رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که این نهاد "مالکیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان" را به رسمیت نمی‌شناسد. این سخنان پس از اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح شد که گفته بود، جولان "تا ابد" در کنترل آنها می‌ماند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا، اسرائیل را تا زمان سازش نهایی، تنها در مرزهای پیش از سال 1967 به رسمیت می‌شناسد؛ حال دولت تل‌آویو هر ادعایی روی مناطق دیگر می‌خواهد داشته باشد. اتحادیه اروپا و تمامی کشورهای عضو آن موضع مشترک و قاطعی در این مورد دارد.

سخنان موگرینی در آستانه نشست بروکسل با حضور حامیان مالی بین‌المللی از اقتصاد فلسطین مطرح شد.

پیشتر آمریکا، اتحادیه عرب، آلمان و چند کشور و نهاد بین‌المللی دیگر سخنان نتانیاهو را محکوم کرده بودند.

کابینه نتانیاهو روز یکشنبه برای اولین بار نشست خود را در بلندی‌های جولان برگزار کرد؛ این اراضی متعلق به سوریه در جنگ شش روزه در 1967 توسط نیروهای رژیم صهیونیستی اشغال شد. اسرائیل بعدها اعلام کرد جولان را به خود الحاق کرده است اما جامعه جهانی هرگز این اشغال‌گری را تایید نکرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت «بلندی‌های جولان تا ابد در دست ما باقی خواهد ماند.» در واکنش به این اظهارات، بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد این کار را محکوم کرد و آن را "اقدامی تحریک‌آمیز و غیر مسوولانه" توصیف کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس