هر دو با شتاب به ارتقاء نظامی و هسته‌ای خود می‌پردازند اما یکدیگر را به کنارگذاشتن مسابقه تسلیحاتی دعوت می‌‌کنند. حالا اما پیشنهاد کره شمالی می‌تواند آب سردی بر تنش‌ها در شبه جزیره بریزد، اگر جدی باشد.

گروه بین الملل مشرق- «تعهد کره شمالی برای توقف آزمایش‌‌های هسته‌ای را جدی نمی‌دانیم». پس از آزمایش موشک بالستیک از یک زیردریایی و پیشنهاد وزیر خارجه کره شمالی در مصاحبه اختصاصی با آسوشیتدپرس، حالا رئیس‌جمهور آمریکا از هانوفر جواب وی را فرستاد.

اوباما پیشنهاد کره شمالی را رد کرد
اوباما در هانوفر: انتظار بیشتری از پیونگ‌یانگ داشتیم

ری سو یونگ وزیر خارجه کره شمالی در اولین مصاحبه‌ با یک رسانه غربی پیشنهاد جدیدی را مطرح کرد که خیلی زود تیتر بیشتر رسانه‌‌های جهان شد: آمریکا مانورهای نظامی سالانه خود با کره جنوبی را تعلیق کند تا ما نیز آزمایش‌های هسته‌ای خود را متوقف کنیم. اما باراک اوباما پیش از آن که تحلیل‌‌گران جهانی فرصت کنند از این پیشنهاد جدید برای کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره دفاع کنند، پاسخ منفی خود را در مصاحبه مشترک مطبوعاتی با آنجلا مرکل رئیس‌جمهور آلمان اعلام کرد: «انتظار بیشتری از کره شمالی داشتیم».

اوباما دلیل بی‌اعتمادی خود به کره شمالی را این‌گونه بیان کرد:«آنچه روشن است اینکه کره شمالی به رفتارهای تحریک‌آمیز خود ادامه می‌دهد و اینکه فعالانه برنامه هسته‌ای خود و توانایی پرتاب موشک‌های هسته‌ای را پیگیری می‌کند.» وی با طعنه‌ای که به آزمایش ناموفق موشک میان‌برد کره شمالی در حدود 10 روز پیش اشاره داشت، ادامه داد «با وجود اینکه بارها در آزمایش‌های موشکی خود شکست خورده‌اند، چیزهایی در این زمینه یاد گرفته‌‌اند».

اوباما پیشنهاد کره شمالی را رد کرد
شهروند کره شمالی در حال مشاهده آزمایش موشکی بر صفحه تلویزیون دولتی است

رئیس‌جمهور آمریکا که برای اقناع اتحادیه اروپا به پیمان تجاری به این قاره سفر کرده است، گزینه قدیمی خود را دوباره مطرح کرد: اگر کره شمالی در موضع خود راستگو است، حاضریم مذاکرات جدی را آغاز کنیم. کره شمالی اما که شنبه 6 صبح توانایی جدید خود را در شلیک موشک بالستیک از زیردریایی در ساحل شرقی شبه‌جزیره به نمایش گذاشته است، خاطره مذاکرات پیشین را از یاد نمی‌برد.

این توانایی جدید به پیونگ‌یانگ فرصت می‌دهد که موشک‌های خود را قبل از پرتاب در دل اقیانوس آرام به سمت سواحل ایالات متحده به پیش برد. بنابر این عجیب نیست که سو سه پیونگ فرستاده پیونگ‌یانگ به دفتر سازمان ملل در ژنو، شبه‌جزیره را در وضعیت «نیمه‌جنگی» توصیف کند.


منابع:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حسین ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    یکی‌ از مخدوش‌ترین اخباری و پروپاگاندای خبری که در دنیا هست علیه کره شمالی در جریان هست ، قطعاً مردمش در مضیقه هستند و مشکلات زیادی دارند ولی‌ این اخباری که غربی‌ها در این مورد مخابره می‌کنن به شدت بوی اغراق و دروغ پردازی میده. موقعییت جغرافیایی ، جمعیت ، و سطح تکنولوژی اون را با ویتنامی که جنگزده با مزارع نابود شده و زیر ساختهای از بین رفته بود مقایسه کنید، اخبار وضعیت ویتنام حتی در بعد از جنگ بدتر بود یا اخباری که الان غربی‌ها مدام در مورد کره شمالی در رسانه‌‌ها پمپاژ می‌کنن؟ یک مقدار شبیه جریان خبری هست که علیه کشور خودمون در جریان هست. هنوز بسیاری از مردم اروپا تصور می‌کنن در ایران جنگ و فقر و وضعیت بسیار وحشتناک وجود داره و وقتی‌ از سطح امنیت و صنعت و ادب و فرهنگ مردم ایران تعریف میکنی‌ با تعجب نگاه می‌کنن ، خوب مگه این تصویر غیر از اون تصویری هست که BBC CNN FOX و دیگر شبکه‌های صهیونیست غربی علیه ایران ارائه میدن؟
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    تاریخ نشون داده مذاکره با آمریکا فقط به نفع آمریکا و نابودی طرف مقابل انجامیده نمونه بارزش شوروی بود که به کجا کشیده شد دوستی با امریکا یعنی بردگی. یعنی همه چیزت رو بدی و هیچ چیز نداشته باشی برای همیشه متاسفم برای این سرزمین(ایران) اما قطعا کره شمالی مثل دولت ما امریکا پرست نیست. که مردم خودش رو بسختی بکشونه با مذاکره با امریکا
  • ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    بدبخت بروتاريخبخون ببين کی اندازه ی روسيه مارونابودکردالانم وقتش برسه نابودمون ميکنه روسيه دولت گرسنه هاست تبروپرايدبخرغصه نخور
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    آمریکا گرخیده
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • طرفدار ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    کره شمالی کلا کله شقه حال میده بزنه آمریکا رو بخندیما
  • طرفدار ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    یه بار کره شمالی خر بشه یه موشک ول بده سمت آمریکا اونوقت درست میشه همه چی
  • نیما ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    اوباما از همین تریبون شما رو دعوت میکنم به عقلانیت و این که با دوست های نابابت دیگه نگردی مثل اسرائیل و انگلیس توبه کن جوون
  • 110 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    من عاشق مبارزه با صهیونست هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس