کد خبر 560490
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۴

یک رسانه عرب نوشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از شرایط نابسامان و متشنج بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی مدعی شد که هرگز از بلندی های جولان عقب نشینی نخواهد کرد و به این ترتیب در نظر دارد تمام برگه های برنده خود را در برابر عرب ها رو کند.

 به گزارش مشرق، روزنامه البناء نوشت ادعای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل مبنی بر اینکه هرگز از بلندی های جولان عقب نشینی نخواهد کرد، در شرایطی مطرح شده است که بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی در ناآرامی و تنش به سر می برند.

مفاهیم راهبردی ادعای جدید نتانیاهو

نکته قابل ملاحظه اینکه برگزاری جلسه کابینه اسرائیل در بلندی های جولان مفاهیم راهبردی متعددی را در دل خود جا داده است که روشن ترین آن تلاش اسرائیل برای تحکیم این ادعای صهیونیستی است مبنی بر اینکه جولان که خاک و میراث و ملت آن سوری است، سرزمین یهودی است گویی نه اینکه این رژیم آن را در سال 1967 اشغال کرد.

نتانیاهو پا را از گلیم فراتر گذاشت

نتانیاهو پا را از این نیز فراتر گذاشته و گفت اسرائیل بلندی های جولان را از اشغال سوریه آزاد کرده و آن را به سرزمین مادی خود بازگرداند.

در واقع وی به دنبال سوء استفاده از اوضاع متشنج جهان عرب و سرگرم بودن سوریه به مقاوومت در برابر افراط گرایی است و علاوه بر این از سوق یافتن برخی عرب ها به سمت تل آویو به نفع خود بهره برداری می کند.

در این شرایط نتانیاهو و کابینه او در برابر جامعه جهانی به ویژه واشنگتن و مسکو آشکارا اعلام می کنند که تمام تصمیمات بین المللی مرتبط با جولان توهم است و ارزشی ندارد.

به هر حال نتانیاهو اکنون با صراحت تمام به سران عرب اعلام کرد که موضوع جولان قابل بحث و بررسی نیست و به این ترتیب همه و حتی دوستان را در برابر کار انجام شده قرار داد همانطور که در طول چند دهه گذشته در مورد قضیه فلسطین نیز همین رویکرد را در پیش گرفت.

نتانیاهو و توهم قدرت

البناء‌نوشت نخست وزیر رژیم اسرائیل امروز در برابر جوامع عربی و اسلامی و نیز بین المللی به شدت احساس قدرت کرده و برگه های خود را رو می‌کند آن هم در حالی که جوامع عربی و اسلامی سردرگم بوده و در برابر تروریسم اسرائیلی ناتوان مانده اند حال آنکه اسرائیل در عین حال بر محکومیت مقاومت و اتهام زنی های متعدد به آن پافشاری دارد.

اسرائیل در جریان جنگ شش روزه در سال 1967یک هزار و 200 کیلومتر مربع از بلندی های جولان را ضمیمه خود کرد که هرگز از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته نشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس