کد خبر 559606
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

اردن در اعتراض به آنچه اقدامات مداخله جویانه ایران خوانده، سفیر خود را از تهران فرا خواند.

 به گزارش مشرق به نقل از پایگاه "الغد الاردنی،" اردن در اعتراض به آنچه اقدامات مداخله جویانه ایران خوانده، سفیر خود را از تهران فراخواند.

"محمد المؤمنی،" وزیر اطلاع رسانی اردن مدعی شد: پس از اعلام توافق در خصوص برنامه هسته ای که میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 5+1 به امضا رسید، دولت اردن از آن حمایت کرد؛ با این امید که این توافق مقدمه ای برای تقویت روابط عربی- ایرانی بر اساس اصل حسن همجواری و مداخله نکردن در امور داخلی کشورها شود. اما پس از مدتی که از این توافق سپری شد، شاهد مواضعی از سوی دولت ایران بودیم که با آرزوهای ما مطابقت نداشت؛ مواضعی که از سوی مسئولان (ایرانی) صادر می شد. رفتارها و گفتارهایی که مداخلات غیر قابل پذیرش در امور داخلی کشورهای دوست عربی و به خصوص کشورهای حوزه خلیج (فارس)به حساب می آمد.

وزیر اطلاع رسانی اردن در ادامه ادعاهای خود گفت: پس از حملاتی که به سفارت کشور دوست- عربستان- در تهران و کنسولگری آن در مشهد وارد شد، با احضار سفیر ایران در امان (پایتخت اردن)، اعتراض و محکومیت شدیدمان را در خصوص نقض توافقنامه وین درباره روابط دیپلماتیک به ایران اطلاع دادیم و خواستار توقف کامل مداخلات در امور کشورهای عربی و احترام به حاکمیت کشورها شدیم؛ اما پاسخی از سوی دولت ایران درباره این درخواستها و درخواست اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی دریافت نکردیم و ایران به راه خود بدون تغییر آن ادامه داد.

وی در ادامه ادعاهای خود تصریح کرد: در سایه این واقعیت ها، دولت اردن به این نتیجه رسید که ضرورت دارد اقدامی اتخاذ شود. از این رو تصمیم به فراخواندن سفیر اردن در تهران به منظور مشاوره گرفته شد و به همین خاطر معاون نخست وزیر و وزیر خارجه و امور مهاجران از سفیر کشورمان در تهران خواست به پایتخت بازگردد.

این اقدام اردن در حالی انجام می شود که روز گذشته نیز پارلمان عربی مدعی مداخله ایران در امور کشورهای عربی شده بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    بدبخت! فکر کرد از هدایای محمد بن سلمان جا مونده! خب احمق همون اول که اوضاع داغ بود فرا میخوندی بیشتر گیرت میومد. حالا این وسط یکهو یادت افتاد باید سفیر فرا میخوندی!!! انصافا که برای خودتون یک پا اعجوبه اید شما حکام عرب.
  • پويا ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    كشوري بي خاصيت به تمام معنا و آويزان...
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    بفرستش اسرائیل دوتا بشن بیشتر نوکریتون ثابت بشه
  • عبد خدایی ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    ما با کشورهائیکه هم و غمشون نوکری آمریکا و اسرائیله و خائن به آرمانهای اسلامی اند چه دوستی میتونیم داشته باشیم کشوری که تا دیروز همه امکانات و ارتشش رو در اختیار صدام ملعون قرار داده بود و حالا هم بخاطر دلارهای عربستان خوش رقصی میکنه همون بهتر که از ما فاصله بگیره تا بهتر بتونیم گذشته سیاهشونو جبران کنیم و چهره واقعی و رفتار خیانت آمیز اونا به جهان اسلام رو برملا کنیم متاسفانه اونقدر ضعف نشون دادیم تا اونیکه رو سر ما ن .... بود کلاغ .... دریده بود باید کاری کرد که بازگشت و ایجاد رابطه دیپلماتیک براشون خیلی پر هزینه بشه تا دفعه دیگه غلط کنن که یه همچین خطایی رو مرتکب بشن .
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    امان از دست این دولته منزوی که حتی اردن هم برای ما شاخ شده
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    بوی جنگ میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس