غارت منابع مالی ایرانیان سبب واکنش افکارعمومی در تلگرام شده است و کارشناسان عدم عملکرد هوشمندانه دستگاه دیپلماسی را سبب گستاخی آمریکا در دوران پسابرجام می‌دانند.

گروه سیاسی مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریع‌تر و بدون پرده دریافت کرد. جذابیت و پرمخاطب بودن این اخبار ما را بر آن داشت تا به اخبار رسمی و غیررسمی منتشر شده در این کانال‌ها بپردازیم.

******

فضای ذهنی رییس‌جمهور اروپا محور است/ مسئول سرافکندگی‌های طاقت فرسا در سیاست خارجی مشخص شد/ درخواست مردم برای عدم وارد کردن فشار دیپلماتیک به آمریکاتکذیب شایعه نظرات آیت الله علم‌الهدی درباره حجاب

کانال تلگرام آیت الله علم‌الهدی در مطلبی آورده است:

آیت الله علم‌الهدی: مردم با تحمل فقر، تهذیب نفس می‌کنند و بیشتر منتظر ظهور می‌شوند و کمتر گناه خواهند کرد.

در پاسخ به شایعه بالا:

1. این متن در سخنرانی‌ها یا مکتوبات آیت الله علم الهدی یافت نمی‌شود و با مبانی عقل و دین نیز در تقابل است!

2. در بخش پاسخ به شایعات پایگاه اینترنتی آیت الله علم الهدی نیز این مطلب از شایعات فضای مجازی معرفی و در جهت تخریب وجهه ایشان اعلام شده است.

3. موضع ایشان در برابر فقر، از سخنرانی ۹ بهمن ۹۴ ایشان قابل فهم است. ایشان فقر و ترس را دو آفت و دو آسیب در زندگانی برشمرده‌اند که الگوهای مناسبی برای زندگی نیستند!

4. اگرچه خودسازی و تهذیب نفس، نیاز انسان برای رشد و تکامل است، اما منافاتی با تلاش و پیشرفت اقتصادی ندارد. اسلام بر تولید ثروت حلال و تقویت بنیان جامعه اسلامی تاکید دارد.

5. اسلام فقر را نمی‌پسندد و خطرات مختلفی برای عقل و دین و حکمت در فقر بیان کرده است!

فضای ذهنی رییس‌جمهور اروپا محور است/ مسئول سرافکندگی‌های طاقت فرسا در سیاست خارجی مشخص شد/ درخواست مردم برای عدم وارد کردن فشار دیپلماتیک به آمریکامسؤل سرافکندگی‌های طاقت فرسا در سیاست خارجی کیست؟

دکتر پیروز مجتهدزاده، مشاور پژوهشی دانشگاه سازمان ملل متحد و مدیر عامل بنیاد پژوهشی یوروسویک، یادداشتی درباره سیاست خارجی دولت یازدهم نوشتند که در کانال‌های مختلف تلگرام بازنشر یافت. در این یادداشت آمده است:

آقایان حسن روحانی و محمد جواد ظریف مسولیت شکست وحشتناک دیپلماسی "تسامح" و "تساهل" در کنفرانس سران سازمان کنفرانس اسلامی که از سوی نابغه بی همتا در امر روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران، آقای صادق خرازی، برایتان به ارث گذاشته شد، با چه کسانی است جز شما؟

آقایان مسئول سیاست خارجی ایران، من از تاریخ اعلام تساهل و تسامح در سیاست خارجی دولت هفتم جمهوری اسلامی فریاد زدم که روابط خارجی هر کشوری باید بر اساس "توازن" ژئوپولیتیکی با دوستان و دشمنان در ماورای مرزها سازمان یابد ... توازنی که بر اساس محاسبات میلی متری و میل لیتری و ریال به ریال باید شکل گیرد نه بر اساس سهل انگاری و بذل و بخشش های بی مورد و قربان و صدقه رفتن های بی جا و شرم آور. و بارها فریاد زدم که در کار چنین موازنه سازی بسیار دقیق مسامحه کردن و سهل انگاری نمودن جز خود کشی ملی چه معنای دیگری می‌تواند داشته باشد؟

سؤال من هم اکنون این است که پس از شکست مفتضحانه این دیپلماسی ورشکسته در کنفرانس اسلامی استانبول در روزهای پایانی فروردین ماه گذشته، و تجربه کردن فریبکاری های جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در سوریه و در عربستان سعود در روزهای اخیر که پس از به اجرا گذاشتن برجام، در کنار وزیر خارجه نژاد پرست آل سعود باز هم دولت شما را تروریست پرور خواند و رئیسش، آقای اوباما هم در اعلام علنی ضعف و زبونی در برابر آل سعود تاکید کرد که می‌خواهد تروریست پروری های ایران را خنثی کند، آیا فکر نمی‌کنید که زمان آن رسیده است که در این الگوی عقب افتاده سیاست خارجی تسامح و تساهل تجدید نظری صورت گیرد؟

چه باید کرد؟

جنابان آقایان روحانی و ظریف این گونه به نظر می‌آید که شما ننگ شکست مفتضحانه کنفرانس سران اسلامی در استانبول را نشسته پذیرفته‌اید و فقط می‌کوشید با استفاده از تبلیغاتچی های تهی فکر جناحی خود با استفاده از امکانات دولتی فکر و توجه ملت را از این شکست ننگین منحرف سازید. خیر! این چاره امر نیست! الگوی خیانتکارانه در سیاست خارجی را کنار بگذارید و شهامت داشته باشید.

فضای ذهنی رییس‌جمهور اروپا محور است/ مسئول سرافکندگی‌های طاقت فرسا در سیاست خارجی مشخص شد/ درخواست مردم برای عدم وارد کردن فشار دیپلماتیک به آمریکاآقای روحانی 100 روز از اجرای برجام گذشت

دکتر رضا سراج در کانال تلگرامی‌اش دربارة دستاوردهای 100 روزه برجام می‌نویسد:

آقای روحانی در گزارش موسوم به 100 روزه گفتند:

«دولت باید در برابر مردم پاسخگو باشد و افتخارش پاسخگویی در برابر مردم است، مردم باید از جزئیات برنامه با خبر و مطلع باشند.»

اکنون اجرای برجام به یکصدمین روز خود نزدیک شده است؛ با توجه به وعده آقای روحانی برای ارائه گزارش به مردم، باید وعده های داده شده از سوی ایشان پیرامون برجام، مطالبه گردد.

آقای روحانی در 28 دی 1394 طی نامه ای به محضر رهبر انقلاب، این روز را رسماً روز اجرای برجام اعلام کرد. رئیس جمهور در بند 9 نامه خود تأکید کردند:

«تحریم‌های اقتصادی و مالی مربوط به هسته‌ای شورای امنیت، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در حوزه‌های گوناگون همچون نقل‌وانتقالات مالی، فعالیت‌های بانکی، سوئیفت، سرمایه‌گذاری، خدمات بیمه، اعتبارات صادراتی، نفت، گاز، پتروشیمی، حمل‌ونقل، کشتیرانی، بنادر، تجارت طلا و سایر فلزات، خودرو، هواپیما برداشته شد و به این ترتیب زمینه لازم برای حضور توانمند ایران در اقتصاد جهانی، استفاده از فرصت‌های بازار صادراتی و دسترسی به بازار سرمایه بین‌المللی فراهم گردید.»

همچنین در بند 10 نامه خود اذعان کردند: «دارایی‌های مسدود شده مربوط به تحریم‌های هسته‌ای ایران آزاد گردید که امکان استفاده برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کشور را در دسترس قرار می‌دهد.»

با این وعده‌ها، آقای روحانی به مردم پاسخ دهید:

1. کدامیک از وعده های شما در نامه به رهبر انقلاب محقق شده است؟!

2. کدام بند از موارد ابلاغی رهبر انقلاب انقلاب در اجرای برجام رعایت شده است؟!

3. برجام که آن را خورشید تابان خوانده‌ای چه تأثیری درگشایش سفره زندگی مردم داشته است؟!

4. اشتباه محاسباتی و سهل اندیشی در اعتماد به دشمن (آمریکا) چه خسارت‌هایی به منافع ملی زده است؟!

5. نتیجه تصویر سازی های بسیار گسترده از برجام، چرا تبدیل به هیچ شده است؟!

فضای ذهنی رییس‌جمهور اروپا محور است/ مسئول سرافکندگی‌های طاقت فرسا در سیاست خارجی مشخص شد/ درخواست مردم برای عدم وارد کردن فشار دیپلماتیک به آمریکامدل توسعه دولت اروپا محور است

دکتر عبدالله گنجی در نقد نظرات اروپا محور رییس‌جمهور و سعید حجاریان می‌نویسد:

چندی پیش سعید حجاریان در مقاله ای قرایت ایرانی از تاریخ اسلام را طرح کرد وانذار داد که اگر تاریخ شمسی را در ایران جا نیندازیم به زودی در تاریخ مسیحیت هضم خواهیم شد. گیر کار برای حل این مساله را دوماه رمضان وذی الحجه دانست که اگر ان هم حل شود قرایت ایرانی-شمسی کامل خواهد شد. البته چون تاریخ رسمی واداری ایران شمسی است علت طرح موضوع وخاستگاه بحث را روشن نکرده بود. وی کتاب معجزهٔ هزار سوم خانم رجبی در توصیف احمدی نژاد واستفاده از واژه"هزاره سوم"برای نام آن را سندی بر رسوب تاریخ مسیحیت در فرهنگ وتاریخ ایران دانسته است. وقتی رییس‌جمهور در سمنان دوران قبل از برجام را به قرن ۱۸ تشبیه کرد وبه جای یاداوری بزنگاهای تاریخی خودمان از تاریخ مسیحیت استفاده کرد بخشی از حرف حجاریان را وارد دانستم. رییس‌جمهور می‌توانست از تاریخ قراردادهای استعماری، یا جنگ‌های ایران روس وعهدنامه های آن برای مثال‌آوری استفاده کند اما کانتکس ذهنی همچنان اروپا محوری است. همانطورکه مدل توسعه را نیز اروپامحوری می‌دانند. قرن ۱۸ از نگاه برون غربی هیچ افتخاری برای غرب ندارد، اما از نگاه درون غربی، آنان حسرت قرن ۱۸ را می‌خورند. قرن ۱۸ دوران ننگ ما نیست بلکه دوران افتخارات نادری ایران است. احتمالاً منظور رییس‌جمهور قرن ۱۹ میلادی و دوران قاجار بوده که در این صورت پرش تاریخی رخ داده است. منظور رییس‌جمهور قرن سیزده ونیمه قرن چهارده خودمان بوده است.

ترکانِ قبل از برجام: هر یک روز تأخیر اجرای برجام، 100 میلیون دلار به کشور آسیب می‌رساند/ آقای روحانی! پول این سه ماه می‌شود 9 میلیارد دلار

فضای ذهنی رییس‌جمهور اروپا محور است/ مسئول سرافکندگی‌های طاقت فرسا در سیاست خارجی مشخص شد/ درخواست مردم برای عدم وارد کردن فشار دیپلماتیک به آمریکاحمید رسایی در کانال تگرامی‌اش نوشت:

روحانی در سمنان: «امروز تنها سه ماه از برجام گذشته اما برخی فکر می‌کنند 30 سال از زمان تصویب برجام سپری شده است و در همین مدت کوتاه نیز شاهد گشایش‌های فراوانی بودیم.»

شهریورماه 94 درحالی که به کمیسیون برجام مشغول بررسی متن این توافق بود و ابهامات زیادی درباره نقاط ضعف آن مطرح می‌شد؛ ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور با بیان اینکه «ممکن است عده‌ای بخواهند با کارهای تبلیغاتی بررسی برجام را در مجلس به تأخیر بیندازند.» خواستار تصویب سریع تر آن شد و گفت: «کاری که دوستان ما دارند در مجلس انجام می‌دهند اعم از دعوت افراد مختلف و جلسات متعدد خوب است اما باید متوجه باشند که هر یک روز تأخیر مجلس در بررسی برجام، 100 میلیون دلار به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند.

بر اساس ادعای ضرر روزانه 100 میلیون دلار ناشی از تأخیر برجام و همچنین ادعای گذشت سه ماه از این توافق یا به عبارتی 90 روز، با یک محاسبه ساده، می‌بایست تا کنون 9 میلیارد دلار در همین مدت کوتاه نصیب ملت ایران شده باشد. خوب است آقای رئیس‌جمهور و دولتمردان مخترم به جای شمارش ماههای گذشته برجام؛ سودِ روزانه 100 ملیون دلاری که به خاطراجرایی شدن برجام عاید ایران می‌شود را به مردم نشان دهند.

فضای ذهنی رییس‌جمهور اروپا محور است/ مسئول سرافکندگی‌های طاقت فرسا در سیاست خارجی مشخص شد/ درخواست مردم برای عدم وارد کردن فشار دیپلماتیک به آمریکا۲ میلیارد دلار پول خرد هم نیست

مهدی محمدی نیز در تحلیلی دربارة محکومیت بانک مرکزی ایران در پرداخت 2 میلیارد دلار به آمریکا نوشت:

مضحک است که کسی ۲ میلیارد دلار اخیراً توقیف شده در امریکا را یک "خسارت عمده" بخواند. اگر خسارات ناشی از تخریب برنامه بلند مدت انرژی هسته ای ایران، کاهش شدید قیمت نفت که مستقیماً ناشی از تبعات ژئوپلتیکی برجام است، و خسارت رکود بی سابقه نشئت گرفته از "انتظارات برجامی" را در نظر بگیریم، ۲ میلیارد دلار پول خرد هم نیست.

در کانال تلگرام روزنامه کیهان و در قالب گزارش خبری تحلیلی با عنوان «تازه‌ترین گشایش برجام! مصادره 2 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران» آمده است:

چهارشنبه هفته گذشته دیوان عالی آمریکا حکم پرداخت حدود 2 میلیارد دلار از محل دارایی‌های مسدود شده ایران به خانواده‌های کشته شدگان بمب‌گذاری سال 1983 را تأیید کرد. دادگاه فدرال آمریکا در سال 2007 در حکمی خواستار پرداخت مبلغ 2/65 میلیارد دلار به خانواده‌های کشته شدگان انفجار سال 1983 بیروت و چند انفجار دیگر شده بود.

حکم مذکور در سال 2014 تأیید و قرار شد به بهانه پرداخت غرامت، نزدیک به 2 میلیارد دلار از محل مبالغ بلوکه‌شده بانک مرکزی ایران برداشت شود. این مبلغ در حال حاضر در حسابی در سیتی بانک نیویورک نگهداری می‌شود. بانک مرکزی، سپس با استناد به قراردادی بین ایران و آمریکا در سال 1955 که به موجب آن واشنگتن از برداشت از این حساب منع شده، درخواست تجدید نظر در حکم صادر شده را کرد. با این حال، حکم مذکور، روز چهارشنبه تأیید شد.

... به ساده‌ترین بیان ممکن، می‌توان گفت که آمریکا در ازای آزاد کردن مبلغی از دارایی‌های ایران که در بهترین برآورد، تاکنون 3 میلیارد دلار ذکر شده، حکم به برداشت از 2 میلیارد دلار آن را داده و در واقع، تلاش دارد عملاً امکان هرگونه کسب منفعت اقتصادی از سوی ایران را از میان ببرد.

به عبارت دیگر، نه تنها آن گونه که حمید قنبری گفته، این اقدام در راستای روح حاکم بر برجام نیست، بلکه فراتر از آن، اقدامی است که اساساً با هدف بی‌اثر کردن برجام انجام گرفته و به معنای پایبند نبودن آمریکا به عمل به مواردی است که در چارچوب توافق هسته‌ای وعده آن را داده و به آن متعهد شده است.

فشار دیپلماسی ایران بر آمریکا

برخی کانال‌های تلگرامی با انتشار صفحه اول روزنامه ایران در تاریخ 4/2/95 نوشتند:

روزنامه ایران شنبه چهارم اردیبهشت: "فشار دیپلماسی ایران بر آمریکا!" ببین چه فشاری وارد کردند. 2 میلیارد دلار پول ایران در حضور وزیر امور خارجه کشورمان بلوکه شد. خواهشا فشار بیشتر وارد نکنید برادران!

فضای ذهنی رییس‌جمهور اروپا محور است/ مسؤل سرافکندگی‌های طاقت فرسا در سیاست خارجی مشخص شد

فضای ذهنی رییس‌جمهور اروپا محور است/ مسئول سرافکندگی‌های طاقت فرسا در سیاست خارجی مشخص شد/ درخواست مردم برای عدم وارد کردن فشار دیپلماتیک به آمریکامجلس دوست داشتنی در تکریم یک پزشک فداکار....

احمد توکلی، نماینده اصولگرای مجلس، در کانال تلگرامی خود نوشت:

برای ترمیم خشکی و جدیت عالم سیاست باید گاهی به محیط‌هایی پناه برد که سختی روح را به لطافت بکشاند. هنر یک ابزار مؤثر برای این کار است. من بین هنرها سینما را بیشتر دوست دارم. فقط به عنوان یک عامی احساسم را می‌توانم بیان کنم بدون آنکه از اصطلاحاتش چیزی بدانم و یا حتی بسیاری از اوقات نام هنرمندان به خاطرم بماند.

روز پنجشنبه هفته گذشته (28/1/95) به دعوت دوست ارجمندم آقای حبیب احمدزاده نویسنده و مستندساز دفاع مقدس، در بوشهر در مراسم تجلیل از پزشک فداکار و مردم‌نواز، سید نصیرالدین سینایی شرکت کردم. به خاطر همان علاقه معمولاً از این جور دعوت‌ها استقبال می‌کنم. این مراسم از جهات زیادی نو بود.

مرحوم سینایی در سال 1278 هجری شمسی در تهران متولد و در سال 1360 عمر پربرکتش در ساری به سرآمد و در همانجا به خاک سپرده شد. علت برگزاری این مراسم در بوشهر این است که سید نصیرالدین بعد از آنکه شاگرد اول دارالفنون شد، با هزینه خانواده‌اش به فرانسه رفت و با تخصص جراحی و برخی تجهیزات جدید آن زمان به کشور بازگشت و با اینکه در تهران خواهان بسیار داشت به بوشهر رفت و طی 5 سال (1308 تا 1313) بیشترین خدمت ممکن را به مردم مستضعف ارائه کرد. بعد به جای تهران از جنوب به ساری در شمال رفت و 48 سال در آنجا در خدمت مردم فقیر بود و حاضر نشد دعوت‌های مکرر به تهران را بپذیرد.

اولین وجه جذاب و جدید این بزرگداشت، نمایش فیلمی بود به نام "دستگاه، مستند تخیلی" از آقای خسرو سینایی، کارگردان موفق کشورمان که درباره پدر ساخته بود. من چیزی درباره فیلم نمی‌گویم، چنانکه سینایی ارجمند به پرسش‌های من پیش از پخش فیلم پاسخ نداد و من بعد از تماشای فیلم جذاب و مؤثرش، حق را به او دادم. فقط یک نکته می‌گویم و آن نشان دادن مردم دوستی یک انسان بزرگ و کوچکی برخی مدیران جاه‌طلب و متحجر و به رخ کشیدن زشتی ریا و تظاهر بوده است. وجهی که من به خاطر آن از خسرو سینایی سپاسگزاری کردم.

وجه دوم جذابیت این همایش ارائه سیر تاریخ پزشکی در ایران که آن را استاد برجسته‌ای از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به نام آقای دکتر نبی‌پور انجام داد. این استاد برجسته مؤسس موزه پزشکی بوشهر است که تمام آثار مرحوم دکتر سینایی در بخشی از موزه جمع‌آمده بود. این عالم فاضل به ویژگی برجسته تواضع نیز آراسته است. وجه دیگر نو بودن همایش نطق کوتاه و پر محتوای تاریخی دکتر مشایخ، رئیس مرکز ایران شناسی بوشهر بود. یعنی به جای صاحب منصبان اداری یا سیاسی بی‌ربط، کسی که پیوند و تناسب با موضوع همایش داشت، سخن گفت و فداکاری‌های مبارزان ضد استعماری در دفاع از ایران در سه بار تجاوز انگلیس به بوشهر تا جنگ تحمیلی را در اذهان تصویر کرد. تواضع این استاد هم چشمگیر بود. بالاخره بی‌تکلفی همایش و حضور هنرمندان زیادی از سینما از جنبه‌های جذاب همایش بود. باید از حبیب احمدزاده سپاسگزار بود که به فرهنگ شهر خویش و ایران عزیز خدمت می‌کند. امیدوارم بتوانید فیلم دستگاه، مستند تخیلی را ببینید.

فضای ذهنی رییس‌جمهور اروپا محور است/ مسئول سرافکندگی‌های طاقت فرسا در سیاست خارجی مشخص شد/ درخواست مردم برای عدم وارد کردن فشار دیپلماتیک به آمریکاپروژه عبور از روحانی چگونه کلید می‌خورد؟

دکتر رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت:

مقدمه:

بدون شک راهبرد تعامل با آمریکا، راهبردی بن‌بست و شکست خورده است. این واقعیت را تجربه تاریخی ایران و سایر ملت‌ها تأیید می‌کند. آقای روحانی بدون توجه به این واقعیت تاریخی آزمون شده، با اصرار و سهل اندیشی پا در این مسیر نهاد و اکنون با بدعهدی و خدعه آمریکایی، به بن بست تعامل گرایی با کدخدا رسیده است.

خواندن و نوشتن بن بست روحانی:

آدرس بن بست روحانی، اینگونه خوانده و نوشته می‌شود؛ نفوذپذیری و عدم مراقبت در حلقه‌های پیرامونی، اشتباه محاسباتی و سهل اندیشی در اعتماد به دشمن (آمریکا)، فاصله گرفتن از مکتب امام و ارزش‌های انقلاب، عدم توجه به ظرفیت های درونی کشور، نبود باور به ما می‌توانیم، عدم توجه به نقدهای دلسوزان کشور، پلاک برجام 1 و 2 و 3 و 4 و...

آینده نگری پیرامون بن بست روحانی:

وضعیت های قابل پیش بینی در بن بست روحانی:

1. بازگشت به اقتصاد مقاومتی از طریق اقدام و عمل؛

2. ادامه روند برجام بدون هیچ دستاوردی با برجام های سریالی؛

3. رادیکال شدن و رادیکال کردن فضای سیاسی کشور.

نتیجه:

با بررسی در رفتار و مواضع آقای روحانی، به نظر می‌رسد ایشان در مسیر وضعیت های 2 و 3 حرکت خواهند کرد. این مسیر از یک سو بیش از پیش دولت ایشان را مستعجل می‌کند و از سوی دیگر جریان های حامی وی را به عبوراز روحانی ترغیب می‌سازد. (جهانگیری، قاضی زاده هاشمی و ظریف)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    از این دیپلماسی جز یک کت و شلوار مارکدار و یک لبخند بزرگ چیزی باقی نمانده
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    ویلای شمال را یادت رفت :-)
  • دل نوشته ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    متاسفانه خسارات برجام وپسابرجام وقبل برجام آنقدرزياداست كه ديگرازانتقادگذشته است همه مردم ومسئولين مي بينند وباگوشت وپوست خوداحساس ميكنندكه دشمن تمام قدبراي نابودي اسلامونظام مقدس جمهوري اسلامي ليستاده است ديديم كه درسال88قبل ازاتفاق تلخ انتخاباتي دشمن جلوي اقتدارايران اسلامي زمين گيرودرحال پذيرش حقوق هسته اي مردم ايران شده بودكه دراتفاق88دوباره اميدبه شكست ايران عزيزشدواينك برجام وپسابرجام اي كاش تمامي گرزوه ها يكبارهم كه شده براي اسلام عزيز وجمهوري اسلامي يك صداشده ونفع مردم وكشوررا برمنافع گروهي ترجيح دهندقراردادفروش 32تن آب سنگين اراك باافتخاراعلام شدولي بايدبدانيم كه آب سنگين اراك بسيارسنگين است وباديگرآب سنگينهاي جهان هستي فرق ميكندآب سنگين اراك باعرق دانشمندان وخون شهداء هسته اي وغيرهسته اي عجين ميباشدشايدبه ظاهرفروش اين آب به نفع كشورباشدكه مثلاباعث شودكه ديگركشورهاجرات همكاري باايران راپيداكننداماعميق تربه اين موضوع نگاه كنيم وديگراشتباه نكنيم كه دشمن فكركندمي تواندهروقت كاردبه استخوان رسيدچنددلارآزاد وصدهاضربه به پيكرنظام زده شودانشاالله كه تمام حركتها يك صدادرخط اسلام ونظام ورهبري انقلاب باشدنه چندراي مردم ايران تيزهوش باگذشت وباتحمل بسياربالا هستنداماهرگزخيانت فردوگروه وحزب رافراموش نخواهندكردوبايست دانست كه نگه دارنظام وانقلاب به واسطه خون شهدآ آقاامام زمان وخداي يكتاست
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    هسته ای به اون مهمی رفت چیز کمیه!...؟
  • یوسف بهلولی ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    1 0
    با سلام ایی اروپایی که وگفتی یعنی چه؟!!؟
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    این هم یکی از برکات برجام خیالی است- دولت هم فرموده وقت نقد برجام دیگر تمام شده؟؟؟ جالب است زمان مذاکرات حتی به نمایندگان مجلس هم اجازه نقد نمی داند؟؟؟
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس