کد خبر 560054
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید به همراه دستیار ویژه امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی پیرامون سفر رئیس‌جمهور این کشور به ریاض، درباره «خوبی» برجام صحبت کردند.

به گزارش مشرق، مقامات کاخ سفید در آستانه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی، از برجام و سوریه و نزدیکی مواضع واشنگتن با شورای همکاری خلیج فارس سخن گفتند.

باراک اوباما قرار است روز چهارشنبه(فردا) به عربستان سعوی سفر و ضمن دیدار با ملک سلمان و دیگر مقامات عربستان سعودی، در نشستشران آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس هم شرکت کند.

پیش از این سفر، مقامات ارشد کاخ سفید در اظهاراتی پیرامون روابط نزدیک و همکاری‌های آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس، از موضوعاتی چون توافق هسته‌ای ایران و سوریه صحبت کردند.

در همین ارتباط، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دستیار ویژه امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا در واشنگتن برای خبرنگاران از موضوعات مختلفی که اوباما در دیدارهایش در عربستان سعودی با مقامات ریاض و شورای همکاری خلیج فارس گفتگو خواهد کرد، گفتند.

«بن رودز» در سخنانش درباره سوریه و داعش گفت: «استراتژی آمریکا در ارتباط با مقابله با داعش در سوریه، بر روی حمایت، تجهیز و در برخی موارد آموزش جنگجویان در روی زمین متمرکز شده است».

این مقام ارشد کاخ سفید البته تاکید کرد که آمریکا برای اطمینان یافتن از «صلح در سوریه و منطقه» به بازبینی در سیاستهای خود برای ارائه کمک‌های بیشتر برای حصول به اهدافش ادامه خواهد داد.

رودز در ادامه ادعاهای آمریکایی‌ها درباره برجام هم مدعی شد: «برداشتن تهدید ایران هسته‌ای، برای آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس خوب است...در یک سال ما دیده‌ایم که ایران رآکتور آب سنگین خود را تغییر داده، ذخایر اورانیوم غنی شده خود را خارج و سانتریفیوژهایش را به میزان قابل توجهی کم کرده است».

دستیار ویژه در امور خاورمیانه شورای امنیت ملی آمریکا هم به سفر اوباما به عربستان سعودی و دستور کار او اشاره کرد.

رابرت مالی از برررسی و در دستورکار بودن مسائل مختلفی از قبیل، سوریه، ایران، یمن، داعش و دیگر موضوعات منطقه در گفتگوهای رئیس‌جمهور آمریکا سخن گفت.

او درباره سوریه گفت :‌«کارهای بسیار بیشتری باید انجام شود و ما بسیار از اهداف و آنچه می‌خواهیم بدان برسیم، فاصله داریم اما به لطف کاری که آمریکا با مشارکت شورای همکاری خلیج فارس و دیگران انجام داده، روند اوضاع مثبت است».

دستیار ویژه امور خاورمیانه همچنین با تاکید بر مطرح شدن موضوعات اقتصادی در این سفر رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «رئیس‌جمهور اوباما می‌خواهد نظرات ملک سلمان و دیگر رهبران را درباره مواجه شدن با مسائل اقتصادی با توجه به کاهش شدید بهای نفت بشنود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس