وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه برخی با جوسازی‌ها می‌گویند منتقدان به دنبال چوب لای چرخ گذاشتن هستند، گفت: طرح تهرانیزه کردن انتخابات توهین به شخصیت مردم است.

به گزارش مشرق، سیدمحمد حسینی امشب در جمع مردم گرگان در مسجد حضرت رسول(ص) این شهر، اظهار کرد: اگر دم از پیروی از ولایت فقیه می‌زنیم باید الگوی خود را مولای متقیان علی(ع) قرار دهیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در این راستا این است که باید توجه کنیم مولا علی(ع) با آنکه در اوج قدرت و شکوه بودند، همیشه خدمت به مردم را در دستور کار خود داشتند و با پرورش نخل‌های خرما آنها را به مردم وقف می‌کردند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: کسی که در نظام اسلامی دارای مسئولیتی است و یا به قدرتی می‌رسد نباید تنها به فکر خودش باشد و مردم را فراموش کند.

حسینی با بیان اینکه در اسلام به بسیاری از مسائل توجه شده که ما نیز باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، تاکید کرد: برخی فکر می‌کنند حقوق شهروندی ارمغان فرهنگ غرب است در صورتی که این امر یکی از توصیه‌های امر مومنان است و اگر ما نیز می‌خواهیم در راستای اهداف نظام اسلامی حرکت کنیم باید به این امر توجه کنیم.

وی با اشاره به اهمیت قرار گرفتن افراد صالح در راس امور نظام اسلامی، اضافه کرد: انتخابات در نظام اسلامی یک امر مهم و سرنوشت‌ساز است که مردم برای آینده خود و کشور تصمیم‌گیری می‌کنند.

حسینی گفت: شرکت در انتخابات علاوه بر اینکه یک حق برای هر فرد محسوب می‌شود از سوی دیگر به عنوان یک تکلیف مطرح است و همه ما تکلیف داریم در انتخاب خود یک فرد اصلح، با تجربه، پایبند به اصول نظام و اسلام را انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی در کشور جوسازی‌هایی را انجام می‌دهند و لیست‌هایی را در جاهایی تشکیل می‌دهند و فقط می‌خواهند مجلسی تشکیل شود و در مسیر اهداف خود باشد و برای آنها مهم نیست که این افراد کارشناس، متخصص، اهل فکر، اندیشه و دانش باشند یا نباشند.

وزیر سابق ارشاد تصریح کرد: آنها تنها به این اهمیت می‌دهند نمایندگانی که انتخاب می‌شوند فقط تابع دستورات آنها باشد و بتوانند دستوری که داده می‌شود اجرا کنند و تنها این موضوع برایشان کفایت می‌کند.

فضای کشور نباید احساسی و هیجانی باشد

حسینی با اشاره به لیست 30 نفره ارائه شده در حوزه انتخاباتی تهران تأکید کرد: شاید بسیاری از مردم اینها را نشناسند که چه کسانی بودند و گذشته آنها چگونه بوده و سوابق آنها چه بوده و آیا به واقع قانون‌گذاری را می‌شناسند و می‌‌دانند قانون‌گذاری چیست و اسناد بالادستی و مسائل دیگر را می‌شناسند یا خیر.

وی افزود: به گونه‌ای عمل می‌کنند که یک دستور سازمانی آمده و همه باید از آن اطاعت کنند و به این افراد رای دهند و آیا به واقع این چیزی بوده که ما می‌خواستیم و مهم نباشد مجلسی تشکیل شود که افراد آن ضعیف و یا با تجربه و توانمند باشد.

حسینی با تاکید بر اینکه فضای جامعه نباید یک فضای احساسی و هیجانی باشد گفت: برخی می‌گویند اگر حزب ما یک چوب خشک هم جایی بگذارد و بگوید به آن رای دهید، هواداران ما به او رای می‌دهند؛ آیا نظام اسلامی این است و آیا باید جامعه را به سویی سوق دهیم که افراد بدون اندیشه به فردی رای دهند و او را در راس نظام قرار دهند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت حضور افراد مومن و متعهد در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ما باید کسانی را انتخاب کنیم که اسلام را با جان و دل قبول داشته باشد و به دستورات آن عمل کند و خود را تنها محدود به التزام از قانون اساسی نداند.

طرح تهرانیزه کردن انتخابات توهین به شخصیت مردم است

حسینی متذکر شد: برخی گفتند که می‌خواهیم انتخابات را تهرانیزه کنیم؛ یعنی انگار که تهران یک شهر توسعه‌یافته‌ای است که شهرستان‌های دیگر عقب‌مانده هستند و در مرحله اول نتوانستند با تهران همراهی کنند و حال با تمام قوا در مرحله دوم موج ایجاد شده را در کل کشور حاکم کنند.

وی اضافه کرد: این سخن و عمل خود یک توهین به درک و شخصیت مردم شهرستان‌ها است که دارای قدرت فهم و تحلیل هستند و اینگونه نیست که چشم بسته به لیست خاصی رای دهند.

حسینی افزود: برخی در مجلس ششم در خصوص تصویب و وضع یک قانون اینگونه می‌گفتند که حال ما رای می‌دهیم و نهایت شورای نگهبان موضوع را رد کند و آنها کامل می‌دانستند که این امر ضد اسلام است و یا اینکه آنقدر آگاهی نداشتند که این توطئه و نسخه‌های غربی است.

وی تاکید کرد: درحالی که نماینده در مجلس، سوگند می‌خورد که قانونی را بر خلاف اسلام و قانون اساسی تصویب نکند؛ حال اگر کسی که از حقوق اسلامی و فقه اسلامی آگاهی ندارد چگونه می‌خواهد در مجلس شورای اسلامی فعالیت کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: متاسفانه امروز برخی می‌گویند حال که چنین مجلسی در حال شکل‌گیری است باید یک مجلس موازی و یا اتاق فکری را خارج از مجلس شکل دهیم و اینها را هدایت و راهبری کنیم.

حسینی گفت: به واقع کار به اینجا رسیده که افرادی که وارد مجلس می‌شوند از خود اراده نداشته باشند و افراد دیگر به آنها بگویند هرچه ما گفتیم باید انجام دهید و در خصوص مسائلی که ما می‌خواهیم رای دهید؟ این زیبنده نظام اسلامی است؟

وی متذکر شد: درست است که مردم به رییس جمهور رای می‌دهند اما اینگونه نیست که مجلس باید در اختیار دولت باشد؛ مجلس یک وظیفه نظارتی دارد و مردم به نمایندگان رای می‌دهند که نسبت به فعالیت دولت نظارت داشته باشد زیرا وظیفه نظارتی و اجرایی کامل جداست و نباید اینگونه باشد که مجلس برخی ضعف‌ها و ریخت و پاش‌ها را نادیده بگیرد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه برخی با جوسازی‌ها می‌گویند منتقدان به دنبال چوب لای چرخ گذاشتن هستند، خاطرنشان کرد: برخی در کشور یک جو احساسی و دوقطبی را ایجاد می‌کنند که مردم نتوانند تصمیم‌گیری کنند و دائم می‌گویند اینها مخالف مذاکره هستند و نمی‌خواهند توافق ایجاد شود و موافق تحریم هستند و متاسفانه برخی تحت تاثیر این جوسازی‌ها قرار می‌گیرند.

جلوه‌گران اعتدال از تندروترین افراد بودند

حسینی گفت: همه می‌دانند که در حال حاضر خبره‌ترین و دلسوزترین فرد در نظام اسلامی مقام معظم رهبری است که همیشه همه را هدایت کردند تا شرایط کشور بهتر شود و رشد را در کشور داشته باشیم.

حسینی اضافه کرد: همه این بحران‌ها را رهبری هدایت کردند و امروز اگر قوای مختلف کشور بازوان رهبری باشند نه تنها مشکلات داخلی ما حل می‌شود بلکه تاثیرگذاری ما در جهان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برجام و توافق هسته‌ای انجام شده، اظهار کرد: برخی افراد دلسوز و متعهد هشدار می‌دادند که نمی‌توانیم به آمریکا اطمینان کنیم و همیشه به ما لطمه زده‌اند اما برخی سهل‌اندیش بودند و گویی آمریکا می‌خواست مشکلات ما را حل کند.

حسینی تاکید کرد: در حال حاضر سه ماه از اجرای برجام می‌گذرد اما آمریکایی‌ها تا چه میزان به تعهدات خود پایبند بودند؛ رئیس کل بانک مرکزی گفته است که ما 100 میلیون دلار سرمایه در خارج داریم و بلوکه شده است و آقای جان کری گفته که ما اجازه برداشت سه میلیارد دلار را به ایران داده‌ایم.

وی ادامه داد: باید یک مجلس قدرتمند و نمایندگانی که دارای تجربه و سابقه و انصاف هستند تشکیل شود و اقداماتی را انجام دهند که کشور به سمت پیشرفت حرکت کند.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه باید افرادی انتخاب شوند که به دنبال منافع خود نباشند، ابراز کرد: افرادی را در گذشته داشتیم که به اسم اصولگرا حاضر شدند و امروز در لیست اصلاح‌طلبان رفته‌اند و این یعنی که این افراد فقط به دنبال منافع خود هستند و تنها به قدرت نگاه می‌کنند و ما اینها را قبول نداریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • امیر ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    ه درتهران وکلانشهرهاامکامات بیستره وت.سهه هم بیشتذه.این گفتن نداره
  • ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    لیست تهران هنوز وارد مجلس نشده برسرریاست دعوا براه انداخته است لیستی که حتی یک اقتصاددان در آن نیست و حدودنیمی از ان لیست حتی سابقه پست اجرایی نداشته اند مردم تهران اگر ادعای توسعه یافتگی داشتند لااقل چند اقتصاددان و افراد خبره به مجلس می فرستادند چگونه است که بسیاری از ساکنان تهران دوست دارند موقع خرید مایحتاج روزانه بهترین ها رو سوا کنند اما برای تعیین سرنوشت خود درهم و بدون بررسی کردن رأی می دهند
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    به امید خرداد 96 و بازگشت دوباره گفتمان سوم تیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس