کد خبر 561463
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولتمردان و رئیس‌جمهور چشم‌شان را به واقعیت‌های برجام باز کنند، گفت: باید تمام تلاشمان را به کار گیریم تا «اقتصاد مقاومتی» به معنای واقعی عملیاتی شود.

به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تناقض‌گویی‌های رئیس‌جمهور و سایر مسئولان دولتی در زمینه گشایش‌ها و نتایج برجام، اظهار داشت: وقت آن رسیده که دولت به ویژه آقای رئیس‌جمهور محترم چشم‌هایشان را به واقعیت‌ها باز کند و واقعیت‌های صحنه را ببینند، چون اگر ما واقعیات را نبینیم، در تصمیم‌گیری‌ها دچار مشکل و انحراف خواهیم شد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که رهبر انقلاب طی سال‌های اخیر خیلی روی آن تأکید می‌کنند این است که دشمن بنا دارد پروسه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری ما را تغییر دهد و ذهن ما را در جهت منافع خودش جهت‌دهی کند، بنابراین ما باید چشم‌مان را به روی واقعیات باز کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: ما در برجام که یک توافق محسوب می‌شود، بده و بستان کردیم، ما داده‌های نقدمان را به دشمن دادیم و حالا انتظار داریم دشمن به وعده‌های نسیه خودش عمل کند، خیلی طبیعی است که دشمن به وعده‌های نسیه خودش عمل نخواهد کرد.

نقوی همچنین گفت: ما یا واقعاً فکر می‌کنیم طرف مقابل ما دشمن نیست که این همان خطای دیدی است که نسبت به آن حساسیت وجود دارد، این بدان معناست که آنان توانستند ذهن ما را مطابق منافع خودشان ساماندهی کنند، اگر واقعاً طرف مقابل را دشمن می‌دانیم، بنابراین باید متوجه باشیم که دشمن هیچ‌گاه به وعده‌های نسیه خودش عمل نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند اصلاً جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته باشد، آنان نمی‌خواهند اصلاً‌ ملت بزرگ ایران پیشرفت کنند و توسعه یابند، بنابراین باید از خودشمان بپرسیم آنان چگونه می‌خواهند به وعده‌های نسیه خودشان عمل کنند؟ با توجه به اوصاف، وقت آن رسیده که چشم‌هایمان را به واقعیت‌ها بگشاییم و واقعیت‌ها را درک کنیم.

نماینده ورامین در مجلس اضافه کرد: بعضی از دولتمردان ما که در میدان عمل فعالیت می‌کنند، واقعیت‌ها را دریافتند و چون نمی‌توانند پاسخگو باشند، مجبورند به این واقعیات اعتراف کنند، همانطور که از زبان برخی از آقایان شنیده‌ایم که تحریم‌ها روی کاغذ لغو شده است، یعنی در میدان عمل خبری از لغو تحریم‌ها نیست، برخی از دولتمردان نیز پیش از این از کارشکنی غربی‌ها در اجرای تعهداتشان سخن گفتند، این سخنان بدان معناست که آنان به تعهداتشان عمل نمی‌کنند، آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی هم که هفته قبل گفته بود تاکنون تقریباً‌ هیچ چیزی از برجام نصیب ملت ایران نشده است، همه این موارد جملات دولت‌مردان ماست.

نقوی متذکر شد: واقعیت همین است که دشمنان هرگز به تعهداتشان عمل نکرده و نخواهند کرد، فلذا باید چشم‌هایمان را به واقعیات بازکنیم و واقع‌گرایانه حرکت کنیم، ما باید روی اقتصاد مقاومتی تأکید کنیم، باید به داخل کشور توجه داشته باشیم، باید بدانیم مشکلات اقتصادی کشور در لوزان، وین و ژنو حل نمی‌شود، ما برای پیشرفت و توسعه باید توان خودمان را به کار گیریم و منتظر بیرون نباشیم، غربی‌ها برای ما کاری نخواهند کرد و برای ما دلسوزی نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی را به طور جدی محور برنامه‌هایمان قرار دهیم، گفت: ما باید تلاشمان را به کار گیریم تا به معنای واقعی «اقتصاد مقاومتی» عملیاتی شود، ما یک نگرانی از ابتدا داشتیم و آن این است که نکند از این فضای برجام و این آمد و رفت‌ها و این نشست و برخواست‌ها و توافقات روی کاغذ، فقط منجر به اشغال بازار مصرف داخلی کشور آن هم با کالاهای لوکس خارجی شود.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: این نگرانی از ابتدا همیشه وجود داشت و این روزها هم بیشتر شده است، در حالی که رهبر انقلاب در تبیین اقتصاد مقاومتی، فرمودند که باید از واردات کالاهای مصرفی جلوگیری و تولید داخلی تقویت شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس