمن ها که نمی تونند روستای بشیر در جنوب کرکوک رو از داعش پس بگیرند. می خواهند با پیشمرگه بجنگند. قطعا ی فتنه انگیزی در کار است.
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    1 1
    اره تو فارسی همه هم باور کردن.ما هم همه راه راهیم تعداد گروهک های تروریستی همیشه خائن پانکرد ها رو نمیدونیم! هر کی هم راجع به خطر پانکرد ها حرف بزنه پانترکه؟! کلا پانکرد ها همه مریضن سربرها
  • البرت ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    2 1
    جالبه اینهمه علیه ترکها کامنت ثبت شد ترکهای صبور اعتراضی نکردند ولی بایک کامنت علیه کردهای هندی تبار ناله و شیونشون به اسمون رفته و ناراحتن از اینکه دستشون و جنایت همزبانانشون رو شده
  • ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    1 0
    اصولگراش رو نوشتی تا مثلا یه کرد بغض کرده بیاد و علیه اصولگرایی موضع بگیره؟؟؟ پیش خودت فک کردی زرنگی
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    1 2
    کلا این مشرق رو مغولا میچرخونن.
  • سیری ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    2 0
    والا این مشرق 5 ساله داره الکی از بیشروی نیروهای سوریه و عراق میگه.حساب کردم با این سرعت الان نیروهاشون باس به نیویورک رسیده باشن.الانم به تنها نیروی مبارز در برابر وحشی های داعشی گیر داده.
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    1 2
    والا ما کوردیم داماد اذریمون رو هم خیلی دوست داریم قدیمی هم نیستیم
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    4 2
    هندی بودن بااون همه احساسات و عواطف شرف داره به چنگیز و نوادگان وحشی و خونخوارش.
  • ناشناس ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    2 3
    جناب ۰۰:۵۲ کل اون استان کردنشین بوده قبلا ،، شما اومدی توضیح بدی ولی مفهومو درست بیان نکردی . از زمان صفویه اذریها به اون منطقه کوچ داده شدند و ترکیب جمعیتی شهرهای اون استان تغیییر کرد و به همین دلیل هیچ شهرستان صد درصد ترک در اون استان وجود ندارد و برعکس پنج شهرستان صد درصد کردنشین وجود داره . نو دو نه درصدی که شما بیان کردی خیلی مضحک بود موظب باش از شدت دقت کردن زیاد چشم نخوری .
  • ناشناس ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    خودتون هم اعتراف میکنید که این اشوبو خونریزی زیر سر خوتونه بعد میاید فحششو به دیگران میدید .
  • ناشناس ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    1 0
    ۲۰:۱۱ تا زمانیکه این راهزنان چته مزدور شما وجود داشته باشند عراق روی ارامش نخواهد دید برعکس گفته شما .
  • ناشناس ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    ۲۰:۱۱ زیادم امیدوار نباش چون الان همه فهمیدن که این فتنه زیر سر شماست و دستتون رو شده و افشای حقیقت یک فتنه و گردانندگانش همان و خنثی شدنش همان .
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 3
    به دلیل تبلیغات پان ترک کشور ترکیه است که متاسفانه برخی از هموطنان آذری مان در این دام افتاده اند و حتی به راهپیمایی سالگرد کشتار ارمنیان بدست عثمانی حمله می کنند!
  • ناشناس ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    1 1
    کردهای عراق تا دیروز مورد تهاجم داعش بودند حالا نوبت حشد الشعبیه .
  • ناشناس ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    1 2
    ترکهای مغولتبار همیشه در حال جنایت بوده اند و خبری غیر از جنایت از اونها به گوش نمیرسه و اسنادش از روز روشنتره پس شما همزبانانشون نمیتونید اعتراض کنید اما این جنایتی که شما به همزبانان ما نسبتمیدهید خودتون هم میدونیدکه دروغه ولی دورغ و کذب برای شما ترکهای مغولتبار از اب و هوا لازمتره .
  • ناشناس ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 1
    ۱۹:۳۵ حرومزاده میخوای ... سوختگی خودتو به دیگران تعمیم بدی یه اب سرد بریز روش واسش خوبه .
  • امیر ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    1 1
    کردهای بارزانی جنایتکارند به خانه مردم و مساجد حمله کرده اند.آمبولانس غیر نطامی را چرا با تانک میزنید؟چرا نوزاد تورکمان را با قناص زدید؟چرا آمریکا در شدادی دوشادوش ی پ گ میجنگد؟
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    1 3
    کردهای عراق بی عرضه ترین کسانی بودن که جلوی داعش قرار گرفتن. هم افسرای کرد توی ارتش عراق موصل رو تحویل داعش دادن و هم زمان حمله داعش به اربیل مثل زن ها ضجه و شیون میکردن به این طرف و اون طرف که بیاین ما رو نجات بدین.
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    2 1
    مغولستان الان جزئ دموکراتیک ترین کشورهاست و هند جزئ کشورهای نا امن هست که امار تجاوزات به زنها و دزدی و خشونت بیداد میکنه مقایسه بهره هوشی مغولستان که 103 هست با هند که 81 هست گویاتره
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    1 2
    همه بایدبیشتراز پیش متحد شویم تاشروهابین وداعشیان والسعودرا برای همیشه کم کنیم...
  • ناشناس ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    2 0
    فقط صدام دوای بارزانی بود.
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    4 1
    کرد ها و کردستان دشمن شماره یک آذربایجان هستند یک روزی با شما کردها خواهیم جنگید و جنگ خونین و آخر زمانی خواهد انشالله که همتون هلاکت میرسید،جای شما همون کوه های قندیل است که با تکثیر جمعیت و از عراق مها جرت کردید به خاکهای آذربایجان غربی باید برگردید پیش غارهایی قندیل،منتظر درگیری خونین با شما هستیم.
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    1 0
    انتشار کامنتهای تفرقه افکنانه توسط مشرق خودش جای تامل دارد
  • سیری ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    5 3
    مشرق دارم میبینم کاسه لیس پان الاغها شدی؟مردکی که عر زدی کردها جایشان قندیل است تو جوجه مگر پشت گوشی و سیستم بتوانی عر بزنی.داعش دیدن و خراب کردن زیرت همان.شما پان الاغها چیزی به جز سگ اردوغان نیستین.همان خردوغانی که با پنجمین ارتشش هر روز نیروهایش در جعبه به خانه برمیگردند.پانده ایران ننگ بر سگ اردوغان.شرف نداری اگه منتشر نکنی
  • قصاب و سلاخ ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    2 0
    مشرق عزیز کامنتهایی از قبیل احمقهایی چون سیری رو چاپ نکن ولش کن بزن عرعر کنه اگه جرات داره ادرسشو بزاره ببینه چه به روزش میاد
  • ناشناس ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    1 3
    والا اردوغان هزارتا شرف داره به این پان الاغهای داخلی. از بدشانسی ما از این داخلیها احمقتر و فاشیستتر و پست فطرتتر وجود نداره . تو ترکیه با اونهمه درگیری که پ ک ک با ارتش ترکیه داره به والا قسم ترکهای ترکیه یکدهم این داخلیها علیه کردها کینه و نفرت پراکنی نمیکنند چون شعورشو دارند که رفتار یک گروه یا حزبو به همه تعمیم نمیدن ولی شما نگاه کن با وجود اینهمه صبوری و متانت و ضرباتی که کردهای ایران از همین پان الاغهای داخلی خوردند بازهم اینا شب و روز مشغول نفرت پراکنی و کینه توزی هستند .یه چیزی هم طلبکارند .اینایی که قسمت ایران افتاده ازهمه پلیدتر هستند . مشرق منتشرکن لطفا .
  • رضا ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    1 1
    خخخخخ. بهره هوشی مغولستان !!!!!! مغولستان اسفات ندارن به مولا !!! از چی حرف می زنی داداش !!
  • ناشناس ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    3 2
    اولا این منطقه دست بارزانی نیست و دست نیروهای طالبانی است که به شدت با ایران همکاری میکنند. دوما قسمت زیادی از مردم این منطقه کرد شیعه هستند. سوما اگر نیروهای پیشمرگه نبودند الان عراق کلا دست داعش بود.ما ایرانیها چقدر بدبخت و ساده لوح هستیم. که با یک اخبار نقل شده از حشد الشعبی یک طرفه به قضاوت رفته ایم. یکی را صهیونیستی و آن یکی را دایه مهربانتر از مادر مردم منطقه میدانیم. بروید اطلاعاتتان را از چند منبع خبری تکمیل کنید بعد هر چه نظرتان هست بگویید.
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    4 20
    اقلیم با کمک ایران پابرجا موند وگرنه پیشمرگه ها از مقابل داعش قرار کردند حکومت شیعه کش اقلیم نمیتونه با نظرات کذب هم قومهای داخلیش تطهیر بشه
  • محسن ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    4 22
    به نظر من کردهای عراق باید تکلیفشونو با خودشون بلاخره روشن کنن این نمیشه که عراق کشته بده ایرانی کشته بده در مقابل داعش بعد یهو این وسط تو دل کردهای عراقی حس طمع به وجود بیاد که بله الان وقتشه که برای خودمون تقسیم خاک کنیم و بقیه هم به درک ....اینجوری نمیشه به هر حال از زمان شاه ایران بیشترین ضربه ارو کردها از طرف گروهای تروریستی خوردن و همون موقع هم هی تو گوششون فرو کردن که ما کردیم ما اینیم ما اونیم هی باد تو گوششون فرو کردن و هنوز هم هنوزه مشاهدهمیشه که این باد از کله اشون بیرون نرفته .به جای اینکه بیان متحد بشن با کشوری که قانونا حالا هر چی که هست مرزش مشخصه باید برای خاک وطن یک پارچه بشن ولی به جاش این مردم ساده و رنج دیده میان عقلشونو میدن دست یه سری ادم خود فروخته که دارن جیبشونو از اونها پر میکنن .پس مسئله اصلا این نباید باشه که ما بین خودمون تبعیض قومیتی کنیم بلکه کرد ایران و عراق هر کدوم باید به کشورشون وفاار باشن و خیانت رو ریشه کن کنند.خدای نکرده اگر خلاف این باشه بخدا بلایی که سر داعش اومد سر همینن مردم ساده و بیچاره که با اسله خارجی دارن مسلح میشن میاد .ایران هم تا الان تمام تلاششو کرده که اینهارو یک پارچه کنه و انقدر تافته جدا بافته نباشن ولی اگر گوش ندن دیگه میشه همین تفرقه و کشت و کشتار و تا دیروز داعش امروز کردش میشه
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    0 2
    بله جنابعالی سری بزن به بهره هوشی کشورها و ببین مغولستان در رده 6 دنیاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس