امین هاشمی در مطلب اخیر خود ضمن تشریح بیشتر انتقادهای خود درباره سریال ساختمان پزشکان، ه ماجرای یک تابلوی تامل برانگیز در این سریال اشاره کرده است.

به گزارش وبلاگستان مشرق، امین هاشمی در مطلب اخیر وبلاگ "منتظر" نوشت: اگر یادتون باشه بهار سال قبل(+) بعد از پخش سریال "زن بابا" مطلبی در بلاگم نوشتم و از وجود چندین شوخی و لطیفه مستهجن در این سریال انتقاد کردم . یادمه از نمایندگان مجلس گرفته تا خود فیلسمازان هم اون موقع از صداوسیما به همین دلیل انتقاد کردند( + + ) . حالا هم سریال ساختمان پزشکان و باز هم شوخی های مبتذل اما در ابعاد گسترده تر .

چند وقت پیش جناب مهندس ضرغامی در یک سخنرانی اشاره کرد که یک بنده خدایی رفته بود دیدن رایس و ایشون رو بغل هم کرده بود . جناب مهندس همینطور که می خندید گفت: ما گفتیم این بنده خدا فداکاری کرده و باید سختی کار هم بهش داد ! این صحبتها اینقدر زشت می نمود که صدای "صرفا جهت اطلاع" خود صداوسیما را در آورد (+) و از اقای ضرغامی بخاطر این صحبتها گلایه کرد که این حرف ها یعنی چی اون هم بین نوجوانها!

فکر می کنم اگر مدیر یا کارگردانی حرفی می زنه یا فیلمی میسازه به اون اعتقاد داره .اصلا فیلمساز اگر به چیزی اعتقاد نداشته باشه نمیتونه اونو خوب از آب در بیاره . اگر در مطلب قبلی وبلاگم اشاره کردم که ساختمان پزشکان سبک زندگی غربی رو رواج میده خب احتمالا از تولیدکنندگان تا مدیران صداوسیما، توی خونشون به همین سبک زندگی می کنند که این سبک رو ملی فرض کردند و براش سریال ساخته اند ! اگر در سریال های صداوسیما شوخی های غیراخلاقی میشه شاید این شوخی ها برای مدیران و در راس آن آقای ضرغامی حل شده باشه و شاید اصلا خودش هم از این شوخی ها می کنه ! ( رجوع شود به اولین خط این پست !)

در مطلب قبلی وبلاگ به برخی موارد مبتذل در سریال ساختمان پزشکان اشاره کردم لینک شدن مطلب در مجله اینترنتی پارسی بلاگ و بعد هم مشرق نیوز و سایت های دیگر سیل 150 کامنتی رو روانه این مطلب کرد بعضی از کامنتها در جهت تایید و بعضی در جهت رد مطلب بود . اما برخی نکات و شبهاتی رو مطرح کردند که لازم دیدم یک بار دیگه در این مورد به روز بشم .

بعضی اشاره کرده بودند که سریال مطالب مبتذلی مانند توجه بیش از حد اقایان به خانمها رو مطرح کرده اما به قصد نقد، چرا که ما در جامعه امثال این مطالب زیاد داریم.در اینجا باید چند نکته رو متذکر بشم .
ببینید فیلم به دو دلیل قصد نقد نداشته یکی به این دلیل که برخی رفتارها رو به صورت نرم به شکل سبک زندگی به بیننده تحویل داده مثل راحت بودن ناصر با زن داداش خودش .

این نکته بارها و بارها نشون داده شده و اصلا سبک زندگی ناصر شده و هیچ نقدی هم در فیلم صورت نگرفته . نکته بعدی اینکه توجهی زیاد مردها به زنان که تبدیل به دختربازی شده خیلی اوقات به صورت جوک توی این سریال مطرح شده. اگرفیلم قصد نقد این رویه را داشت هیچگاه از این ابزار در جهت خنداندن صرف استفاده نمی کرد و به بیان ایرادات اون می پرداخت.

این که نیما یعنی گودمن فیلم در مواقعی که به شکلی دختربازی در فیلم روی می ده اعتراض نمی کنه (برخلاف دیگر مواقع که در صورت دیدن هر اشتباهی سریع موضع گیری می کنه) این نشون می ده این سریال دختربازی را نقد نمی کنه بکه داره به صورت طنز و بیان جوک به اون دامن می زنه . نمونه های این رفتارها رو در مطلب قبلی توضیح دادم که اکنون فرصت پرداختن به اونها نیست .

بگذارید یک مثال عینی بزنم .در یکی از قسمت های قبلی ساختمان پزشکان ، فرید (پدر نیما) دوست نیما رو تنهایی برد خونشون درها رو بست پشت درها وسیله ای گذاشت که باز نشن پرده ها رو انداخت و دوست نیما همینجور تعجب می کرد و می ترسید و به فرید می گفت این کارها برای چیه فرید رفت تشک و بالشت آورد و به او گفت بیا این رو بشن و دوست نیما همینجور عرق می ریخت و میگفت چرا نه نمی خوام ...تا آخر سر فهمید فرید می خواست از توی تشک پول در بیاره .(+)
 


بعضی از دوستان مخصوصا بعد از اشاره ساختمان پزشکان به همجنسگرایی در این قسمت ابراز کردند دیگر با خانواده نمی تونن بشین و این فیلم ها رو نگاه کنند. این میشه سبک زندگی غربی . اگر قالب غالب خانواده های ایرانی را رعایت نکنی یعنی داری سبک زندگی را عوض می کنی .

در قسمت قبل اشاره کردم این فیلم نوعی از فمینیسم را ترویج می کند آزادی جنسی فروید را تبلیغ می کند و اشاره غیر مستقیم به زنا دارد . اما به نظر می رسه هنوز برای بعضی موضوع روشن نشده . وقتی نازنین در یکی از قسمتهای فیلم رسما می گوید من فمینیسم هستم ، وقتی یوگا کار می کند وقتی نیما تصویر فروید را به دیوار می زند و اعلام می کنه فروید قهرمان اوست . این همه بیان مستقیم واقعا جای سوالی را باقی می گذارد ؟!
 


اما دیشب باز هم با کمال تعجب شاهد ظهور یک تصویر عجیب دیگر در این سریال بودم . تابلویی در کافی شاپ این سریال نصب شده بود که باز هم در شکل و محتوا سبک زندگی غربی را نشان می داد . تابلوی "آفرینش آدم" که میکلانژ از تورات(عهد عتیق) ، قسمت سفرپیدایش 1/26 الهام گرفته و خدا را به تصویر کشیده که دست خود را به سمت حضرت آدم (ع) دراز کرده . این تصویر از نقوش معروفی است که بر روی سقف کلیسای سیستین، اقامتگاه رسمی پاپ در واتیکان، دیده می‌شود. (+)
 
 

تابلوی آفرینش انسان در کلیسای واتیکان . البته مجبور شدم قسمتهاییش رو حذف کنم!
 
البته حتما قحطی تابلو بوده که تابلویی که ترویج مسیحیت می کنه را انتخاب کردند و قسمتی از اون رو در فیلم استفاده کردند. فکر می کنم رسانه ما باید اول مستهجن نباشه بعد رسانه ملی بشه بعد رسانه مذهبی بعد ملی مذهبی ! بعد تحول شود و یک رسانه انقلابی و اسلامی درست شود ! مدیران عزیز صداوسیما که دوست دارید رسانه ملی داشته باشید ، شما با ربع پهلوی که ملی است چه فرقی دارید اگر اسلامی نباشید؟ تصویر برهنه کلیساهای غربی به چه درد ما می خوره .
 
واقعا دست صداوسیما درد نکنه که اسم عورت نمی آورد و غیرمستقیم به اون اشاره می کنه ممنون که رسما تبلیغ همجنسگرایی نمی کنه و فقط به اون اشاره می کنه . خیلی ممنون که تصویر حضرت آدم به صورت کاملا برهنه را نشان نمی دهد و این تابلو را به صورت سانسور شده تبلیغ می کند. خوب چون این رسانه ملی است !!! واقعا نمی دونم ترویج و تقدیس مسیحیت ، زندگی غربی، فمینیسم، همجنسگرایی و آزادی جنسی در ساختمان پزشکان با چه توجیهی صورت می گیرد ؟

شهید مطهری (+) در نقد آزادی جنسى غرب و در رد نظریات دانشمندان غربی مى فرماید : امیال انسان اشباع ناپذیراست ، اشتباه فروید و امثال او در این است که پنداشته اند تنها راه آرام کردن غرائز , ارضاء و اشباع بى حد و حصر آنها است. اینها فقط متوجه محدودیتها و ممنوعیتها .................... اصلا این مطالب را برای کی دارم میگم؟ مدیران صداوسیما که خودشون اینها را می دانند ... 

 
پی نوشت: نقد بعضی از عملکردهای صداوسیما به معنای نفی کامل اون نیست . وظیفه ماست که بعضی از حرکاتی که در شان رسانه ملی نیست را گوشزد کنیم . قطعا بسیاری از سریال هایی که به آن اشاره نشده قابل تقدیر است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 221
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 33
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    7 6
    والا هركي هم انتقادبكنه ميشه شمرذوالجوشن
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    28 6
    شما تو سايتت يه نظرسنجي بذار ، بين اين سريال و سريال هاي در حال پخش ديگه ، ببين کدوم بيشتر راي مياره؟ اگه اين سريال از همه بيشتر راي آورد، نشون ميده که مردم ساختمان پزشکان رو همينجوري دوست دارن، پس خموش باش و دم مزن
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    1 12
    این سریال واقعا شورش را در آورده .بابا شما که میدونیدتواین قحط برنامه های سرگرم کننده توجه بچه ها و نسل نوجوان که در حال شکل گیری شخصیتی هستند چقدر به این جور سریال ها جلب میشه.خیلی خب ما میگیم نخواستیم پیام اخلاقی داشته باشه صرف سرگرمی باشه لا اقل!!!نه اینکه ادم حال تهوع بهش دست بده.اخلاق معرفت شعور انسانی و به طور کل هر ارزشی که وجود نداره هییییچ مرتبا در حال تر ویج پول پرستی ومنفورترین رذیله های اخلاقیه اگر احتمالا در بعضی قسمت ها هم به قول ایشون گود منش میره به سمت کار درست احمق و خرفت و شکست خورده فرض میشه.آخه با این اوصاف چطور به خودتون حق میدید سریال های شبکه های ماهواره ای را نقد کنید.واقعا جای تاسفه!!!نکته بامزه دیگش اینه که به جای استفاده ازین فرصت و ترویج فرهنگ درست مشاوره و مراجعه به روانشناس مراجعین را به کل روان پریش و متوهم و دیوانه نشون میده.به خاطر این همه نقطه ضعف واقعا باید ازش تجلیل کنند.
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    21 2
    فکر میکنم این نویسنده متوهم مانند همان حکایت قدیمی یک روزی همه مردان عالم را به علت همراه داشتن آلت زنا مستحق حد شرعی بدانند!!!
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    6 2
    واقعا فكر مي كنيد چند نفر متوجه اين اشاره ها شدند ؟ شما بيشتر داريد موضوع را اشاعه ميديد. انقدر مو ضوع را هم نزنيد مشكل خودتونيد .
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 2
    مکتب ایرانی .
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 13
    شما هم تا این رای گیری را نکردی خموش باش و دم نزن.تو اینکه این سریال تا خرخره پر از بد آموزیه شک نیست و باز هم اگه متوجه این نشده خموش باش و دم نزن!
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    3 0
    رادیو و تلوزیون سالهاست که تسخیر شده . خودتون رو گول نزنید
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    2 0
    بحث رای آوردن نیست دیده شدن نیست سوال اینه اگه جناب عالی اعتقاد داری توهمه تفسیرت در مورد اون دو تا دست كه انگشتای اشاره دارن با هم تماس برقرار می كنن چیه؟ و فقط بگو دوست نیما از چی ترسیده بود و كارگردان می خواست چی بگه؟ ما متوهم تو كه توهم نداری تفسیر تابلو رو بگو و بگو غیر این چی میشه برداشت كرد
  • باران ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    2 1
    برادر من ما همه چیزمون درسته . بابا بذارید تبلیغ کافری نکنن تبلیغ مسیحیت کردن عیبی نداره. آخه کلی آدمم که نفهمید الآن متوجه شدبالاخره آمار سایتتون بالاس دیگه(جوگیری در حد المپیک) اینام که کل تابلو رو نذاشته بودن فقط یه قسمتشه. خدا ستارالعیوبه شما ها که ادعاتو ن گوش فلک رو کر می کنه چرا این قدر عیب این و اون رو می گید؟ خودتونو اصلاح کنید.
  • رضا ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    2 1
    خوانندگان عزيز اولا نام كارگردان مجموعه يعني سروش صحت را سرچ كنند تا با ايشون آشنا بشن. بعضي ها گفتند ايشون وابسته به فراماسونري است. ثانيا چرا اين سريال قبل از مجموعه چهار چرخ اجازه مجوز نداشت؟و اصلاحاتي رويش صورت گرفت و آنگا بعد از چهار چرخ منتشر شد؟(ببينيد چه بوده كه اينطوري در اومده!؟) ثالثا از اين قسمتهاي مستهجني كه در فيلم بود الي ماشاالله مثلا در يك مورد ديگر كه نيما را از منزل بيرون كرده بودند و در مطب خوابيده بود وقتي منشي اش مي آيد و از ترس فرار مي كند و جيغ مي كشد و در همان لحظه خانمش سر مي رسد تصوير صحنه افتاده منشي را نشان مي دهد و خانم نيما مي گويد واقعا... و قهر مي كند و مي رود كاملا صحنه يك تعرض را بي تصوير مي كشد و يا تصاويري از داشتن چاقو و پنجه بكس و ... در كيف خانم منشي! رابعا اگر شما به ضمير ناخودآگاه اعتقاد داشته و كمي در مورد آن مطالعه كنيد خواهيد ديد تاثير فيلم بر روح و روان شما گذاشته شده است و مساله فهميدن يا نفهميدن ديگر مطرح نيست و البته اگر نقد كنيد تاثير آن به مراتب كمتر خواهد شد.
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    5 0
    نويسنده كه داره انتقاد مي كنه انگار تو ايران زندگي نمي كنه ...
  • امير ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    7 1
    خودت مشکل داري همه چيز را به ميل جنسي مي کشي .رواني هستي
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    10 0
    خدا نویسنده متن رو شفا بده. ایشون احتمالا بیمار هستن،حتما به روان پزشک مراجعه کنند.
  • کوروش ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    6 0
    خدا نویسنده این مطلب رو شفا بده. وقتی فکر خراب باشه همین میشه دیگه
  • وحيد بسيجي ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    1 8
    با تشكر خيلي نقد خوبي بود حرف دل ما رو زدي
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    6 0
    بابا شماها به خدا فکرتون مریضه
  • هاشم ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    3 2
    باسمه تعالي دوستاني كه بدون اطلاع از كاركرد رسانه ها به منتقد فيلم ايراد مي گيرند لازم است بيشتر مطالعه كنند
  • دانشجو ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    11 2
    باور کنید این مطلب را جهت تخریب نویسنده ی وبلاگ نمی گویم ولی به عنوان یک دانشجوی روانشناسی اعتقاد دارم لحن نویسنده نشان می دهد که از مشکلات جنسی رنج می برد. امیدوارم سایت مشرق هم کمی رعایت کند و افکار مریض هر انسانی را به این راحتی ترویج نکند. واقعا اگر هدف، نقد فیلم است لزومی به طرح این مسائل زشت نیست زیرا که هدف وسیله را توجیه نمی کند.
  • سمانه ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    2 1
    نکته بسیار قابل تامل در این سریال ارتباط نیما و خانواده با همسر سابقش و حضور در محل کار وزندگی نیما و تاثیراتی که در روابط نیما وهمسرش دارد و اشاره مکرر به این که ممکن است نیما هنوز به همسر سابق علاقمند باشد کاملا شبیه نمونه های غربی است واقعا در جامعه ما بعد از طلاق و جدایی این گونه روابط وجود دارد
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    7 1
    اشکال ازاینجاست که ذهن نویسنده محترم بیش از حد مسمومه!
  • حسن ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    2 4
    اي كاش اين مطالب و اين دغدغه تلنگري براي جوان هاي ارزشي بشه كه ورود پيدا كنن به صدا و سيما... خدا وكيلي چند فيلمنامه نويس و چند كارگزردان ارزشي تو صدا و سيما وجود داره... مشكل خودمونيم كه ميدون رو خالي گذاشتيم!
  • همایون ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    5 0
    بهترین سریال طنزیه که تا حالا صدا و سیما پخش کرده شما چرا این قدر کورکورانه میبینید به قول دوستمون چند نفر این چیزا رو متوجه شدن ؟
  • حميدرضا ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    1 0
    آقاي با سواد كاش چيزي از ضد تبليغ مي دنستي... كاش مي دونستيد فرويد با اشباع بى حد و حصر اميال هم مخالفه و ميگه كه اين ارضا هم با عث تثبيت ميشه .كاش ما بتونيم با ديد بازتر به مسائل نگاه كنيم
  • سعید ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    2 4
    اتفاقا من همون موقع که این صحنه رو پخش میکرد پای تلویزیون بودم و خیلی هم خجالت کشیدم. بر خلاف گیر های سه پیچی که به فیلم ها میدن این نویسنده به نکته خوبی اشاره کرد.
  • سعید ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    1 4
    من هم این سریال رو دوست دارم، اما این دلیل نمیشه که هر حرکت زشتی درون فیلم هم برام دوست داشتنی باشه.
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    2 4
    اینکه چند نفر متوجه میشوند مهم نیست این اهمیت دارد که سازندگان این برنامه درسایه غفلت سیاستگذارن سیما عقاید خود را باوقاحت به نمایش میگذارند واحتمالا به برکت این خواب خرگوشی نفوذ اگاهانه تفکر مسمومشان را بیشتر میکنند.هرچند بنده اعتقاد دارم:درخانه اگر کس است یک حرف بس است!
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    1 0
    یکی از مدیران جز صدا و سیما هستم در جلسات طرح و برنامه اگر به مفهوم برنامه و فیلم و سریال ( تقریبا همه نقش زن و دختر بازی و حضور زیاد زن و...پررنگ است ایراد بگیرید سریع تو را بایکوت می کنند به بهانه اینکه تو نصف جمعیت مخاطب که زن هستند را نادیده می گیری
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    2 1
    خوب کاری می کنند که نمیذارند افکار متحجرانه به صدا و سیما رسوخ پیدا کنه
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    bebakhshi inro nemigan mohtaram, migan na mohtaram!
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    ina mikhan gonah ro dar chesm-e mardom khord va bi band o bari ro normal jelveh bedan, nasl-e badi kho be khod laeik misheh
  • دانشجو ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    3 0
    البته من متوجه نشدم شما چی می گی! ولی به بیان ساده، هر دانشجوی سال اول روانشناسی دیگه این رو می دونه که آن چیزی که از فروید در کتاب های دبیرستان وجود دارد فقط یکی از نظریات اوست و فروید یکی از بزرگان علم روانشناسی است.
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    3 0
    حرکت زشتی وجود نداره و اینها فقط زاییده ی اذهان منحرف است...
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    yani mifarmaeid in mardom gavan va nemifahmand? bana ber in har kofti ro bayad be khordeshon dad na? hata agar nemifamand bayad agaheshoon kard ta zahr nakhorand va mesl-e shoma masmoom beshan
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    مگه زندانه که بایکوتت کنن ؟؟؟؟ وای بر صدا و سیما
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    behtar ast nam-e serial be sakhteman faseghan taghiere nam dahad
  • من ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    1 1
    افکار و عقایدشان داره مثل موریانه ذهن شما رو می خوره نمیفهمید. شوخی های زننده داره. فیلم پوپک و مش ماشالله رو دیدین؟ وقتی فهمیدم کارگردان سریال خودشه تا تهشو خوندم. اینو خطاب به عزیزی که نوشته این سریال بهترین سریال طنز صدا و سیماس میگم: عزیزم!اگه این شوخی ها رو نذارن که کسی سریالشونو نمی بینه. اونوقت چطوری افکار مسمومشونو به مغز افراد ساده لوحی امثال تو تزریق کنن؟
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    1 1
    دقیقا . این فیلم پر است از اشاره های مستهجن . انگار کسانی این فیلم را ساخته اند که از غرب آمده اند . اونجا خانم ها برای فرار از تجاوز های احتمالی همیشه آماده اند مثل همین خانم منشی این فیلم .
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    یعنی از شبهای برره هم بهتره؟
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    من به عنوان یک زن برای خودم متاسفم که صدا سیمای جمهوری اسلامی وقتی هم سعی میکنه جنس من را نادیده نگیره اینچنین تهی و کوته بینانه سعی میکنه.
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    خدا شمارو شفا بده که نمیفهمی چی دارن به خوردت میدن عزیزم!
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    البته برای شماها این مشکلات حل شده و اینگونه روابط عادیه!اما برای ما مسلمونا این روابط مسمومه و عین گناهه!
  • رضا ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    نه تورو خدا میخاسی همه تابلو رو نشون بدن؟شما برو خودتو اصلاح کن با اون طرز تفکرت التقاطی که داری!
  • bahal ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    شما و همه ی آنها که مروج چنین نظرات و نگاهی هستند، اگر کمترین توجهی به واقعیت های دور وبر خودشو بکنن و دست از عادت کبک بردارند و چهره ی شعور را از برف تحجر و عقب ماندگی و سواری دادن به شیاد ها- بیرون بکشند ، می فهمند که دارند خزئیلاتی را عنوان میکنند که در منظر آگاهی و درک و شعور- بدون درنگ و تردید متعفن و پوسیده و بدور از همه معیارهای آدمی و انسانی است.... جامعه امروز میهن - دو گانگی ها و پنهان کاری ها - فساد و فجور و بی ناموسی و نا امنی و فقر و درماندگی، بازده همین اراجیف و پریشان گوئی هائی بوده است که سواری گیرنده و دهنده (دراین سالها) با زور و سرکوب تحمیل کرده اندو نتیجه اش عقب ماندگی وویرانی و سقوط یک کشور ملت بوده است. کمی تکون بخور !!؟
  • ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    3 0
    خدا همه ما را شفا بده باید نگاه ها یک مقدار باز تر شود و از سطحی نگری و موضع گیری در مقابل افکار جدید خودداری کنیم
  • قلی ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    1 0
    خدا شفاتون بده
  • محمود ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    1 0
    جناب ناشناس از آیسلند!! این سبک غلط رأی گیری برای ارزش ها رو غربی ها ساختن برای این که هر چیز غلطی رو درست نشون بدن! اگه همه ی مردم ایران و جهان هم به این سریال یا هر چیز دیگه ای رأی بدن، این نشونه ی حقانیتش نیست فقط نشانه ی محبوبیتشه! بیایید همه چیز رو با فلسفه بافی غلط با هم قاطی نکنیم!!!
  • محمود ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    متوهم کسیه که مطلب رو نمی فهمه و همچین نظرات ابلهانه ای می ده!
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    بدبخت!! از کوچیک تر از این ها شروع شده، الآن شده این! معلوم نیست چهار صباح دیگه چه چیزهای مسمسمی رو به خردمون بدن!!
  • محمود ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 1
    آفرین. نکات درستی رو گفتی.
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    ولی شما اگه نری پیش دام پزشک، خوب نمی شی!!
  • محمود ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    هر چی کی قشنگ بود، لزوما خوب نیست! می دونی بمب های عروسکی اسرائیل تا حالا چند تا بچه ی معصوم رو کشته و مجروح کرده؟!
  • داداش بزرگه ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 1
    داداش بزرگه به آبجیای توخونه گفته این فیلم فارسی و طنز چرت رو نگاه نکنید: بد آموزی هاش و تکیه کلام ها و ادا و اطوار هاش مناسب ذائقه ما غیرتی ها نیست.
  • محمود ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    این یکی از سخیف ترین سریال هائیه که تا حالا پخش کرده! واقعا وقتی رئیس اون حرکات رو بکنه چه توقعی دارید که آدم های مشکل دار و مسئله ساز نیان تو سازمان و ریشه ی فرهنگ ما رو از ریشه مثل بید نجوند! ه آدم عادیی می فهمه که چه چیزهای کثیفی رو دارن تو ظرف هجو به خورد مردم می دن!
  • یوسفی ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    من نمی فهمم واقعا این حرفهای بی سروته یعنی چی؟یعنی هنوز مثل دوران قاجار دخترها برادرهاشون رو خان داداش صدامیکنند یا به اسمشون؟(وبالعکس)یعنی هیچکدوم از شما تابلوی نقاشی هیچ نقاشی خارجی یا داخلی رو روی دیوار خونه یا دفترتون نمیزنید؟یعنی هیچکدومتون از تابلوی آفرینش از لبخند ژکوند و...خوشتون نمیاد؟حرفهای عجیب و غریب می زنید.چرا فکرمیکنید هرکسی هرحرفی میزنه یا هرکاری میکنه نیت و غرض منفی توش هست؟من این سریال رو یکی دوبار بیشتر ندیدم چون خیلی اهل وقت گذروندن پای تلویزیون نیستم.حرفهای نامربوط و بد زدن چیزی هست که متاسفانه دراغلب سریالهای به اصطلاح طنز ما وجود داره و من همیشه ازش ناراحت بودم اما اینهم قسمتی از زندگی ماست.بیشتر مردم ما تقریبا درمکالمه با دوستان یا خواهروبرادرهاشون از بعضی کلمات نادرست استفاده میکنند.یک مثال میزنم.داستان پینوکیو یادتونه؟یک قسمت داشت که روباه و گربه بهش میگن سکه هات رو بکار تا درخت سکه سبز بشه و...ظاهرا تو یک قسمت از این برنامه ی لوس پنگول و نیما و این حرفها"یک همچین موضوعی از زبون پنگول هم گفته شده.دوستی در وبلاگش این قسمت رو نقدکرده بود و اسمش رو گذاشته بود رواج دروغ و کلک و...براش نوشتم اگر همون قسمت پینوکیوپخش میشد چی میگفتید؟جز اینکه به یادگذشته ها و کارتونهای دوران نوجوانی و کودکی میافتادید؟ اگریک موضوع بد است درهرشکلش و از طرف هرکسی بد است اگر نه هم جای بحثی نداره. من نمیخوام راجع به سریالی که کامل ندیدمش حرف بزنم و اظهار نظرکنم ولی انقدر شعورخداوند بهمون داده که بتونیم فرق نقد و کوبیدن رو تشخیص بدیم. درهرصورت شما رو به خدا انقدر به راحتی دیگران رو قضاوت نکنید انقدر آدمها را یکروز به عرش و فردا به فرش نکشانید.ما همه انسانیم ایرانی هستیم اینها را که همیشه و هرلحظه یادمان باشد به خدا هرکداممان در هرموقعیت و مقام چه اون بالایی ها چه ما عوام"هرگز نه دروغ خواهیم گفت نه خیانت خواهیم کرد نه له خواهیم کرد و نه... شب خوش
  • Moresa ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    از این متحجر تر نمیشد نقد کرد
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    اینا ول کنید ببینید این پور محمدی شبکه سه کیه که میتونه اونجا این کار ها رو انجام بده ...
  • رها ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    سلام . امیدوارم چشمهایتان را بشویید. این صحبتها زاییده افکار مریض هست. و می دانم چه گره های روحی پشت این ماجرا و حرفها هست.
  • رها ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    سلام . امیدوارم چشمهایتان را بشویید. این صحبتها زاییده افکار مریض هست. و می دانم چه گره های روحی پشت این ماجرا و حرفها هست.
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    1 0
    این طور معرفی کردن زن درست نیست . نه مدرنیته و نه متحجرانه . ما بر اساس اسلوب های دینی و ملی زن را دارای کمالاتی می بینیم که مردان از دسترسی به آن عاجز هستند . زن در فیلم فوق یا تابع خاله زنکبازی است یا دلقک
  • مهدی ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    انسان رو خدا آفرید و قرآن و انبیا با کنار زدن زنگاره ها ؛ حقیقت و ابعاد وجودی او را معرفی کرده اند و برای لحظه لحظه زندگی او برنامه داده اند . فروید کیه؟ همان گندی که در سوئد زد و به اعتراف دانشمندن آن کشور سبب بدختی انسان ها شد را هیچ وقت نمی توانند جمع کنند . مکتب پسیکانالیز او هم نقد شده است چرا شما اینقدر از مکتب خودتان بی اطلاعید
  • کوروش ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    من از صد تای تو بهتر میفهمم ولی وقتی ای کیو نویسنده این مطلب از خانم شیرزاد هم کمتره چی بگم؟
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    1 0
    آقاي كوروش خان اين به جاي تقدير و تشكر از ريز بينيه؟ اين بنده خدا واقعا با نگاه تيزش مطلب جالبي رابيان كرده حالا اگه براي شما اين مسائل عاديه براي خيلي ها هنوز اين ضد ارزشها به ارزش تبديل نشده
  • مرتضي ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    اخوي شما كه توقع كل تابلو را داري احيانا از مديران رده بالاي تلويزيون نيستي؟ اين نظرت بدجوري بوي آينده نگري مي‌ده؟
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    خب، بقيش؟
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    جناب دانشجوي روانشناسي! همينكه شما تشخيص دادي ايشون مريضه، اين خودش بهترين دليل بر سالم بودنشه. اگه زمين دهن باز مي‌كرد و همه روانشناس‌ها را مي‌بلعيد، بي‌شك اوضاع ما اينقدر قمر در عقرب نبود!
  • مرتضي ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    اتفاقا دقيقا به خاطر بچه‌ها و جوون‌ها است كه از اين فيلم‌ها مي‌سازند!
  • مرتضي ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    فرض بگيريم حق با شما بود و نظر سنجي به نفع اين سريال بود. حرف ما هم دقيقا همينه كه چرا بايد صدا و سيما با پول‌هاي ميلياردي كه خرج مي‌كنه، اينقدر مزخرف تحويل مردم بده كه مردم با چنين سريال‌هايي احساس رضايت كنند؟!
  • سید ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    این تابلو در سریال ظهوز هم نشون داده شده بود... اینها محصول نظام ایلومیناتی و کابالا هست. وای بر ملت شیعه که دارن این چیزا رو به خوردش میدن... اللهم عجل لولیک الفرج
  • ناسپاس ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    این که یک شخصیت فیلم بگوید من فمنیست هستم ترویج می شود؟ پس خیلی از ترویج های دیگر در سریال های دیگر بوده و شما ندیده اید ! یوگا کار میکند !! اینجاست که آدم باید بپرسد برادر میدانی یوگا چیست ؟؟ مراقبه چیست ؟ چه دخلی با فمنیسم دارد؟؟ . به نظر بنده حقیر سراپا تقصیر اینجا بودیسم رو رواج می ده ها . اشتباه نمیکنی؟ عکس فروید روی دیوار اتاق نیماست .توقع داشتی عکس کی تو اتاق روانشناس باشد؟ فروید بده؟ اصلا نکند سیاست آزادی جنسی در اروپا را ایشان پایه گذاری کرد ؟ راستی چه آدم بی پدر مادری !! بسیاری از روان شناسان ما هم عکسش را هم به دیوار خانه و مطب و .... میزنند . آیا این نشانه تبلیغ چیزی خاص است؟ آنها هم فمنیست اند. بد اند ؟ اخ اند ؟
  • مممممممممم ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    این تابلو مقدمه ایه برای کار های بعدی و خط شکنی های بعدی
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    این هنوز از نتايج سحر است
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    do ta nazar-e sarih ve bi ayb-e man ro hazf kardid lotfan monakes konid. be kosos javabi ke dar mord oon ensan-e motahjer ke fekr mikoneh sherafat va paki tahajore begzarid. ina nemidoonan ke dar asr-e hajar bood ke mardom lokht o bi ghanoon o bi band o bar boodan.
  • علي ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    اگه تصور ميكنيد اين مجموعه در شان يك ايراني با اون سبقه ي فرهنگي و تاريخيه ...پس بشينيد نكاه كنيد و حالشو ببريد..از قديم گفتند خلايق هر چه لايق
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    1 0
    اوه اوه، ببخشید، فقط شما مسلمون تشریف دارین ! یه مسلمون طالبانی داریم مثل شما، یه مسلمون هم داریم که مثل اسلام ناب محمدی، معتدله. پس افکار پوسیده خودتو به همه مسلمونا نسبت نده
  • محسن ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    1 0
    اين نوشته از ذهن يك بيمار تراوش كرده.بيماران رواني هرگز متوجه بيناري خودشان نميشوند و شديدا آن را كتمان ميكنند. مراجعه به يك روانپزشك توصيه ميشود وگرنه با يك فاجعه ديگر در صفحه حوادث روبرو خواهيم شد. امین هاشمی ...نام اين بيمار را بخاطر داشته باشيد.
  • رضا ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    خیلی هم سریال خوبیه ... ما همگی لذت می بریم و شاد می شویم... شماهامریض هستید . ازنظر شما تلویزیون باید مثل شبکه های عربستان 24 ساعته یه نفر بشینه و تفسیر کنه ...
  • کمدی ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    1 0
    اونجا که سوراخ کلید را نشون میده که کلید را داخلش میکنه ، اونجا که مبل نشون میده که یعنی میشه روش دراز کشید و ... ؛ اونجا که شامپو نشون میده که یعنی بعدش باید بری حمام و ... هزاران مشکل داره این سریال . اینها را مطابق افکار نویسنده نوشتم ولی یه پیشنهاد هم بهش میکنم و اون اینکه برو پیش روانشناس تو احتمالا بیماری "سوراخالمنظره" داری !
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    هم نویسنده درست میگه که ناشی از دلسوزی برای دین افراد و هم افرادی که با حرف نویسنده مخالف هستند چون اوضاع ایران می بیننده که کاری بر سر مردم آوردن که از دین زده شده اند ولی آقای نویسنده کشوری که اسم اسلام یدک بکشه و به دین مردم کاری نداشته باشد بدتر از این بلاها هم سرش میاد افرادی مثل آقای ایکس به دنبال منافع دنیوی خودشون هستند خدا ان شاء الله همه را به راه امیرالمومین هدایت کنه
  • ستار ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    حکم اعدام کارگردان باید صادر شود
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    واقعا مريضي!
  • yeki ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    پوپک رو که یکی دیگه ساخته ؟ چی می گی تو؟
  • فخانیوز ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    نکنه تقصیر مشائیه؟!!!!!!!!!!!!!! d:
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    خيلي بيسوادي و صد البته منحرف
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    نباید زیاد هم بد بین بود و هر چیزی رو زیاد بزرگ کرد البته در مورد بعضی شوخی ها حق کاملا با شماست ولی در مورد تابلو شرط میبندم که طرف نفهمیده داره چی رو روی دیوار دکور میکنه این هم نتیجه استخدام آقا زاده های بیسواد و بی تخصص است زیاد سخت نگیرید. در کل سریال بدی نیست و در واقع تمام توان صدا و سیما برای جذب مخاطب است!! در نظر داشته باشید که رسانه ملی بینندگانش رو به دلایلی که همه میدونیم از دست داده و به هر قیمتی میخواد اونها رو بر گردونه ، به هر قیمتی!!نمیگم که طبیعیه !! ولی در حد توان فکری مدیران صدا و سیما است که مثل باقی مسئولین ما کاملا بی پارتی و رانت و سیاسی بازی ،از بین نخبه ها انتخاب شدن!! و این برنامه شاید یکی از معدددوددد برنامه های تلویزیونه که مخاطب داره.
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    1 0
    ذات و فکر که بد باشه همه چی رو .....!! کافر همه را به کیش خود پندارد!!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    چی؟؟؟ تیز بینی؟؟؟ نگارنده ی این مطلب نه تنها بدون هیچ تحلیل واقع گرایانه مطلبی عاری از واقعیت نوشته بلکه ذهن بیمار خودش رو هم با ما شریک کرده. در ضمن اینها مگر به خورد شما بدهند وگرنه ما مخاطب آن نیستیم.
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    نویسنده این مطلب اگه به روانپزشکی اعتقاد داشت دوست عزیز که این خزعبلات و اطلاعات غیر واقع رو در مورد آنژ و زیگموند فروید نمی زد... امان از بیسوادی و برداشتهای غلط...
  • کوروش ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    مردم از این همه ریزبینی
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    با دیدن شاهکار میکل آنژ مسلمونیت به خطر میفته رضا جون و همینطور مرتضی عزیز؟؟ آخه طالبان هم همین حرفارو میزدن که مجسمه بودا رو ترکوندن...
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    روانشناسارو می بلعید؟؟ مگه نهنگه؟؟ همین تفکر عقب افتادست که باعث شده ما به این فقر فرهنگی برسیم و مشکلات اجتماعی تا این حد بالا باشه.
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    انتقاد داریم تا انتقاد عزیزم...
  • محمد ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    نظر شما تا حدی درست و تا حدی غلط است.
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    شاید نویسنده اغراق کرده باشد ولی از نکات غیر اخلاقی فیلم نمی توان به راحتی رد شد، مگر اینکه قبول کنیم که این موضوعات برایمان عادی شده است!!!
  • حسین ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    من از این فیلم خوشم میاد و مبینمش ولی ... . دوستان جنبه داشته باشین و هر کسی به چیزی که شما دوسش دارید انتقاد کرد الکی نکوبیدش. فکر کنید و بعد عمل کنید. من وقتی اون قسمت که بابای نیما با دوستش میرن خونه باباهه داشتم میدیدم، دقیقا یاده همجنسگرایی افتادم تازه کناره خونواده هم بودم و با هم میدیدم، یه لحظه خشکم زد که با این صحنه باید بخندم یا سکوت کنم. خداییش راست میگم. مطمئن باشید که همه پسرای بالای 14 سال که این قسمت به این فکر افتادن. میدونین این چه تاثیری روی نوجوونها داره؟!! این قسمت نشون میده که تو ایران هم همجنسگرایی یه امر معمولیه طوری که دوست نیما فکر کرده پدر نیما میخواد اینکارو بکنه و این فکرو به شما منتقل میکنه. با بقیه جاهای این فیلم مشکلی ندارم.
  • وحیده ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    به نظر من آدم هرچی تو سرش باشه همون جوری هم برداشت میکنه. من هیچ کدوم از برداشتایی رو که نویسنده این متن آورده نداشتم، به نظر من دید منفی تو ذهن خود نویسنده و زیادی داره موشکافانه نگاه میکنه ، اگر بخواهیم به تمام ابرنامه های تلوزیون ریزبینانه نگاه کنیم ، تمام برنامه ها همین جوری ان......... ساختمان پزشکان مشکل اخلاقی نداره ، مشکل اخلاقی تو فکر ماست که همش جنبه های منفی رو نگاه میکنیم..............
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    آقا مرتضی وقتی تلویزین پر از غمو و ناراحتی و کلا اصلا تلویزیون رو بی خیال وقتی تمام خوشی های زندگی ها رو از بین بردن مسما هر برنامه ی طنزی نظر آدم رو جلب می کنه ولی من تا بحال نه خودم ذهنم به این طرف که این فیلم انقدر زنندست رفته بود نه از کسی شنیده بودم ( و البته من از اون خانواده های بی بند و بارم نیستم که بگید چون برات عادیه اینو می گی)
  • نرگس ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    خانم محترم همه مشکلاتی که امروز جامعه وجوانان و خانواده ها با ان دست و پنجه نرم میکنند نتیجه سرسری برخوردکردن با امثال این اتفاقات است نمونه اش فیلم های فارسی وان است که متاسفانه این همه بیننده دارد وکوچکترین نتیجه اش داشتن روابط غیر اخلاقی همسران در خارج از خانواده است.
  • adib ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    عجب انتقاد مسخره ای به نظر من که ساختمان پزشکان یکی از آموزنده ترین سریال های کمدیه
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    واقعا این جواب های شاخ دار یعنی چی!؟ نظر شما هم 100%درست هست و 100%غلط!....
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    بنده برای اقدام انتحاری و جهادی و ترور این هنرمندان فاسد اعلام آمادگی می کنم!
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    محمود جان چرا فحاشی میکنی؟ امثال شما فقط باعث پس رفت ایران و رواج خرافات هستید!
  • k-1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    من فكر مي كنم سروش صحت گام سياسي برداشته كه مشرق خوشش نيمده و اين نقد رو نوشته/ به هر حال بايد بدونيد اين برنامه مخاطبان زيادي داره و نميتونيد زمينش بزنيد
  • کوروش ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    فقط میتونم بگم حرف نزن مگه تو خدایی که درباره ی مرگ و زندگی دیگران تصمیم میگیری
  • mhk ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    شماها با خنده مردم مشکل دارین !
  • ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    من اشتباهي منفي دادم يه منفي كم كنيد ويه مثبت اضافي
  • 1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    سلام جدیداً اصلاحاتی صورت گرفته است و تیکه ای هم به شما آمده است. منشیشون رو عوض کردند و یک منشی مثبت و با فرهنگ ایرانی آوردن و توشم با مقابله و اصلاح کارخانه کنسرو تیکه شون رو اومدن و در ضمن آخرش اعتراف به گناه و نهایت گفتن با پول حلّش میکنیم.
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    oon asre hajar ke migid, mardom bi bando bar, lokht va ghanoon goriz shodan, bad az motamaden shodan lebas, hejab, ghanoon va haya payda kardan, bad khastan dobareh be asle vahshishoon bargardan shodan mesle shoma
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    har gerdi gerdoo nist, in mardom ham khar nistan. vaghti shoma be jaye ghaza bekhay beheshoon zahr bedi mifahman
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    mafiaye zede farhang onhaei ke mikhan az silikon va kaghaz... bazarhammon por konan...
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    in shoma marizhaein ke bayad shafa begirin maha salemim. ta hala didin zambiha be ham hamleh konan? ona faghat be salema hamleh mikonan hala shoma be salemhaei ke nemikhan fekreshoon mesle shoma fased beshe hamley farhangi mikonid migid khoda shafashon bedeh?
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    hala ay mashreghe bi ensaf neveshtehaye man ro hazf kon
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    موافقم، اون کسانی که مخالفن، واقعا جواب بدن که دلیل عرق ریختن اون بازیگر در هنگام برخورد بابای نیما چی بود؟ همین یکی رو جواب بدین! دوم اینکه واقها فکر نمی کنین که داستان سریال با کرامت انسانی تضاد داره؟ نمیشه که همیشه آدم خوبه ببازه و آدم بده فانح میدان باشه...
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    جالبه -همه منکر حرفهای منتقد شده اند اگر می گید او منحرفه و فکر خودشو نوشته پس شما با دیدن این صحنه ها به چی خندیدید؟!!!!!! حداقل به خودتون دروغ نگید و آب پاکی رو سر خود نریزید.
  • ايــــمان ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    ديروز تلويزيون در يك حركت ناشيانه و رياكارنه سريع يك برنامه براي تعريف و تمجيد از خودش به راه اندخت و يكي از بازيگران اين سريال را دعوت كرد! و بگو بخند و چند تا تلفن و ... خلاصه از اين حركات رياكارنه و ناشيانه!!! واقعا خندم گرفت از اين دست و پا زدن تلويزون چند تا برنامه ي خوب هم داشته باشه مطمئنا سريال ها در ان جايي ندارند البته به استثناء سريال خوب و خوش ساخت " نابرده رنج" كه واقعا با ارزش و آرماني است. كاش رسانه بيشتر به برنامه هايي مثل : گره امروز ديروز فردا راز نيمروز (يك برنامه ي مثلا جوانانه) فعلا همين ها.
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    اوایل این سریال را می دیدم اما بعد از چند از قسمت احساس کردم با دیدن این سریال به عقل و شعور انسانی خودم توهین می کنم و یک مشت هجویات به خورد مغز خودم میدهم در تمام مدت که صحنه مذکور را می دیدم تعجب کرده بودم که چرا دوست نیما این قدر ترسیده و مضطرب نشون میده مگه چه خبره ... حالا متوجه شدم
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    هر کار هنری خواه ناخواه ممکنه که دارای اشکالاتی باشد و برای اظهار نظر در اینمموارد انهم در جنین چایگاهی باید افق دیدمان بسیار فراتر از این موضع و ع گیریهای بجگانه باشد
  • سعید ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    1 0
    نویسنده محترم. اینهمه نظر حتی یک سومش هم تایید ککنده حرفای شما نبود. از یکی از کامنت ها خوشم اومد. گفت آدم همون چیزی رو میگه که توی ذهنش باشه. نویسنده وقتی منحرف باشه از راحتی ناصر با زن داداشش هم سوء استفاده میکنه. از ی تابلو ساده هم هزار تا معنی و مفهوم برا مجرم نشون دادن کارگردان درست میکنه. نمیدونم حکمت دشمنی اونهایی ک ب ظاهر سنگ دین رو به سینه میزنن با هنرمندا چیه؟ همه جوره میخوان هنر مندا رو تحت فشار بزارن. سروش صحت چه هیزم تری ب شما فروخت؟ امثال این تحت فشار گذاشتن ها بسیاره. گروه کامکارها رو تقریبا همه میشناسن. ی گروه بی نظیر متشکل از ده تا خواهر و برادر که همگی موسیقی اصیل سنتی ایرانی رو کار میکنن اما متاسفانه اکثر کنسرت هاشونو باید در خارج از ایران برگزار کنن! چرا؟ چون از اهالی هنر هستن و باید تحت فشار باشند. این سریال هم مثل بقیه سریال ها بی عیب و نقص نیست اما اینقدر هم فجیع نیست ک بخواین هر هفته در وصف بدی هاش مقاله و عکس ارسال کنید. خجالت آوره.
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    جالبه که اغلب کامنتها بر علیه مشرق است ولی لایک ها برعکس است! به نظر میرسه خود اعضای سایت برای برنگشتن فضای سایت که چندی است مخاطبهای غیر خودی پیدا کرده است گام برمیدارند!
  • رضا ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    رسانه ملی 30 ساله که به هرقیمتی میخواد مخاطب جذب کنه. اتفاقا الان باید به این فکر باشه که این رویه رو بذاره کنار بعد خواهیم داد که ارزشش چقدر بالا میره.
  • رضا ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    شما کی فکر ایشون رو خوندید؟
  • منصوره ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    ببخشید نقد درجهت زمین زدن نیست بلکه اصلاح و ویرایش یک ساختاره
  • lwxtd ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    خدائی خوب حواس جمعی داری بهتر که مسئولین توجه بکنند.
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    دیوانه اید به خدا
  • ناشناس ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    فقط بدانيد خيلي چرت بود
  • آشنا ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    صدا و سیمای ما متاسفانه یک سیر منفی گرایانه دارد که به نظر می رسد از فیلم سازهای ما است
  • آقای مته به خشخاش فرو نکن ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    خواهشی که از شما دارم اینه که بیخودی مته به خشخاش نگذارین من همه قسمت های این سریال رو دیدم ویکی از بهترین سریالهایی ست که در طی چندسال اخیر پخش شده، دست کارگردان وبازیگران وهمه عوامل این سریال وهمچنین کارکنان سیما درد نکنه. من به همه شون خسته نباشید میگم از طرف خودم ومیلیونها طرفداری که این سریال باارزش داره. این تابلوهایی که می فرمایید چه از سیما پخش بشه چه نشه الان عصر اطلاعاته دیدن اینها کاری نداره هزاران بار مردم اینها رو تو نت مراکز فرهنگی کتابخانه ها کتاب ها و... دیده اند. وبه نظر من آنقدر دینمان قوی ومحکم ومنطقمان روشن هست که نگران مسیحیت وگرایش به سمت مسیحیت نباشیم اگر می بینیم که مردم سمت مسیحیت گرایش پیدا کردن حتما اشکال کار از یه جای دیگه ست یا مروجان خوبی نداریم یا اینکه گره کار چیز دیگه ای باید باشه.
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    خيلي مزخرف نوشتي تا آخر عمرت همينجور كوركورانه به مسايل نگاه ميكني راستي بيرون نرو شايد چشمت بيفته به يه خانم نامحرم مرتيكه برو اجنماع و نگاه كن دختر بازي چيه؟
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    ظاهرا این کار نوشته قاسم خانیه
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    گمشو بینیم بابا!!!
  • mm ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    فکر نمیکنی iq خودت مورد داره کوروش خان
  • seyyed ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    به نظر اينجانب سريال ساختمان پزشكان براساس تفكري بي فرهنگ و بي هدف نوشته و ساخته شده است چرا كه محتواي كلام و سخن در اين سريال بر اساس بي احترامي ، بي ادبي ،‌بي حيايي و بي عفتي است و در تمام اين داستان هجو گونه و بي سرو پا نمايان است رابطه بين افراد خانواده اعم از زن و شوهر ،‌والدين و فرزندان و حتي دوستان و همكاران در اين سريال هيچ ربطي به فرهنگ اصيل اسلامي و ايراني مردم كشورمان ندارد و بالعكس ضد فرهنگ دين مبين و كشور عزيزمان است
  • آتنا ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    من فکر می کنم شما قطعا یه بیمار روانی هستین که بر اثر فشار های روحی روانی مسائل رو اینچنین می بینید . شما نه تنها دشمن مردم هستین بلکه دشمن خودتون هم هستین .انقدر مطالبتون سخیف و سطحی هست که حتی احتیاج به جوابگویی در مورد مطالب ذکر شده نمی بینم . براتون متاسفم و در عین حال آرزوی بهبودی و شفای عاجل و کامل دارم . اگر هم احساس می کنید ظرفیت این کامنت رو ندارید حذف سریعترین و مطمئن ترین راهه .
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    pas chi shod jenab-e mashregh? finglish-hay-e man chi shod?
  • محمد ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    too
  • محمد ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    ادب رو رعایت کن. برات متاسفم.
  • محمد ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    "نویسنده وقتی منحرف باشه از راحتی ناصر با زن داداشش هم سوء استفاده میکنه." آقای غیر منحرف اگه زن داری بهش بگو از این به بعد با برادرت راحت تر باشه و برادرت هم هر جا لازم دونست به سمتش هجوم ببره تا اونو ادب کنه. ببخشید اگه این تخیلات من هم نشونه انحرافمه
  • ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    Nagl-e ghol: "دوست عزيز ما نظرات شما را حذف نمي كنيم اما اگر برايتان امكان داريد فارسي بنويسيد/البته اگر به صورت فينگليش هم بنويسيد ما قطعا نظرات شما را منتشر خواهيم كرد" Man ke Finglish minevisam pas kojast? Al-karimo, Edha Wa--a-da wafaa!
  • مطهره ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    وقتي نظرات و مي خوندم دلم ميگرفت ! به اين فكر ميكردم چقدر اين ضد فرهنگ در مردم رسوخ كرده كه اين قدر تعجب كردند يا عكس العمل اين چنيني نشون ميدن !!!
  • وحید ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    روزنامه تهران تایمز نیز قسمتی از تصویر تابلو"آفرینش آدم" در قسمت تبلیغات روزنامه استفاده میکند.
  • سحر ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    سلام عليكم سريال ساختمان پزشكان برگردان فارسي وان در ايران اسلامي است. همه مردم ممعتقدند كه قريب 80 درصد صدا و سيما،‌ فيلم‌سازان و بازيگران و غيره تفكر درستی ندارند به خاطر همين است كه هر چه فرياد بكشيم به جايي نمي‌رسد من پيشنهاد مي‌كنم تاريخ تولد همسران معاونان صداوسیما را بگيريم بديم برو بچ براشون كادو ببرند تا بتوانيم به نكته تربيتي و اخلاقي اين سريال جامعه بپوشانيم. متأسفانه در قالب خنده و شوخي فيلم و سريال و هزار دوز و كلك ديگر تبليغاتي فرهنگ اسلامي را به تاراج گذاشته‌اند. اين صداو سيما نمادي فرهنگ و تبليغات از نوع فتنه 88 و جريان انحرافي است. يا فيلم‌هاي هاليوودي و باليوودي پخش مي‌كند يا فيلم‌نامه‌هاي نزديك به همان مضامين براي توليد و پخش تأييد مي‌كنند. از دست ضرغامي كه هيچ از دست مسئولان قبليش مثل لاريجاني، هاشمي و همه كاركناني كه عليه تفكر شيعي برنامه مي‌سازندو پخش مي‌كنند به محضر امام زمان عليه السلام شكايت مي‌كنيم واميدواريم خداوند دست خيانت آنها را براي همه ملت رو كند. خيلي دردمنديم از هرجاي مملكت به هر جا صدا ببريم بي‌صداتر مي‌شويم فداي دل داغدار سيد علي خامنه‌اي و صبر عجيبش، فقط ظهور را انتظار مي كشيم تا از دست اين خائن‌ها راحت شويم
  • مهدی ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    این دوست ما ظاهرا نظریه هگل رو قبول داره که جمع نقیضین و ارتفاع نقیضین رو رد می کنه
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    واقعا ملت ریاکاری هستیم ببینید برخی جوری سخن گفته اند که همجنسگرایی در ایران نباید نشان داده شود که خودشون می دونند 40 درصد جوک هایی که روزمره میان ما مردم متداول است در مورد قزوینی هاست آن وقت می گویند آن صحنه چه می گفت. این آقای منتقد هم برود کنار سوتش را بزند وقتی در جایی زندگی مر کند بریده از مردم که حتی نمی داند بیش از 40 درصد جوک و طنز متداول میان مردم در همه سنین ابهام و ایهام بین مسائل جنسی و این جور مسائل است. واقعا این آقا تا حالا مسائل مربوط به قزوین را نشنیده است یک سری به سایت های اس ام اس و جوکهای فارسی بزند ببیند طنزهای آنها در مورد چیست.
  • جعفر امکانی ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
    0 0
    خییییییییییلی سریاله آشغالیه!!!
  • منصور ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
    0 0
    برا خودم متاسفم متوجه چنین خطاها و غرضهای ضدفرهنگی نشده بودم! ممنون از نقد سنجیده تون
  • سارا ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    0 0
    سلام جالبه اين جا هر كسي كه موافقه سريال خيلي نفهمه معلومه خانواده دار نيست چون كسي كه خانواده داره خجالت ميكشه پيش خانواده و مادربزرگ و دايي و خاله و ... اين تيپي صحبت كنه ديگه خودتون رو خسته نكنيد . معلوم شد سازندگان سريال چه تيپ آدمهايي هستن و همچنين طرفدارهاشون . تمومش كنيد ديگه .
  • غیر دوست ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    0 0
    حتما آموزش همجنس بازی،فراموسنی و .......
  • غیر دوست ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    0 0
    دوست عزیز به این حرف خودتون یک بار توجه کنید "انقدر شعورخداوند بهمون داده که بتونیم فرق نقد و کوبیدن رو تشخیص بدیم." حالا به این متن توجه کن : " شما تابلوی نقاشی هیچ نقاشی خارجی یا داخلی رو روی دیوار خونه یا دفترتون نمیزنید؟یعنی هیچکدومتون از تابلوی آفرینش از لبخند ژکوند و...خوشتون نمیاد؟حرفهای عجیب و غریب می زنید." کجای متن نویسنده درباره نصب کردن تابلو هست ایراد گرفته درباره محتوای تصویر نه نصب نکردن تابلو روی دیوار هر اثر هنری یک مفهوم دارد ( شاید این رو قبول ندارید) این نویسنده با اشاره به محتوای تصویر و نشانه های آن علت نصب آن رو جویا میشه اگر با مفاهیم دین یهود درباره خدا آشنا نیستید مشکل از شما هست نه نویسنده ای کاش این افراد روشن فکر مقدار از نظر اطلاعات هم قوی بودند بعد بیانیه روشن فکری می دادند آخرش این که شما طرفدار ارتباط ناردست و زشت بین آدمها با هم هستید ( منظورم خواهر برادرها) "حرفهای نامربوط و بد زدن چیزی هست که متاسفانه دراغلب سریالهای به اصطلاح طنز ما وجود داره و من همیشه ازش ناراحت بودم اما اینهم قسمتی از زندگی ماست.بیشتر مردم ما تقریبا درمکالمه با دوستان یا خواهروبرادرهاشون از بعضی کلمات نادرست استفاده میکنند." باید آدم خاصیت دو روی داشته باشد که این گونه حرف میزنه این رفتار رو توی دانشگاه خیلی زیاد دیدم در جبهیه روشن فکرهای ایرانی یک حرف از خودتون "درهرصورت شما رو به خدا انقدر به راحتی دیگران رو قضاوت نکنید انقدر آدمها را یکروز به عرش و فردا به فرش نکشانید.ما همه انسانیم ایرانی هستیم اینها را که همیشه و هرلحظه یادمان باشد به خدا هرکداممان در هرموقعیت و مقام چه اون بالایی ها چه ما عوام"هرگز نه دروغ خواهیم گفت نه خیانت خواهیم کرد نه له خواهیم کرد و نه..." یک خواهش دوستانه دارم : من با مشرق صحبت میکنم شما یک مقاله درباره "چگونه نقد کنیم" بگذارید در سایت تا افرادی که در این سایت مطلب می خواهند بنویسند از این متن آموزشی استفاده کنند .
  • غیر دوست ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    0 0
    جوابیه به فرد ناشناس: چون به خورد ما می خواهند بدند ما ایراد میگیریم اگر به خورد شما میدارند که ما مشکل نداشتیم جون توی صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش میشه ما ایراد می گیرم اگر در شبکه های شما پخش می شود برای شما آرزوی شفا می کردیم همانند امام سجاد (ع) که با مرگ یزید ناراحت شد که این فرد به حالت کفر مرد ما هم مانند مولای خود آرزوی شفا برای کوروش و ناشناس داریم
  • keivan ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    0 0
    من فکر می کنم یا شما طنز نمیدونید چیه یا با خودتون مشکل دارین که هر سریال طنز درست و حسابی که ساخته میشه بش گیر میدین.اگه بخواهیم مثل شما به همه چیز نگاه کنیم باید بمیریم.همین حرفا رو زدین که همه پیشرفت کردن و مشغول سروکله زدن به این بحث های بینتیجه ایم
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    3 0
    خداییش شماها خیلی دلتون خوشه !!! دخترای مردمو به زور میبرن بهشون تجاوز مکنن ... ... پلیسمون مردم بیگناه میگیره ... تورم کمر جامعه رو شکسته... هر روز 10 تا 10 تا آدم به قتل میرسه.. .... شما دارین در باره فاصله زن و مرد و عکس خلقت آدم حرف میزنید !! در ضمن خیالتون راحت باشه که این صدا و سیما نمیذاره مو لای درزه کاراش بره ! اگه بعد 23 ساعت تبلیغ فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی !! 1 ساعت بی تربیتی کرد شماها ببخشید از دستشون در رفته !!!
  • mehrab ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    salam be nevisandeye in matlab va hameye doostani ke comment neveshtan. ba arze mazerat az in ke man type farsi nadaram mikhastam begam ke man yeki az dastandarkarane tahieye in serial hastam va hameye naghd aye in site dar morede in serial ro khoondam. goftam shayad deletoon bekhad age soali dashte bashid dar mroede tarze tafakkoremoon va negahemoon va sakhte in barname betoonim be tore mostaghim ba ham dar moredesh harf bezanim. oonam doostane va manteghi.
  • ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    انگلیس؟ خود نمایان است از زانوی تو!
  • ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    ناگفته ندارد. بوی شراب بیزند خربزه در دهان مکن. حذف شرم و حیا رواج هذل و بد دهنی عادی جلوه دادن روابط غیر عادی همگی برای بالا بردن باصطلاح فرهنگ (شما بخوان بی فرهنگب) مردم کا نهایتا منجر به پایین آمدن تنبن اجتماع که ادف نهایی شماست کاملا آشکار است. چطور شده که شیطان میاد و برای دلجویی مردم از بلاهایی که به سرشان آورده تقاضای مذاکره میکنه؟ نه سرکار خودتی ما اینرو تو داستان روباه و زاغ کلاس دوم خوندیم! خود نماید سیر این حیلت پرست و الله از جمله حریفان بدتر ست... لاف از شه میزند وز دست شاه تا برد او ما سلیمانرا زراه خود چه باشد لایق شه مرغکی مشنوش گر عقل داری اندکی سری که به آخور انگلیس بند باشه حالش معلومه دستش اندر چه کاریه! کسی که قلب فرهنگ و ادب و شرف و تمدن یک ملت رو با بیرحمی نشونه رفته چه حرفی اونم منطقیش رو داره که با مردم بزنه؟ میخای منطقی بهشون بگی خرند نمیفهمن باهاشون چیکار میکنین یا اینکه بگین لطفا خر باشین و نفهمین میخایم باهاتون چیکر کنیم؟ سیاست جالبیه اما قدیمی. نقشه ای بزرگ در سر داشته باش و رل احمقارو (در اینجا باصطلاح با ادبایی منطقی که اصلا نیت بد ندارن و نمیدونن ما از چی شاکییم) بازی کن!
  • ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 1
    ۲۰ سال پیش از این کثافت کاریا تو تلویزیون نداشتیم مردم عقده ای و روانی نشدن. جامعه هم سلامت تر و با احترامتر از حالا بود. فیلما هم باندازه کافی کمدی و شاد بودن. از وفتی به اسم آزادی و شادی و ... تن و روح شریف ملت رو از لباس حیا وشرف لخت کردید جامعه دچار عقده ها بیماریها و تعفن شدید شده!
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    دانشمند اینقدر از اون مغز آکبندت با آی کی یو نزدیک به صفر کار نکش مریض میشی. ۱۰۰ در ۱۰۰ مردم دنیا مدتی بعد از خوردن غذا به توالت رفته و کاری را که همه میدانیم و میکنیم میکنند اما در خفا. آیا چون در باره این کار پس از توالت با هم سخن بگولند ریاکارند؟ طبق منطق خیلی ضعیف شما باید پس از توالت راجع به کیفیت کارمان در آنجا با هم گپ بزنیم تا ریاکار نباشیم؟ شاید بقول شما ۴۰ در صد جکهای مردم در این باره باشد اما در صد کمی از مردم چنین جکهایی میگویند و درصد ناچیزی از مردم معلوم الحال این جکها را عملی میکنند. آنهم از بس انسانهای صادقی مثل شما برای صدافت سعی در اشاعه این بیفرهنگی در اجتماع را دارند. مهمتر آنکه امر اصلی اول در محصور کردن پلیدی و چوشاندن آن و دوم در مداوا و نابود کردن و سوم اصرار نورزیدن به گناه جسور نکردن مردم در اجرای آن است! صرف وجود باکتری در طبیعت که نباید افدام به تکثیر و انتشار آن نمود بلکه با قرنطینه کردن نمونه های آلوده باید سعی در عدم کسترش و نجات جامعه برآمد تا آثار زیانبارش علم را فرا نگیرد!
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    آمین!
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    خوش بحال تو که خیال میکنی سالمی البته همه روانیا خیال میکنن سالمن
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    تو در توهمات مریض خودت گم شدی نفهمیدی حالا به دیگری که جویای راه است میگویی گم شو؟ چه دنیای وارونه ای!
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    کورکورانه؟ حتما تو بی بصیرت حقیر خودت رو صاحب بینش میبینی هان؟ جامعه پر از طفیلیهای ناچیزی چون تو است. این بزرگان در صدد پاک کردن آشغالهایی مثل تو هستند پیش از آنکه نجاست و تعفنتان ار این فراگیرتر شود!
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    آخه مشکل اینجاست که معیار شما برای تشخیص خوب و بد درست نیست. در ثانی معیار ما درای تشخیص خوب و بد شما نیستید. اشکال کارمون هم افرادی بی درایت مثل شما هستند که از نوک بینی دورتر را نمیبینند و توهم روشنگری و روشنفکری و روشنضمیری دارند. حال این کورها میخواهند عصا کش کورهای دگر شوند. آیا باید به آنها اجازه چنین جنایتی که منجر به نابودی اجتماع است را داد؟ البته خیر!
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    کافر همه را به کیش خود پندارد!
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    عاقلی چون شما دیدیم دیوانگی اختیار کردیم تا فرق پدیدار باشد!
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    در دنیای اشتراکی بعضی کلاس بالاهای لباس پایین مال من و مال تو وجود نداره. مال همه س. رفع غیرت ناموسی رفع تعصب دینی رفع عرق وطن پرستی از برنامه های اصولی ایناست بعدش مملکت و ناموسمون رد دو دستی تقدیم بیگانه میکنن میگن بفرما من و تو نداریم جون تو!
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    زنبور درشت بی مروت را گوی باری چو عسل نمیدهی نیش مزن!
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    ۲۰ سال پیش از این کثافت کاریا تو تلویزیون نداشتیم مردم عقده ای و روانی نشدن. جامعه هم سلامت تر و با احترامتر از حالا بود. فیلما هم باندازه کافی کمدی و شاد بودن. از وفتی به اسم آزادی و شادی و ... تن و روح شریف ملت رو از لباس حیا وشرف لخت کردید جامعه دچار عقده ها بیماریها و تعفن شدید شده!
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    نفهم اون خانوادته که شعور به تو یاد ندادن.بدون که باید به نظر دیگران احترام بگذاری.کافر همه را به کیش خود پندارد. بشین شبکه قرآن ببین صبح تا شب...
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    کسی ازخنده بدش نمیاد و با خنده بقیه هم مشکلی نداره مثالش سریال نابرده رنج که هم کلی خنده داره وهم حامل ارزش های اسلامی-ایرانی...
  • بيننده ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    من واقعن نمي دونم چي بايد بگم به اين تفكرات متحجرانه!!!!!!!چيزايي هست كه تو جامعه وجود داره!مي خواين انكارش كنيد؟!!!حالا يه بارم صداسيما لطف كرده اومده به همچين چيزي بعد از شونصد سال به همچين چيزي بعد از كلي دردسر اجازه ي پخش داده!!بس كنيد اين نقد هاي بي خودي و مزخرفاتي كه مي گيد!مثل اون ادمي كه مي گه هركسي اينو مي بينه خانواده نداره معلومه كه خودش از هر كسي بي خانواده تره كه داره همچين حرفيو مي زنه به بقيه!!!!!
  • بيننده ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    جنابعالي خودت خيلي بي شعور تشريف داري كه به خودت اجازه مي دي به عده ي زيادي انسان اينجوري توهين كني!!!!ا
  • احمد ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    نا شناس تو که اصلا ایران هم نیستی ! بیخودی حرص نحور ! برو تو خیابون نامحرمارو نگاه کن حالشو ببر ! به سریال تلویزیون ایران چیکار داری !!!
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    آی مشرق که چپ وراسه حذف میکنی! بخدا فردای قیامت همه تون مسولین اگه با اینا هم دستین بگین ما دیگه اینجا نیایم
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    آی مشرق که چپ وراسه حذف میکنی! بخدا فردای قیامت همه تون مسولین اگه با اینا هم دستین بگین ما دیگه اینجا نیایم
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    آی مشرق که چپ وراسه حذف میکنی! بخدا فردای قیامت همه تون مسولین اگه با اینا هم دستین بگین ما دیگه اینجا نیایم
  • آتنا ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    من از اولش هم مطمئن بودم با این آدما نمی شه به زبان خوش صحبت کرد و از در دوستی وارد شد آقا مهراب ... کافر همه را به کیش خود پندارد . من باز هم می گم به نگارنده نه چندان محترم که شما به حدی درگیر افکار بیمارت هستی که حتی نتونستی جواب دست اندر کاران سریال رو که بعد از این همه اراجیفی که شما بهشون نسبت دادی اومدن و خیلی محترمانه به شما گفتن حاضر به بحث منطقی و دوستانه هستن درست و در غالب ادب بدی ... دیگه چه توقعی هست ؟ شما همچنان سرت رو عین کبک بکن زیر برف و تصور کن همه بدبختیای ملت از معدود سریالهاییه که خنده رو به جامعه غم گرفته ما هدیه کرده .... خوش باش و همچنان چون کبک ...
  • آتنا ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    من از اولش هم مطمئن بودم با این آدما نمی شه به زبان خوش صحبت کرد و از در دوستی وارد شد آقا مهراب ... کافر همه را به کیش خود پندارد . من باز هم می گم به نگارنده نه چندان محترم که شما به حدی درگیر افکار بیمارت هستی که حتی نتونستی جواب دست اندر کاران سریال رو که بعد از این همه اراجیفی که شما بهشون نسبت دادی اومدن و خیلی محترمانه به شما گفتن حاضر به بحث منطقی و دوستانه هستن درست و در غالب ادب بدی ... دیگه چه توقعی هست ؟ شما همچنان سرت رو عین کبک بکن زیر برف و تصور کن همه بدبختیای ملت از معدود سریالهاییه که خنده رو به جامعه غم گرفته ما هدیه کرده .... خوش باش و همچنان چون کبک ...
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    آخه نیست اصلا از این اتفاقا تو مملکت ما نمیفتهههههههههه ... شما ببخشید سازندگان سریال رو ... سریال که نباید بر اساس واقعیتهای جامعه باشه ، باید در مورد مریخی ها باشه !! جامعه ما هم قربونش برم از سوئیس هم امن تر ، نه جنایت توش اتفاق میفته نه تجاوز ، نه هیچ جرم و جنایت دیگه ای .
  • آتنا ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    خانوم منصوره کجای این نقد در جهت اصلاح ساختاره ؟ این نقدها و نحوه بیانشون مستقیما" جهت از ریشه بر اندازیه آدماییه یه عده نمی تونن تحملشون کنن اونم به جت واقع نمایی در جامعه
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    0 0
    تو اصلا چیزی نگو همون ساکتت بهتره
  • سارا ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    0 0
    دختر جون اينقدر از اينهمه بي شرمي و بي غيرتي دفاع نكن فردا پس فردا كه ديگه يه جوون با غيرت هم تو اين مملكت پيدا نشد به خانوما احترام بذاره و مثل يه تفاله با امثال شما برخورد شد مي فهمي كه بايد جلوي اين همه بي غيرتي رو گرفت جواب نويسنده ي ... رو كه فرهنگ مردم رو نشونه رفته رو يا نبايد داد ، يا همونطوري داده شد بايد داد
  • ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    جوابیه عمومی به آتنا (جوابیه اختصاصیرا در پاسخ به تکرار همین نوشته اشان خواهم نوشت ان شاالله) ماها شهید و زخیمی و جانباز و اسیر دادیم. حد اقل خون دلها خوردیم تا عزت و شرف و استقلال این ملت حفظ شود. حال اگر شما هم با زبان خوش با ما حرف نزنید چطور میشود؟ اصلا میخواهید گاز بگیرید یا لگد بزنید. ما ها عادت داریم به خنجر خوردن از پشت. مگر خون ما از باباییها و شیرودیها و صیادیها و آوینها قرمزتر است که از زبان ناخوش شما پا واپس بکشیم؟ ما را سریست با تو که گر خلق روزگار دشمن شوند وسر برود هم بر آنسریم! شماها در عوض چه کردید؟ خون و شرف و عزت ملت را ببازی گرفتید و چوب حراج بر سر استقلال و سر بلندی و فرهنگ ملت زدید. از پیکر پاک شهیدان پله ساختید تا نه رو به بالا بلکه به پایین و در عمق دخمه ها و سیاه چاله ها و نقبهای تاریک ومتعفن خود فرو روید و انجمنهای مخفی وشیطانی زیر زمینی خود را بگسترانید تا با سپاهی از موشهای کورتان و به خیال باطلتان زیر پایه های این ملت را سست کنید و با بیرون آمدن از سوراخهای متعفنتان نظام را در دست گرفته وملت را دو دستی تسلیم استکبار کنید. زمانی که بزرگمردان وزنان ما عزیزترین چیزهایشان را فدای این ملت کردند شما راسوها بفکر زراندوزی و عیش و نوش بودید. این حق ماست که نگذاریم قافله عشق را به بیراهه نبرید و به آن شبیخون نزنید. شما مگر چه برای این ملت کردید و چه برای این میهن دادید که امروز خود را صاحب آن میدانید؟ از کی تا حالا آنان که برای این مرز و بوم از جان و مالشان هزینه کرده اند باید ساکت باشند تا شما بیمقداران فرصت طلب دسترنجشان را بباد دهید و برایشان تصمیم بگیرید؟ شما ها باید بروید درون همان دخمه هایتان وگرنه به مهتی مردانه در هوس باطلتان در رسیدن بقدرت و بباد دادن این آب و خاک دفنتان خواهیم کرد. از خواهر و شیر زن بزرگوار سارا سپاس فراوان دارم که با شعور و معرفت بالای خویش مقام والای زن را اینگونه حراست نموده و ضمن دفاع از کرامت انسانی ملت شریفمان در دفاع از این حقیر نیز برآمدند. خواهر گرامی پاینده و سرفراز باشید.
  • ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    جوابیه عمومی به آتنا (جوابیه اختصاصیرا در پاسخ به تکرار همین نوشته اشان خواهم نوشت ان شاالله) ماها شهید و زخیمی و جانباز و اسیر دادیم. حد اقل خون دلها خوردیم تا عزت و شرف و استقلال این ملت حفظ شود. حال اگر شما هم با زبان خوش با ما حرف نزنید چطور میشود؟ اصلا میخواهید گاز بگیرید یا لگد بزنید. ما ها عادت داریم به خنجر خوردن از پشت. مگر خون ما از باباییها و شیرودیها و صیادیها و آوینها قرمزتر است که از زبان ناخوش شما پا واپس بکشیم؟ ما را سریست با تو که گر خلق روزگار دشمن شوند وسر برود هم بر آنسریم! شماها در عوض چه کردید؟ خون و شرف و عزت ملت را ببازی گرفتید و چوب حراج بر سر استقلال و سر بلندی و فرهنگ ملت زدید. از پیکر پاک شهیدان پله ساختید تا نه رو به بالا بلکه به پایین و در عمق دخمه ها و سیاه چاله ها و نقبهای تاریک ومتعفن خود فرو روید و انجمنهای مخفی وشیطانی زیر زمینی خود را بگسترانید تا با سپاهی از موشهای کورتان و به خیال باطلتان زیر پایه های این ملت را سست کنید و با بیرون آمدن از سوراخهای متعفنتان نظام را در دست گرفته وملت را دو دستی تسلیم استکبار کنید. زمانی که بزرگمردان وزنان ما عزیزترین چیزهایشان را فدای این ملت کردند شما راسوها بفکر زراندوزی و عیش و نوش بودید. این حق ماست که نگذاریم قافله عشق را به بیراهه نبرید و به آن شبیخون نزنید. شما مگر چه برای این ملت کردید و چه برای این میهن دادید که امروز خود را صاحب آن میدانید؟ از کی تا حالا آنان که برای این مرز و بوم از جان و مالشان هزینه کرده اند باید ساکت باشند تا شما بیمقداران فرصت طلب دسترنجشان را بباد دهید و برایشان تصمیم بگیرید؟ شما ها باید بروید درون همان دخمه هایتان وگرنه به مهتی مردانه در هوس باطلتان در رسیدن بقدرت و بباد دادن این آب و خاک دفنتان خواهیم کرد. از خواهر و شیر زن بزرگوار سارا سپاس فراوان دارم که با شعور و معرفت بالای خویش مقام والای زن را اینگونه حراست نموده و ضمن دفاع از کرامت انسانی ملت شریفمان در دفاع از این حقیر نیز برآمدند. خواهر گرامی پاینده و سرفراز باشید.
  • ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    ختاب به آتنا زاکه از بانگ و علا لای سگان هیچ وا گردد زراهی کاروان؟ یا شب مهتاب از غوغای سگ سست گردد بدر اندر سیر تگ؟ مه فشاند نور وسگ عوعو کند هر کسی بر خلقت خود میتند زاغ در رز نعره زاغان زند بلبل از آواز خوش کی کم کند. از حضرت مولانا --------------------------------------- شما در توهم روشنفکری هستی و بخیال باطلت هر که مثل تو توهم نداشته باشه روانی .... اگر سواد خوندن وشعور فهمیدن داشتی در نوشته های پیشینم جواب توهمات تو امثال تو رو برات نوشتم ولی دوباره مینویسم شاید این دفه بفهمی. ۱- خوش بحال تو که خیال میکنی سالمی البته همه روانیا خیال میکنن سالمن. ۲-حتما تو بی بصیرت حقیر خودت رو صاحب بینش میبینی هان؟ جامعه پر از طفیلیهای ناچیزی چون تو است. این بزرگان در صدد پاک کردن آشغالهایی مثل تو هستند پیش از آنکه نجاست و تعفنتان از این فراگیرتر شود! ۳-عاقلی چون شما دیدیم دیوانگی اختیار کردیم تا فرق پدیدار باشد! در مورد کافری و دیوانکی ما خیام میقرماید: خر باش که این جماعت از فرط خری هر کو نه خر است کافرش میخوانند. در مورد کرامات وفرهنگ بالای (شما بخوان پاین) شما (بلا نسبت ملت غیور و شریف) هم همایشان میفرماید: گاویست در آسمان و نامش پروین گاوی دگر و نهفته در زیر زمین چشم خردت گشای و بر روی زمین زیر وزبر دو گاو مشتی خر بین و نیز شاعری دیگر میفرماید: زانکه میگفتی نیم با صبر عود همچنان در بند خود بودی که بود در مورد شناخت و تشخیص نیک وبدت امام محمد غزالی میفرماید: تو از خویشتن همان شناسی نه ستوران از خویشتن. آنه چون در خشم آیی در کسی افتی. چون گرسنه شوی چیزی خوری و چون نفس بر تو غالب آید گشنی کنی. از بینش شما همانقدر کافی که مثال وجود باکتری در طبیعت و صحیح نبودن تکثیر و انتشار آن به دلایل علمی نوشتم و شما از آن هیچ نفهمیدی و هنوز اصرار داری که اولا که میکروب نیست و بوی گله دوما چون هست و طبیعیه چیکارش دارین سوما هر که از میکروب بترسه و بخاد از شیوعش جلوگیری کنه روانیه! در مورد جواب و بحث منطقی با دست اندر گندکاری این سریال هم شما خودت رو ناراخت نکن اون هم یا منطقش مثل شماست که میاد یک فرهنگ چند هزار ساله قومی مذهبی رو نابود میکنه بعد به قربانیاش میگه چی شده مگه بیاین بحث بکنیم یا اینکه خودش میدونه چی بهش گفتم چون ستون پنجمیه. برای ما ادای با کلاسا رو در نیارین. این قصه ها رو ما تو دوم ابتدایی خوندیم. در مورد دوستی و سخن دوستانه چنین کسانی هم ما عطایشان را به لقایشان بخشیدیم. کسی که فرهنگ و شرف ما را سلاخی میکند دوست نیست اجنبیست. در مورد ادب هم برو گفتار هذل و هجو لغو گستاخ سریالتو که هیچ تناسخی نه فرهنگ پارسیان و نه اعتقادات مسلمانان داره رو درست کن نه زجه های جگرهای خون ما از دست بیرحم و خود فروش و وطنفروش شما. در مورد غم وغصه مردم هم بظاهر کاسه از آش دلغتر نشو. این ملت غمشون وقتی شروع شد که دستای پلید شما اندر کار سریالها وهمه چیزهای دیگرشان شد. فقر و تحریم و تحقیر و ایثار این ملت سر بلند رو سر بلند تر میکنه این شمایید که از خودتان بودن شرم دارید و میخواهید ادای غربیها رو در بیارید. ولی از غرب فقط بی بند وبارشیو یاد گرفتید و وقط وطنپرستی و علم و ... پای همه تون لنگه. غم این ملت روزیه که دختراشون تو راهنمایی حامله بشن. غم این ملت روزیه که شما وطنشون رو لونه یه بیگانه کنین غم این ملت روزیه که از بی بته ای خجالت بکشن بگن ایرانی مسلمونن غم این مردم روزیه که مثل غربیها (البته فقط فاسداشون چون حتی اینجا بعضیا از اونچه برخی از شما تو ایران میکنید شرمشون میشه و اونو بی بید وباری مید.ن) تمام هم و غم جوناشون بی بند و باری و فسق و فجور باشه غم این مردم غم نون شبشون نیست چون همه جای دنیا فقیر هست هرگز چنین دلی را غصه فرا نگیرد غمهای عالم او را شادی دل فزاید هرگز چنین سری را تیغ اجل نبرد کز اوج سر بلندی بر عرش سر بساید
  • ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    من این ور دنیا حسرت وطن دارم و شما در وطن خاءن به آن. حال کدایک ایرانیتر و کدام اجنبیتریم؟
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    دوروز دیگه که بچه ات مثل اینا وباتفکرات اینا بزرگ شد ومایه ی شرمندگی متوجه میشی باید به همه چیز دقت کرد.تو هر چی بهت بدن میخوری؟چشم بسته؟
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    من حق روبهت میدم.وقتی از آمریکاوکانادا برای مطلبت نظر میدن طرز تفکرشون معلومه چیه.کسی که وطنش رو ول کنه بره..............
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    ممنون ازمطلب زیباتون.خداوندصبر مضاعف به ایشان عطاکند.
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    ماهم برای شفای عاجل شما دعامیکنیم.خدا به خانوادتون صبربده.
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    ادب وفرهنگ کسی که این فیلم ها روببینه همینقدره!
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    بی شخصیت
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    هرکس با توجه به علم ودانش وفهم وشعورش برداشت میکنه.
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    خوبه یه چیز یادگرفتی بگی!!!!!!!!!!!!
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    پس اعوذبالله قاضی هم خداست که حکم قتل میده!!!!!!!!!!!!!!!!!1چه استدلال بیخودی.
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    لطف کن از روانشناسی چیزی نمیدونی الکی حرف نزن.
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    این همه آدم مفید توی روانشناسی هست چرا عکس فروید؟معلومه از روان شناسی سر درنمیاری.لطف کن نظریات فرویدرو بخون.بعدنظربده.
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    آی مشرق که چپ وراسه حذف میکنی! بخدا فردای قیامت همه تون مسولین اگه با اینا هم دستین بگین ما دیگه اینجا نیایم
  • تاجيك ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    حرف قديميها رو بايد طلا گرفت! قديميهايي رو كه بعضي ها تو زمان اونها گير كردن و به جاي حرفهاي عبرت آموزشون، فقط سبك زندگي و ارتباطاتشون رو ياد گرفتن(اگه گرفته باشن)! اونا مي گفتن: هر كسي از ظن خود شد يار من! اين يعني اينكه هركسي با قصد و قرض و نگرش خودش به دنيا نگاه مي كنه! كساني كه از اينهمه نكات آموزشي و فرهنگي سريال رد مي شن و نكات به قول خودشون مبتذل رو پيدا مي كنند، شايد واقعاً توي ضمير ناخودآگاهشون ابتذال رو جستجو مي كنند! چون آدمها هميشه سعي مي كنند چيزهايي رو كه دوست دارند رو تو ذهنشون شبيه سازي بكنن!(نكته آموزشي از سريال بود). به هر حال: امن يجيب و مضطر اذا دعا و يكشف سوء!
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
    0 0
    هر چند میدونم نظرات دیروزم رو نمیزارید ولی خواستم بهتون حالی کنم که چقدر بده آدم از عدالت آنهم به کرات عدول کنه. تا بفهمید چقدر اعصاب خرد کنه وقتی یه کار بد پشت سر هم تکرار بشه. حذف گزینشی و ناحق نظرات بطور متوالی همون اندازه بده که پستهای متوالی و مشابه دیروز من. به خودتون بیاین اگه راست میگین و برای رضای خدا کار میکنید. اگرم برای کس دیگه تو جریانات انحرافی مزدوری میکنید که دیگه هیچی. هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگند نمک
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    این همه صغری کبری چیدن و استفاده از آبروی قدیمیارو نقاب صورت دنیا پرست نکن که افکارت رو توجیه کنی. قدیمیای باغیرت سرشون میرفت اینجوری با هم خودمونی نمیشدند که اینا میشن. قدیمیا زناشون از نا محرم رو میگرفتن وچادر سرشون بود مردای قدیم وقتی با نا محرم حرف میزدن سرشون پایین بود نه تو چشم زنه. بهشون آبجی و خواهر و مادر و همشیره و از این چیزا میگفتن. وقتی وارد جایی میشدن در میزدن و صد تا یالله میگفتن مثل گااو در نزده و سر نزده و بیصدا وارد اتاق مردم نمیشدن. سعی نکنید با کلام زیبا گدشته و فرهنگ آبا و اجدادی و غنی این ملت رو تحریف کنید که به آسیای همین اداذل دارید میریزید
  • ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    از بس مثال شما از این بی غیرتیها دفاع کردید بدیها به عادت مزمن و غده سرطانی اجتماع تبدیل شد حالا هم دودش تو چشم خودتون میره. یعنی تا حالا نفهمیدین چرا خترای مردمو به زور میبرن بهشون تجاوز مکنن ... هر روز 10 تا 10 تا آدم به قتل میرسه... چون خشت اول اخلاقی جامعه رو شماها کج گذاشتین که تا ثریا دیوار هی کجتر و کجتر رفته. حالا هم اگه جلوی این زنگیای مست گرفته نشه ۱۰ سال دیگه قتل و تجاوز در درون خونواده ها هم شیوع شدید پیدا میکنه!
  • ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    آی مشرق! دو روزه دوباره نظرامو داری حذف میکنی! امیدوارم تا فردا همه رو بزارین.
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    مشرق نظرات ۲ روز گذشته من کجاست؟
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    مشرق پاسخم به این نظر کجاست؟ چند روز گذشته الان!
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    ما طنز سرمون میشه. شما خونه هنر رو با فاحشه خونه اشتباه گرفتی! محض اطلاع که تو کشورای پیشرفته همه دانشمنداشون چینی و هندی و پاکستانی و ایرانیو...هستن. هیچ دانشمندی از خودشون نیست. میدونی چرا؟ چون خودشون مثل شما غرق طنز(فحشا) شدن!
  • به کجا چنین شتابان ؟ ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    0 0
    امام صادق (ع)فرموده اند که یکی از علائم آخر الزمان این است که مردم در آخر الزمان بر گفتن حرف زور و ناحق با همدیگر رقابت می كنند. (ان رحمة الله قریب من المحسنین)
  • سارا ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 0
    عالیه
  • علی ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    0 0
    بسیار خوب بود
  • هموطن ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام از زمان قاجار تو ایران فراماسونر و بهایی و.... بوده الان تو کشورمون هم جنس باز و شیطان پرست نباشه غیر ممکنه خودتون رو به خواب نزنید اطلاعاتتون رو بیشتر کنید بازیگران هم مثل ما انسانند وتحت تاثیر محیط و....
  • امیر ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    1 0
    و بازهم توهم تثوری توطئه
  • فريده ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    1 0
    فعلا اينقدر برنامه هاي تلويزيون مزخرف شده كه همه رفتن سراغ ماهواره دليلش افراطيوني مثل شماست كه نقد هاي اينچنيني به سريال ها مي كنيد.
  • ییی ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
    0 0
    عالی نبود
  • خانم فاطمه ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    1 0
    عاقا این فقد یه فیلم بوده قبول دارم یه سری حرکات ناپسند هم توش بود ولی به نظر شما مردم فقط همینجور فیلم ها رو ببینن بهتره یا اینکه بعداز اینهمه نقد که جدیدا داره روی تمام فیلم ها طنز میشه ودیگه تقریبا 5 ماهی هست هیچ سریال طنز و خوبی ارائه داده نشده و همه سریال ها تکراری شدن ملت از تلویزیون خسته بشن و برن سراغ ماهواره؟ اونموقع دیگه هزارتا شبکه مستهجن ومبتذل میبینن اونموقع ده هزارتا فیلم که علنن چیزهای بد رو رواج میده میبینن من کاری ندارم مطلب شما خوب بود یا بد من نظرم اینه که اصن یه همچین مطالبی لازمه فقط همه چیز باید دوستانه باشه به نویسنده ها وفیلمسازامون کمک کنیم بهآثارمون کمک کنیم که به این راه کشیده نشن نه اینکه بدتر جبهه سازی کنیم
  • خانم فاطمه ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    حرف من هم دقیقا حرف همین جناب ناشناسیه که میگه وقتی زندگی رو غم کردن آدم به یه طنز احتیاج داره
  • خانم فاطمه ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    واقعا حق با ایشونه لجن رو هرچی هم بزنی بوی گندش بیشتر میشه هیچ کدوم از خانواده من اون تابلو روی دیوار رو اصلا ندیده بودن اسم فروید رو نشنیده بودن من بعد از خوندن این متن تازه رفتم درباره فروید تحقیق کردم
  • خانمی ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    خب،چیکارش کنم؟
  • خانم فاطمه ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    چرا حرف بیخود میزنین تو غرب که این اتفاقا عادیه وکسی ازش فرار نمیکنه این برای مملکت ماست بعدش دیگه لا اقل اسم فیلم مزخرفی مثل چهار چرخ رو نیارید شاید این فیلم در کنار تمام مستهجن بودنش حداقل مردم رو میخندوند ولی چهار چرخ همین کار رو هم نمیکرد کار فیلم طنز نشون دادن معضلات جامعه است فقط با یه لحن دیگه اگر هم جایی سروش صحت فراماسون اعلام شده یه سری نقد هست از قبیل همین نقدی که اینجاست
  • خانم فاطمه ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    درسته که حق با شماست ولی فکر میکنی چقدر صدا و سیما ممکنه به ارزشها اهمیت بده؟
  • خانم فاطمه ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    اولا که معلومه که از شبهای برره هم قشنگتره دوما شما برو یه تحقیق درمورد شب های برره بکن اونوقت میفهمی چقدر وضع اون خرابتره
  • خانم فاطمه ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    اه بیست دفعه یه نظر رو گذشتی مشرق بیچاره چیو حذف کرده فکر کرده صف نونوایی داره داد بیداد میکنه مسخره
  • لیلا ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    1 0
    ببخشید من یک چیز بگم لطفا به باد فحشم ندیدن آخه این روزا کار و فرهنگ ما ایرانی ها شده فحش دادن به کسی که عقیده مخالف داره فکر میکنم دارین خیلی سخت به همه چیز نگاه میکنیم اگه آدمها رو تو همه چیز محدود کرد و کوچکترین حرکت و اثرشونو حمل برچیزی دونست که نمیشه واقعا زندگی کرد که اینجور تحلیل نکنید از هرچیز اطرافمون میشه نماد بد رو درست کرد پس هر انتقادی واقعا دلیل بردرستی نیست یکم از چرخه سختگیری حالا دینی یا اخلاقی یا ارزشی پایین اومدن باعث میشه آدمهای زیادتری گرد ما جمع شن و معتقد به ارزشهای ما شن
  • یه نفر ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    2 0
    واقعااااا دیدگاه تون اشتباه و افراطیه... چرا متوجه نیستی رسانه ملی برا اینکه مردم رو از پای ماهواره بلند کنه باید یکم راحت باسه.... نمیشه ک عصا قورت داده همه برند و بیان... طنززز همینه... بعدشم این نظرات شما هیچ چیزی جز افراطی گری نیست و این سریال کاملا از نظر عقلی بدون مشکله یکم این طرز فکر و کنار بذارین...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس