کد خبر 561605
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس آمریکا به تصمیم دولت اوباما برای خرید تولیدات نیروگاه آب سنگین اراک واکنش نشان داده و گفته که این کار بر خلاف برجام در حکم تقویت توان صادراتی ایران در کنار صادرات تروریسم است.

به گزارش مشرق، «اِد رویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای نسبت به تصمیم دولت آمریکا برای خرید 32 تن آب سنگین از ایران، به شدت انتقاد کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری کنگره، رویس در بیانیه خود نوشته: «بار دیگر دولت اوباما در حال دادن پول بیشتر به رژیم تندروی ایران است. خرید این مواد حساس، خارج از الزامات توافق هسته‌ای است.»

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران 24 تیر ماه سال گذشته به محض ورود به کشور پس از امضای توافق وین گفته بود که برجام متضمن «تجاری شدن برنامه هسته‌ای ایران» است. (جزئیات بیشتر)

اِد رویس به تأثیرات روانی این خرید 8 و نیم میلیون دلاری بر مقامات ایران هم اشاره کرد و گفت: «این کار به جای ایجاد محدودیت بر برنامه هسته‌ای ایران، آنها را به تولید آب سنگین بیشتر برای فروش در بازارهای جهانی تشویق می‌کند، البته این بار با مهر تأیید آمریکا.»

رویس همچنین از اوباما خواست که با کارهای خود، «بزرگ‌ترین صادرکننده تروریسم» را تشویق نکند. وی نوشته است: «ایران پیش از این هم بزرگ‌ترین صادرکننده تروریسم و خشونت بوده است. نباید به آنها پول بیشتر و مشروعیت برای تولید و بازاریابی بیشتر محصولات اتمی داد.»

رویس که در آمریکا از جمله مخالفان برجام دسته‌بندی می‌شود در انتها نوشته: «این یکی دیگر از عواقب ناگوار توافق هسته‌ای است.»

«پاول رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم که دیروز با انتشار بیانیه‌ای نسبت به احتمال گشایش بازارهای مالی آمریکا در نتیجه دیدار ظریف و کری به دولت هشدار داده بود، امروز هم واکنشی دیگر به حواشی برجام نشان داد و خرید آب سنگین اراک را «امتیازی بی سابقه برای بزرگ‌ترین حامی تروریسم» خواند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس